Презентація "Як організувати проектну діяльність"

Опис документу:
Автор: вчителька математики ДЕНИСЕНКО НАТАЛЯ ОЛЕКСАНДРІВНА, Павлівська СЗШ Дніпропетровської області Васильківського району. Презентація містить рекомендації щодо організації проектної діяльності у навчальному процесі.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код
Опис презентації окремими слайдами:
ПАВЛІВСЬКА СЗШ Учитель Денисенко Наталя Олександрівна Дніпропетровська область
Слайд № 1

ПАВЛІВСЬКА СЗШ Учитель Денисенко Наталя Олександрівна Дніпропетровська область

Проект – сукупність певних дій, документів, текстів, призначених для створення реального об’єкта, предмета або теоретичного продукту. Засновником п...
Слайд № 2

Проект – сукупність певних дій, документів, текстів, призначених для створення реального об’єкта, предмета або теоретичного продукту. Засновником педагогічного методу проектів вважають американського філософа, психолога та педагога Дж.Дьюї (1859 – 1952)

Основна теза сучасного розуміння методу проектів: «Все, що я пізнаю, я знаю, навіщо це мені потрібно, де і як я можу ці знання застосувати».
Слайд № 3

Основна теза сучасного розуміння методу проектів: «Все, що я пізнаю, я знаю, навіщо це мені потрібно, де і як я можу ці знання застосувати».

В основі методу проектів лежить : розвиток пізнавальних навичок учнів, розвиток умінь самостійно конструювати свої знання, розвиток умінь орієнтува...
Слайд № 4

В основі методу проектів лежить : розвиток пізнавальних навичок учнів, розвиток умінь самостійно конструювати свої знання, розвиток умінь орієнтуватися в інформаційному просторі, розвиток критичного мислення, формування навичок мислення високого рівня.

Навички мислення високого рівня проаналізувати протиставити розподілити по категоріях вибрати порівняти скомпонувати зробити висновок сконструювати...
Слайд № 5

Навички мислення високого рівня проаналізувати протиставити розподілити по категоріях вибрати порівняти скомпонувати зробити висновок сконструювати довести створити критикувати вивести (умовивід, формулу) класифікувати оформити встановити порядок створити діаграму передбачити _____ обговорити порівняти з критеріями встановити оцінити розсудити визначити цінність висунути гіпотезу організувати розробити спланувати проранжувати знайти співвідношення написати звіт підтвердити ідею створити схему Використайте цей перелік для того, щоб пересвідчитися, що коли ви створюєте свій Проект, ви сприяєте розвитку навичок мислення високого рівня:

Метод проектів завжди орієнтований на самостійну діяльність учнів – індивідуальну парну групову
Слайд № 6

Метод проектів завжди орієнтований на самостійну діяльність учнів – індивідуальну парну групову

Метод проектів припускає вирішення деякої проблеми (необхідна проблема, взята з реального життя, знайома і значуща для дитини); у ньому передбачаєт...
Слайд № 7

Метод проектів припускає вирішення деякої проблеми (необхідна проблема, взята з реального життя, знайома і значуща для дитини); у ньому передбачається, з одного боку, необхідність використання різноманітних методів, засобів навчання, а з іншого – інтегрування знань, умінь з різних галузей науки і мистецтва. Результати виконаних проектів повинні бути "відчутними", тобто, якщо це теоретична проблема, то має бути запропоноване конкретне її розв'язання, а якщо практична – конкретний результат, готовий до впровадження.

ОСНОВНІ ВИМОГИ ДО ПРОЕКТУ Робота за методом проектів – це відносно високий рівень складності педагогічної діяльності, що передбачає серйозну кваліф...
Слайд № 8

ОСНОВНІ ВИМОГИ ДО ПРОЕКТУ Робота за методом проектів – це відносно високий рівень складності педагогічної діяльності, що передбачає серйозну кваліфікацію вчителя. Вимоги до навчального проекту – досить особливі.

Необхідна наявність соціально значущої задачі (проблеми) – дослідницької, інформаційної, практичної.
Слайд № 9

Необхідна наявність соціально значущої задачі (проблеми) – дослідницької, інформаційної, практичної.

Виконання проекту починається з планування дій щодо розв’язування проблеми: визначення виду продукту і форми презентації; складання переліку конкре...
Слайд № 10

Виконання проекту починається з планування дій щодо розв’язування проблеми: визначення виду продукту і форми презентації; складання переліку конкретних дій з вказівкою виходів, термінів і відповідальних.

Відмінна риса проектної діяльності – пошук інформації, яка потім буде опрацьована, обміркована і представлена учасникам проектної групи.
Слайд № 11

Відмінна риса проектної діяльності – пошук інформації, яка потім буде опрацьована, обміркована і представлена учасникам проектної групи.

Результат роботи над проектом – продукт . Продукт – це засіб, який розробили учасники проектної групи для розв’язання поставленої проблеми: Web-сай...
Слайд № 12

Результат роботи над проектом – продукт . Продукт – це засіб, який розробили учасники проектної групи для розв’язання поставленої проблеми: Web-сайт; Аналіз даних соціологічного опитування; Атлас; Атрибути неіснуючої держави; Бізнес-план; Відеофільм; Відеокліп; Виставка; Газета; Діюча фірма;

Результат роботи над проектом – продукт : Журнал; Законопроект; Гра; Карта; Колекція; Костюм; Макет; Модель; Музичний твір; Мультимедійний продукт;...
Слайд № 13

Результат роботи над проектом – продукт : Журнал; Законопроект; Гра; Карта; Колекція; Костюм; Макет; Модель; Музичний твір; Мультимедійний продукт; Оформлення кабінету; Пакет рекомендацій; Лист до …;

Результат роботи над проектом – продукт : Свято; Прогноз; Публікація; Серія ілюстрацій; Система шкільного самоврядування; Казка; Довідник; Порівнял...
Слайд № 14

Результат роботи над проектом – продукт : Свято; Прогноз; Публікація; Серія ілюстрацій; Система шкільного самоврядування; Казка; Довідник; Порівняльний аналіз; Стаття; Сценарій; Навчальний посібник; Схема, креслення; Екскурсія.

Проект вимагає на завершальному етапі презентації свого продукту. Види презентації проектів: Втілення (у роль людини…). Ділова гра. Демонстрація ві...
Слайд № 15

Проект вимагає на завершальному етапі презентації свого продукту. Види презентації проектів: Втілення (у роль людини…). Ділова гра. Демонстрація відеофільму. Діалог історичних або літературних персонажів. Захист на Науковій Раді. Гра із залом. Ілюстроване співставлення фактів, документів, подій, епох, цивілізацій… Інсценування історичної події.

Види презентації проектів: Наукова конференція. Наукова доповідь. Звіт дослідницької експедиції. Прес-конференція. Подорож. Реклама. Рольова гра. З...
Слайд № 16

Види презентації проектів: Наукова конференція. Наукова доповідь. Звіт дослідницької експедиції. Прес-конференція. Подорож. Реклама. Рольова гра. Змагання. Вистава. Спортивна гра. Телепередача. Екскурсія.

Таким чином, проект – це “п’ять П”: ПРОБЛЕМА – ПРОЕКТУВАННЯ (ПЛАНУВАННЯ) – ПОШУК ІНФОРМАЦІЇ – ПРОДУКТ – ПРЕЗЕНТАЦІЯ. Шосте “П” проекту – його Портф...
Слайд № 17

Таким чином, проект – це “п’ять П”: ПРОБЛЕМА – ПРОЕКТУВАННЯ (ПЛАНУВАННЯ) – ПОШУК ІНФОРМАЦІЇ – ПРОДУКТ – ПРЕЗЕНТАЦІЯ. Шосте “П” проекту – його Портфоліо, тобто папка, у якій зібрані усі робочі матеріали проекту, в тому числі чернетки, щоденні плани і звіти.

Важливе правило: Кожний етап роботи над проектом повинен мати свій конкретний продукт!
Слайд № 18

Важливе правило: Кожний етап роботи над проектом повинен мати свій конкретний продукт!

Структура навчального проекту. Етапи діяльності
Слайд № 19

Структура навчального проекту. Етапи діяльності

КЛАСИФКАЦІЯ ПРОЕКТІВ
Слайд № 20

КЛАСИФКАЦІЯ ПРОЕКТІВ

КЛАСИФКАЦІЯ ПРОЕКТІВ
Слайд № 21

КЛАСИФКАЦІЯ ПРОЕКТІВ

КЛАСИФКАЦІЯ ПРОЕКТІВ
Слайд № 22

КЛАСИФКАЦІЯ ПРОЕКТІВ

ПАСПОРТ ПРОЕКТНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ Назва проекту. Керівник проекту. Консультанти проекту. Навчальний предмет, у рамках якого проводиться робота за проект...
Слайд № 23

ПАСПОРТ ПРОЕКТНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ Назва проекту. Керівник проекту. Консультанти проекту. Навчальний предмет, у рамках якого проводиться робота за проектом. Навчальні дисципліни, близькі до теми проекту. Вік учнів, на який розрахований проект. Склад проектної групи ( Прізвище, ім’я учня, клас). Тип проекту (реферативний, інформаційний, дослідницький, творчий, практико-орієнтований, рольовий) Замовник проекту. 10. Мета проекту (практична і педагогічна цілі).

ПАСПОРТ ПРОЕКТНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ 11. Задачі проекту (2-3 задачі, акцент на розвиваючих задачах!). 12. Питання проекту (3-4 найважливіших проблемних пит...
Слайд № 24

ПАСПОРТ ПРОЕКТНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ 11. Задачі проекту (2-3 задачі, акцент на розвиваючих задачах!). 12. Питання проекту (3-4 найважливіших проблемних питань по темі проекту, на які необхідно відповісти учасникам в ході його виконання). 13. Необхідне обладнання. 14. Анотація (актуальність проекту, значущість на рівні школи і соціуму, особистісна орієнтація, виховний аспект, коротко – зміст ). 15. Передбачувані продукти проекту. 16. Етапи роботи над проектом (для кожного етапу вказати форму, тривалість і місце роботи учнів, зміст роботи, вихід етапу). 17. Розподіл ролей у проектній групі.

ОФОРМЛЕННЯ ПРОЕКТНОЇ ПАПКИ Проектна папка ( портфоліо проекту)– один із обов’язкових виходів проекту, що пред’являється на захисті (презентації) пр...
Слайд № 25

ОФОРМЛЕННЯ ПРОЕКТНОЇ ПАПКИ Проектна папка ( портфоліо проекту)– один із обов’язкових виходів проекту, що пред’являється на захисті (презентації) проекту. У день презентації проектів оформлена папка здається журі.

СКЛАДОВІ ПОРТФОЛІО ПРОЕКТУ Паспорт проекту. Плани виконання проекту та окремих його етапів. Проміжні звіти групи. Уся зібрана інформація по темі пр...
Слайд № 26

СКЛАДОВІ ПОРТФОЛІО ПРОЕКТУ Паспорт проекту. Плани виконання проекту та окремих його етапів. Проміжні звіти групи. Уся зібрана інформація по темі проекту, в тому числі необхідні ксерокопії, друкований матеріал з Інтернету. Результати досліджень і аналізу. Записи усіх ідей, гіпотез і рішень. Звіти про ради груп, проведені дискусії, “мозкові атаки” тощо. Короткий опис усіх проблем, з якими доводиться зіткатися проектантам, та способів їх подолання. Ескізи, креслення продукту. Матеріали до презентації (сценарій). Інші робочі матеріали та чернетки групи.

Система оцінки проектних робіт Критерії оцінки (не більш 7 – 10) повинні оцінювати якість не стільки презентації, скільки проекту в цілому. Критері...
Слайд № 27

Система оцінки проектних робіт Критерії оцінки (не більш 7 – 10) повинні оцінювати якість не стільки презентації, скільки проекту в цілому. Критерії можуть бути такими: Важливість теми проекту. Глибина дослідження проблеми. Оригінальність запропонованих рішень. Якість виконання продукту. Переконливість виступу.

ОСНОВНІ: Ключове та Тематичні запитання навчального проекту Чим відрізняються Ключові та Тематичні запитання? Як вони допомагають вчителям? Як вони...
Слайд № 28

ОСНОВНІ: Ключове та Тематичні запитання навчального проекту Чим відрізняються Ключові та Тематичні запитання? Як вони допомагають вчителям? Як вони допомагають учням?

Що таке ОСНОВНІ (Ключове та Тематичні) запитання навчального проекту? Основні запитання навчального проекту супроводять навчання. Ці запитання: від...
Слайд № 29

Що таке ОСНОВНІ (Ключове та Тематичні) запитання навчального проекту? Основні запитання навчального проекту супроводять навчання. Ці запитання: відображають основну концепцію навчальної теми; ведуть до серцевини, суті (сутності) навчального предмету; постають знову і знову впродовж вивчення теми; піднімають нові важливі питання, пов'язані зі змістом вивченого; не мають очевидної, «вірної» відповіді; сформульовані так, що провокують зацікавленість учнів.

В чому різниця між Ключовим запитанням та Тематичними запитаннями? Ключові запитання : Широкоохоплюючі Здійснюють зв'язок між навчальними предметам...
Слайд № 30

В чому різниця між Ключовим запитанням та Тематичними запитаннями? Ключові запитання : Широкоохоплюючі Здійснюють зв'язок між навчальними предметами, між окремими темами уроків Приклад: Як конфлікт призводить до змін? Тематичні запитання проекту: Пов'язані з конкретною темою, розділом програми чи уроку Підтримують, конкретизують, поглиблюють та продовжують Ключові Стосуються реального життя учнів, міста, країни Приклади: Як природні катаклізми впливають на еволюцію? Які зміни в економіці нашої країни відбулися внаслідок Другої світової війни? Як події, відображені в романі “Війна і мир” , вплинули на характери героїв?

Для чого потрібні Ключові та Тематичні запитання? Для того, щоб сприяти розвитку навичок мислення високого рівня: Вимагають від школярів порівняння...
Слайд № 31

Для чого потрібні Ключові та Тематичні запитання? Для того, щоб сприяти розвитку навичок мислення високого рівня: Вимагають від школярів порівняння, аналізу, інтерпретації та оцінювання фактів та подій. Для того, щоб учнівські проекти були творчими та реальними: учні більше сфокусовані не тільки на вивченні фактів, а й на творчому їх осмисленні та застосуванні знань Для того, щоб зосередити увагу учнів на основних, важливих питаннях: Щоб пов'язати між собою різні аспекти теми, здійснювати зв'язок з іншими навчальними предметами та особистим життям учнів Щоб поставити ті питання, на які людство відповідало в ході історії Щоб спонукати учнів самих ставити такі важливі запитання

Як Ключові запитання допомагають вчителям? Вони допомагають вчителям сфокусувати увагу учнів на найважливіших темах всього шкільного курсу: Вони пі...
Слайд № 32

Як Ключові запитання допомагають вчителям? Вони допомагають вчителям сфокусувати увагу учнів на найважливіших темах всього шкільного курсу: Вони піднімають такі важливі питання, які зустрічаються в декількох навчальних предметах: математиці, хімії, фізиці, літературі, історії, тощо. • Вони спрямовані на висвітлення та вирішення головних проблем, концепцій, інтересів, питань та тем, які потім будуть повторюватись і в інших уроках.

Як Ключові запитання допомагають учням? Спонукають учнів до виявлення смислу при вивченні подій і тем, які висвітлюються в курсі Стимулюють розвито...
Слайд № 33

Як Ключові запитання допомагають учням? Спонукають учнів до виявлення смислу при вивченні подій і тем, які висвітлюються в курсі Стимулюють розвиток уяви Пов'язують предмет вивчення з їх власними ідеями і досвідом Допомагають їм порівнювати, аналізувати, критично ставитись, шукати аналогії Викликають цікавість, бо написані на зрозумілій учням мові і у відповідності до їх віку. Дозволяють учням самовиразитися Заставляють учнів досліджувати велику кількість можливих варіантів , оскільки не існує однієї «вірної» відповіді Спонукають до детального обговорення, дискусій та досліджень, що готує їх до подальшого пошуку істини

Яке запитання є Ключовим, а яке – ні? Ключове запитання Звичайні запитання, що мають певну відповідь Чи мистецтво відображає культуру чи змінює її?...
Слайд № 34

Яке запитання є Ключовим, а яке – ні? Ключове запитання Звичайні запитання, що мають певну відповідь Чи мистецтво відображає культуру чи змінює її? Що таке мистецтво Ренесансу? Яким чином організми виживають в своєму середовищі? Який життєвий цикл жаби? Як конфлікт приводить до змін? Який основний конфлікт в романі….? Чому закони змінюються? Як законопроект стає законом? Чи історія є історією прогресу? Які відкриття в будові атому були зроблені фізиками в 30 роки ХХ ст.?

Як Тематичні запитання підтримують Ключове запитання? Ключові запитання і Тематичні запитання Чому написання художніх творів було таким важливим вп...
Слайд № 35

Як Тематичні запитання підтримують Ключове запитання? Ключові запитання і Тематичні запитання Чому написання художніх творів було таким важливим впродовж віків? Чому ми досі читаємо Шекспіра? Як твори Шекспіра впливають на моє життя? Мистецтво відображає чи змінює життя? Як мистецтво імпресіоністів відображає суспільне життя наприкінці 18 сторіччя? Як твої власні мистецькі роботи відображають твоє життя та культуру? Як може математика допомогти мені зрозуміти оточуючий світ? Для чого мені потрібні інтеграли (квадратні корені, факторіали...)? Як можна змінити світ? Як політика та дії Сталіна вплинули на Європу 40 років? Як політика та дії Сталіна вплинули на твоє власне життя?

Як пов'язані Ключові та Тематичні запитання зі Стандартами та Програмою навчальних предметів Державний освітній Стандарт Учні знатимуть, що рух тек...
Слайд № 36

Як пов'язані Ключові та Тематичні запитання зі Стандартами та Програмою навчальних предметів Державний освітній Стандарт Учні знатимуть, що рух тектонічних плит грає важливу роль в формуванні ландшафту та геологічних процесів. Приклад навчальної мети Учні продемонструють и зможуть пояснити, як в результаті руху тектонічних плит утворюються вулкани та різноманітні типи гір. Головна концепція Зміни «зовнішнього виду» Землі під впливом геологічних процесів Ключове запитання Як і чому змінюється наша планета? Тематичні запитання Як виникають гори на Землі? Чи може з»явитися вулкан на моєму подвір'ї?

Як пов'язані Ключові запитання та Тематичні запитання з Державними стандартами та Програмами навчальних предметів Державний освітній стандарт Учні ...
Слайд № 37

Як пов'язані Ключові запитання та Тематичні запитання з Державними стандартами та Програмами навчальних предметів Державний освітній стандарт Учні розумітимуть, як література відображає, передає та впливає на події людського життя. Школярі визначають різні теми в літературних творах і надають підтримку цим ідеям інтерпретаціями з тексту. Приклад навчальної мети Учні зможуть визначити спільні теми в одному з віршів Шевченка і в поезії сучасного автора, після чого порівняють та протиставлять розвиток даної теми в кожному творі. Головна концепція Переважаючі теми в літературі Людська натура Ключове запитання Чи є у людини можливість вибору? Тематичне запитання Чому ми перечитуємо поетів минулого?

Поради по створенню Ключових запитань Просто почніть придумувати цікаві запитання…. Не задумуйтесь над правильним їх формулюванням, це завжди можна...
Слайд № 38

Поради по створенню Ключових запитань Просто почніть придумувати цікаві запитання…. Не задумуйтесь над правильним їх формулюванням, це завжди можна виправити ;-) Згадайте запитання, які ставили вам учні під час викладання цієї теми раніше, і зосередьтеся на тому, що вони вважають самим цікавим. Вирішіть для себе, що з того, що ви викладаєте учням, ви б хотіли, щоб вони усвідомили і згадували через років п'ять… Ви можете сформулювати запитання спочатку як твердження, а потім перетворіть його на запитання. Спочатку запишіть це питання на «дорослій» мові, а потім переробіть його на «дитячу» Поставте самі собі створене Ключове запитання вголос. Якщо після цього ви себе запитали “Ну і що з того?”, то варто ще попрацювати над формулюванням Ключового запитання

Чи можу я змінити світ? Хто вирішує за нас? Чи дійсно ми маємо вибір? Як моє оточення впливає на мене? Як змінюється Земля? Чи можливе у нас на под...
Слайд № 39

Чи можу я змінити світ? Хто вирішує за нас? Чи дійсно ми маємо вибір? Як моє оточення впливає на мене? Як змінюється Земля? Чи можливе у нас на подвір'ї виверження вулкану? Як може людина жити не тільки в своєму часі? Чи Древній Єгипет впливає на моє життя? Чи дійсно Конституція захищає мої права? Що ми дізнаємося про себе вивчаючи галактики?

Нова економіка – економіка знань Потреба у кваліфікованих кадрах У новій економіці знань особливо цінуються: Інформаційна грамотність Навички ХХІ с...
Слайд № 40

Нова економіка – економіка знань Потреба у кваліфікованих кадрах У новій економіці знань особливо цінуються: Інформаційна грамотність Навички ХХІ століття: Винахідливе мислення Вирішення проблем Прийняття рішень Спільна робота в команді Ефективне спілкування Творчий підхід до справи Висока працездатність

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Сертифікат від «Всеосвіти» відповідає п. 13 постанови КМУ від 21 серпня 2019 року № 800 (із змінами і доповненнями, внесеними постановою КМУ від 27 грудня 2019 року № 1133)

Обрати Курс або Вебінар.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.


Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!