і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
! В а ж л и в о
Акція
Вебінарний безліміт
Заощаджуйте понад 5000грн

Замовляйте усі свідоцтва за вебінари (понад 90 вебінарів)

з 12 липня
до 25 липня
199грн
з 26 липня
до 15 серпня
299грн
з 16 серпня
до 31 серпня
399грн
Активуйте «Вебінарний Безліміт» та отримайте
30 днів необмеженого доступу до 90 вебінарів
Предмети »

Презентація "Розлади мовлення у дітей"

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися
Опис презентації окремими слайдами:
Розлади мовлення у дітей Підготувала: Вчитель початкових класів Бердянської ЗОШ №2 Ганзина Віталіна Олегівна
Слайд № 1

Розлади мовлення у дітей Підготувала: Вчитель початкових класів Бердянської ЗОШ №2 Ганзина Віталіна Олегівна

Мовлення - це складна функціональна система, для формування якої потрібен своєчасний розвиток мозкових структур та їх узгоджена робота в поєднанні ...
Слайд № 2

Мовлення - це складна функціональна система, для формування якої потрібен своєчасний розвиток мозкових структур та їх узгоджена робота в поєднанні з умовами соціально-психологічного впливу на розвиток дитини. Мова - це система мислення та спілкування з оточуючим середовищем. 

Слайд № 3

Досліди вчених показали, що в організації функції мовлення одночасно беруть участь ліва та права півкулі, незалежно від їх домінування. У дитячому ...
Слайд № 4

Досліди вчених показали, що в організації функції мовлення одночасно беруть участь ліва та права півкулі, незалежно від їх домінування. У дитячому віці, приблизно до 5 років, провідною в організації мовленнєвого процесу є права півкуля.

Слайд № 5

1.Порушення розвитку мовлення Загальний недорозвиток мови –порушення дозрівання мозкових систем, речення з неправильною граматичною структурою, спо...
Слайд № 6

1.Порушення розвитку мовлення Загальний недорозвиток мови –порушення дозрівання мозкових систем, речення з неправильною граматичною структурою, спотворена вимова звуків . Затримка мовленнєвого розвитку – гальмування темпу формування мовлення (особливо експресивного) Алалія – недорозвинення мови:розуміння мови, але незмога висловитись (ураження центру Брока),нерозуміння мовних сигналів та незмога висловитись (ураження центру Верніке) Затримка мовленнєвого розвитку, в основі якого лежить вторинне недорозвинення мовлення, спричинене ураженням первинних аналізаторів (зір, слух).

2.Розпад мовлення Афазія - локальний розпад через ураження мовленнєвих та інших зон, причетних до формування та регуляції мовленнєвої функції. Хара...
Слайд № 7

2.Розпад мовлення Афазія - локальний розпад через ураження мовленнєвих та інших зон, причетних до формування та регуляції мовленнєвої функції. Характерна повна або часткова втрата мовлення.

Моторна афазія - неспроможність до висловлення, побудови слів і речень, труднощі у відтворенні рухової програми мовлення; Акустико – гностична афаз...
Слайд № 8

Моторна афазія - неспроможність до висловлення, побудови слів і речень, труднощі у відтворенні рухової програми мовлення; Акустико – гностична афазія - порушення розуміння мови, її фонетики, предметності слова, "Мовленнєва окрошка" - хворий шукає слова для висловлення думки;

Акустико – мнестична афазія - порушення розуміння мови, порушення можливості повторення 3-4 слів - втрачається можливість сприйняття складних фраз;...
Слайд № 9

Акустико – мнестична афазія - порушення розуміння мови, порушення можливості повторення 3-4 слів - втрачається можливість сприйняття складних фраз; підбору речень, порушення читання і письма; Семантична афазія - не можливість підібрати необхідне слово; важкість у складанні складні за змістом та граматичною побудовою правильні речення, паралельно - порушення операцій лічби.

3.Порушення вимовної функції мовлення І.Дизартрія - порушення вимовної сторони мовлення внаслідок органічного ураження органів мовлення (губ, підне...
Слайд № 10

3.Порушення вимовної функції мовлення І.Дизартрія - порушення вимовної сторони мовлення внаслідок органічного ураження органів мовлення (губ, піднебіння, язика, голосових зв'язок тощо) - судинного, травматичного, інфекційного, вродженого характеру; ІІ.Дислалія - порушення звуковимови, при цьому слух нормальний, збережена інервація мовленнєвого апарату.

ІІІ.Заїкання - це порушення процесу мовлення: його темпу, ритму та комунікативної функції; переважно через судоми, які виникають в артикуляційному ...
Слайд № 11

ІІІ.Заїкання - це порушення процесу мовлення: його темпу, ритму та комунікативної функції; переважно через судоми, які виникають в артикуляційному та дихальному апараті (тонічні заїкування – дитина тягне звук, клонічні заїкування - "стрибає" звук). ІV. Мова з захлинанням -  швидке мовлення з різкими припиненнями в його процесі (тахілалія), але без повторень або затримок. Порушення мови носять постійний або періодичний характер і за своєю вираженістю значно порушують чіткість мови.

Причини заїкання: 1. Генетична схильність. 2. Перенесені матір'ю травми та захворювання під час вагітності. 3. Гіпоксія під час внутрішньоутробного...
Слайд № 12

Причини заїкання: 1. Генетична схильність. 2. Перенесені матір'ю травми та захворювання під час вагітності. 3. Гіпоксія під час внутрішньоутробного розвитку або при пологах. 4. Родова травма. 5. Уповільнений фізичний розвиток 6. Перенесені важкі захворювання. 7. Переучування лівшів. 8. Разові стреси або постійний психологічний дискомфорт. 9. Надмірна інтелектуальна і емоційне навантаження. 10. Струс мозку. 11. Контузія, черепно -мозкові травми.  

Лікування заїкання: 1. Використання вправ, які допомагають контролювати швидкість і гучність мови, розслабляти голосовий апарат. 2. Прийом заспокій...
Слайд № 13

Лікування заїкання: 1. Використання вправ, які допомагають контролювати швидкість і гучність мови, розслабляти голосовий апарат. 2. Прийом заспокійливих трав'яних зборів. 3. Фізіотерапевтичні методи, спрямовані на розслаблення м'язів тіла, зокрема, голосового апарату. 4. Регулярні заняття з логопедом або дефектологом. 5. При необхідності, заняття з психологом, який допоможе знайти причини невпевненості і усунути їх

V.Дисфонія (афонія) - порушення голосу, порушення фонації, вокальні порушення, що проявляються в порушенні сили, висоти і тембру голосу. VI.Брадила...
Слайд № 14

V.Дисфонія (афонія) - порушення голосу, порушення фонації, вокальні порушення, що проявляються в порушенні сили, висоти і тембру голосу. VI.Брадилалія - патологічно сповільнений темп молення. При сповільненому темпі мовлення виявляється тягучо розтягнутим, млявим, монотонним. VII.Тахілалія - патологічно прискорений темп мовлення. При прискореному темпі – квапливий, стрімкий, напористий. VIII.Ринолалія - порушення тембру голосу і звуковимовлення, обумовлені анатомо-фізіологічними дефектами мовного апарату, гнусавість.

4.Порушення комунікативної функції мовлення Недорозвинення комунікативної функції мовлення як засобу спілкування та організації поведінки дитини,ро...
Слайд № 15

4.Порушення комунікативної функції мовлення Недорозвинення комунікативної функції мовлення як засобу спілкування та організації поведінки дитини,розлад комунікативної функції мовлення - мутизм (повна німота).

5.Порушення сприйняття мови Словесна глухота – майже повна втрата слухового сприйняття з нездатністю до повторення або написання слів під диктовку ...
Слайд № 16

5.Порушення сприйняття мови Словесна глухота – майже повна втрата слухового сприйняття з нездатністю до повторення або написання слів під диктовку Сприйняття (розуміння) візуального або написаного мовного матеріалу переважає над слуховим сприйняттям інформації.  Ехолалія – обмін репліками, що не проникає в семантику (несвідоме повторення слів співрозмовника) Словесна сліпота (алексія) – відсутність здатності читати і, часто, розрізняти кольори при збереженні побіжності мовлення, розуміння мовлення, повторення, письма під диктовку (алексія без аграфії).

Слайд № 17

Лікування розладів мовлення Логопедичні заняття (логоритміка) Психотерапевтична корекція патології Медикаментозне дікування: нейролептики, антидепр...
Слайд № 18

Лікування розладів мовлення Логопедичні заняття (логоритміка) Психотерапевтична корекція патології Медикаментозне дікування: нейролептики, антидепресанти,вітамінотерапія,транквілізатори стимулятори і т.д. Немедакементозні методи: загальний масаж, рефлексотерапія, лазеротерапія.

6.Розлади письмового мовлення Дисграфія - часткове специфічне порушення процесу письма. Букви в словах перемішані або пропущені, структура звукоскл...
Слайд № 19

6.Розлади письмового мовлення Дисграфія - часткове специфічне порушення процесу письма. Букви в словах перемішані або пропущені, структура звукоскладу спотворена Дислексія - часткове специфічне порушення процесу читання. Виявляється проблемами пізнання і пізнавання букв; в ускладненнях, пов’язаних зі злиттям букв і складів в слова, що призводить до неправильного відтворення звукової форми слова.

Профілактика мовленнєвих порушень: Батьки вчителі 1. Дитина – особистість вже з народження. Навіть з маленькою дитиною спілкування має відбуватися ...
Слайд № 20

Профілактика мовленнєвих порушень: Батьки вчителі 1. Дитина – особистість вже з народження. Навіть з маленькою дитиною спілкування має відбуватися як з дорослою людиною. 2. Розвивальні дитячі ігри та інтелектуальний розвиток дитини має бути забезпечений щоденно.. Намагання уникання психотравмуючих ситуацій, стресів, почуття страху, провини, докору. 4. Здорове харчування та активний спосіб життя. Забороняється вимагати від дитини засвоєння матеріалу, невідповідного його віку та розумовим здібностям. 2. Неприпустимо тиснути на дитину, докоряти та принижувати її. 3. Необхідне обов’язкове підтримання дружньої співробітницької атмосфери між дітьми. 4. При потребі – завжди допомогти та підказати дитині у труднощах.

Дякую за увагу!
Слайд № 21

Дякую за увагу!

Опис документу:
Презентація буде корисна логопедам, психологам, вчителям та вихователям, які працюють у сфері інклюзії. У матеріалі подано розбіжність у поняттях "мова" та "мовлення", форми та види розладів мовлення у дітей, причини цих розладів та наслідки для подальшого дорослого життя. Зокрема, виділено поняття "заїкання", його причини та форми роботи з ним для спеціалістів. Також подано рекомендації для батьків щодо профілактики розладів мовлення а для лікарів - шляхи усунення даних проблем.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«ZOO-психологія: як навчитися розуміти тварин»
Левченко Вікторія Володимирівна
36 годин
590 грн
354 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти