Презентація "Булінг та кібербулінг в учнівському колективі"

Опис документу:
Презентація "Булінг та кібербулінг в учнівському колективі" Мета: ознайомити з поняттям, формами та структурою булінгу, його видами та проявами; формувати негативне ставлення до булінгу (неприпустимість проявів булінгу в учнівському середовищі).

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код
Опис презентації окремими слайдами:
Булінг та кібербулінг в учнівському колективі Бутмарчук С.В. практичний психолог
Слайд № 1

Булінг та кібербулінг в учнівському колективі Бутмарчук С.В. практичний психолог

Булінг (від анг. to bull – переслідувати) – це агресивна і вкрай неприємна поведінка однієї дитини або групи дітей по відношенню до іншої дитини, щ...
Слайд № 2

Булінг (від анг. to bull – переслідувати) – це агресивна і вкрай неприємна поведінка однієї дитини або групи дітей по відношенню до іншої дитини, що супроводжується постійним фізичним і психологічним впливом, що зазвичай повторюється. Вона має за мету завдати шкоду, викликати страх або тривогу, або ж створити негативне середовище у школі для іншої особи. Булінг виникає у ситуації, в якій існує реальний чи уявний дисбаланс сил. Причин — безліч, а жертвою може стати кожен, хто не вписався у рамки того чи іншого колективу.

Слайд № 3

ЧОМУ БУЛЯТЬ? Причепитись і висміювати можна будь-кого з різних причин: руде волосся, ластовиння, занадто високий або занадто низький зріст, вага ті...
Слайд № 4

ЧОМУ БУЛЯТЬ? Причепитись і висміювати можна будь-кого з різних причин: руде волосся, ластовиння, занадто високий або занадто низький зріст, вага тіла, особлива форма голови, носа, очей, рота, національність, фізичні обмеження. Успіхи у навчанні, матеріальні можливості та навіть особливості характеру можуть стати основою для булінгу. Крім того, жертвою булінгу може стати також той, кому складно спілкуватися з однолітками, хто поводиться відлюдкувато чи, навпаки, провокативно.

 ЧОМУ БУЛЯТЬ? Вважають, що це смішно і в цьому немає великої проблеми чи трагедії. Діти, які булять, не надто переймаються почуттями тих, кого вони...
Слайд № 5

 ЧОМУ БУЛЯТЬ? Вважають, що це смішно і в цьому немає великої проблеми чи трагедії. Діти, які булять, не надто переймаються почуттями тих, кого вони ображають. Вважають, що дорослі не будуть звертати на це уваги. Вважають, що хтось заслуговує на таке ставлення. Або так себе заспокоюють. Вважають, що така поведінка є нормою Самі зазнали булінгу. Хочуть відчути силу та вплив. Прагнуть уваги та лідерства у групі. Інколи — через почуття самотності і невпевненості. Булінг може виникати як компенсація за невдачі у навчанні; суспільному житті; при недостатній увазі з боку батьків та дорослих; від тиску та жорстокого поводження батьків чи інших дорослих.

Слайд № 6

ДО ЧОГО МОЖЕ ПРИЗВЕСТИ БУЛІНГ? Булінг негативно впливає на всіх учасників – жертв, агресорів, спостерігачів. На місці жертви може в будь-який момен...
Слайд № 7

ДО ЧОГО МОЖЕ ПРИЗВЕСТИ БУЛІНГ? Булінг негативно впливає на всіх учасників – жертв, агресорів, спостерігачів. На місці жертви може в будь-який момент опинитися будь-яка дитина. Булінг відбувається в присутності інших дітей і впливає на них вкрай негативно. Булінг має деструктивні наслідки в майбутньому житті.

ТІ, ХТО ПІДДАЮТЬСЯ БУЛІНГУ: втрачають відчуття емоційної та фізичної безпеки, довіри до місця, у якому мають перебувати щодня; відчувають безпорадн...
Слайд № 8

ТІ, ХТО ПІДДАЮТЬСЯ БУЛІНГУ: втрачають відчуття емоційної та фізичної безпеки, довіри до місця, у якому мають перебувати щодня; відчувають безпорадність і страх від постійної загрози. Булінг провокує тривожні та депресивні розлади, пригнічує імунітет, що підвищує вразливість до різних захворювань; втрачають повагу до себе. Страхи та невпевненість руйнують здатність до формування та підтримки стосунків з однолітками, що призводить до відчуття самотності; втрачають інтерес до різних форм активності та не можуть нормально навчатися. У деяких випадках можна простежити зв’язок між потерпанням від булінгу та розладами харчуванням (анорексії та булімії), емоційної сфери (депресіями та суїцидальною поведінкою).

ТІ, ХТО БУЛЯТЬ: Діти-агресори не до кінця розуміють, якої шкоди та страждань вони завдають. Булери вважають смішним знущання над слабшою дитиною. О...
Слайд № 9

ТІ, ХТО БУЛЯТЬ: Діти-агресори не до кінця розуміють, якої шкоди та страждань вони завдають. Булери вважають смішним знущання над слабшою дитиною. Отримуючи схвалення з боку друзів-спостерігачів, вони відчувають себе сильними та «крутими». Деякі діти булять, тому що самі постраждали від насильства (вдома, у спортивній секції, в іншій школі тощо). В таких випадках вони можуть зганяти свій біль через знущання і приниження слабших за себе. Відчуття переваги над іншими приносить їм задоволення. До того ж, нападаючи на когось, вони захищаються від цькування. Іноді такі діти дуже імпульсивні і не можуть контролювати свій гнів. В таких випадках справа нерідко доходить до фізичного насильства..  

ТІ, ХТО ВИМУШЕНІ СПОСТЕРІГАТИ: часто страждають від відчуття безпорадності, етичного конфлікту: втрутитись у ситуацію булінгу чи ж залишитись остор...
Слайд № 10

ТІ, ХТО ВИМУШЕНІ СПОСТЕРІГАТИ: часто страждають від відчуття безпорадності, етичного конфлікту: втрутитись у ситуацію булінгу чи ж залишитись осторонь; cтраждання жертв повторюються знову і знову, і у спостерігачів поступово притуплюється почуття жалю. Згодом це змінює шкільні стосунки і норми поведінки, робить дітей цинічними і безжальними щодо жертв булінгу і інших людей. потерпають від депресивних станів чи перезбудження, намагаються менше відвідувати школу. Навіть поодинокий випадок булінгу залишає глибокий емоційний слід, що робить проблему найпоширенішою причиною звернень до дитячого психолога.

БУЛІНГ. Ситуація в Україні. За результатами всеукраїнського дослідження ЮНІСЕФ, від лютого 2017
Слайд № 11

БУЛІНГ. Ситуація в Україні. За результатами всеукраїнського дослідження ЮНІСЕФ, від лютого 2017

Слайд № 12

За перше півріччя 2017 року Національна дитяча "гаряча" лінія прийняла 20 851 дзвінок від маленьких, юних та дорослих українців. Аналіз дзвінків св...
Слайд № 13

За перше півріччя 2017 року Національна дитяча "гаряча" лінія прийняла 20 851 дзвінок від маленьких, юних та дорослих українців. Аналіз дзвінків свідчить, що переважна більшість дітей (26,5%) телефонують із питаннями щодо інформування про свої права, а також - що робити та куди звертатися, якщо дитячі права порушуються. Дитяча «гаряча лінія» функціонує за безкоштовним номером 0-800-500-225 (безкоштовний з мобільних та стаціонарних номерів телефонів по всій території України). А з 1 червня 2017 року Національна дитяча «гаряча лінія» відкрила короткий номер 116 111 (безкоштовний для абонентів КиївСтар та Лайфселл), що покращило доступ дітей до отримання консультацій. Даний номер телефону запроваджений у 26 європейських країнах  як узгоджений номер допомоги дітям по телефону. Лінія є абсолютно безкоштовною, анонімною та конфіденційною. Дитяча «гаряча лінія» працює по будням з 12 до 20 години та в суботу з 12.00 до 16.00

Фізичний булінг – штовхання, підніжки, зачіпачання, бійки, стусани, ляпаси, «сканування» тіла, нанесення тілесних ушкоджень тощо.
Слайд № 14

Фізичний булінг – штовхання, підніжки, зачіпачання, бійки, стусани, ляпаси, «сканування» тіла, нанесення тілесних ушкоджень тощо.

Економічний булінг – крадіжки, пошкодження чи знищення одягу та інших особистих речей жертви, вимагання грошей тощо.
Слайд № 15

Економічний булінг – крадіжки, пошкодження чи знищення одягу та інших особистих речей жертви, вимагання грошей тощо.

Психологічний булінг – принизливі погляди, жести, образливі рухи тіла, міміки обличчя, поширення образливих чуток, ізоляція, ігнорування, погрози, ...
Слайд № 16

Психологічний булінг – принизливі погляди, жести, образливі рухи тіла, міміки обличчя, поширення образливих чуток, ізоляція, ігнорування, погрози, жарти, маніпуляції, шантаж тощо

Сексуальний булінг – принизливі погляди, жести, образливі рухи тіла, прізвиська та образи сексуального характеру, зйомки у переодягальнях, поширенн...
Слайд № 17

Сексуальний булінг – принизливі погляди, жести, образливі рухи тіла, прізвиська та образи сексуального характеру, зйомки у переодягальнях, поширення образливих чуток, сексуальні погрози, жарти тощо.

Кібербулінг – приниження за допомогою мобільних телефонів, інтернету, інших електронних пристроїв (пересилка неоднозначних фото, обзивання по телеф...
Слайд № 18

Кібербулінг – приниження за допомогою мобільних телефонів, інтернету, інших електронних пристроїв (пересилка неоднозначних фото, обзивання по телефону, знімання на відео бійок чи інших принижень і викладання відео в мережу інтернет, цькування через соціальні мережі).

Іншими формами кібербулінгу можуть бути дії, які мають «хакерський» характер і спрямовані на шкоду персональним комп’ютерам жертв (зламування та зм...
Слайд № 19

Іншими формами кібербулінгу можуть бути дії, які мають «хакерський» характер і спрямовані на шкоду персональним комп’ютерам жертв (зламування та зміна паролю, пошкодження персональних веб-сайтів тощо). Все це обумовлює наявність специфічних рис такого «високотехнологічного» третирування порівняно з традиційним.

По-перше, не обов’язковими стали багаторазові ворожі дії, адже, наприклад, одноразове пошкодження веб-сайту жертви з додаванням до нього образливої...
Слайд № 20

По-перше, не обов’язковими стали багаторазові ворожі дії, адже, наприклад, одноразове пошкодження веб-сайту жертви з додаванням до нього образливої інформації може мати ланцюговий ефект (повідомлення буде прочитане багатьма користувачами Мережі). По-друге, фактор фізичної сили, важливий у випадках звичайного (контактного) третирування, тут незначний; на перше місце виходять інтелектуальні здібності й технічні вміння агресора. По-третє, між агресором і жертвою немає безпосереднього спілкування, отже агресор, наприклад, не може спостерігати за реакцією своєї жертви, наслідками своїх дій. Третирування через Інтернет дозволяє агресорові зберегти свою анонімність і перетворити ситуацію переслідування на своєрідний «маскарад».

Варто зазначити, що буллінг у школі виявляється не лише в діях учнів щодо одне одного, але і в діях вчителів щодо учнів чи навпаки. Вчителі у своїй...
Слайд № 21

Варто зазначити, що буллінг у школі виявляється не лише в діях учнів щодо одне одного, але і в діях вчителів щодо учнів чи навпаки. Вчителі у своїй взаємодії з дітьми можуть проявляти таку поведінку, що приносить їм психологічний біль і обмежує їх право на гідність особистості. Але виявити таку поведінку, що вказує на булінг, досить складно. Вчитель під час взаємодії з учнями може застосовувати авторитарний стиль управління, який, хоч і може сприйматися дітьми як обмеження їхніх прав, але не є булінгом у значенні цього слова.

ЯК ЗРОЗУМІТИ, ЩО ДИТИНА ПІДДАЄТЬСЯ БУЛІНГУ? Якщо зовнішніх проявів немає або вони неоднозначні, зверніть увагу на дев'ять найпоширеніших ознак: У д...
Слайд № 22

ЯК ЗРОЗУМІТИ, ЩО ДИТИНА ПІДДАЄТЬСЯ БУЛІНГУ? Якщо зовнішніх проявів немає або вони неоднозначні, зверніть увагу на дев'ять найпоширеніших ознак: У дитини мало або взагалі немає друзів, з якими вона проводить час. Боїться ходити до школи або брати участь у заходах з однолітками (гуртки, спорт). Ходить до школи довгим «нелогічним» шляхом. Втрачає інтерес до навчання або раптом починає погано вчитися. Приходить додому сумна, похмура, зі сльозами. Постійно відмовляється йти до школи, посилаючись на головний біль, біль у животі, погане самопочуття. Має розлади сну або часті погані сни. Втрачає апетит, проявляє тривожність, страждає від низької самооцінки. Якщо дитину шантажують у школі, вона може почати просити додаткові гроші на кишенькові витрати, щоб відкупитися від агресора.

ЯК ДОПОМОГТИ ДИТИНІ, ЯКЩО ВОНА ПІДДАЄТЬСЯ БУЛІНГУ? У першу чергу заспокойтесь, і тільки після цього починайте розмову з дитиною. Дайте відчути, що ...
Слайд № 23

ЯК ДОПОМОГТИ ДИТИНІ, ЯКЩО ВОНА ПІДДАЄТЬСЯ БУЛІНГУ? У першу чергу заспокойтесь, і тільки після цього починайте розмову з дитиною. Дайте відчути, що ви поруч, готові підтримати та допомогти, вислухати та захистити. Запевніть дитину, що ви не звинувачуєте її у тому, що відбувається, і вона може говорити відверто. Пам’ятайте, що дитині може бути неприємно говорити на цю тему, вона вразлива у цей момент. Будьте терплячими та делікатними. Спробуйте з’ясувати все, що зможете, проте не повторюйте ті ж самі запитання по декілька разів, допитуючись. Запропонуйте подумати, які дії допоможуть дитині почуватися у більшій безпеці зараз (наприклад, бути певний час ближче до дорослих, не залишатися після уроків тощо). Розкажіть дитині, що немає нічого поганого у тому, щоб повідомити про агресивну поведінку щодо когось учителю або принаймні друзям. Поясніть різницю між “пліткуванням” та “піклуванням” про своє життя чи життя друга/однокласника. Спитайте, яка саме ваша допомога буде корисна дитині, вислухайте уважно. Можливо ви запропонуєте свій варіант.

ЦЕ ДОПОМОЖЕ РОЗРОБИТИ СПІЛЬНУ СТРАТЕГІЮ ЗМІН Пам’ятайте, що ситуації фізичного насилля потребують негайного втручання з боку батьків та візит до шк...
Слайд № 24

ЦЕ ДОПОМОЖЕ РОЗРОБИТИ СПІЛЬНУ СТРАТЕГІЮ ЗМІН Пам’ятайте, що ситуації фізичного насилля потребують негайного втручання з боку батьків та візит до школи. Спільно з дитиною шукайте нові способи реагування на ситуацію булінгу. Обговоріть, до кого по допомогу дитина може звертатися у школі: до шкільного психолога, вчителів, адміністрації, дорослих учнів, охорони, батьків інших дітей. Важливо усвідомити, чому саме дитина потрапила у ситуацію булінгу. Рекомендуємо з цим звернутися до дитячого психолога. Підтримайте дитину у налагодженні дружніх стосунків з однолітками. Поясніть дитині, що зміни будуть відбуватися поступово, проте весь цей час вона може розраховувати на вашу підтримку. ПАМ’ЯТАЙТЕ: ваша мета припинити насильство, а не покарати винних! Не варто забувати, що всі сторони потребують деякого часу, щоб скорегувати свою поведінку.

ЩО РОБИТИ, ЯКЩО ДИТИНА – АГРЕСОР Відверто поговоріть з дитиною про те, що відбувається. З'ясуйте, як вона ставиться до своїх дій і як на них реагую...
Слайд № 25

ЩО РОБИТИ, ЯКЩО ДИТИНА – АГРЕСОР Відверто поговоріть з дитиною про те, що відбувається. З'ясуйте, як вона ставиться до своїх дій і як на них реагують інші діти. Ви можете почути, що «всі так роблять» або «він заслуговує на це». Уважно вислухайте дитину і зосередьтеся на фактах, а не на припущеннях. Не применшуйте серйозності ситуації кліше на кшталт «хлопчики завжди будуть хлопчиками» або «глузування, бійки та інші форми агресивної поведінки — просто дитячі жарти, природна частина дитинства». Діти-агресори заперечують булінг так довго, наскільки можуть. Спокійно поясніть дитині, що її поведінка може зашкодити не лише жертві, але й усім оточуючим. І щодалі це заходитиме, тим гірше булінг впливатиме на всіх учасників конфлікту. Дайте зрозуміти дитині, що агресивна поведінка – серйозна проблема, і ви не будете терпіти це в майбутньому. Чітко і наполегливо попросіть дитину припинити насильство. Не слід концентрувати увагу на відчуттях дитини, яку булять. Той, хто виявляє агресію, відсторонюється від почуттів іншої людини. Пам’ятайте, дитина-агресор не зміниться відразу. Це тривалий процес, над яким потрібно працювати.

ЩО РОБИТИ, ЯКЩО ДИТИНА СТАЛА ЖЕРТВОЮ КІБЕРБУЛІНГУ Якщо ви побачили фото, відео, коментарі, дописи, які принижують гідність вашої дитини, слід спокі...
Слайд № 26

ЩО РОБИТИ, ЯКЩО ДИТИНА СТАЛА ЖЕРТВОЮ КІБЕРБУЛІНГУ Якщо ви побачили фото, відео, коментарі, дописи, які принижують гідність вашої дитини, слід спокійно та поступово зробити наступні кроки: Поговоріть з дитиною. Скажіть, що ви не звинувачуєте її в тому, що відео потрапило до мережі. Формуванню культури користування кіберпростором слід приділяти багато уваги, але не в кризовій ситуації. Запевніть дитину, що вона може вам довіритись і показати всі образливі матеріали, як би соромно їй не було. Часто такий контент – інтимного характеру, через що дитині важко про це говорити. Підкресліть, що зараз вас цікавить не їхній вміст, а те, як видалити матеріали з мережі. Напишіть листа в сервіс технічної підтримки соціальних мереж про те, що контент (вкажіть посилання) принижує дитину, і ви вимагаєте його вилучити. Покажіть дитині, що ви на її боці у цій складній ситуації. Пояснюйте дитині правила безпечного користування соціальними мережами.

ПРОЯВІТЬ НЕБАЙДУЖІСТЬ. БАЙДУЖІСТЬ – ЦЕ НАЙВИЩА ЖОРСТОКІСТЬ. М. УІЛСОН
Слайд № 27

ПРОЯВІТЬ НЕБАЙДУЖІСТЬ. БАЙДУЖІСТЬ – ЦЕ НАЙВИЩА ЖОРСТОКІСТЬ. М. УІЛСОН

Віддай людині крихітку себе. За це душа наповнюється світлом. Л. Костенко
Слайд № 28

Віддай людині крихітку себе. За це душа наповнюється світлом. Л. Костенко

ЧУДО/ДИВО Рік виходу: 2017 Країна: США Жанр: Драма, сімейний Час: 113 хв Режисер: Стівен Чбоскі Сюжет фільму. Хлопчик Август (Оггі) живе звичайним ...
Слайд № 29

ЧУДО/ДИВО Рік виходу: 2017 Країна: США Жанр: Драма, сімейний Час: 113 хв Режисер: Стівен Чбоскі Сюжет фільму. Хлопчик Август (Оггі) живе звичайним життям. Він - як і інші хлопчики його віку - любить грати в комп'ютерні ігри, фанатіє від «Зоряних воєн», грає зі своїм собакою, свариться і мириться зі старшою сестрою. І ось настає мить, коли Оггі Пулман відправляється в п'ятий клас. Це неймовірно хвилюючий момент для хлопчика і його батьків не тільки тому, що він довгий час навчався вдома, але ще і через його зовнішність. Оггі переніс 27 операцій, через вроджене рідкісне генетичне захворювання (синдром Трічера Коллінза), які допомогли йому дихати, бачити, чути без апарату, проте жодна з цих операцій не зробила його таким, як всі інші діти - у хлопчика деформовано обличчя. Батьки хлопчика, Ізабель і Нейт, дуже переживають за те, як його приймуть однолітки, і сподіваються, що Оггі зможе знайти собі друзів.

«13 ПРИЧИН ЧОМУ» - американський драматичний телесеріал, знятий за романом Джея Ешера 2007. Незважаючи на те, що 13 серій першого сезону повністю р...
Слайд № 30

«13 ПРИЧИН ЧОМУ» - американський драматичний телесеріал, знятий за романом Джея Ешера 2007. Незважаючи на те, що 13 серій першого сезону повністю розкрили сюжет книги, серіал був продовжений на другий сезон, який вийшов 18 травня 2018 року і складається з 13 серій. У червні 2018 року серіал був продовжений на третій сезон з прем'єрою в 2019 році. Сюжет серіалу Однокласниця Клея Дженсена, Ханна Бейкер, здійснює самогубство. Кілька тижнів по тому він знаходить коробку на порозі будинку, в якій знаходиться 7 касет, записаних Ханною. Там вона розповідає про 13 причин, чому вона покінчила життя самогубством, і Клей - одна з них. Щоб з'ясувати, в чому він винен, Клей повинен прослухати всі 7 касет. Слухаючи їх, він поступово відкриває тривожні таємниці Ханни і своїх однокласників.

МІЙ ХЛОПЧИК (2002) Жанр: Комедії, Мелодрами Тривалість: 101 хв. Країна: США Режисер: Пол Вейц, Кріс Вайц Вілл Фрімен, щасливий Лондонець, впевнений...
Слайд № 31

МІЙ ХЛОПЧИК (2002) Жанр: Комедії, Мелодрами Тривалість: 101 хв. Країна: США Режисер: Пол Вейц, Кріс Вайц Вілл Фрімен, щасливий Лондонець, впевнений у собі чоловік, в один прекрасний день зрозумів, що майже всі його друзі вже обзавелися сім'ями. Тоді й він вирішив не відставати. Видаючи себе за батька-одинака він став ходити в гурток для батьків, де намагався підчепити симпатичну самотню матір. Вілл так би і насолоджувався товариством батьків і дітей, якби до нього самого не причепився дивний самотній хлопчик ...

«Воно» (2017) Жанр: Драма; Жахи Режисер: Андрес Мускетті На основі «Воно» Стівена Кінга Країна: США Рік: 2017 Дія фільму розгортається в маленькому...
Слайд № 32

«Воно» (2017) Жанр: Драма; Жахи Режисер: Андрес Мускетті На основі «Воно» Стівена Кінга Країна: США Рік: 2017 Дія фільму розгортається в маленькому містечку Деррі штату Мен. Тривалий час містечко охоплено жахом. Невідомий вбиває дітей. Жертви гинуть страшною смертю. Ніхто не знає, що це за нелюд. І лише смеро школярів-лузерів усвідомлює, що проти них виступає якась містична сила - Воно. Семеро шкільних лузерів, які є справжніми вигнанцями в своїй школі, об'єднуються в Клуб невдах. Сюди входять: заїка Білл, у якого вбито молодшого брата, товстун Бен, Едді хворий на астму, очкарик Річі, єврей Стенлі, чорношкірий підліток Майкл і дочка прибиральника Беверлі - єдина дівчинка серед хлопців. Одночасно з протистоянням монстру невдахи намагаються захиститися від місцевих хуліганів, які ненавидять їх компанію. Чи вийде у дітей перемогти містичне зло і протистояти цькуванню з боку однокласників?

Дякую за увагу! Бутмарчук С.В. практичний психолог
Слайд № 33

Дякую за увагу! Бутмарчук С.В. практичний психолог

  • 29.05.2020
  • Психологія
  • 5 Клас, 6 Клас, 7 Клас, 8 Клас, 9 Клас, 10 Клас, 11 Клас, 12 Клас, Дорослі
  • Презентація
  • 123
  • 1
  • 8
  • Стежити
  • Поскаржитись

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»