Презентація "Виховання та навчання дітей з особливими освітніми потребами . Програма консультування батьків"

Опис документу:
Надано програму консультування батьків дітей з особливими освітніми потребами психологом. Надання психологічної допомоги у вирішенні питань виховання та навчання дітини з особливими освітніми потребами, налагодженні міжособистісних стосунків з оточуючими.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися
Опис презентації окремими слайдами:
Виховання та навчання дітей з особливими освітніми потребами Програма консультування батьків Тимченко Олена Іванівна практичний психолог Петрівсько...
Слайд № 1

Виховання та навчання дітей з особливими освітніми потребами Програма консультування батьків Тимченко Олена Іванівна практичний психолог Петрівського НВК Красноградського району Харківської області

Завдання: допомогти клієнтові подивитися на свої проблеми й життєві труднощі збоку, неупереджено; продемонструвати й обговорити ті аспекти взаємин,...
Слайд № 2

Завдання: допомогти клієнтові подивитися на свої проблеми й життєві труднощі збоку, неупереджено; продемонструвати й обговорити ті аспекти взаємин, які є джерелом труднощів, що зазвичай не усвідомлюються й не конролюються; задоволення запитів клієнта; поліпшити самопочуття, полегшити емоційний стан; вислухати клієнта, розширити його уявлення про себе й власну ситуацію, вирішити найважливіші завдання спілкування.

Етапи консультування Етапи Початковий—входження до ситуації психологічної допомоги Етап дії та прожиття ситуації психологічної допомоги Етап входже...
Слайд № 3

Етапи консультування Етапи Початковий—входження до ситуації психологічної допомоги Етап дії та прожиття ситуації психологічної допомоги Етап входження до нового досвіду, прощання із собою колишнім і повернення до "себе справжнього" Етап — входження збагаченого новим досвідом клієнта до повсякденності Завдання • підтримка мотивації клієнта до спільної роботи; • забезпечення емоційного реагування; • опрацювання й символічне задоволення потреб; • емоційна та екзистенційна підтримка клієнта; • підкріплення тенденцій до особистісних переорієнтацій та традицій; • підбадьорювання клієнта, наголошування на часовій обмеженості проблематики, і консультативного процесу; • аналіз елементів залежності в поведінці клієнта й допомо га в досягненні самостійності й самодостатності; • роз'яснення справж ніх можливостей психологічної допомо ги й корекція нереаліс тичних очікувань; • підкріплення бажаного напряму дій (перенавчання); • допомога в подолан ні особистісної та ситуативної тривоги, зумовленої змінами в життєвому просторі; • знаходження "золотої середини" між тенденціями надмірного опікування, заступництва та емоційного відсторонення від клієнта; • висловлення готовності зрозуміти, сприйняти клієнта й надати йому необхідну психологічну допомогу. • забезпечення умов для глибинної особис тісної рефлексії та прожиття ситуації вільного й відпові дального вибору. • самоаналіз ціннісно-смислових або поведінкових перешкод, що блокують реалізацію необхідних дій. • перевизначення й перео смислення ситуації психологічної допомоги як наданої людині можливості краще зрозуміти власні моти ви, цінності, мету та вибір.

Етапи проведення бесіди: 1) знайомство з клієнтом і початок бесіди (5-10 хв.); 2) розпитування клієнта, формулювання й перевірка консультативних гі...
Слайд № 4

Етапи проведення бесіди: 1) знайомство з клієнтом і початок бесіди (5-10 хв.); 2) розпитування клієнта, формулювання й перевірка консультативних гіпотез(25-35 хв.); 3) корекційний вплив (10-15 хв.); 4) завершення бесіди (5-10 хв.)

Завдання першого етапу проведення консультаційної бесіди з батьками дитини з особливими освітніми потребами: 1) вислухати клієнта, дозволити йому в...
Слайд № 5

Завдання першого етапу проведення консультаційної бесіди з батьками дитини з особливими освітніми потребами: 1) вислухати клієнта, дозволити йому виговоритися, підтримати його; 2) дати кваліфіковану рекомендацію: куди, навіщо і як слід звертатися; 3) допомогти вишукати способи показати фахівцеві навіть найбільш незговірливу людину, якою в даній ситуації є дитина клієнта; 4) допомогти клієнтові налагодити нормальні стосунки з власною дитиною.

Зняття негативних й внесення позитивних моментів в «процес мотивації» а) вчасно надана допомога, завдяки якій дитину буде захищено від зайвих психі...
Слайд № 6

Зняття негативних й внесення позитивних моментів в «процес мотивації» а) вчасно надана допомога, завдяки якій дитину буде захищено від зайвих психічних або фізичних страждань; б) адекватна організація допомоги (це можуть забезпечити батьки): анонімність, звернення до компетентного консультанта — кваліфікованого, відомого фахівця, а не будь до кого; в) розповідь про почуття й переживання батька (матері) з приводу дитини , які можуть бути ще одним свідченням необхідності звернення до консультанта.

Поради батькам дітей, які мають особливі освітні проблеми  Дитина із особливими потребами потребує постійної батьківської підтримки. Підпорядкувати...
Слайд № 7

Поради батькам дітей, які мають особливі освітні проблеми  Дитина із особливими потребами потребує постійної батьківської підтримки. Підпорядкувати таку дитину загальноприйнятим правилам поведінки в суспільстві неможливо, тому треба навчитися взаємодіяти і спілкуватися з нею. Пам’ятайте, що дитина не винна в тому, що вона особлива. Особливості такої поведінки в кожному конкретному випадку зумовлені певними причинами: проблемами під час вагітності матері, ускладненням під час пологів, психосоціальними причинами (стиль виховання в сім’ї). Усвідомте, що виховання та навчання дитини з особливими потебами– це довготривалий, складний процес, що потребує Вашого уміння, терпіння, знання.

 Навчіться давати інструкції: вони повинні бути короткими, не більше 3-4 слів. В іншому разі дитина просто «виключиться» і не почує Вас.  У взаємин...
Слайд № 8

 Навчіться давати інструкції: вони повинні бути короткими, не більше 3-4 слів. В іншому разі дитина просто «виключиться» і не почує Вас.  У взаєминах з дитиною не допускайте «вседозволеності», інакше дитина буде маніпулювати Вами. Чітко визначіть і обговоріть з дитиною, що можна, а що не можна робити вдома, в дошкільному закладі.   Для підняття самооцінки, віри дитини в свої можливості – хваліть її за успіхи і досягнення, навіть самі незначні.  У повсякденному спілкуванні з дитиною із особливими потребами уникайте різких заперечень, тому що такі діти є імпульсивними і відразу ж відреагують на заборону непослухом або вербальною агресією. В цьому випадку треба говорити з дитиною спокійно і стримано, бажано дати можливість вибору для малюка.

Разом з дитиною визначте систему заохочень і покарань за хорошу і погану поведінку. Визначіть систему правил поведінки дитини в групі дошкільного з...
Слайд № 9

Разом з дитиною визначте систему заохочень і покарань за хорошу і погану поведінку. Визначіть систему правил поведінки дитини в групі дошкільного закладу, вдома. Просіть дитину вголос промовляти ці правила. Старанно, своєчасно виконуйте побажання і завдання педагогів. Не нехтуйте порадами педагогів щодо необхідності консультування та лікування у лікарів–фахівців. Намагайтеся щоденно закріплювати завдання, по можливості, в ігровій формі. Допомагайте дитині, але не виконуйте завдання за неї. Якщо дитина втомилася – дайте їй невеликий відпочинок, або займіть її іншою діяльністю.  Не вимагайте від дитини більше, ніж вона може. Корекція затримки психічного розвитку дітей потребує тривалої і систематичної роботи, яка охоплює всі види її діяльності. Через це дуже важливо, щоб корекційним завданням було підпорядковане не тільки заняття, а й режимні моменти, організація дозвілля дитини, де знайдуть корисне застосування різні розвиваючі ігри, відповідно до віку і можливостей дитини

Слайд № 10

Рекомендації батькам: Живіть сьогодні Вивчіть термінологію Шукайте інформацію Не дозволяйте себе залякати Не бійтеся показати свої почуття Будьте р...
Слайд № 11

Рекомендації батькам: Живіть сьогодні Вивчіть термінологію Шукайте інформацію Не дозволяйте себе залякати Не бійтеся показати свої почуття Будьте реалістом Пам'ятайте, що час грає на вас Не забувайте про себе Уникайте жалю Намагайтеся дотримуватися звичного розкладу дня Пам'ятайте, ви не одні

Допоможемо адаптуватися дитині в суспільстві разом. http://bebiko.te.ua/семінар-та-консультації-спеціалісті.html
Слайд № 12

Допоможемо адаптуватися дитині в суспільстві разом. http://bebiko.te.ua/семінар-та-консультації-спеціалісті.html

Слайд № 13

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Методична діяльність в умовах децентралізації освіти в Україні»
Вікторія Вікторівна Сидоренко
36 годин
590 грн
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації (лист МОН № 4/2181-19 від 30.09.2019 р.).

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Підвищення кваліфікації: як створити дієвий механізм
Підвищення кваліфікації: як створити дієвий механізм
Підвищення кваліфікації: вчителі самі вирішуватимуть, де навчатись
Підвищення кваліфікації: вчителі самі вирішуватимуть, де навчатись