6 клас "Пізнаємо природу" ( за модельною програмою інтегрованого курсу «Пізнаємо природу» для 5–6 класів авторів Біда Д. Д., Гільберг Т. Г., Колісник Я. І.)
Підручник "Пізнаємо природу": підруч. інтегрованого курсу для 6 класу закладів загальної середньої освіти / Д. Д. Біда. — К. : Видавничий дім «Освіта», 2023. — 256 с.
Мета уроку:
навчальна:
розширити знання учнів про різні пристосування організмів до періодичних змін у середовищі;
допомогти учням зрозуміти механізми генетичних, фізіологічних, поведінкових та структурних змін у живих організмів.
розвивальна:
розвинути навички критичного мислення та аналізу шляхом обговорення прикладів пристосування організмів до змін середовища;
сприяти розвитку комунікативних навичок через групову роботу та обговорення.
виховна:
виховувати повагу до природи та розуміння важливості бережливого ставлення до навколишнього середовища;
формувати уявлення про взаємозв’язок між живими організмами та їхнім середовищем та відповідальність за збереження біорізноманіття.
Тип уроку: комбінований
Обладнання: презентація, зображення організмів, які демонструють різні стратегії пристосування, комп’ютер, ілюстрації та відеоматеріали: короткі відео або анімації, які демонструють приклади пристосування організмів до змін у середовищі.
Очікувані результати:
учні зрозуміють, що пристосування - це процес, за допомогою якого організми змінюються, щоб вижити в своєму середовищі;
учні знатимуть різні способи, якими організми можуть пристосовуватися до змін, такі як генетичні зміни, фізіологічні адаптації, поведінкові зміни та зміни в структурі;
учні будуть визначати приклади організмів, які використовують різні стратегії пристосування для виживання у змінних умовах;
учні аналізуватимуть, які фактори можуть впливати на пристосування організмів і як ці зміни можуть впливати на екосистему в цілому;
учні співпрацюватимуть в групах, обговорюючи та аналізуючи приклади пристосування, і висловлюватимуть свої думки та ідеї під час обговорення в класі;
учні розумітимуть важливість збереження різноманітності живих організмів та їхніх середовищ, а також власну роль у збереженні навколишнього середовища.