Взяти участь
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень 2.0».
Головний приз 500грн + безкоштовний вебінар.
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Предмети »

Правила та закони у твоєму житті.

Курс:«Створення та ведення власного блогу на платформі WordPress»
Левченко Ірина Михайлівна
24 години
1000 грн
249 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №LX472691
За публікацію цієї методичної розробки Кузюра Олена Анатоліївна отримав(ла) свідоцтво №LX472691
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тема: Правила та закони у твоєму житті.

Мета: познайомити учнів зі змістом основних статей Загальної Декларації прав дитини, Конституції України, допомогти запам’ятати основні поняття правил та законів для людини, розвивати пам’ять, мову, вміння класифікувати й узагальнювати, довести учням, що в основі документів про права людини мають лежати основні потреби всіх людей.

Обладнання: Ілюстративний матеріал, словник нових слів, аркуші для малюнків, фломастери.

Основні поняття: Закон, Конституція, Декларація, Конвенція, право.

Хід уроку:

І. Організаційна частина.

- привітання.

II. Основна частина.

На дошці:

По морях життєвих, океанах,

По безкраїх просторах Землі

Помандруємо сьогодні разом з вами,

Юні капітани і країни будівельники малі. 

Вчитель

- Сьогодні, діти, ми з вами відправимося у подорож по безкраїх просторах світового океану прав і обов’язків. Навчимося шанувати закони України, збагатимо свої знання з правової свідомості, будемо вчитися захищати себе від негативного впливу інших, поважати один одного, допомагати долати труднощі.

- Ось перед вами маршрутний лист, він допоможе нам доплести до щасливого острову.

-         Увага, наш корабель потрапив у шторм. Причалюємо до острова.

Ми опинилися на острові, де ніхто не живе. Чого вам буде не вистачати над усе? (Відповіді дітей)

-         Більшості з вас не вистачає друзів, спілкування. Це тому, що ми з вами – люди і не уявляємо життя без людського оточення.

-         Людей багато і всі вони такі різні та не схожі. Завдяки чому люди живуть і відчувають потребу у спілкуванні? (Учні висловлюють свої думки)

Вчитель. Щоб жити в мирі і злагоді один з одним, існують правила, які визначають стосунки між людьми. Тому цьому острову дамо назву Острів Привітань. (малюнок на дошці)

- Життя змусило людей встановити багато різних правил. І ми зустрічаємося з ними на кожному кроці.

- Згадаємо, де, в яких місцях встановлені правила поведінки: - (у громадських місцях, у транспорті, у театрі, у школі, на природі, на воді, дорожнього руху і т.д.)

- А зараз проведемо бліц-турнір за правилами вітання “Хто вітається першим?”

1. Молода дівчина поспішає на зустріч юнаку. івчина – хто підходить, той і вітається)

2. Жінка років 30 зустрічається з людиною похилого віку. (жінка)

3. Ви прийшли в гості. З ким першим ви повинні привітатися, а потім? (з господарем, потім з хазяйкою, далі з гостями та дітьми)

5. Як бути, коли вас помилково привітали? (відповісти привітанням)

6. Чи потрібно вітатися з усіма працівниками школи, якщо ви не знайомі? (обов’язково треба вітатися)

7. Чи можна замість “Здрастуйте” говорити “Привіт”? (так, тільки одноліткам та друзям)

8. Чи може жінка подати руку в рукавичці, а чоловік? (жінка – може, чоловік - ні).

- Ми обговорили правила вітання, але є такі правила, що обов’язкові для всіх громадян країни, хто б вони не були – дорослі чи діти, вчителі чи учні, президент чи депутати. Це такі правила, що встановлюють порядок у всій державі. Обов’язки кожного громадянина та його права. Ці правила називаються державними законами.

ІІІ. Щоб познайомитися з ними ближче, вирушаємо на острів Законів. (малюнок на дошці)

- Пропоную вам у ваших маршрутних листах розшифрувати напис.

Розшифруємо напис

За              для обо              пра                    всіх           ви    

в’яз кон            ко               ло ве                    

 (Закон - обов’язкове правило для всіх.) 

Головний закон нашої країни – Конституція.

На основі Конституції складаються всі інші закони, постанови, рішення. День Конституції – 28 червня. Закони захищають людину, її права. Давайте пригадаємо і дамо відповіді на тестові завдання:

1.     Який документ прийнятий у 1989 році про права дітей?

a.     Декларація прав дитини;

б.     Закон України про охорону дитинства.

2.     Як називається основний Закон України, де записані всі права та обов’язки?

a.     Декларація прав дитини;

б.     Конвенція прав дитини;

в.      Конституція України.

3.     Те, що ти повинен робити, щоб бути корисним собі та іншим:

a.     право;

б.     обов’язок.

4.     Те, що ти можеш робити:

a.     обов’язок;

б.     право.

- Щоб познайомитися ближче з розділом про права людини – вирушаємо на острів Прав. (малюнок на дошці)

  • Ви вже знайомі з правами дитини, і я пропоную провести гру «Так чи ні»:

- Я буду називати твердження, а ви якщо згодні – плескаєте в долоні, а якщо ні – тупаєте ногами. Починаємо:

- кожна людина має своє ім'я (плескають)

- можна бити дитину (тупають)

- всі діти рівні між собою (плескають)

- не можна відвідувати лікарів (тупають)

- треба поважати своїх батьків (плескають)

- не можна ходити до школи (тупають)

- можна примушувати дитину тяжко працювати (тупають)

- можна ображати дітей (тупають)

- треба жити в злагоді і мирі (плескають).

  • Добре, ви правильно визначили права дитини.

  • Крім прав діти мають і обов’язки.

Відправляємося на острів Обов’язків. (малюнок на дошці)

  • А що таке обов’язок? (діти відповідають)

  • Правильно, обов’язок – це те, що людина повинна виконувати,

Щоб бути справжньою людиною, з великої літери.

- І зараз, давайте з вами визначимо деякі обов’язки.

А саме 1 ряд підготує відповіді:

- Які обов’язки дітей щодо навчання в школі?

ІІ ряд:

-    Які обов’язки дітей щодо правил поведінки в школі?

ІІІ ряд:

-    Які обов’язки дітей щодо поводження на вулиці?

(діти готуються 2-3 хв., відповідають)

(діти відповідають по рядам)

-         Молодці! Ви добре розібралися з вашими обов’язками. Вирушаємо у путь. Попереду острів Народної мудрості з дивним прапором та сундуком. Цей сундук містить народні вислови, або визначення. Звернемося до маршрутного листа. Вам треба дописати вислів, або вставити пропущені слова:

  1. Право є втіленням добра і ... . (справедливості).

  2. Суть права полягає в тому: жити ..., не завдавати ... іншому, надавати кожному те, що йому . (чесно, шкоди, належить).

  3. Чого не забороняє робити ..., те забороняє сором. (закон.)

4. У всіх справах, особливо у праві, треба пам’ятати про … (обов'язки).

(діти відповідають)

- Добре, ви зрозуміли, що народна мудрість завжди наголошує на правила добра та справедливості. Коли люди дотримуютьсь своїх прав, та виконують свої обов’язки – вони будують життя на осторові Злагоди і миру (малюнок на дошці). І на цьому острові висаджують дерево Щастя.

- І зараз ми з вами посадимо таке дерево! Кожну гілочку цього дерева ви зробите самостійно.

III. практична робота.

- Для цього у вас на столах лежить кольоровий папір, на цьому листочку обведіть свою долоню і на кожному пальці напишіть, які закони у вашому житті для вас самі найважливі, прикрасте квіткою і ми з вами зробимо квітуче дерево щасливого життя.

Для себе я обрала важливі закони та правила мого життя, а саме: бути чемною людиною, вести здоровий спосіб життя, стати добрим спеціалістом своєї справи, допомагати людям у складній ситуації, бути чесною і справедливою. (приклеїти свою долоню на дерево)

(діти роблять, приклеюють на ватмані свої роботи у вигляді дерева, читають свої закони та правила)

IV. Підсумок уроку.

- Ми досягли своєї мети, ми посадили дерево Щастя, яке буде рости, а ваші вчинки будуть чемними і справедливими, добрими і розумними. І кожен бути жити за правилами та законами які допоможуть вам стати справжньою людиною.

5

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Виховний захід
  • Додано
    25.02.2018
  • Розділ
    Виховна робота
  • Клас
    6 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    3656
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    0
  • Номер матеріала
    LX472691
  • Вподобань
    0
Курс:«Створення та ведення власного блогу на платформі WordPress»
Левченко Ірина Михайлівна
24 години
1000 грн
249 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №LX472691
За публікацію цієї методичної розробки Кузюра Олена Анатоліївна отримав(ла) свідоцтво №LX472691
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Шкільна міжнародна дистанційна олімпіада «Всеосвiта Зима – 2018-2019»

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти