Презентація на тему " Життєвий та творчий шлях Євгена Гребінки"

Опис документу:
Мета: ознайомити учнів із життям і творчістю Є.Гребінки; допомогти усвідомити ідейно-художні особливості твору; розвивати навички виразного читання байок, їх аналізу, висловлення власних думок з приводу прочитаного; виховувати почуття людської гідності, справедливості.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися
Опис презентації окремими слайдами:
ТЕМА УРОКУ Євген Гребінка. Коротко про письменника. Вірш «Човен».
Слайд № 1

ТЕМА УРОКУ Євген Гребінка. Коротко про письменника. Вірш «Човен».

Євген Павлович Гребінка народився 21 січня 1812 року на хуторі Убіжище Пирятинського повіту, що на Полтавщині, у сім’ї відставного штаб-ротмістра П...
Слайд № 2

Євген Павлович Гребінка народився 21 січня 1812 року на хуторі Убіжище Пирятинського повіту, що на Полтавщині, у сім’ї відставного штаб-ротмістра Павла Івановича Гребінки. На рідному хуторі майбутній письменник мав можливість познайомитися із життям народу, його побутом та звичаями, з багатющими скарбами українського фольклору. Буйну уяву хлопця живили, зокрема, захоплюючі розповіді няньки-кріпачки.

1831 року Гребінка закінчив гімназію. Того ж року на сторінках «Украинского альманаха» в Харкові побачив світ його перший друкований твір — вірш «Р...
Слайд № 3

1831 року Гребінка закінчив гімназію. Того ж року на сторінках «Украинского альманаха» в Харкові побачив світ його перший друкований твір — вірш «Рогдаев пир». У 1834р. переїздить до Петербурга. Там працює вчителем російської словесності. Початкову освіту здобув удома. 1825–1831-го навчався в Ніжинській гімназії вищих наук, де почав писати вірші та брав участь у виданні рукописних журналів, складених з учнівських творів М. Гоголя, Н. Кукольника, М. Прокоповича, Г. Гребінки.

Євген Павлович Гребінка був особисто знайомий із Т.Г. Шевченком. Брав участь у викупі товариша з кріпацтва. У 1840р. допоміг у виданні «Кобзаря». У...
Слайд № 4

Євген Павлович Гребінка був особисто знайомий із Т.Г. Шевченком. Брав участь у викупі товариша з кріпацтва. У 1840р. допоміг у виданні «Кобзаря». У 1843р. разом відвідали Україну.

Ще й нині на запустілій садибі — у родинному маєтку Гребінки — живе самотньо-одиноко товсте дерево — каштан, що його, за переказами, і посадили Тар...
Слайд № 5

Ще й нині на запустілій садибі — у родинному маєтку Гребінки — живе самотньо-одиноко товсте дерево — каштан, що його, за переказами, і посадили Тарас та Євген на знак свого приятелювання.

Помер Є. Гребінка 3 грудня 1848 року в Петербурзі. І хоч помер Гребінка в далекому Санкт-Петербурзі, де й провів більшу частину свого короткого жит...
Слайд № 6

Помер Є. Гребінка 3 грудня 1848 року в Петербурзі. І хоч помер Гребінка в далекому Санкт-Петербурзі, де й провів більшу частину свого короткого життя, він заповідав бути похованим на рідній землі українській: «Візьміть мене додому… Хай мені заспіває жайвір степовий у рідному краю…» І воля його була виконана. Спочиває поет у рідній Мар’янівці, на пагорбі при гостинці — колишньому Чумацькому шляху, — неподалік своєї родинної садиби.

Балада - жанр ліро-епічної поезії фантастичного, соціально-побутового або історико-героїчного характеру з драматично напруженим сюжетом і здебільшо...
Слайд № 7

Балада - жанр ліро-епічної поезії фантастичного, соціально-побутового або історико-героїчного характеру з драматично напруженим сюжетом і здебільшого трагічною розв’язкою. Що називається баладою?

Заграло, запінилось синєє море, І буйнії вітри по морю шумлять, І хвиля гуляє, мов чорнії гори Одна за другою біжать. Як темная нічка, насупились х...
Слайд № 8

Заграло, запінилось синєє море, І буйнії вітри по морю шумлять, І хвиля гуляє, мов чорнії гори Одна за другою біжать. Як темная нічка, насупились хмари, В тих хмарах, мов голос небесної кари, За громом громи гуркотять. Іграє і піниться синєє море. Хтось човен на море пустив, Бурхнув він по хвилі, ниряє на волі, Од берега геть покотив; Качається, бідний, один без весельця. Прослухайте баладу “Човен” Ох, жаль мені човна, ох, жаль мого серця! Чого він під бурю поплив? Ущухнуло море, і хвилі вляглися; Пустують по піні мавки; Уп'ять забіліли, уп'ять простяглися По морю кругом байдаки; Де ж човен дівався, де плавле мій милий? Мабуть, він не плавле, бо онде по хвилі Біліють із його тріски. Як човнові море, для мене світ білий Ізмалку здавався страшним; Да як заховаться? не можна ж вік цілий Пробути з собою одним. Прощай, мій покою, пускаюсь у море! І, може, недоля і лютеє горе Пограються з човном моїм.

1. Який настрій балади (мінорний чи мажорний)? 2. Знайдіть у творі слова-символи. 3. Що вони символізують? 4. Назвіть художні засоби твору, наведіт...
Слайд № 9

1. Який настрій балади (мінорний чи мажорний)? 2. Знайдіть у творі слова-символи. 3. Що вони символізують? 4. Назвіть художні засоби твору, наведіть приклади. 5. На вашу думку, який період життя митця змальовано у баладі? 6. Сформулюйте тему твору. 7. Сформулюйте ідею твору. 8. Доведіть, що жанр твору-балада. Дайте відповіді на запитання

Тема твору : роздуми поета про майбутнє життя Алегоричні образи вірша «Човен»: човен (людина), море (життя), хвилі, вітер, хмари, громи (життєві не...
Слайд № 10

Тема твору : роздуми поета про майбутнє життя Алегоричні образи вірша «Човен»: човен (людина), море (життя), хвилі, вітер, хмари, громи (життєві негаразди, випробування).

Художні засоби: Зменшувально-пестливі слова (нічка, весельце); повтори (плавле); звертання (мій покою); нестягнені форми прикметників (буйнії, лютеє).
Слайд № 11

Художні засоби: Зменшувально-пестливі слова (нічка, весельце); повтори (плавле); звертання (мій покою); нестягнені форми прикметників (буйнії, лютеє).

Романс — невеликий за обсягом вірш та музичний твір для сольного співу з інструментальним акомпанементом.  Що називається романсом?
Слайд № 12

Романс — невеликий за обсягом вірш та музичний твір для сольного співу з інструментальним акомпанементом.  Що називається романсом?

Ні, мамо, не можна нелюба любить, Нещасная доля із нелюбом жить. Ох тяжко, ох важко з ним річ Розмовляти Хай лучче буду я ввесь вік дівувати. Хіба ...
Слайд № 13

Ні, мамо, не можна нелюба любить, Нещасная доля із нелюбом жить. Ох тяжко, ох важко з ним річ Розмовляти Хай лучче буду я ввесь вік дівувати. Хіба ти не бачиш, яка я стара? Мені в домовину лягати пора. Як очі закрию, що буде з тобою? Останешся, доню, одна сиротою. А в світі якеє життя сироті? І горе, і нужду терпітимеш ти. А дочку пустивши, мовляв, на поталу, Стогнать під землею, як горлиця, стану. Прослухайте романс “Ні, мамо, не можна нелюба любить”. Ой мамо, голубко, не плач, не ридай, Готуй рушники й хустинки вишивай. Нехай за нелюбом я щастя утрачу, Ти будеш весела, одна я заплачу. Гей, там, на могилі, хрест божий стоїть, Під ранок й під вечір матуся квилить: Ой Боже мій, Боже! Що я наробила? Дочку, як схотіла, із світа згубила!

1. Як побудовано романс? 2. Чого хоче мати? 3. Що їй відповідає дочка? 4. Чому дочка пристала на пропозицію матері? 5. Який фінал твору? 6. Сформул...
Слайд № 14

1. Як побудовано романс? 2. Чого хоче мати? 3. Що їй відповідає дочка? 4. Чому дочка пристала на пропозицію матері? 5. Який фінал твору? 6. Сформулюйте тему твору. 7. Сформулюйте ідею твору. 8. Знайдіть і назвіть художні засоби у вірші. Дайте відповіді на запитання

Очи черные, очи страстные! Очи жгучие и прекрасные! Как люблю я вас! Как боюсь я вас! Знать, увидел вас я в недобрый час! Ох, недаром вы глубины те...
Слайд № 15

Очи черные, очи страстные! Очи жгучие и прекрасные! Как люблю я вас! Как боюсь я вас! Знать, увидел вас я в недобрый час! Ох, недаром вы глубины темней! Вижу траур в вас по душе моей, Вижу пламя в вас я победное: Сожжено на нем сердце бедное. Но не грустен я, не печален я, Утешительна мне судьба моя: Все, что лучшего в жизни бог дал нам, В жертву отдал я огневым глазам! Прослухайте романс “Очи черные”

1. Скласти вікторину чи кросворд за творчістю письменника Домашнє завдання
Слайд № 16

1. Скласти вікторину чи кросворд за творчістю письменника Домашнє завдання

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ залишилося:
0
1
міс.
2
2
дн.
0
4
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!