Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Створюємо квести та вебквести для роботи у класі та дистанційно
»
Взяти участь Всі події

Презентація тренінгового заняття для педагогів - організаторів, керівників гуртків

Опис документу:
Мета: акцентувати увагу учасників тренінгу на важливості особистого зростання, самовдосконалення; познайомити з основними навичками, які притаманні успішній людині на думку американського психолога С.Кові; навчити розробляти алгоритми досягнення поставлених цілей, важливості раціонального використання часу.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Автор презентації до семінару

методист з дитячих організацій,

керівник гуртка художньо –

естетичного напряму

Біловодського районного центру

дитячої та юнацької творчості -

Неля Запорізька

Луганська обл.,Біловодськ - 2018

Тренінгове заняття

Тема тренінгу: «Свобода творчості – найвищий рівень компетентності сучасного педагога».

Мета: акцентувати увагу учасників тренінгу на важливості особистого зростання, самовдосконалення; познайомити з основними навичками, які притаманні успішній людині на думку американського психолога С.Кові; навчити розробляти алгоритми досягнення поставлених цілей, важливості раціонального використання часу.

Цільова аудиторія: педагоги – організатори, керівники гуртків шкіл району

Кількість учасників: 15-20

Дата проведення: 2018 р.

Тривалість тренінгу: 9.15 – 10.05

Тренер: Запорізька Неля Миколаївна

ПЛАН ПРОВЕДЕННЯ

Час

Назва вправи

Тривалість

ВСТУПНА ЧАСТИНА

9.10

Привітання. Самопрезентація тренера

1 хв.

9.15

Знайомство. Вправа «Презентуй колегу»

До 15 хв.

9.30

Правила роботи групи

2 хв.

ОСНОВНА ЧАСТИНА

9.32

Обдарованість. Розкриття поняття.

2 хв.

9.45

Інформ-кейс «Форми позаурочної роботи з обдарованими дітьми.»

до 7 хв.

10.15

Творча майстерня.Розкриття теми.

20 хв.

ПІДСУМОК

Підведення підсумків, прощання.

5 хв.

ХІД ТРЕНІНГУ

ВСТУПНА ЧАСТИНА

СЛАЙД 1 (Тема семінару)

Привітання. Самопрезентація тренера.

Тренер. – Доброго дня, шановні колеги! Сьогодні ми з вами зібрались в тісному колі, щоб розкрити тему: «Свобода творчості - найвищій рівень компетентності сучасного педагога».

Але спочатку пропонуємо вправу :

СЛАЙД 2(Вправа знайомство «презентуй колегу»)

Вправа «ЗНАЙОМСТВО: презентуй колегу»

Та перш ніж ми розпочнемо, нам треба познайомитись. На ваших столах лежать беджі. Напишіть, будь ласка, на них своє ім`я. Тепер складіть бейджі до цієї скриньки. Далі вам необхідно буде витягнути бейдж з «чужим» ім’ям, знайти цю людину серед присутніх і взяти в неї коротке інтерв’ю. А потім у вас буде можливість представити свого колегу всій групі.

На виконання завдання у вас є 7 хвилин.

(виконується вправа)

СЛАЙД 3 «ПРАВИЛА ГРУПИ»

Тренер. - Сьогодні ми будемо дуже активно співпрацювати, а щоб ми всі мали змогу отримати позитивний настрій, пропоную прийняти кілька правил, які допоможуть нам у роботі.

Вправа «ПРАВИЛА ГРУПИ»

  • Активність

  • Лаконічність

  • Піднятої руки та вільних ніг

  • Я – висловлювання

  • Поваги до інших

ОСНОВНА ЧАСТИНА

Тренер – Оскільки ми сьогодні будемо говорити про свободу творчості , як найвищий рівень компетентності сучасного педагога. Розкривати поняття – «Обдарованість».

СЛАЙД 4 «В.О. Сухомлинський… Серце віддаю дітям»

СЛАЙД 5 «Обдарованість - це маленький паросток»

Тренер - Обдарованість - це маленький паросток, ледь проклюнувся із землі і вимагає до себе величезної уваги. Необхідно пестити і плекати, доглядати за ним, зробити все необхідне, щоб він виріс і дав рясний плід.
( В. О.Сухомлинський)

У навчальному процесі розвиток обдарованої дитини слід розглядати як розвиток її внутрішнього діяльнісного потенціалу - уміння ставити мету та шукати способи її досягнення, здатності бути автором, активним творцем свого життя, здатним вільно обирати свій шлях і відповідати за нього, максимально використовувати свої здібності.

СЛАЙД 5, 6 Розпорядження Кабінету Міністрів України

12 квітня 2006 року розпорядженням Кабінету Міністрів України № 202-р було схвалено Концепцію Державної програми роботи з обдарованою молоддю на 2006-2010 роки. Цей документ є чинним дотепер, адже в ньому зазначені актуальні напрями розвитку роботи з обдарованими дітьми.

Мета цієї Програми полягає у забезпеченні підтримки обдарованих дітей та молоді, шляхом створення умов для їх творчого, інтелектуального, духовного і фізичного розвитку.

В основних завданнях цієї програми окреслено шляхи досягнення поставленої мети. Насамперед, це створення загальнонаціональної системи виявлення та відбору обдарованих дітей і молоді та визначення стратегії щодо їх підтримки. У цій сфері має здійснюватись координація діяльності центральних і місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, навчальних закладів та громадських організацій.

(Слайд 7 : «В основних завданнях цієї програми окреслено…»)

В основних завданнях цієї програми окреслено шляхи досягнення поставленої мети. Насамперед, це створення загальнонаціональної системи виявлення та відбору обдарованих дітей і молоді та визначення стратегії щодо їх підтримки. У цій сфері має здійснюватись координація діяльності центральних і місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, навчальних закладів та громадських організацій.

(Слайд 9 : «Душі кожної дитини є невидимі струни.»

Душі кожної дитини є невидимі струни.
  Якщо їх зачепити вмілою рукою, вони красиво зазвучать.
В.О. Сухомлинський

ТРЕНЕР В сучасному українському суспільстві зростає потреба в творчих, активних громадянах, з неординарним мисленням, нестандартним підходом до вирішення поставлених задач та здатністю формувати нові перспективні цілі.

(Слайд 10 : «Свобода творчості - найвищий рівень …»

ТРЕНЕР Свобода творчості - найвищий рівень компетентності сучасного педагога.

Педагоги майбутнього розуміють дитячу психологію та особливості розвитку школярів, вміють продуктивно взаємодіяти з учнями та надихають їх на нові звершення - це вмотивовані професіонали, що мають свободу творчості й найвищий рівень компетентності.

Саме такі освітяни - головна особливість школи майбутнього.

(СЛАЙД 11 Основні поняття: індивідуальність, здібність, талант, обдаровані діти та дитяча обдарованість.

ТРЕНЕР - Обдарованість – це загадковий дар, що не підпорядковується жодним закономірностям та не вписується в рамки простих тлумачень. Це одна з найглибинніших таємниць особистості, що з прадавніх часів інтригувала і вабила людину.

(СЛАЙД 12 Сьогодення вимагає інтелектуально розвинених особистостей )

Сьогодення вимагає інтелектуально розвинених особистостей, які в майбутньому зможуть визначати шляхи економічного та політичного розвитку країни. Відповідно, суспільство потребує такої школи, що зможе підготувати ділову людину, яка відрізнятиметься високим рівнем творчих здібностей, професійної компетентності та моральних позицій.

(СЛАЙД 13 Талановиті, обдаровані люди - це потужний ресурс суспільного розвитку. )

Талановиті, обдаровані люди - це потужний ресурс суспільного розвитку. Вони здатні забезпечити нашій країні соціальне, культурне та духовне перевтілення.

(СЛАЙД 14 Сучасна освіта обдарованих дітей повинна будуватись на таких основних засадах:)

Сучасна освіта обдарованих дітей повинна будуватись на таких основних засадах:

  • надання максимального різноманіття

  • можливостей для розвитку особистості;

  • індивідуалізація і

  • диференціація

  • навчання та

  • створення умов для

  • спільної роботи учнів

  • за мінімальної участі вчителя

СЛАЙД 15 Засновуючись на цих засадах, педагогічна робота вчителя має підпорядковуватися таким принципам:гнучкі змістові "рамки", які забезпечують можливість включення різних тематичних розділів для вивчення;

  • вивчення широких (глобальних) тем та проблем;

  • міждисциплінарний підхід до вивчення змісту;

  • інтеграція тем, що стосуються різних галузей знань, для вивчення їх, шляхом встановлення внутрішніх взаємозв'язків змістового характеру;

  • насиченість змісту навчання;

  • проблемний характер навчання

СЛАЙД 16 Поняття, як "геній" і "талант"

Платон вважав, що юні обдарування треба навчати окремо.Своїм корінням ця проблема сягає вглиб віків. Ще в епоху античності зародились такі поняття, як "геній" і "талант", що аж до ХІХ століття обґрунтовувалися у наукових трактатах.

За часів античності талант визначався як"божий дар", а геніальна чи обдарована людина - як володар істинного знання. Стародавні філософи надавали великого значення розвитку здібностей дітей та селекції еліти.

СЛАЙД 17 Сократ же наголошував на процесі інтелектуального становлення кожної особистості на ранньому етапі її розвитку.

У християнській філософії Середньовіччя "обдарованість" визначалась як вроджені, даровані Богом здібності і пов'язувалась із розумінням Бога, як творця світу. Це зумовило сприйняття обдарованості як Божої іскри, що сходить на обраних, тому спрямовано розвитком обдарованості не займались.

СЛАЙД 18 Феномен обдарованості

В епоху Відродження увага людства знову повертається

до явища творчості, феномен обдарованості починає проектуватися на людину як самостійного творця. Не дивно, що саме ця епоха явила світові таких титанів думки, як Мікеланджело, да Вінчі, Буонаротті, Мішель Монтень, Миколай Коперник, Ніколо Макіавеллі, Данте Аліг'єрі,

Вільям Шекспір та ін.

СЛАЙД 19 Поява такої кількості геніальних особистостей за один історичний період викликала у багатьох філософів цілком закономірне питання: "Що є обдарованість та геніальність?" У зв'язку з цим проводяться численні антропологічні дослідження різних аспектів творчої діяльності. Але єдиної відповіді на ці питання так і не було знайдено.

СЛАЙД 20 Створення концепції обдарованості почалося в кінці ХIX – на початку ХХ ст. Вчені тих часів здійснили вагомий внесок в експериментальний та прикладний аспекти вивчення обдарованих дітей, зокрема, ними були розроблені тести діагностики обдарованості. Видатний англійський вчений Френсис Гальтон у своїй книзі "Спадковість таланту, її закони та наслідки" вперше спробував експериментальним шляхом довести, що визначні здібності є результатом дії спадкових факторів.

СЛАЙД 22 Пізніше було встановлено, що обдарованість неодмінно залежить від виховання, умов освіти, життєвого рівня та багатьох інших факторів у житті людини. Ця ідея знайшла своє вираження в терміні "tabula rasa“ (лат. "чиста дошка"). Дитина подібна "чистій дошці", без усяких знаків та ідей, і немає ніякої, ні божественної, ні спадкоємної схильності до розумової або якої-небудь іншої діяльності.

Реальна практика свідчила про те, що розумові, творчі здібності людей не рівні й відмінності ці проявляються вже дитинстві.

СЛАЙД 24 Форми позаурочної роботи з обдарованими дітьми

Дитячий час повинен бути часом радості та миру, ігор, навчання і росту. Їхнє майбутнє повинно ґрунтуватися на гармонії та співробітництві. Їхнє життя повинно ставати більш повнокровним, поки розширюються їхні перспективи і вони набувають досвіду.

(Всесвітня Декларація про забезпечення виживання, захисту і розвитку дітей).

СЛАЙД 25 ПОЗАШКІЛЬНЕ ВИХОВАННЯ

У законі України «Про освіту» йдеться про позашкільне виховання як невіддільну частину системи освіти, що спрямовується на розвиток здібностей і талантів учнівської молоді, задоволення її інтересів і духовних запитів.

Сутність позаурочної освіти та виховання як складової частини системи освіти України визначають специфічні умови її функціонування, а саме: диференційованість, динамічність, гнучкість, мобільність, варіативність та доступність.

СЛАЙД 26 ПОЗАШКІЛЬНА ДІЯЛЬНІСТЬ - це невіддільна частка освітнього процесу, включена до освітньої шкільної програми. Наповнення цього розділу конкретним змістом є компетенцією освітнього закладу - форми організації освітнього процесу, чергування урочної та позаурочної діяльності в рамках реалізації основної освітньої програми визначаються безпосередньо позашкільним освітнім закладом.

СЛАЙД 27 Для розвитку потенціалу учнів, перш за все, обдарованих дітей, у загальноосвітніх, позашкільних закладах організовуються різноманітні форми позаурочної діяльності.

На прикладі Біловодського районного центру дитячої та юнацької творчості. Цілий навчальний рік вихованці відвідують центр творчості та з великим захопленням беруть участь у запланованих заходах.

СЛАЙД 28 Підтвердженням цьому є активна робота колективу. Діяльність педагогічного колективу центру творчості полягає в удосконаленні системи роботи позашкільного навчального закладу районного підпорядкування щодо формування творчих здібностей вихованців та стійкої громадянської позиції, як складових їх життєвої компетентності.
Тут працюють 6 педагогів. Охопленість становить – 210 вихованців Біловодської гімназії та Біловодського опорного закладу загальної середньої освіти, які відвідують 12 гуртків художньо - естетичного
напрямку. Вікова категорія дітей становить від 6 до 16 років
.

СЛАЙД 33 Творча майстерня. Історична довідка.

Над розробкою цієї технології працювали французькі педагоги та психологи, що об'єдналися у колектив однодумців під офіційною назвою - «Французька група нової освіти», яку Міністерство освіти Франції визнало у 1984 році. На початку 90-х ця технологія прийшла в Росію і досі не втрачає своєї популярності. При цьому в Росії французька технологія стала застосовуватися своєрідно, у власному авторському осмисленні, баченні і виконанні майстерень педагогами. На думку вчених з Санкт - Петербурга, майстерні, розроблені і проведені педагогами, більшою мірою предметно орієнтовані і сильніше, в порівнянні з французьким оригіналом, наближені безпосередньо до вивчення дисциплін, до конкретних навчальних занять. Відповідно, авторські розробки російських вчених, зокрема, виконані під керівництвом А.А. Окунева, також є важливою теоретичною основою для подальшого розвитку теорії і практики майстерень, що відбувається зараз і в Україні.

СЛАЙД 33 Творча майстерня - це форма організації навчально-виховного процесу, спрямована на розвиток творчих здібностей обдарованих дітей.

Її основним завданням є створення додаткових можливостей для розвитку юних талантів. Творчі майстерні надають навчально-методичну допомогу дітям та викладачам, забезпечують розширення кругозору учнів та вдосконалення педагогічної майстерності вчителів, створюють умови для обміну педагогічним досвідом. Творча майстерня для обдарованих дітей - це особливе креативне середовище, де кожна дитина може творити і знаходити радість у творчості.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.