Презентація з декоративно-прикладного мистецтва: "Українська вишивка. Виникнення та розвиток"

Опис документу:
Мета: навчальна: ознайомити з історією і традиціями української народної вишивки, дати поняття вишивка та уявлення про класифікацію швів для вишивання гладдю. Навчитися виконувати основні шви вільної гладі. Розвиваюча: розвивати творчі здібності, любов та шанобливе ставлення до культури українського народу. План Історія і традиції української вишивки Професія – майстер народної вишивка Види гладі Міні-т

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися
Опис презентації окремими слайдами:
Українська вишивка Вишивка гладдю (вільна гладь)
Слайд № 1

Українська вишивка Вишивка гладдю (вільна гладь)

Мета: навчальна: ознайомити з історією і традиціями української народної вишивки, дати поняття вишивка та уявлення про класифікацію швів для вишива...
Слайд № 2

Мета: навчальна: ознайомити з історією і традиціями української народної вишивки, дати поняття вишивка та уявлення про класифікацію швів для вишивання гладдю. Навчитися виконувати основні шви вільної гладі. Розвиваюча: розвивати творчі здібності, любов та шанобливе ставлення до культури українського народу. Виховна: виховувати художній смак, шанобливе ставлення до традицій національної вишивки.

План Історія і традиції української вишивки Професія – майстер народної вишивка Види гладі Міні-тренінг: правила безпечної роботи при вишиванні Тех...
Слайд № 3

План Історія і традиції української вишивки Професія – майстер народної вишивка Види гладі Міні-тренінг: правила безпечної роботи при вишиванні Технологія виконання швів

Історія і традиції української народної вишивки Вишивка — один із видів народного декоративного мистецтва українців; орнаментальне або сюжетне зобр...
Слайд № 4

Історія і традиції української народної вишивки Вишивка — один із видів народного декоративного мистецтва українців; орнаментальне або сюжетне зображення на тканині, шкірі, виконане різними ручними або машинними швами; один із найпоширеніших видів ручної праці українських жінок і дівчат. Вишивку вживають в українському народному побуті передусім на предметах одягу, в основному на жіночих і чоловічих сорочках. Крім того, вишивки поширені на предметах домашнього вжитку, як наліжники, обруси, наволочки,  рушники тощо.

Зразки найдавнішої вишивки України Декоративним прикрашанням одягу і предметів побуту наші предки займалися віддавна, про що свідчать археологічні ...
Слайд № 5

Зразки найдавнішої вишивки України Декоративним прикрашанням одягу і предметів побуту наші предки займалися віддавна, про що свідчать археологічні знахідки, писемні пам'ятки, відомості древніх істориків.

Золота пектораль Всесвітньо відома золота пектораль з кургану Товста Могила (IV ст.до н.е.) Дніпропетровська область дають можливість ознайомитися ...
Слайд № 6

Золота пектораль Всесвітньо відома золота пектораль з кургану Товста Могила (IV ст.до н.е.) Дніпропетровська область дають можливість ознайомитися з побутом скіфів. За залишками вчені та художники реконструювали одяг.

Національний одяг скіфів
Слайд № 7

Національний одяг скіфів

Срібна амфора зі скіфського кургану Чортомлик (IV ст.до н.е.)
Слайд № 8

Срібна амфора зі скіфського кургану Чортомлик (IV ст.до н.е.)

Скіфське вбрання Святкове вбрання скіфів було щедро прикрашеними золотими нашивками із зображенням грифонів, левів, оленів, декоративними швами, ап...
Слайд № 9

Скіфське вбрання Святкове вбрання скіфів було щедро прикрашеними золотими нашивками із зображенням грифонів, левів, оленів, декоративними швами, аплікаціями з кольорової шкіри. Орнаменти у вигляді смуг геометричного малюнка обшивали краї комірів, подоли, рукава Штани скіфи розшивали узорами у вигляді завитків, зигзагів, ромбів, спіралей

Одяг сарматів - Одяг сарматів, які прийшли на наші землі після скіфів у ІІІ ст. до н.е. також свідчить про високий рівень мистецтва вишивання. При ...
Слайд № 10

Одяг сарматів - Одяг сарматів, які прийшли на наші землі після скіфів у ІІІ ст. до н.е. також свідчить про високий рівень мистецтва вишивання. При розкопках кургану Сватова Лучка (луганська обл.) були знайдені залишки жіночого вбрання, вишитого бісером. Одяг багатих сарматів прикрашався золотом, а одяг бідних звичайною кольоровою вишивкою.

Срібна фігура на Черкащині Про поширення вишивання в ранньослов'янський період свідчить срібна фігура знайдена в Мартинівському кургані на Черкащин...
Слайд № 11

Срібна фігура на Черкащині Про поширення вишивання в ранньослов'янський період свідчить срібна фігура знайдена в Мартинівському кургані на Черкащині (IV ст. до н.е.) На ній збереглися рештки сорочки з довгими руками, прикрашеними широкою вишивкою геометричного орнаменту.

Вишивка Київської Русі У період становлення Київської Русі (ІХ ст.) вишивка стає художньою і досягає високого рівня розквіту, про це свідчить той ф...
Слайд № 12

Вишивка Київської Русі У період становлення Київської Русі (ІХ ст.) вишивка стає художньою і досягає високого рівня розквіту, про це свідчить той факт, що наприкінці ІХ ст. сестра Володимира Мономаха – Анна, заснувала в Києві школу, у якій навчали вишивати золотом і сріблом.

Козацька вишивка ВИШИВКА козацької старшини - це унікальне явище в історії українського мистецтва. Майже півтора століття вона займала високі мисте...
Слайд № 13

Козацька вишивка ВИШИВКА козацької старшини - це унікальне явище в історії українського мистецтва. Майже півтора століття вона займала високі мистецькі позиції, спонукаючи виконавців до розвитку орнаментики та технічних прийомів виконання.

Розвиток козацької вишивки Значна виборна старшина по закінченні Визвольної війни 1648-1654 років почала нагромаджувати у своїх руках величезні баг...
Слайд № 14

Розвиток козацької вишивки Значна виборна старшина по закінченні Визвольної війни 1648-1654 років почала нагромаджувати у своїх руках величезні багатства. Торгівельні та політичні зв'язки Гетьманщини із Західною Європою та країнами Сходу сприяли народженню нової культури, яка почала проникати і в козацько-старшинські хороми та кам'яниці. Це унікальні речі ручної роботи, в тому числі і вишивка, яку могли копівати з привезених тканин з-за кордону (Греція, Угорщина, Австрія, Німечинна, Польща) Виконавцями вишивки були як представниці знаті, так і посполиті жінки та дівчата, що працювали в панських "світлицях". Значними осередками вишивки та гаптування були монастирські майстерні, в яких виготовлялися не тільки літургійні речі, але, вірогідно, виконувалися і світські замовлення. В вишивці переважають рослині мотиви, які в цей час також були поширені і за кордоном. В кінці XVII - початку XVIII століття найпоширенішою технікою була однобічна гладь у поєднанні з стебловим швом. Активний розвиток культури – це будівництва навчальних закладів, монастирів, друкарень.

Брокарівська вишивка (мильна) Всього лиш за останні 150 років хрестик як спосіб вишивання майже витіснив близько двохсот швів народної вишивки, від...
Слайд № 15

Брокарівська вишивка (мильна) Всього лиш за останні 150 років хрестик як спосіб вишивання майже витіснив близько двохсот швів народної вишивки, відомих на території України. Вишиті хрестиком малюнки — букети, квіти, кошики, вази вибагливих натуралізованих форм в Україні ввійшли в моду не так давно: з середини XIX ст., спершу в містах і майстернях при панських маєтках. Перші такі орнаменти потрапляли до нас із російських друкованих видань, що копіювали малюнки італійських, німецьких, голландських узорів. Брокарщину ще називають «мильною» вишивкою. Стрімкому поширенню техніки хрестика й натуралістичних квіткових орнаментів у червоно-чорній гамі сприяли рекламки з узорами для вишивання, які безплатно у вигляді премії надавали покупцям дешевого гліцеринового мила або одеколону. Виробляла мило та іншу парфумерну продукцію з 1864 р. московська фабрика «Брокаръ и К°».  Рукодільниць приваблювала новизна орнаментальних мотивів, їх колірна насиченість, декоративність. Техніка хрестика давала широкі можливості колірної розробки та реалістичнішого трактування рослинних мотивів. Швидке заповнення вишивкою площини виробу і наявність готового малюнка значно полегшували роботу.  Техніка хрестик не має нічого спільного з українською народною, і називається псевдонародна.

Генрих (Анри) Афанасьевич Брокар (1836, Париж — 3 декабря 1900, Москва) — русский предприниматель-парфюмер и меценат французского происхождения. Ко...
Слайд № 16

Генрих (Анри) Афанасьевич Брокар (1836, Париж — 3 декабря 1900, Москва) — русский предприниматель-парфюмер и меценат французского происхождения. Коллекционер живописи и произведений искусства. Походив з багатої сім'ї французького парфумера Атанаса Брокара. Через конкуренцію сім'я парфумера поїхала в Америку, в 1850 році повернулася до Франції. У 1861 році переїхав до Росії, зберігши при цьому французьке підданство. Капітал для відкриття власної фабрики в Москві Брокар отримав після того, як продав відомої французької фірми «Рур Бертран» своє відкриття (новий спосіб виготовлення концентрованих духів) за 25 тис. Франків. Успіху продукції фірми «Брокар і Ко» сприяло те, що вартість мила була дуже низькою, і купувати його могли широкі верстви населення. Крім того, компанія Брокара стала відома своїми нестандартними на ті часи рекламними кроками. Наприклад, в упаковки з милом були вкладені невеликі листи зі схемами вишивок для столової білизни. Успіх цих схем був такий високий, що до цього дня майстрині вишивання з задоволенням колекціонують їх. Також була випущена святкове коробка з парфумерним набором (всього 10 предметів), яка коштувала всього 1 рубль.

Приклади брокарівської вишивки
Слайд № 17

Приклади брокарівської вишивки

Професія - майстер народної вишивки СУЧАСНА ЧЕРКАСЬКА МАЙСТИНЯ ВИШИВКИ – ОЛЕКСАНДРА ТЕЛІЖЕНКО. Олександра Василівна Теліженко народилася 30 березня...
Слайд № 18

Професія - майстер народної вишивки СУЧАСНА ЧЕРКАСЬКА МАЙСТИНЯ ВИШИВКИ – ОЛЕКСАНДРА ТЕЛІЖЕНКО. Олександра Василівна Теліженко народилася 30 березня 1952 року в м. Звенигородка на Черкащині. Мистецьку освіту отримала у Вижницькому училищі прикладного мистецтва та у Львівському інституті прикладного та декоративного мистецтва. Основні види творчості: вишивка, костюм. Член Національної спілки художників України з 1989 року. У 1991-2009 рр. очолювала Черкаський обласний осередок Національної спілки майстрів народного мистецтва України. Веде наукову роботу, має численні публікації у фахових виданнях України; доцент, викладає в Університеті банківської справи Національного Банку України.  Ім’я Олександри Теліженко невіддільне від історії сучасного українського мистецтва. Усе своє життя мисткиня присвятила мистецтву української вишивки. Вона належить до кола тих майстрів, які, тактовно поєднуючи одвічний канон і виважене новаторство, підняли на високохудожній рівень це прадавнє мистецтво. Олександра Теліженко створила унікальне в своєму роді Науково-творче виробниче підприємство «Арта», разом з колективом якого ось уже 18 років успішно працює над виготовленням виключно сучасного національного мистецького продукту: сценічного костюму, геральдичних творів, комплексів монументально-інтер’єрних робіт, мистецького подарунку. Веде активну виставкову діяльність. Її роботи розїжаються по всій Україні та закордон.

Роботи Олександри Теліженко Рушники. Стиль козацьке бароко
Слайд № 19

Роботи Олександри Теліженко Рушники. Стиль козацьке бароко

Костюм Олександри Теліженко
Слайд № 20

Костюм Олександри Теліженко

Квітковий рай: яскрава вишивка Уолкер Бойес Я обожнюю вишивку, особливо, коли вона гармонійно поєднується з іншими видами творчості. Американець Wa...
Слайд № 21

Квітковий рай: яскрава вишивка Уолкер Бойес Я обожнюю вишивку, особливо, коли вона гармонійно поєднується з іншими видами творчості. Американець Walker Boyes (також відомий за ніком TrueFort) зайвий раз доводить, що талановита людина талановита в усьому: серед його робіт вишивки гладдю та бісером, фотографія і дизайн одягу. «Я почав вишивати після того, як подивився кілька показів високої моди, - розповідає Уокер. - Мене так вразили всі ці прекрасні елементи, створені вручну, що я сказав собі, що теж так зможу, якщо захочу. В процесі роботи я намагаюся мислити нестандартно, щоб в результаті на канві з'явилося щось по-справжньому красиве ».

Гладь – це техніка вишивання прямими або косими стібками, які повністю або частково заповнюють площину узору. З настилом Без настилу Одностороння Д...
Слайд № 22

Гладь – це техніка вишивання прямими або косими стібками, які повністю або частково заповнюють площину узору. З настилом Без настилу Одностороння Двостороння Лічильна Багатокольорова Однокольорова вільна

Вільна гладь
Слайд № 23

Вільна гладь

Вільна гладь Вільна гладь виконується за вільним, завчасно нанесеним на тканині контуром візерунка вишивки. Поверхня візерунка може бути заповнена ...
Слайд № 24

Вільна гладь Вільна гладь виконується за вільним, завчасно нанесеним на тканині контуром візерунка вишивки. Поверхня візерунка може бути заповнена стібками гладі повністю або частково. Цей вид вишивки з’явився значно пізніше, ніж лічильні техніки вишивання. Вільну гладь розрізняють за такими ознаками: 1. За використанням художніх прийомів — художня, декоративна і біла. 2. За технікою виконання: однобічна і двобічна; пласка (без настилу) і випукла (з настилом)

Правила користування голкою 1. Голку тримай тільки з протягнутою ниткою в гольнику або футлярі. 2. Не вколюй голку в свій одяг. 3. Не бери голку в ...
Слайд № 25

Правила користування голкою 1. Голку тримай тільки з протягнутою ниткою в гольнику або футлярі. 2. Не вколюй голку в свій одяг. 3. Не бери голку в рот. 4. Запасні голки зберігай у футлярі або гольнику. 5. Не використовуй голку замість булавки. 6. Під час зшивання цупких матеріалів (шкіра, штучне хутро, картон) попередньо в місці зшивання зроби отвори шилом. 7. Під час шиття користуйся наперстком.

Основні типи стібків. Практична робота Інструменти та матеріали: голки, ножиці, булавки, п'яльці, наперсток, кольорові олівці, папір (калька), ткан...
Слайд № 26

Основні типи стібків. Практична робота Інструменти та матеріали: голки, ножиці, булавки, п'яльці, наперсток, кольорові олівці, папір (калька), тканина, вишивальні нитки, ескізи візерунків. Послідовність виконання роботи: 1. Вибери візерунок для виконання зразка вишивки. 2. Зобрази на папері візерунок вишивки. 3. Підготуй тканину відповідного розміру. 4. Перенеси візерунок вишивки на тканину зручним способом. 5. Виконай зразок вишивки 6. Оціни якість виконаної вишивки.

Двобічна пласка гладь Двобічну пласку гладь за вільним контуром широко використовують для вишивання не лише білими вишивальними нитками. Лицьовий і...
Слайд № 27

Двобічна пласка гладь Двобічну пласку гладь за вільним контуром широко використовують для вишивання не лише білими вишивальними нитками. Лицьовий і виворітний боки цієї вишивки мають однаковий вигляд. Візерунок для двобічної пласкої гладі добирають з невеликими елементами, наприклад, квіточками з листям, тому що стібки такої вишивки повинні бути не більшими за 1 см. Під час виконання двобічної гладі голку з лицьового боку вколюють точно за контуром візерунка, з виворітного боку проводять її за всією шириною фрагмента візерунка і виколюють точно за контуром візерунка. Стібки щільно укладають один до одного, щоб не проглядалося тло тканини. Стібки гладі розташовують за формою візерунка, тому вони мають різну довжину і нахил. У пелюстках квітів стібки спрямовують від краю до центра. У листках — від краю до середини.

Художня гладь Художня гладь — одноколірна або багатоколірна тонова вишивка, яка передає за допомогою кольорів і на­прямку стібків художнє зображенн...
Слайд № 28

Художня гладь Художня гладь — одноколірна або багатоколірна тонова вишивка, яка передає за допомогою кольорів і на­прямку стібків художнє зображення вишитого мотиву. Вона дає можливість вишити найвибагливіші візерунки, виразити у вишивці своє власне бачення світу, власні фантазії на будь-яку тематику, у будь-яких кольорах. Цей вид гладі складається з першого ряду довгих та коротких вертикальних стіжків. Слідуючи ряд складається з довгих стіжків. Якщо використовувати нитки різних відтінків, то можна отримати поступовий перехід кольорів. Аби перехід від одного відтінку кольору до іншого не мав різкої межі, стібки виконують різної довжини, чергуючи довгі й короткі стібки. Стібки кожного наступного ряду вшивають у проміжки між стібками попереднього ряду. їх укладають щільно, не залишаючи просвітку на тканині. Межі між рядами відтінків повинні бути ніби розмиті  У художній гладі велике значення має напрямок стібків. Тому, для зручності, перед початком вишивання на папері, а потім і на тканині основи (спеціальним олівцем або маркером) роблять умовні лінії переходу від одного відтінку ниток до іншого та лінії напрямку стібків. Вишивають нитками одного відтінку вище й нижче умов­ної лінії, яка відділяє відтінки. Для досягнення ефекту природності стібки спрямову­ють так, щоб повторювався природній напрям волокон пелюсточків, листків тощо. Тобто сама форма предмета підказує направлення стібків.

Авторські роботи вчителя образотворчого мистецтва Даніліної Віри Олександрівни На основі мотивів з козацької вишивки та старих чернецьких рушників ...
Слайд № 29

Авторські роботи вчителя образотворчого мистецтва Даніліної Віри Олександрівни На основі мотивів з козацької вишивки та старих чернецьких рушників Черкащини створює свої авторські візерунки для вишивки гладдю та декоративного розпису.

Слайд № 30

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ залишилося:
0
3
міс.
0
8
дн.
1
5
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!