Презентація "Забезпечення успішної адаптації вимушених внутрішніх переселенців"

Виховна робота

Для кого: Дорослі

29.04.2020

436

3

0

Опис документу:
В презентації на 8 слайдів надано інформацію щодо категорій постраждалих за визначенням сутності перенесених ними втрат, рівня їхньої психічної травматизації, розкрито основні проблеми у дітей. Пояснюється, як має надаватися допомога дітям-переселенцям, що може зробити навчальний заклад та як змінити стан дитини на краще. Є окремі рекомендації для педагога, в класі у якого є діти даної категорї. Для соціальних педагогів, вчителів.
Перегляд
матеріалу
Отримати код
Опис презентації окремими слайдами:
Забезпечення успішної адаптації вимушених переселенців Лавренко Т.В.
Слайд № 1

Забезпечення успішної адаптації вимушених переселенців Лавренко Т.В.

Лавренко Т.В.
Слайд № 2

Лавренко Т.В.

Категорії постраждалих за визначенням сутності перенесених ними втрат, рівня їхньої психічної травматизації: 1) покинув зону ООС заздалегідь, із ре...
Слайд № 3

Категорії постраждалих за визначенням сутності перенесених ними втрат, рівня їхньої психічної травматизації: 1) покинув зону ООС заздалегідь, із речами, документами тощо – потребує тільки соціальної допомоги (розселення, відновлення документів, працевлаштування); 2) залишив зону ООС поспіхом, не все з речей вдалося забрати, потрапив під обстріли – матеріальна допомога, психологічн; 3) потрапив під обстріли, житло зруйновано частково або повністю; 4) досить тривалий час перебував у зоні військових дій; 5) є поранення, або поранень зазнали члени родини; 6) був факт загибелі близької людини в зоні проведення ООС; 7) хтось із членів родини залишився в зоні ООС. Лавренко Т.В.

Основні проблеми у дітей 1) порушення когнітивних процесів (погіршення пам’яті, труднощі концентрації уваги, розлади мислення); 2) невротичні реакц...
Слайд № 4

Основні проблеми у дітей 1) порушення когнітивних процесів (погіршення пам’яті, труднощі концентрації уваги, розлади мислення); 2) невротичні реакції (стресове виснаження, фобічні реакції, порушення сну й апетиту; 3) функціональні розлади (регрес поведінки та психосоматичні розлади); 4) емоційні та поведінкові порушення (реакції протесту, підвищена плаксивість та капризність, часті зміни настрою); 5) проблеми пов’язані із спілкуванням (не сформованість адекватних соціально-комунікативних навичок, страх і недовіра або агресія і дратівливість стосовно оточення, можлива надмірна залежність від думок оточуючих); 6) порушення взаємовідносин в сім’ї, коли зміна соціальної ситуації та обов’язків у сім’ї часто змушує дітей і підлітків «включатися» в дорослі проблеми (до яких вони можуть бути не готові). Лавренко Т.В.

Допомога дітям-переселенцям передбачає: 1. Забезпечення умов для оптимального розвитку (створення безпечної та сприятливої ситуації для розвитку ди...
Слайд № 5

Допомога дітям-переселенцям передбачає: 1. Забезпечення умов для оптимального розвитку (створення безпечної та сприятливої ситуації для розвитку дитини через роботу зі всією сім’єю, забезпечення стимулюючих соціальних контактів і можливостей для розкриття її здібностей): створення сприятливого соціально-психологічного клімату в навчальному закладі та оптимізація змісту і форм психологічної просвіти педагогічних працівників, батьків; застосування міжсекторальної взаємодії і мультидисциплінарного підходу до вирішення проблем, які виникають (за потреби звернутися до закладів і установ охорони здоров’я, підрозділів служби з надзвичайних ситуацій тощо з пропозицією співробітництва); залучення до надання психологічної допомоги висококваліфікованих фахівців, практичних психологів, соціальних педагогів, психотерапевтів, консультантів ПМПК. 2. Стимулювання розвитку через підтримку дитини: забезпечення індивідуального супроводу працівниками психологічної служби системи освіти всіх без винятку дітей, учнів, зазначених категорій та надання їм необхідної корекційної, реабілітаційної і соціально-педагогічної допомоги; залучення постраждалих дітей до участі в діяльності позашкільних навчальних закладів з метою створення умов для їхньої самореалізації; робота з дітьми зазначених категорій під час літнього оздоровлення у таборах відпочинку, навчальних закладах, місцях тимчасового перебування; залучення учнів зазначених категорій до активної виховної і розвивальної діяльності в позаурочний час. 3. Усунення перешкод для розвитку дитини: соціально-педагогічна допомога сім’ям вимушених переселенців у налагодженні соціальних зв’язків із місцевими закладами охорони здоров’я, працевлаштування, соціальних служб, закладів і установ освіти, забезпеченні дітей навчальними посібниками, підручниками, іншим навчальним приладдям; встановлення нових соціальних зв’язків у навчальному закладі і за його межами; недопущення своїми діями чи бездіяльністю вторинної травматизації учасників навчально-виховного процесу та, у разі потреби, перенаправлення дітей, батьків і педагогів до інших спеціалістів. Лавренко Т.В.

З метою створення оптимальних умов для загального емоційного комфорту дітей-переселенців у навчальному закладі необхідно: враховувати національно-е...
Слайд № 6

З метою створення оптимальних умов для загального емоційного комфорту дітей-переселенців у навчальному закладі необхідно: враховувати національно-етнічний і культурний чинники, можливості дитини у спілкуванні українською мовою, рівень загального розвитку дитини, ціннісні орієнтації, мотивацію діяльності; інтегрувати педагогічні зусилля щодо формування почуття безпеки на основі принципів особистісно орієнтованого підходу; передбачити наступність у роботі вчителів, вихователів, соціального педагога і практичного психолога; забезпечити співпрацю фахівців навчального закладу і батьків (опікунів) дитини. Лавренко Т.В.

Рекомендації Неспокійний стан дитини можна змінити на краще шляхом введення таких дітей у спеціально змодельовану ситуацію успіху, а саме: стимулюв...
Слайд № 7

Рекомендації Неспокійний стан дитини можна змінити на краще шляхом введення таких дітей у спеціально змодельовану ситуацію успіху, а саме: стимулювати дитячу ініціативу, творчість, прагнення до самостійності; відмовитися від надмірної опіки; надавати дитині право вибору, уникати практики примусу; дозволяти відмовлятися від дискомфортної для неї діяльності; надавати час для самостійної вільної діяльності, усамітнення; давати змогу завершити розпочату справу і побачити кінцевий результат своєї діяльності; зіставляти успіхи дитини з її попередніми досягненнями, а не з досягненнями інших дітей; задовольняти потребу у визнанні шляхом заохочення, схвалення, позитивної оцінки дій та результатів діяльності дитини. Лавренко Т.В.

Пам’ятка по роботі з дітьми-вимушеними переселенцями Що може робити педагог, щоб допомогти дитині адаптуватися до нового класу, школи та оточення? ...
Слайд № 8

Пам’ятка по роботі з дітьми-вимушеними переселенцями Що може робити педагог, щоб допомогти дитині адаптуватися до нового класу, школи та оточення? Вчитель може запропонувати учням свого класу познайомитися з новим однокласником. Щоб вони мали змогу розповісти про свій клас, школу, район чи місто. Дали можливість і дитині розповісти про себе та своє місто чи свій край, про особливості традиції, культуру та інше. Педагог може спонукати дітей, щоб вони написали про себе, про місце, звідки вони прибули, і про теперішні обставини життя, вели такий щоденник або клеїли вирізки в альбом чи картинки про самих себе (така «Книга про історію життя»). Такі автобіографічні прийоми допомагають розвивати розуміння складних обставин та почуттів. Діти молодшого віку можуть малювати малюнки і разом з дорослими називати їх. Перехід до нової школи може викликати почуття страху в дитини та розгубленість. Дитина може трохи справлятися з ними на уроках, а от на перерві почувати себе самотньою, бо ще не встигла знайти/зустріти друзів. Тому важливо мати місце, де дитина може побути на самоті, якщо не хоче брати участь в іграх інших дітей на майданчику. Поступово варто допомагати дитині інтегруватися в шкільний колектив. Залучення дітей до активного життя класу та школи дасть можливість скоріше адаптуватися та знайти друзів. Педагоги є головним джерелом підтримки для дітей, і їм варто піклуватися про своє психічне здоров'я. Якщо з якихось причин педагогу складно спілкуватися з дітьми щодо травмуючих подій, то можна попросити про допомогу шкільного психолога чи соціального педагога. Важливо не залишати дітей без допомоги та підтримки дорослих, які, в першу чергу, повинні бути в змозі її надавати. Педагог може обговорити з дітьми ситуацію, яка склалася, ретельно добираючи слова. Будь-яка інформація повинна бути подана дитині, але у відповідності до її віку та рівня розвитку. Надлишок відомостей може залякати дитину і викликати страх та почуття беззахисності. У той же час додаткова інформація допоможе дитині зрозуміти, що відбувається насправді. Педагог може залучити дітей до обговорення, щоб вони самі донесли власні думки та почуття. У будь-якому разі не потрібно ділитися з дітьми різними необгрунтованими чутками чи недостовірною інформацією.  Доцільно знати та використовувати в розмові з дітьми на тему ситуації в країні правильні слова та вирази. До правильних слів та виразів належать ті, які не є оціночними, не несуть погрози і не навіюють страх, а просто констатують сам факт подій. Лавренко Т.В.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.