презентація на тему:"Вимоги до уроку виробничого навчання"

Опис документу:
Основна мета виробничого навчання:навчити учнів правильно і якісно виконувати основні технологічні прийоми; сформувати первинні професійні навички, необхідні для продуктивної праці учнів в умовах виробництва

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися
Опис презентації окремими слайдами:
ВИМОГИ ДО УРОКУ ВИРОБНИЧОГО НАВЧАННЯ Підготувала Старший майстер Крижопільського професійного будівельного ліцею Ткаченко В.О.
Слайд № 1

ВИМОГИ ДО УРОКУ ВИРОБНИЧОГО НАВЧАННЯ Підготувала Старший майстер Крижопільського професійного будівельного ліцею Ткаченко В.О.

Гордон Драйден Має значення тільки те знання, яке використовується на практиці
Слайд № 2

Гордон Драйден Має значення тільки те знання, яке використовується на практиці

Основна мета виробничого навчання: навчити учнів правильно і якісно виконувати основні технологічні прийоми; сформувати первинні професійні навички...
Слайд № 3

Основна мета виробничого навчання: навчити учнів правильно і якісно виконувати основні технологічні прийоми; сформувати первинні професійні навички, необхідні для продуктивної праці учнів в умовах виробництва

заняття у виробничих майстернях на підприємстві, у сфері послуг Урок виробничого навчання - це 6 академічних годин
Слайд № 4

заняття у виробничих майстернях на підприємстві, у сфері послуг Урок виробничого навчання - це 6 академічних годин

Класифікація уроків виробничого навчання Тип уроку Основна дидактична мета Урок формування первинних умінь Показ нових трудових прийомів і операцій...
Слайд № 5

Класифікація уроків виробничого навчання Тип уроку Основна дидактична мета Урок формування первинних умінь Показ нових трудових прийомів і операцій трудової діяльності. Формування первинних умінь правильного виконання окремих прийомів з дотриманням правил безпеки. Урок формування складних умінь Закріплення і розвинення умінь виконання окремих прийомів і операцій трудової діяльності з дотриманням якості в роботі. Формування умінь і навичок по об’єднанню декілька простих операцій в одну складну при раціональному використанні урочного часу. Урок удосконалення умінь та формування навичок Удосконалення та систематизація умінь при виконанні складних робіт. Формування навичок при вирішенні складних виробничих завдань. Контрольно-перевірочний урок Виявлення глибини знань, перевірка та комплексних робіт

Тема програми; Тема уроку; Тип уроку; Метод проведення; Мета уроку; Матеріально-технічне забезпечення уроку; Хід уроку: Організаційна частина (хв) ...
Слайд № 6

Тема програми; Тема уроку; Тип уроку; Метод проведення; Мета уроку; Матеріально-технічне забезпечення уроку; Хід уроку: Організаційна частина (хв) Вступний інструктаж (хв) Поточний інструктаж (хв) Заключний інструктаж (хв) Оголошення оцінок (хв) Домашнє завдання (хв) Основні складові плану уроку виробничого навчаня

Вступний інструктаж ознайомлення учнів зі змістом майбутньої роботи і тих засобів, за допомогою яких її можна виконати (устаткування, інструменти, ...
Слайд № 7

Вступний інструктаж ознайомлення учнів зі змістом майбутньої роботи і тих засобів, за допомогою яких її можна виконати (устаткування, інструменти, пристосування і т.д.); ознайомлення з технічною документацією і вимогою до кінцевого результату (продукту) праці; пояснення правил у послідовності виконання роботи в цілому й окремих її частинах (прийомів, операцій і т.д.) попередження учнів про можливі труднощі, помилки; при необхідності показ способів самоконтролю при виконанні технологічних операцій.

Типовий зміст вступного інструктажу Цільова установка на урок Повідомлення теми уроку Пояснення характеру і призначення робіт. Мотивація діяльності...
Слайд № 8

Типовий зміст вступного інструктажу Цільова установка на урок Повідомлення теми уроку Пояснення характеру і призначення робіт. Мотивація діяльності учнів.

Типовий зміст вступного інструктажу Актуалізація опорних знань і навичок учнів Перевірка знань учнів по даній темі з основних спецпредметів повідом...
Слайд № 9

Типовий зміст вступного інструктажу Актуалізація опорних знань і навичок учнів Перевірка знань учнів по даній темі з основних спецпредметів повідомлення норм часу Відтворення раніше освоєних прийомів і способів роботи. Розбір креслень, схем, демонстрація зразків

Типовий зміст вступного інструктажу Формування орієнтованої основи дій Ознайомлення з інструментами та матеріалами Розбір інструкційно- технологічн...
Слайд № 10

Типовий зміст вступного інструктажу Формування орієнтованої основи дій Ознайомлення з інструментами та матеріалами Розбір інструкційно- технологічних карт Пояснення послідовності та прийомів виконання робіт Ознайомлення з правилами техніки безпеки організацією робочого місця Видача учням завдань на урок; розподіл їх по робочих місцях.

Увага! Вступний інструктаж не повинен дублювати уроки спецтехнології
Слайд № 11

Увага! Вступний інструктаж не повинен дублювати уроки спецтехнології

поточний інструктаж індивідуальний груповий
Слайд № 12

поточний інструктаж індивідуальний груповий

типові цілі обходів майстром в/н робочих місць Поточна перевірка дотримань технологічних процесів та міжопераційний контроль якості Перевірка та ін...
Слайд № 13

типові цілі обходів майстром в/н робочих місць Поточна перевірка дотримань технологічних процесів та міжопераційний контроль якості Перевірка та інструктаж про правильність виконання учнями прийомів роботи Перевірка організації початку роботи, дотримання правил ТБ Прийом і оцінювання виконаних учбово-виробничих робіт Перевірка використання учнями документації та інструктування їх

Поточне інструктування учнів майстром при вивченні операцій має наступні особливості: Забезпечення відпрацьовування й освоєння всіма учнями правиль...
Слайд № 14

Поточне інструктування учнів майстром при вивченні операцій має наступні особливості: Забезпечення відпрацьовування й освоєння всіма учнями правильних прийомів і способів виконання досліджуваної операції, а також операції в цілому. Організація вправ по відпрацьовуванню окремих (нових, складних) прийомів і способів виконання досліджуваної операції. Повторний показ майстром трудових прийомів на робочих місцях учнів. Привчання учнів постійно використовувати документацію письмового інструктування при виконанні вправ.

Поточне інструктування учнів майстром при виконанні робіт комплексного характеру має наступні особливості: Забезпечення якісного і продуктивного ви...
Слайд № 15

Поточне інструктування учнів майстром при виконанні робіт комплексного характеру має наступні особливості: Забезпечення якісного і продуктивного виконання учнями учбово-виробничих робіт. Організація спеціальних вправ відпрацювання учнями нових, раніше не використовуваних складних прийомів і способів виконання учбово-виробничих робіт. Широке застосування міжопераційного контролю процесу виконання учбово-виробничих робіт. Постійне стимулювання самостійності учнів, розвиток звичок самоконтролю.

типовий зміст заключного інструктажу Аналіз дотримання правил техніки безпеки, дотримання учнями виробничої дисципліни Підведення підсумків й аналі...
Слайд № 16

типовий зміст заключного інструктажу Аналіз дотримання правил техніки безпеки, дотримання учнями виробничої дисципліни Підведення підсумків й аналіз виконання навчально-виробничих завдань Повідомлення про досягнення цілей уроку Розбирання типових помилок і недоліків, шляхи їх попередження і усунення Підведення підсумків змагань між учнями або бригадами; повідомлення оцінок за урок

Особливості заключного інструктажу Основу заключного інструктажу складає аналіз виконання вивчених прийомів та операцій, звертається увага на раціо...
Слайд № 17

Особливості заключного інструктажу Основу заключного інструктажу складає аналіз виконання вивчених прийомів та операцій, звертається увага на раціональність хватки інструменту, приладів, робочої пози та рухів. Необхідно суворо додержувати педагогічного такту, не акцентувати увагу на помилках учнів, якщо їх причиною є недосвідченість. Належить широко практикувати порівняння робіт, виконаних учнями, із зразками. При вивченні окремих тем

Особливості заключного інструктажу Основу заключного інструктажу складає аналіз трудової діяльності учнів, додержання ними технологічного процесу, ...
Слайд № 18

Особливості заключного інструктажу Основу заключного інструктажу складає аналіз трудової діяльності учнів, додержання ними технологічного процесу, вимог щодо якості робіт, раціональності використання робочого часу. залучення учнів до самоаналізу виконаних робіт з тим, щоб вони самостійно розібратися в своїх помилках та запропонували способи їх попередження, рекомендується розбір раціоналізаторських пропозицій учнів щодо удосконалення технології, інструменту, приладів, способів контролю робіт тощо. При виконанні робіт комплексного характеру

Особливості заключного інструктажу аналіз вмінь учнів виконувати роботу в виробничих умовах, додержувати встановлених вимог організації й технологі...
Слайд № 19

Особливості заключного інструктажу аналіз вмінь учнів виконувати роботу в виробничих умовах, додержувати встановлених вимог організації й технології виробництва. Залучення до підведення підсумків кваліфікованих робітників-наставників Проведення інструктажу у вигляді виробничих нарад групи При навчанні учнів в умовах виробництва

Оцінювання учнів об'єктивна оцінка результатів колективної й індивідуальної праці в групі; виявлення учнів - передовиків і їхнє заохочення, Виявлен...
Слайд № 20

Оцінювання учнів об'єктивна оцінка результатів колективної й індивідуальної праці в групі; виявлення учнів - передовиків і їхнє заохочення, Виявлення дефектів у роботі, шляхи їх усунення; Врахування відповідей учнів на вступному інструктажі; Виставлення загальної оцінки

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ З ВИРОБНИЧОГО НАВЧАННЯ При складанні домашніх завдань необхідно забезпечити: їх практичну спрямованість; реальний та творчий харак...
Слайд № 21

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ З ВИРОБНИЧОГО НАВЧАННЯ При складанні домашніх завдань необхідно забезпечити: їх практичну спрямованість; реальний та творчий характер змісту; зв'язок і опору на теоретичні знання та раніше придбаний досвід; можливість застосування одержаних результатів у практичній діяльності учнів; постійне (в самій темі та від теми до теми) підвищення складності та труднощів; диференціацію за складністю та труднощами залежно від рівня підготовленості учнів.

РЕКОМЕНДАЦІЇ МАЙСТРУ ВИРОБНИЧОГО НАВЧАННЯ В ПРОЦЕСІ ВИПРАВЛЕННЯ ПОМИЛОК ТА НЕДОЛІКІВ В РОБОТІ УЧНІВ Намагатися рідше робити зауваження. Уникати час...
Слайд № 22

РЕКОМЕНДАЦІЇ МАЙСТРУ ВИРОБНИЧОГО НАВЧАННЯ В ПРОЦЕСІ ВИПРАВЛЕННЯ ПОМИЛОК ТА НЕДОЛІКІВ В РОБОТІ УЧНІВ Намагатися рідше робити зауваження. Уникати частих "відчитувань", які нервують учня, підривають його впевненість в собі та більш перешкоджають, ніж допомагають майстру. Перш ніж критикувати за помилку, постаратися відшукати в роботі учня будь-що позитивне, вдале. При першій нагоді надати учневі можливість самому виправити помилку.

Якщо помилка допущена внаслідок недостатніх вмінь або недостатнього розуміння, не виносити її на обговорення колективу. Це деморалізує учня. Зауваж...
Слайд № 23

Якщо помилка допущена внаслідок недостатніх вмінь або недостатнього розуміння, не виносити її на обговорення колективу. Це деморалізує учня. Зауваження щодо якості роботи робити в тактовій формі. Щонайгірше в таких випадках діє грубий окрик. Грубість - вивіска неосвіченості. Треба пам'ятати: зміст зауваження адресований розуму учня, але проходить воно через серце.

Похвала - невід'ємна частина роботи майстра. Вона окрилює учня. Будь-який, навіть незначний, але добутий з певними зусиллями успіх, гідний похвали....
Слайд № 24

Похвала - невід'ємна частина роботи майстра. Вона окрилює учня. Будь-який, навіть незначний, але добутий з певними зусиллями успіх, гідний похвали. Особливо корисно похвалити учня в кінці дня. Тоді він йде додому з почуттям успішно виконаного обов'язку та свідомістю, що майстер допоміг йому в роботі. Виправлення помилки повинно мати форму не покарання, а звичайного завдання, яке учень повинен виконати, щоб успішно оволодіти професією.

Використані джерела Підготовка майстра виробничого навчання до занять (Методичні рекомендації), КІПДО “Вимоги до уроку виробничого навчання” – мето...
Слайд № 25

Використані джерела Підготовка майстра виробничого навчання до занять (Методичні рекомендації), КІПДО “Вимоги до уроку виробничого навчання” – методичні рекомендації, Упорядник: Черняєва В.М., методист ОНМЦ ПТО Черкаси, 2004; http://www.google.com.ua Урок виробничого навчання у ПТНЗ, КІПДО “Урок виробничого навчання у ПТНЗ” Шевчук С.С. Донецьк-2004 “Підготовка майстра виробничого навчання до занять” Заславська С.О. Донецьк -2003 Педагогічна книга майстра виробничого навчання Ничкало Н.Г. Київ -1992 Теорія і практика навчання в професійно-технічних закладах. Туревич Р.С. Вінниця – 2008 Френкель А.М. “Урок – основная форма обучения в учебных мастерских» Метод.рекомендації – М.Высшая школа,1987 Чахоянц В.Е. Мартынова Е.И. «Современные требования к уроку производственного обучения» Метод.рекомендации –М.Высшая школа,1986

ДЯКУЮ ЗА УВАГУ
Слайд № 26

ДЯКУЮ ЗА УВАГУ

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Як підготувати успішну особистість: евристичні технології в освітньому процесі»
Ілляхова Марина Володимирівна
36 годин
590 грн
590 грн