Презентація "Формування морально-економічних якостей дитини дошкільного віку засобами художньої літератури"

Економіка

Для кого: Дошкільнята (3-4 роки)

03.03.2021

239

6

0

Опис документу:
Дана презентація ознайомить вас з процесом пізнання економічної сфери життя дошкільниками за допомогою засобів художньої літератури, основними економічними категоріями, доступними для них, впливом усної народної творчості на виховання морально-економічних якостей дитини.
Перегляд
матеріалу
Отримати код
Опис презентації окремими слайдами:
Формування морально-економічних якостей дитини дошкільного віку засобами художньої літератури
Слайд № 1

Формування морально-економічних якостей дитини дошкільного віку засобами художньої літератури

Процес пізнання економічної сфери життя є дуже складним для дошкільників. Але розумінню економічних понять та явищ, розвитку пізнавального інтересу...
Слайд № 2

Процес пізнання економічної сфери життя є дуже складним для дошкільників. Але розумінню економічних понять та явищ, розвитку пізнавального інтересу до економіки, створенню позитивної мотивації сприяє проведення з дошкільниками ігор, розв’язання творчих завдань економічної спрямованості та використання художнього слова в начально-виховному процесі.

Художні твори – це скарбниця культури народів, “постачальник реальних знань та сильних вражень, джерело ознайомлення з незвичайним, чудесним, фанта...
Слайд № 3

Художні твори – це скарбниця культури народів, “постачальник реальних знань та сильних вражень, джерело ознайомлення з незвичайним, чудесним, фантастичним, вигаданим” Так, індиферентне, можливо, негативне ставлення до економічної реальності може перерости в позитивне сприйняття та ціннісне ставлення до економічної дійсності за допомогою використання художнього слова.

Саме тому твори художньої літератури та усної народної творчості як засоби економічного виховання дітей дошкільного віку можна умовно розподілити н...
Слайд № 4

Саме тому твори художньої літератури та усної народної творчості як засоби економічного виховання дітей дошкільного віку можна умовно розподілити на чотири групи Отже, серед основних економічних категорій, доступних для дітей дошкільного віку, зазначимо такі: потреби, праця, професії, товар, послуга, бартер, гроші, бюджет, ресурси, реклама.

До цієї групи належать такі прислів’я та приказки: “Добрий товар сам себе хвалить,” “Де працює машина, там не болить спина”, “Добре там живеться, д...
Слайд № 5

До цієї групи належать такі прислів’я та приказки: “Добрий товар сам себе хвалить,” “Де працює машина, там не болить спина”, “Добре там живеться, де гуртом сіється й ореться”, “Де руки й охота, там іде робота”. Серед казок та оповідань зазначимо такі: “Вигідна справа” братів Грімм, “Нове вбрання короля” Г.-Х. Андерсена, “Бізнес Крокодила Гени” Е. Успенського. Перша група творів розкриває зміст потреб людини та варіанти їхзадоволення (використання грошей, виготовлення товарів, користування послугами, рекламою тощо)

До цієї групи віднесемо такі прислів’я та приказки: “Хто влітку гайнує, той взимку голодує”, “Посіяв вчасно, то родить рясно”, “Зароблена копійка к...
Слайд № 6

До цієї групи віднесемо такі прислів’я та приказки: “Хто влітку гайнує, той взимку голодує”, “Посіяв вчасно, то родить рясно”, “Зароблена копійка краще краденої гривні” та ін. Також зазначимо казки О. Пушкіна “Казка про попа і наймита його Балду”, В. Сухомлинського “Ледача подушка”, вірші Б. Бойко, С. Михалкова, О. Пчілки, Ю. Турчини. Твори художньої літератури та усної народної творчості, які віднесено до другої групи, розкривають зміст і значення праці людей (спеціальності й атрибути їхньої праці).

Наприклад, таки прислів’я та приказки: “Достаток починається з ощадливості”, “Бережне сто разів віддячить”, “Усяк дім господарем красний”, “Без гос...
Слайд № 7

Наприклад, таки прислів’я та приказки: “Достаток починається з ощадливості”, “Бережне сто разів віддячить”, “Усяк дім господарем красний”, “Без господаря гроші – черепки”, “Запас біди не чинить і їсти не просить” та ін. Зазначимо також народні казки “Убогий та багатий”, “Дід, баба й курочка ряба”, казку К. Ушинського “Бджола та муха” й загадки Н. Григор’євої. До третьої групи віднесемо твори, що розкривають традиції українського народу й особливості ведення домашнього господарства (планування бюджету, розподіл обов’язків, ставлення до власності тощо).

Так, наприклад, це прислів’я та приказки “Працелюбство – грошове дерево; бережливість – скатертина-самобранка”, “Хоч стареньке, аби чистеньке”, “Що...
Слайд № 8

Так, наприклад, це прислів’я та приказки “Працелюбство – грошове дерево; бережливість – скатертина-самобранка”, “Хоч стареньке, аби чистеньке”, “Що маємо – не дбаємо, а втративши – плачемо” тощо. Також це твори С. Михалкова, В. Катаєвої, В Сухомлинського Четверта група творів допомагає дітям зрозуміти значення таких морально-економічних якостей особистості, як економність, дбайливість, доброзичливість, практичність тощо.

Серед жанрів художньої літератури та усної народної творчості, що використовуються як засіб економічного виховання та доступні для сприйняття дошкі...
Слайд № 9

Серед жанрів художньої літератури та усної народної творчості, що використовуються як засіб економічного виховання та доступні для сприйняття дошкільниками, відзначимо такі, як казки,оповідання,вірші,прислів’я,приказки,загадки,малі фольклорні жанри: потішки, заклички,колисанки, забавлянки,жарти та скоромовки. Художня література та усна народна творчість супроводжує дитину з перших років її життя. Вони є найважливішим джерелом інформації, зберігачем і трансформатором досвіду попередніх поколінь.

Це прозаїчний твір про тварин, вигаданих персонажів чарівного, авантюрного чи побутового характеру. Як показує практика, використання казки в педаг...
Слайд № 10

Це прозаїчний твір про тварин, вигаданих персонажів чарівного, авантюрного чи побутового характеру. Як показує практика, використання казки в педагогічному процесі багатопланове: з метою мовленнєвого розвитку, трудового виховання, математичного розвитку Казка – жанр усної народної творчості

Український казковий репертуар широко представлений казками про тварин, фантастичними та соціально-побутовими казками
Слайд № 11

Український казковий репертуар широко представлений казками про тварин, фантастичними та соціально-побутовими казками

Основною економічною категорією є праця. Уже з раннього дошкільного віку через колискові, утішки, заклички дитина засвоює зміст слів “праця”,“робот...
Слайд № 12

Основною економічною категорією є праця. Уже з раннього дошкільного віку через колискові, утішки, заклички дитина засвоює зміст слів “праця”,“робота”, “працювати”. Основні категорії також розкриваються в оповіданнях, що є малою формою епічної прози, порівняно з повістю як більш розгорнутою формою розповідання. Сюжетами оповідань стають як реальні, так і вигадані соціально- економічні ситуації та події життя.

У віршах розкривається сутність роботи людей різних фахів: лікар, фермер, музикант, актор, бізнесмен, перукар, двірник тощо. Дітям дошкільного віку...
Слайд № 13

У віршах розкривається сутність роботи людей різних фахів: лікар, фермер, музикант, актор, бізнесмен, перукар, двірник тощо. Дітям дошкільного віку дуже подобаються невеликі вірші про тварин, маленьких дітей, а також римовані загадки. У роботі з формування економічного досвіду дітей використовуються всі вищезазначені жанри художньої літератури та усної народної творчості на заняттях з основ економіки та впродовж дня.

Будь-який художній твір має емоційне забарвлення. Саме тому його зміст викликає в дітей жвавий інтерес до подій та персонажів. Разом з тим, викорис...
Слайд № 14

Будь-який художній твір має емоційне забарвлення. Саме тому його зміст викликає в дітей жвавий інтерес до подій та персонажів. Разом з тим, використання художньої літератури в процесі економічного виховання надає можливість всебічно розвивати дитину: формувати стійку життєву позицію до соціально-економічних явищ та способи поведінки у відповідній ситуації,розвивати особистісні якості, образне мовлення та логічне мислення. Висновок

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.