Презентація на тему: "Проблеми адаптації першокласників до навчання в школі"

Опис документу:
«Адаптація навчальна — процес активного пристосування дитини до вимог нового середовища за допомогою різноманітних засобів.» «Без знання душі дитини, особливостей її мислення, сприйняття навколишнього світу слова про чуйність залишаються пустим звуком; без знання душі дитини немає педагогічної культури…» (В. О. Сухомлинський)

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися
Опис презентації окремими слайдами:
"Проблеми адаптації першокласників до навчання в школі" Батьківські збори, 1 клас ProPowerPoint.Ru
Слайд № 1

"Проблеми адаптації першокласників до навчання в школі" Батьківські збори, 1 клас ProPowerPoint.Ru

«Адаптація навчальна — процес активного пристосування дитини до вимог нового середовища за допомогою різноманітних засобів.» (О. Савченко) «Без зна...
Слайд № 2

«Адаптація навчальна — процес активного пристосування дитини до вимог нового середовища за допомогою різноманітних засобів.» (О. Савченко) «Без знання душі дитини, особливостей її мислення, сприйняття навколишнього світу слова про чуйність залишаються пустим звуком; без знання душі дитини немає педагогічної культури…» (В. О. Сухомлинський) ProPowerPoint.Ru

Вступ до школи – переломний момент у житті дитини. Він пов'язаний з новим типом стосунків з оточенням (ровесниками й дорослими), новим видом нової ...
Слайд № 3

Вступ до школи – переломний момент у житті дитини. Він пов'язаний з новим типом стосунків з оточенням (ровесниками й дорослими), новим видом нової діяльності (навчальної ,а не ігрової). У житті дитини змінюються все: обов'язки, оточення, режим. Це „ кризовий період” у житті дитини, і ця її „ криза” виявляється у тому, що свої ігрові потреби дитина має задовольняти навчальними способами. ProPowerPoint.Ru

Процес адаптації Процес адаптації до шкільного життя у дітей триває по різному – від 2 тижнів до 2 – 3 місяців (залежно від рівня їх готовності до ...
Слайд № 4

Процес адаптації Процес адаптації до шкільного життя у дітей триває по різному – від 2 тижнів до 2 – 3 місяців (залежно від рівня їх готовності до школи, психологічними особливостями та станом здоров'я). Вирішальну роль тут відіграє сформований у дошкільному віці рівень готовності до школи, або „шкільної зрілості”. ProPowerPoint.Ru

ProPowerPoint.Ru
Слайд № 5

ProPowerPoint.Ru

ProPowerPoint.Ru
Слайд № 6

ProPowerPoint.Ru

передбачає володіння дитиною певною кількістю знань про явища навколишнього середовища, уміння порівнювати, класифікувати, узагальнювати та ін. Pro...
Слайд № 7

передбачає володіння дитиною певною кількістю знань про явища навколишнього середовища, уміння порівнювати, класифікувати, узагальнювати та ін. ProPowerPoint.Ru

У 6 років дитина повинна мати елементарні пізнання про навколишню дійсність, про простір, час, живу і неживу природу. Вона повинна уміти узагальнюв...
Слайд № 8

У 6 років дитина повинна мати елементарні пізнання про навколишню дійсність, про простір, час, живу і неживу природу. Вона повинна уміти узагальнювати, класифікувати, виділяти головне, другорядне. У малюка з’являється жага до знань, ігри і розваги йдуть на другий план, посилюється допитливість (дитина ставить більш філософські питання або такі, що стосуються певних наук, ніж життєві). Дитина вже цікавиться не лише кінцевим результатом виконаної роботи,, але і способами її виконання, уміє сама оцінювати свою роботу. Також у неї повинні бути розвинені довільна пам’ять і мова. ProPowerPoint.Ru

Мотиваційна готовність передбачає чітко оформлювати позицію школяра. Коли дитина: - має належне уявлення про школу; - позитивно ставиться до шкільн...
Слайд № 9

Мотиваційна готовність передбачає чітко оформлювати позицію школяра. Коли дитина: - має належне уявлення про школу; - позитивно ставиться до шкільних занять; - віддає перевагу урокам грамоти і лічби, а не заняттям дошкільного типу : малюванню, фізкультурі, трудовому навчанню; - визнає авторитет вчителя; ProPowerPoint.Ru

передбачає вміння робити не лише те, що подобається, а й те, що необхідно зробити.. ProPowerPoint.Ru
Слайд № 10

передбачає вміння робити не лише те, що подобається, а й те, що необхідно зробити.. ProPowerPoint.Ru

Щоб успішно займатися в школі, дитина повинна бути готовою до ролі учня, який має свої права і обов’язки. Це уміння володіти собою і підкоряти свої...
Слайд № 11

Щоб успішно займатися в школі, дитина повинна бути готовою до ролі учня, який має свої права і обов’язки. Це уміння володіти собою і підкоряти свої бажання необхідності (довільна поведінка)— дитина поступово втрачає свою зворушливу безпосередність. Велике значення має уміння налагоджувати контакт із однолітками, уміння поступатися і захищатися, підкорятися загальним правилам і обстоювати свою думку. У дитини повинна бути емоційна незалежність, яка розвивається (або пригнічується) із Вашою допомогою. Готовою до шкільного навчання вважається дитина, яку школа приваблює не лише зовнішньою стороною (зошити, підручники, красивий ранець), але і можливістю отримати нові знання, знайти друзів. ProPowerPoint.Ru

передбачає володіння навичками взаємодії з дорослими, однолітками ( вмінням слухати, не перебиваючи, вміння вибачати і вибачатися, співчувати…) Pro...
Слайд № 12

передбачає володіння навичками взаємодії з дорослими, однолітками ( вмінням слухати, не перебиваючи, вміння вибачати і вибачатися, співчувати…) ProPowerPoint.Ru

Є необхідною умовою успішної адаптації до шкільного життя. Є чимало дітей, які все ж таки не можуть „вжитися в нову роль”. Вони часто страждають на...
Слайд № 13

Є необхідною умовою успішної адаптації до шкільного життя. Є чимало дітей, які все ж таки не можуть „вжитися в нову роль”. Вони часто страждають на нездоров'я, перебувають у пригніченому настрої, не повністю засвоюють навчальний матеріал, не мають близьких друзів, знають на ім'я та прізвище не всіх однокласників тощо. ProPowerPoint.Ru

Причини дезадаптацї: а) перехід до статусу школяра — найскладніший, переломний для дошкільника етап; б) невідповідність можливостей дитини вимогам ...
Слайд № 14

Причини дезадаптацї: а) перехід до статусу школяра — найскладніший, переломний для дошкільника етап; б) невідповідність можливостей дитини вимогам шкільного середовища; в) різка зміна способу життя; г) школа для дитини — стресогенний фактор (дорога до школи, навантаження, відсутність ігрових кімнат); д) неможливість повного розслаблення протягом перебування дитини в школі; е) часто батьки при дітях дають негативну оцінку школі; є) поганий стан здоров’я; ж) відсутність емоційної підтримки з боку педагогів та батьків; з) неправильне педагогічне спілкування породжує в дитині емоційну напруженість, страх, невпевненість, послаблює увагу, пам’ять, знижує працездатність. ProPowerPoint.Ru

Прояви дезадаптації: а) відставання від програми; б) швидка втомлюваність; в) недисциплінованість; г) невміння будувати відносини з однолітками та ...
Слайд № 15

Прояви дезадаптації: а) відставання від програми; б) швидка втомлюваність; в) недисциплінованість; г) невміння будувати відносини з однолітками та дорослими; д) підвищена тривожність, плаксивість; е) глибокий спад працездатності наприкінці дня; є) неадекватна поведінка; ж) неуспішність у навчанні. ProPowerPoint.Ru

Можливі несприятливі наслідки дезадаптації небажання вчитися, відвідувати школу; низька успішність; проблеми в спілкуванні із однолітками; закріпле...
Слайд № 16

Можливі несприятливі наслідки дезадаптації небажання вчитися, відвідувати школу; низька успішність; проблеми в спілкуванні із однолітками; закріплена висока тривожність у поєднанні із неадекватною самооцінкою; може розвинутися невроз, який необхідно лікувати за допомогою психолога, психіатра. ProPowerPoint.Ru

Декілька порад щодо режиму дня - 12 годин сну з урахуванням обіду (1- 1,5 год.) для поновлення сил; - після школи не спішіть садити дитину за уроки...
Слайд № 17

Декілька порад щодо режиму дня - 12 годин сну з урахуванням обіду (1- 1,5 год.) для поновлення сил; - після школи не спішіть садити дитину за уроки, необхідно 2 – 3 години відпочити; - найпродуктивніший час для приготування уроків з 15 до 16 годин; - зайняття ввечері безрезультатні; ProPowerPoint.Ru

- не примушуйте дитину готувати уроки за один раз (після 20 хв. занять необхідно 10 – 15 хвилин перерви); -під час приготування уроків не сидіть на...
Слайд № 18

- не примушуйте дитину готувати уроки за один раз (після 20 хв. занять необхідно 10 – 15 хвилин перерви); -під час приготування уроків не сидіть над дитиною, давайте їй можливість працювати самостійно, але якщо буде потрібна ваша допомога, наберіться терпіння; - спокійний тон та підтримка („не хвилюйся, все вийде”, „давай розбиратися разом”), похвала навіть якщо щось не виходить, необхідна; -не акцентуйте увагу на оцінках ( „не дарма з письма в тебе одні „2” та „3”) ; - якщо Ви будете дотримуватись нижче вказаних побажань у вихованні, ваша дитина виросте врівноваженою та спокійною. ProPowerPoint.Ru

Поради батькам щодо запобігання шкільної дезадаптації формуйте позитивне ставлення до школи; виявляйте інтерес до шкільних справ та успіхів дитини;...
Слайд № 19

Поради батькам щодо запобігання шкільної дезадаптації формуйте позитивне ставлення до школи; виявляйте інтерес до шкільних справ та успіхів дитини; формуйте адекватну самооцінку; не перевантажуйте дитину надмірними заняттями, чергуйте їх з грою; навчайте етичних норм спілкування з однокласниками та дорослими; ProPowerPoint.Ru

привчайте самостійно долати труднощі, які під силу подолати 6-річній дитині; хваліть частіше, а не докоряйте; частіше згадуйте себе в дитячому віці...
Слайд № 20

привчайте самостійно долати труднощі, які під силу подолати 6-річній дитині; хваліть частіше, а не докоряйте; частіше згадуйте себе в дитячому віці; любіть дитину безумовною любов’ю, приймайте її такою, як вона є. ProPowerPoint.Ru

Успіхів у вихованні Вашої дитини! ProPowerPoint.Ru
Слайд № 21

Успіхів у вихованні Вашої дитини! ProPowerPoint.Ru

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

До ЗНО з УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ залишилося:
0
2
міс.
2
9
дн.
0
4
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!