Презентація "Використання ігрових методів на уроках фізики як ефективний засіб мотивації до навчання".

Опис документу:
Презентація створена до семінару-практикуму вчителів фізики

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися
Опис презентації окремими слайдами:
Використання ігрових методів на уроках фізики як ефективний засіб мотивації до навчання.  
Слайд № 1

Використання ігрових методів на уроках фізики як ефективний засіб мотивації до навчання.  

“...Якщо учитель поширює навколо себе подих нудьги, то в такому оточенні все зачахне; зуміє навчити той, хто навчає цікаво” А.Енштейн
Слайд № 2

“...Якщо учитель поширює навколо себе подих нудьги, то в такому оточенні все зачахне; зуміє навчити той, хто навчає цікаво” А.Енштейн

Дидактичні ігри дають змогу індивідуалізувати роботу на уроці, давати завдання, посильні кожному учневі, максимально розвивати їх природні здібност...
Слайд № 3

Дидактичні ігри дають змогу індивідуалізувати роботу на уроці, давати завдання, посильні кожному учневі, максимально розвивати їх природні здібності. Якщо спочатку учень зацікавиться лише грою, то дуже скоро його вже цікавитиме потреба вивчити, зрозуміти, запам’ятати цей матеріал, тобто він почне готуватись до участі в грі.

Основні структурні компоненти гри
Слайд № 4

Основні структурні компоненти гри

Основні види навчальних ігор Ситуаційні ігри - самостійний тип навчальних ігор, що характеризуються власним змістом та формою, основу якої становит...
Слайд № 5

Основні види навчальних ігор Ситуаційні ігри - самостійний тип навчальних ігор, що характеризуються власним змістом та формою, основу якої становить принцип індивідуального навчання. Будь-яку ситуаційну гру можна назвати проблемною ситуацією. Ігри-змагання - одна з форм організації процесу ігрового навчання. Процес гри-змагання можливий лише тоді, коли організовано командне змагання, всі команди змагаються у виконанні конкретної практичної діяльності, що завершується одержанням одного й того самого продукту, коли у ході гри та по її завершенні відбудеться підбиття підсумків i визначення переможців.

Рольові гри - це ігри, зміст яких у тому, що гравці перебирають на себе виконання певних ролей (суд над певним явищем – дифузією, тертям тощо) Іміт...
Слайд № 6

Рольові гри - це ігри, зміст яких у тому, що гравці перебирають на себе виконання певних ролей (суд над певним явищем – дифузією, тертям тощо) Імітаційні ігри - це ігри, в яких імітується предметний зміст людської праці, її проблемний характер.

Імітаційні ігри
Слайд № 7

Імітаційні ігри

Ігри використовуються на всіх етапах навчання: вивчення нового матеріалу проводиться у вигляді інтегрованих уроків, ділових ігор; осмислення  знань...
Слайд № 8

Ігри використовуються на всіх етапах навчання: вивчення нового матеріалу проводиться у вигляді інтегрованих уроків, ділових ігор; осмислення  знань  здійснюється    з  допомогою  ділових  ігор, уроків - КВК;   навчання розв’язуванню задач на уроках-змаганнях, в ділових і ролевих іграх; узагальнення знань проводиться у формі ділових ігор і змагань; тематичний контроль здійснюється, крім заліків і тестування, у формі ділових ігор, змагань.

Ігрові технології на різних етапах уроку
Слайд № 9

Ігрові технології на різних етапах уроку

Актуалізація опорних знань На першому етапі уроку доцільно застосувати короткочасні ігри або ігрові елементи, які мобілізують увагу і пам'ять учнів...
Слайд № 10

Актуалізація опорних знань На першому етапі уроку доцільно застосувати короткочасні ігри або ігрові елементи, які мобілізують увагу і пам'ять учнів. Тривалість їх не повинна перевищувати 7-10 хвилин.

«Допуск» «Фізичне лото» «Ромашка» «Мовчанка» («Детектор брехні») «Ланцюгова реакція» Естафета Куб Пошта
Слайд № 11

«Допуск» «Фізичне лото» «Ромашка» «Мовчанка» («Детектор брехні») «Ланцюгова реакція» Естафета Куб Пошта

Повідомлення теми уроку Вправа «Анаграма» Учні одержують слова, які потрібно якнайшвидше розшифрувати Ребуси Анаграма Слово ИЛСА Сила АСМА Маса КИЗ...
Слайд № 12

Повідомлення теми уроку Вправа «Анаграма» Учні одержують слова, які потрібно якнайшвидше розшифрувати Ребуси Анаграма Слово ИЛСА Сила АСМА Маса КИЗАФІ Фізика ХАНМІЕКА Механіка ЧОВНЕИАР Речовина МУКАЛЕЛО Молекула

При вивченні нового матеріалу використання ігрових елементів у навчальному процесі ускладнюється недостатнім обсягом знань і вмінь учнів. Однак акт...
Слайд № 13

При вивченні нового матеріалу використання ігрових елементів у навчальному процесі ускладнюється недостатнім обсягом знань і вмінь учнів. Однак актуалізовані на попередній стадії уроку опорні знання можуть послужити фундаментом для побудови гри під час подальшого просування по темі. Дуже перспективним уявляється при цьому застосування проблемних методів викладу нового матеріалу, коли вчитель звертає увагу учнів на існування гносеологічних протиріч, формулює питання й пропонує учням, розбившись на групи, спробувати знайти відповіді.

ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ «Рятувальна експедиція». Клас розбивається на групи, кожна з яких отримує маршрутний лист із вказівкою орієнтовного напря...
Слайд № 14

ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ «Рятувальна експедиція». Клас розбивається на групи, кожна з яких отримує маршрутний лист із вказівкою орієнтовного напрямку пошуку (з формулюванням головних питань з досліджуваної теми) і стартового завдання (наприклад, нескладного завдання за пройденим матеріалом). Далі процес пошуку може бути організований у такий спосіб: група отримує від учителя уривок радіограми від потерпілих під час аварії й намагається його розшифрувати (уривок може містити, наприклад, опис і результати експерименту з досліджуваної проблеми, а група має їх інтерпретувати й використовувати, відповідаючи на запитання з нової теми). Розташування груп, а також темп їхнього просування до мети фіксують на карті-схемі на дошці. Періодично з'являються «привали», під час яких групи здійснюють допомогу відстаючим. Група, яка першою досягла мети, отримує той самий «коштовний вантаж» у вигляді високих оцінок. Гра на цьому може не закінчуватися. Переможці розходяться по групах, що залишилися, й допомагають їм у боротьбі за друге місце тощо. На завершення уроку вчитель іще раз нагадує суть проблеми, і всі групи формулюють своє бачення її розв'язання. Зрозуміло, що ця гра потребує значної підготовки, але вся робота потім дає певні результати, якщо врахувати, що знання, здобуті своєю працею, людина засвоює набагато краще, та й радість «відкриття».

ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ «Третій зайвий» «Снігова лавина» «Літачок» «Зрозумій мене»
Слайд № 15

ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ «Третій зайвий» «Снігова лавина» «Літачок» «Зрозумій мене»

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ Картки завдання один одному Кросворд (Кросворд навпаки) Ребуси (загадки)
Слайд № 16

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ Картки завдання один одному Кросворд (Кросворд навпаки) Ребуси (загадки)

Саме через творчість, через ігрові форми навчальної діяльності можна зацікавити учнів, активізувати їхню діяльність на уроці, що в кінцевому випадк...
Слайд № 17

Саме через творчість, через ігрові форми навчальної діяльності можна зацікавити учнів, активізувати їхню діяльність на уроці, що в кінцевому випадку приведе до формування стійкого пізнавального інтересу до фізики.

Для успішної організації і проведення дидактичних ігор на заняттях з фізики вчитель повинен систематично підвищувати свій науково-методичний рівень...
Слайд № 18

Для успішної організації і проведення дидактичних ігор на заняттях з фізики вчитель повинен систематично підвищувати свій науково-методичний рівень. Треба завжди пам’ятати, що завоювати довіру і інтерес учнів зможе лише той учитель, який буде разом з ними творчо співпрацювати. Обрання теми дидактичної гри, підбір завдань, складності, широке використання ініціативи учнів і створює єдину, глибоко продуману систему роботи на уроці фізики, яка забезпечить високу її ефективність.

ДИДАКТИЧНІ ІГРИ - ЦЕ Активне нестандартне мислення! Елітарна розвага! Інтелектуальний відпочинок! Навчання через гру! Командна робота! Вміння перем...
Слайд № 19

ДИДАКТИЧНІ ІГРИ - ЦЕ Активне нестандартне мислення! Елітарна розвага! Інтелектуальний відпочинок! Навчання через гру! Командна робота! Вміння перемагати! Живе спілкування! Розвиток особистості! Корпоративний тренінг! Виховання лідерів!

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

До ЗНО з ФІЗИКИ залишилося:
0
3
міс.
0
0
дн.
2
3
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!