Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Сучасні підходи до соціалізації дошкільника
»
Взяти участь Всі події

Презентація на тему "Інклюзивна освіта: важко починати, але результат того вартий"

Інклюзивна освіта

Для кого: Дорослі

29.09.2021

187

15

0

Опис документу:

В презентації представлено нормативно -правове забезпечення впровадження інклюзивної освіти в освітніх закладах, розкрито поняття "діти з особливими освітніми потребами", подано структуру ІПР,представлено модель системи інклюзивної освіти та основні компоненти реалізації

Перегляд
матеріалу
Отримати код
Опис презентації окремими слайдами:
Інклюзивна освіта: важко починати, але результат того вартий Керівник спільноти практичних психологів та соціальних педагогів Черкашина О.В
Слайд № 1

Інклюзивна освіта: важко починати, але результат того вартий Керівник спільноти практичних психологів та соціальних педагогів Черкашина О.В

Коли ми почнемо називати речі своїми іменами, коли ми визнаємо, що люди з особливими потребами, найперше є людьми, то побачимо, що у них значно біл...
Слайд № 2

Коли ми почнемо називати речі своїми іменами, коли ми визнаємо, що люди з особливими потребами, найперше є людьми, то побачимо, що у них значно більше спільного з усіма, ніж відмінного

Нормативно-правова база 1. Наказ Міністерства освіти і науки України від 01.10.10 No 912 «Про затвердження Концепції розвитку інклюзивної освіти» 2...
Слайд № 3

Нормативно-правова база 1. Наказ Міністерства освіти і науки України від 01.10.10 No 912 «Про затвердження Концепції розвитку інклюзивної освіти» 2. Розпорядження Кабінету Міністрів України від 03.12.09 No 1482-р «Про затвердження плану заходів щодо запровадження інклюзивного та інтегрованого навчання у загальноосвітніх навчальних закладах на період до 2012 року» 3. Наказ Міністерства освіти і науки від 11.09.09 No 855 «Про затвердження Плану дій щодо запровадження інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах на 2009 – 2012 роки» 4. Наказ Міністерства освіти і науки від 09.12.10 No 1224 «Про затвердження Положення про спеціальні класи для навчання дітей з особливими освітніми потребами у загальноосвітніх навчальних закладах» 5. Постанова Кабінету Міністрів України від 15.08.2011р. №872 «Порядок організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах».  

ІНКЛЮЗИВНА ОСВІТА - ЮНЕСКО Процес вирішення питань, пов`язаних з багатоманітними потребами дітей Підвищення участі у навчанні і житті громади Зменш...
Слайд № 4

ІНКЛЮЗИВНА ОСВІТА - ЮНЕСКО Процес вирішення питань, пов`язаних з багатоманітними потребами дітей Підвищення участі у навчанні і житті громади Зменшення випадків виключення Зміни і модифікації в змісті, підходах, структурах и стратегіях Загальне бачення– загальна система освіти має забезпечувати потреби УСІХ учнів

ІНКЛЮЗІЯ В ОСВІТІ Усі учні різні (мова, вік, рівень розвитку, соціально - економічний статус, культура) Усі учні можуть навчатися Різні можливості ...
Слайд № 5

ІНКЛЮЗІЯ В ОСВІТІ Усі учні різні (мова, вік, рівень розвитку, соціально - економічний статус, культура) Усі учні можуть навчатися Різні можливості Різні потреби Гнучка система освіти

Діти з особливими освітніми потребами Діти-інваліди Діти з незначними порушеннями здоров’я Діти з соціальними проблемами (дит. будинки) Обдаровані ...
Слайд № 6

Діти з особливими освітніми потребами Діти-інваліди Діти з незначними порушеннями здоров’я Діти з соціальними проблемами (дит. будинки) Обдаровані діти Діти з особливими освітніми потребами

МІСІЯ ЗАКЛАДУ ІЗ ЗАПРОВАДЖЕННЯ ІНКЛЮЗИВНОЇ ОСВІТИ Створення рівних умов для здобуття знань будь-якою дитиною. МЕТА Реалізація прав дітей з особливи...
Слайд № 7

МІСІЯ ЗАКЛАДУ ІЗ ЗАПРОВАДЖЕННЯ ІНКЛЮЗИВНОЇ ОСВІТИ Створення рівних умов для здобуття знань будь-якою дитиною. МЕТА Реалізація прав дітей з особливими потребами на освіту за місцем проживання, їх соціалізація та інтеграція в суспільство, залучення сім’ї до участі у навчально- виховному процесі.

СТРУКТУРА ІПР
Слайд № 8

СТРУКТУРА ІПР

ПЛАН РОБОТИ НАД ІПР 1. Установча зустріч членів команди (визначення оптимального складу команди, план проведення комплексного оцінювання сильних ст...
Слайд № 9

ПЛАН РОБОТИ НАД ІПР 1. Установча зустріч членів команди (визначення оптимального складу команди, план проведення комплексного оцінювання сильних сторін та потреб дитини (збір комплексної інформації про дитину).

ПЛАН РОБОТИ НАД ІПР 2. Оцінювання рівня психофізичного розвитку дитини; визначення поточного рівня знань та вмінь різними спеціалістами, як основу ...
Слайд № 10

ПЛАН РОБОТИ НАД ІПР 2. Оцінювання рівня психофізичного розвитку дитини; визначення поточного рівня знань та вмінь різними спеціалістами, як основу для подальшої організації навчання.

КОМПЛЕКСНЕ ВИВЧЕННЯ Вміння, сильні якості та труднощі, стиль навчання (візуальний, кінестетичний, багатосенсорний та інші, особливо якщо один зі ст...
Слайд № 11

КОМПЛЕКСНЕ ВИВЧЕННЯ Вміння, сильні якості та труднощі, стиль навчання (візуальний, кінестетичний, багатосенсорний та інші, особливо якщо один зі стилів домінує), у чому потрібна допомога; Сфери (соціальна, когнітивна і т.д), в яких дитина потребує допомоги; Аспекти соціального/емоційного розвитку, в яких дитина потребує допомоги;

ПРІОРИТЕТ У ВИБОРІ ЦІЛЕЙ ТА МЕТОДІВ 1) безпека (коли завдає шкоду собі або іншим); 2) соціальний розвиток; 3) комунікативні навички; 4) поведінка; ...
Слайд № 12

ПРІОРИТЕТ У ВИБОРІ ЦІЛЕЙ ТА МЕТОДІВ 1) безпека (коли завдає шкоду собі або іншим); 2) соціальний розвиток; 3) комунікативні навички; 4) поведінка; 5) навички самостійності; 6) навчальні навички

Перелік корекційно-розвиткових занять для кожної категорії дітей Для незрячих дітей та зі зниженим зором: Соціально-побутове орієнтування Розвиток ...
Слайд № 13

Перелік корекційно-розвиткових занять для кожної категорії дітей Для незрячих дітей та зі зниженим зором: Соціально-побутове орієнтування Розвиток мовлення Корекція розвитку Орієнтування в просторі Ритміка,ЛФК Для дітей з порушенням слуху: Розвиток слухо-зоро-тактильного сприймання мовлення та формування вимови Розвиток слухового сприймання та формування вимови Соціально-побутове орієнтування Ритміка

Для дітей з порушенням опорно-рухового апарату: Корекція розвитку ЛФК Соціально-побутове орієнтування Для дітей з порушення інтелекту: Соціально-по...
Слайд № 14

Для дітей з порушенням опорно-рухового апарату: Корекція розвитку ЛФК Соціально-побутове орієнтування Для дітей з порушення інтелекту: Соціально-побутове орієнтування Розвиток мовлення Ритміка,ЛФК Для дітей із затримкою психічного розвитку: Розвиток мовлення Ритміка Корекція розвитку

Для дітей з тяжкими порушеннями мовлення: Логоритміка Розвиток мовлення Розвиток зв'язного мовлення ЛФК
Слайд № 15

Для дітей з тяжкими порушеннями мовлення: Логоритміка Розвиток мовлення Розвиток зв'язного мовлення ЛФК

Спеціальні засоби корекції: Адаптація змісту освіти до пізнавальних можливостей учнів Наочність навчання Уповільненість процесу навчання Повторюван...
Слайд № 16

Спеціальні засоби корекції: Адаптація змісту освіти до пізнавальних можливостей учнів Наочність навчання Уповільненість процесу навчання Повторюваність у навчанні та вихованні Включення учня в діяльність спрямовану на подолання труднощів та перешкод Оптимізація темпу роботи та динаміки втомлюваності Використання різних видів гри у навально – виховному процесі Індивідуальний план Використання технічних засобів, спеціального обладнання Дотримання охоронно-педагогічного режиму Позитивні емоції педагога

ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ - здобуття дітьми з особливими освітніми потребами освіти відповідного рівня знань в середовищі здорових однолітків відповідно до ...
Слайд № 17

ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ - здобуття дітьми з особливими освітніми потребами освіти відповідного рівня знань в середовищі здорових однолітків відповідно до Державного стандарту загальної середньої освіти; - створення умов для впровадження дистанційного навчання; - створення освітньо-корекційного середовища для задоволення освітніх потреб учнів із особливостями психофізичного розвитку; - створення позитивного мікроклімату в загальноосвітньому навчальному закладі з інклюзивним навчанням, формування активного міжособистісного спілкування дітей із особливими освітніми потребами з іншими учнями; - забезпечення диференційованого психолого- педагогічного супроводу дітей із особливими освітніми потребами; - надання консультативної допомоги сім’ям, які виховують дітей із особливими освітніми потребами, залучення батьків до розроблення індивідуальних планів та програм навчання.

Очікувані результати 1. Інклюзивна освіта надасть можливість дітям з особливими освітніми потребами менш болісно, звичайним шляхом проходити інтегр...
Слайд № 18

Очікувані результати 1. Інклюзивна освіта надасть можливість дітям з особливими освітніми потребами менш болісно, звичайним шляхом проходити інтеграцію в суспільство. 2. Передбачає підвищення професійного рівня вчителів, розробку нових методик навчання. 3. Інклюзія створює нову культуру суспільства, нове усвідомлення його цінностей. 4. Медична база школи надасть можливість покращити самопочуття, працездатність дітей з особливими потребами, підвищить їх культуру здоров’я. 5. Матиме місце економія коштів, які виділяються на індивідуальне навчання. 6. Діти, які мешкають у віддалених районах , які хочуть поглибити свої знання з певних предметів матимуть змогу зробити це завдяки дистанційному навчанню.

Пристоване приміщення та подвір’я, навчально-методичні матеріали, бібліотечний фонд, інтернет – ресурси, співпраця з соціальними службами. Урахуван...
Слайд № 19

Пристоване приміщення та подвір’я, навчально-методичні матеріали, бібліотечний фонд, інтернет – ресурси, співпраця з соціальними службами. Урахування матеріально-технічних, інформаційних та соціокультурних ресурсів міста Підготовка та перепідготовка кадрів навчання в системі післядипломної педагогічної освіти інноваційні форми інклюзивного навчання Фінансування через програму розвитку освіти міста, благодійні кошти спонсорів та інвестиційні надходження, міжнародні гранти Кадрове забезпечення Фінансове забезпечення Підтримка батьківської громадськості Система завдань для учнів, які працюють на базовому рівні або за індивідуальним навчальним планом Вибір змісту освіти:  базовий рівень;  адаптований рівень:  поглиблений рівень. Участь батьків у розробці індивідуальних планів, анкетування, семінари, батьківські збори , угода закладу освіти з батьківською громадськістю Основні компоненти реалізації інклюзивної освіти у ресурсне обгрунтування

Модель системи інклюзивної освіти Відділ освіти ЗДО ЗЗСО Інклюзивно-ресурснй центр Психологічна служба Центр сім'ї, молоді та спорту Медично-реабіл...
Слайд № 20

Модель системи інклюзивної освіти Відділ освіти ЗДО ЗЗСО Інклюзивно-ресурснй центр Психологічна служба Центр сім'ї, молоді та спорту Медично-реабілітаційні заклади області Інклюзивна школа Позашкільні заклади

Фактори функціонування моделі інклюзивної освіти Командний підхід (співпраця адміністрації закладу, вчителів, вихователів, відповідних фахівців, ба...
Слайд № 21

Фактори функціонування моделі інклюзивної освіти Командний підхід (співпраця адміністрації закладу, вчителів, вихователів, відповідних фахівців, батьків та учнів). Задоволення індивідуальних потреб дітей, шляхом розробки індивідуальних навчальних планів та реалізації завдань, визначених в них; проведення необхідних адаптацій та модифікацій. Співпраця з батьками. Створення сприятливої атмосфери в дитячому колективі.

Структура взаємодії учасників інклюзивного навчання Діти з особливостями у розвитку психолог соціальний педагог вчитель логопед дефектолог асистент...
Слайд № 22

Структура взаємодії учасників інклюзивного навчання Діти з особливостями у розвитку психолог соціальний педагог вчитель логопед дефектолог асистент вчителя реабілітолог лікарі батьки Керівники гуртків, секцій

УЧАСТЬ КОЖНОГО Батьки - інформацію про стан здоров’я, розвиток, інтереси, особливості поведінки дитини Фахівці – особливості розвитку тих чи інших ...
Слайд № 23

УЧАСТЬ КОЖНОГО Батьки - інформацію про стан здоров’я, розвиток, інтереси, особливості поведінки дитини Фахівці – особливості розвитку тих чи інших процесів, функцій Педагоги – наявний рівень знань та вмінь, співставлення вимог програми та можливостей дитини, особливості поведінки, спілкування з ровесниками та дорослими Адміністрація – адміністративна організація додаткової підтримки (розклад, додаткові фахівці)

Висновок школи мають бути відкритими для всіх дітей, незалежно від їхніх фізичних, інтелектуальних, соціальних, емоційних, мовних чи інших особливо...
Слайд № 24

Висновок школи мають бути відкритими для всіх дітей, незалежно від їхніх фізичних, інтелектуальних, соціальних, емоційних, мовних чи інших особливостей Школам необхідно знаходити щляхи, які б забезпечували успішне навчання всіх дітей процеси інтеграції дітей з особливими освітніми потребами в загальноосвітні навчальні заклади набудуть значного поширення і стануть успішними Ключові принципи інклюзивного підходу

Інклюзивна освіта для дітей з особливими потребами в Україні www.education-inclusive.com
Слайд № 25

Інклюзивна освіта для дітей з особливими потребами в Україні www.education-inclusive.com

Інклюзивна освіта в Україні www.fl-life.com.ua
Слайд № 26

Інклюзивна освіта в Україні www.fl-life.com.ua

Всеукраїнський фонд “Крок за кроком” http://ussf.kiev.ua
Слайд № 27

Всеукраїнський фонд “Крок за кроком” http://ussf.kiev.ua

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.