Презентація "Формування природничо-екологічної компетентності дошкільників"

Екологія

Для кого: Дошкільнята (3-4 роки)

03.03.2021

400

26

0

Опис документу:
Дана презентація ознайомить працівників ЗДО з процесом та особливостями формування природничо-екологічної компетентності дошкільників, напрямами роботи з дошкільнятами та формами роботи з просвітництва їх батьків.
Перегляд
матеріалу
Отримати код
Опис презентації окремими слайдами:
Формування природничо-екологічної компетентності дошкільників
Слайд № 1

Формування природничо-екологічної компетентності дошкільників

В. Сухомлинський «Краса природи – це могутнє джерело енергії думки, це поштовх, що пробуджує і ледачу, і сонну, і інертну думку. Перед красою кожна...
Слайд № 2

В. Сухомлинський «Краса природи – це могутнє джерело енергії думки, це поштовх, що пробуджує і ледачу, і сонну, і інертну думку. Перед красою кожна дитина така, якою вона є насправді, під впливом краси вона стає такою, якою вона повинна бути. Коли дитина опиняється віч-на-віч з природою, коли перед нею відкривається світ дивних речей – дайте волю дитячим вчинкам, саме через вчинки ви найкраще зможете спостерігати, як сприймає навколишній світ кожна дитина, що вона бачить, як думає» .

Природничо-екологічна компетентність формується у дошкільному віці, коли діти ознайомлюються з особливостями навколишнього середовища. Враховуючи н...
Слайд № 3

Природничо-екологічна компетентність формується у дошкільному віці, коли діти ознайомлюються з особливостями навколишнього середовища. Враховуючи надзвичайну емоційну чутливість малюків, перевага повинна надаватись емоційно-естетичному сприйманню природи, розвитку естетичних, інтелектуальних, гуманістично спрямованих почуттів у ставленні до природи. Важливо, щоб в процесі екологічного виховання здобуття знань, умінь і навичок не було самоціллю, а сприяло формуванню основ екологічної культури.

Сучасна дошкільна освіта орієнтує педагогів на реалізацію компетентнісного підходу до розвитку особистості. Природничо-екологічна компетентність до...
Слайд № 4

Сучасна дошкільна освіта орієнтує педагогів на реалізацію компетентнісного підходу до розвитку особистості. Природничо-екологічна компетентність дошкільника передбачає уявлення дитини про природне довкілля як цілісний живий організм, у якому взаємодіють повітря, ґрунт, рослини, тварини, люди в багатоманітності, єдності, русі, мінливості.

Природнича освіченість передбачає наявність у дитини уявлень при живі організми і природне середовище, багатоманітність явищ природи, причинно-насл...
Слайд № 5

Природнича освіченість передбачає наявність у дитини уявлень при живі організми і природне середовище, багатоманітність явищ природи, причинно-наслідкові зв’язки у природному довкіллі та взаємозв’язок природних умов, рослинного і тваринного світу, позитивний і негативний впливи людської діяльності на стан природи. Ціннісне ставлення дитини до природи проявляється в її природоцільній поведінці, виваженому ставленні до рослин і тварин, готовності включатись у практичну діяльність, що пов’язана з дотримання правил природокористування.

Для підвищення ефективності формування цих завдань слід проводити роботу у трьох напрямах: • з дітьми; • з вихователями; • з батьками.
Слайд № 6

Для підвищення ефективності формування цих завдань слід проводити роботу у трьох напрямах: • з дітьми; • з вихователями; • з батьками.

ФОРМИ РОБОТИ З ДОШКІЛЬНЯТАМИ Заняття екологічно-природничого спрямування Екскурсії та прогулянки Трудова діяльність Робота в куточку природи Природ...
Слайд № 7

ФОРМИ РОБОТИ З ДОШКІЛЬНЯТАМИ Заняття екологічно-природничого спрямування Екскурсії та прогулянки Трудова діяльність Робота в куточку природи Природоохоронні акції Екологічна стежина Дитяча лабораторія Міні-музей Пошуково-дослідницька діяльність Праця в природі Дидактичні ігри Екологічні проекти Екологічні казки Екологічні свята Театралізована діяльність

Консультації Індивідуальні завдання Індивідуальні та групові бесіди Диспути Ділові ігри Круглі столи Батьківські збори Інформаційні стенди Конкурси...
Слайд № 8

Консультації Індивідуальні завдання Індивідуальні та групові бесіди Диспути Ділові ігри Круглі столи Батьківські збори Інформаційні стенди Конкурси авторських казок природознавчого змісту Просвітництво батьків

Консультації Семінари — практикуми Творчі вечори Екологічні проекти Конкурси авторських казок природознавчого змісту Ділові ігри Самоосвіта Підвище...
Слайд № 9

Консультації Семінари — практикуми Творчі вечори Екологічні проекти Конкурси авторських казок природознавчого змісту Ділові ігри Самоосвіта Підвищення компетентності вихователів

Виховання у дітей любові до рідної природи слід починати з розвитку їхніх сенсорних відчуттів, формування системи знань про об'єкти та явища природ...
Слайд № 10

Виховання у дітей любові до рідної природи слід починати з розвитку їхніх сенсорних відчуттів, формування системи знань про об'єкти та явища природи, перенесення набутих знань у сферу практичної діяльності. Адже не можна любити те, чого не знаєш, не розумієш, боїшся.

У ранньому та дошкільному віці діти інтенсивно набувають знань та чуттєвого досвіду, які використовують, аби розрізняти природний і штучний світи т...
Слайд № 11

У ранньому та дошкільному віці діти інтенсивно набувають знань та чуттєвого досвіду, які використовують, аби розрізняти природний і штучний світи та відповідно діяти в них. Спираючись на конкретне сприймання дітьми природних явищ і об'єктів, дорослі мають допомогти їм пізнати природу в певній системі, одним із компонентів якої є краса. Системне ознайомлення дітей з явищами і об'єктами природи, їх взаємозв'язками і красою дасть дітям змогу збагнути, відчути і полюбити природу.

Набуття природничо-екологічної компетентності дошкільників відбувається в різних видах діяльності та потребує практичного засвоєння дітьми системи ...
Слайд № 12

Набуття природничо-екологічної компетентності дошкільників відбувається в різних видах діяльності та потребує практичного засвоєння дітьми системи доступних природничих знань. Даючи дітям загальні знання про нашу планету, про природні умови України: ґрунти, води, клімат тощо, слід пам'ятати: природне довкілля менш знайоме сучасній дитині, ніж предметне. Вона орієнтується в ньому лише з допомогою дорослого. Динамічність природного довкілля вабить, але його причинно-наслідкові зв'язки з власним буттям дитина самостійно визначити не може.

Екологічне виховання є новим напрямком у дошкільній педагогіці. Ще в середині минулого століття не виникало питання про необхідність екологічної ос...
Слайд № 13

Екологічне виховання є новим напрямком у дошкільній педагогіці. Ще в середині минулого століття не виникало питання про необхідність екологічної освіти підростаючого покоління. Від активної діяльності людини в природі страждає вся екосистема, баланс в якій порушено діяльністю людини; саме тому є необхідність виховання екологічно розвиненої особистості, яка б не шкодила природі, не губила б її, а знала, любила, охороняла б її і жила з нею в гармонії.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.