Щоб мобілізувати населення й підтримувати його патріотичний дух, розгорталися пропагандистські кампанії. Журналісти, письменники, художники, вчені, музиканти стали солдатами «пропагандистської війни».
Вони створювали плакати, брошури, листівки, що прославляли доблесть їхніх військ, «викривали» злочини ворога та пробуджували ненависть до нього. Кожна зі сторін при цьому намагалася створити образ ворога і довести, що саме вона є найцивілізованішою.
Можна виділити такі пропагандистські прийоми, які використовувалися в періодичних виданнях Російської імперії:
1) Австро-Угорщину та Німеччину зображали головними винуватцями війни;
2) Ціль війни: допомога союзникам (передусім Сербії), справедливий мир;
3) Акцентуація злочинності ворогів: порушення ними конвенцій, злочини проти мирного населення, використання заборонених видів зброї тощо;
4) Підтримка серед населення впевненості у перемозі.