Практикум з літературного читання. На допомогу вчителю НУШ. ІІ частина.

Опис документу:
НУШ – це школа без нудьги; вимоглива, творча; школа допитливості та наполегливого навчання; школа, де цінують інтереси та потреби дитини. Потреби сучасного життя: розвивати творчі здібності кожної дитини. Сучасний учитель повинен вміло знаходити творчу стежинку, якою дитина буде йти до самореалізації. У посібнику розроблені завдання до кожного тексту, які учні можуть вибирати відповідно своєму темпераменту й стилю сприймання інформації (для аудіалів, візуалів, кінестетиків).

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Передмова

«Мистецтво й майстерність навчання і виховання

полягає в тому,

щоб розкривати сили й можливості кожної дитини...

А це означає, що в навчанні має бути індивідуалізація

у змісті розумової праці, і в характері завдань, і в часі»

В. Сухомлинський

НУШ – це школа без нудьги; вимоглива, творча; школа допитливості та наполегливого навчання; школа, де цінують інтереси та потреби дитини.

Потреби сучасного життя, нормативні освітні документи вимагають розвивати творчі здібності кожної дитини. Сучасний учитель повинен вміло знаходити стежинку для творчого розвитку кожного учня, якою дитина буде йти до самореалізації. Україна багата на професіоналів, які готові впроваджувати НУШ.

Протягом останнього часу робота початкової школи спрямована не на заучування, а на навчання, не на знання, а на вміння й навички, не на експлуатацію інтелекту, а на його розвиток, що сприяє формуванню компетентностей молодших школярів.

Урок – основа шкільного життя.

Що повинна пережити дитина на уроці? Здивування! Натхнення! Радість успіху! Відчуття краси?!

Учитель прагне отримати такий результат, коли кожний учень скаже:

«Я бачу! Я чую! Я мислю! Я не боюся висловлювати свої думки! Я вмію працювати у групі, парі! Я вмію відповідати на запитання! Я сучасний учень!».

Нині багато учителів задаються питаннями: «Яким методам і прийомам надати перевагу? Що робити, щоб кожному учневі було легко і цікаво здобувати знання?»

Навчити дітей читати – одне з найважливіших завдань учителя початкової школи. Читання – складний процес, учнів слід спонукати до творчого читання й виконання цікавих завдань. Чим більше учні читають, тим кращими читачами стають.

На сучасному освітньому просторі педагогам пропонується значна кількість оригінальних технологій, методик, прийомів навчання дитини. Важливо уміти обрати саме ті, які імпонують учителеві, ефективні у роботі з кожним конкретним учнем, класом.

Сучасне освітнє середовище створюється для заохочення самовизначення дітей у класі та розвитку їхніх спроможностей, оскільки відомо, що люди, які контролюють те, що відбувається з ними, краще адаптовані до життя.

Забезпечення можливості дітям здійснювати вибір на уроках і, відповідно, приймати самостійні рішення. Ми, вчителі, знаємо, коли у нас є вибір змісту й підходів до поставлених проблем, ми виявляємо більше бажання і готовність працювати з ними. Вибір – сильна складова мотивації. Мотивація зростає, коли учень може обирати.

У посібнику розроблені завдання до кожного тексту, які учні можуть вибирати відповідно своєму темпераменту й стилю сприймання інформації (для аудіалів, візуалів, кінестетиків).

Таким чином, учні в момент самостійного вибору завдань відчують свою значущість, що в цілому, позитивно вплине на їхнє самоствердження й тим самим покращить якість навчання.

На таких уроках відбувається удосконалення, диференціація та індивідуалізація навчально-виховного процесу, сприяння творчому самовираженню учнів, формування вміння мислити за межами поданої інформації, розмірковувати, спілкуватися, чути, розуміти та відчувати інших.

Ключове для учнів: велика кількість практик.

Ключове для вчителя: формування наскрізних вмінь (навички XXІ століття).

На уроках літературного та позакласного читання діти матимуть змогу запропонувати власні заголовки, складати різні плани, уявити себе журналістами, піарниками, дизайнерами – інтер’єру, графічними дизайнерами, організаторами фуд-корту; працювати в детективному агентстві, відчути себе художниками-ілюстраторами, складати мовленнєві замальовки, визначати настрій твору, розвивати різні види мислення, перевтілюватися в героїв твору,імпровізувати, розігрувати різноманітні ситуації; встановлювати логічні ланцюжки, відображати своє мовлення в малюнках (скрайбінг), створювати прес – реліз, карту знань; користуватися формулою «Я – речення», виготовляти лепбуки, працювати зі «Щоденником вражень» та «Стіною слів»; розвивати критичне мислення, користуючись різноманітними стратегіями; об’єднуватися у групи відповідно обраним завданням й презентувати свою діяльність.

Вчитись – це корисно та цікаво, давайте робити це разом!

Сучасним дітям – сучасні уроки!

У світі любові

до рідного краю

Прочитай уважно текст

Вічна тополя

Стоїть край дороги стара-престара тополя. Узимку тривожно шумлять її голі віти, а весною покривається вона зеленим листям. Скільки й пам'ятаю, стоїть вона, як сторож.

Якось питаю маму:

  • Скільки літ тополі? Хто її посадив?

Не знаю, відповідає мама.

  • Скільки й пам'ятаю, стоїть тополя край дороги. Завжди однакова.

Питаю старого-престарого дідуся:

  • Скажіть, будь ласка, скільки літ тополі? Хто її посадив?

Не пам'ятаю, відповідає дідусь.

  • Завжди стоїть край дороги. Скільки й знаю росте собі й росте.

Люди приходять і відходять, а тополя завжди росте. Може, це й не тополя, а легенда? Може, дерево це вічне священна тополя? Може, вона народилася тоді, коли й Україна? Якщо так, то вона вічна-вічна, бо вічна наша Україна.

В. Сухомлинський

Завдання до тексту

1.Запишіть, якою для тебе є Україна.

2. Промовте ланцюжок взаємопов’язаних дій у тексті.

3.Опишіть відчуття й почуття після прочитаного тексту у «Щоденнику вражень».

4. Намалювати творчу композицію «Дерево – Україна» або «Дерево – Я».

5.Словникова робота з тлумачним словником – знайти значення незрозумілих слів. Скласти речення ( різні за метою висловлювання).

6. Написати есе на тему, яка актуальна в наш час…після читання тексту.

Прочитай уважно текст

Цікаві дерева в давнину

«Дерево життя» — складається з трьох частин й означає минуле, сучасне і майбутнє роду.

Верхня частина означає небесний світ. Середня частина — стовбур, означає земний світ. Нижня частина означає підземний світ.

«Дерево життя» вишивали й вирізали з паперу.

Вишня для українців символ рідної землі. Як відомо, в давнину українці святкували Новий рік 21 березня. Це було свято весни.

Деревце вишеньки висаджували восени в діжечку, тримали його в хаті, а навесні, квітуче дерево висаджували у грунт й білий колір її цвіту асоціювався зі святом.

Отже,вишня – це священне дерево життя, Богині-матері, України.

Завдання до тексту

1.Уяви, що ти вчитель лісової школи і тобі потрібно прочитати й переказати текст звірятам про дерева. Перекажи, щоб їм було цікаво.

2.Намалюйте про які дерева розповідається у тексті?

3.Скласти діалог від імені неживих предметів. Розіграти, пробуючи себе в різних ролях.

4.Намалювати священне дерево життя, дерево Богині-матері, дерево України.

5. Заповнити таблицю

Знаю

Хочу знати

Дізнався

  1. Розказати історію з власного життя про цікаве дерево.

Прочитай уважно текст

Герб – це символ влади. Це дуже старовинний знак. Він зустрічається ще за часів Київської Русі. Число три завжди вважалося казковим, чарівним. Отже, у тризубі відображено триєдність життя. Це Батько – Мати – Дитина. Вони символізують собою силу – мужність – любов.

Український прапор. Синь українського неба і золото пшеничних ланів переніс наш народ на свій прапор. Блакитний колір – це колір води, чистого неба, символ миру. Жовтий – це колір вогню, сонця, без лагідних променів якого немає життя на землі, це колір пшеничної ниви, зерна, хліба. Ці кольори мають значення миру і багатства, бо наш народ мирний і працелюбний.

Державним Гімном України є музична редакція пісні «Ще не вмерла Україна». Слова написав більше ста років тому (1862р.) поет, вчений Павло Чубинський.

Україна – країна, де найбільше люблять волю, країна довгої вікової боротьби за неї.

Свої національні символи люди повинні шанувати й берегти. Про це записано у Конституції України. Також в Основному законі сказано, що державною мовою в Україні є українська мова.

Завдання до тексту

1. «Коло запитань для школярів»

  • Коли звучить Гімн України?

  • Хто написав текст Гімну України?

  • Коли святкують День Незалежності України?

  • Що символізує тризуб?

  • Коли святкують День Конституції України?

  • Що символізують кольори українського прапора?

2. За допомогою яких кольорів переданий настрій твору (позитивний або негативний)? Намалюйте абстрактну композицію до прочитаного твору.

3. Описати перші враження від прочитаного у «Щоденнику вражень»

4. Придумати 5 заголовків до тексту.

5. Скласти сенквейн до слова «Символ».

6. Написати лист про патріотизм вчителю.

Прочитай уважно текст

Деркач і Кріт

Із далекого теплого краю повертався на нашу землю, маленький Деркач. Це сіренька пташка. Улітку вона виводить у нас діток, а на зиму відлітає в Африку.

Важко летіти Деркачеві, маленькі в нього крильця. Тому він де летить, а де й пішки іде. Іде собі Деркач й тихенько пісеньку співає про далекий північний край, про гніздечко під кущем лози на зеленому лузі — там його мила батьківщина.

Іде собі, іде й зустрічає Крота. Сидить Кріт у норі, висунув мордочку й питає Деркача:

  • Хто ти такий і куди йдеш?

  • Я пташка Деркач, повертаюсь на батьківщину із теплого краю.

Розповів Деркач Кротові про свою далеку північну вітчизну й про теплу африканську землю.

  • А чого ти не поселишся на тій теплій землі й не живеш там завжди? питається здивований Кріт.

  • Чого щороку мандруєш тисячі кілометрів? Ти ж до крові поранив ноги. Тебе скрізь підстерігає шуліка. Що ж примушує тебе так поневірятися? Що кличе на холодну північ?

  • Батьківщина, відповів Деркач.

В. Сухомлинський

Завдання до тексту

1.Яка головна думка закладена в розповіді? Який висновок для себе ви зробили?

2.Якою гамою кольорів можете зобразити головних героїв і чому? Намалюйте.

3. Назвіть дії героїв. Спробуйте встановити логічний ланцюжок за схемою.

Об’єкт – дія – мета дії ( «Хто?» - Що робить?» - «Навіщо?»)

«Хто?»_____________________________________________

«Що робить?»_______________________________________

«Навіщо?»__________________________________________

«Хто?»_____________________________________________

«Що робить?»_______________________________________

«Навіщо?»__________________________________________

4. Користуючись енциклопедією, підготувати цікавинки про крота та деркача.

5.Створити ментальну карту «Батьківщина», використовуючи свої знання з інших предметів.

Уважно прочитайте текст

Легенда Поділля

Бог створив нашу землю і почав роздавати її різним народам. Наші предки пізно спохватилися, і землі їм не дісталося. От вони прийшли до Бога, який у цей час молився. Через деякий час Бог озирнувся і запитав їх:

  • Чого ви прийшли до мене? Дізнавшись, що вони осталися без землі, він

запропонував їм чорну землю.

  • Ні. Ми не будемо там жити. Там уже живуть німці, французи, італійці, сказали наші предки.

  • Ну, тоді я дам вам землю, яку я залишив для раю. Там є все: річки, озера, пустелі, ліси, гори. Але пам'ятайте: якщо будете берегти цю землю, то вона буде ваша, а якщо ні то ворога, — сказав Бог.

Пішли предки наші на ту землю й оселилися там. А країну свою називали Україною. І зараз ми живемо на тій самій райській землі.

Завдання до тексту

1.Складіть розповідь, зверніть увагу на схему. Під час побудови розповіді уникайте повторів, добирайте слова, близькі за значенням.

Одного……….( «Коли?»)……………(«Де?»)………….( «Хто?»)………(«Що робив?»)……,щоб (?!)……….

2.Уяви, що друзі з Польщі, з якими ти спілкуєшся по скайпу, запитали тебе про Україну. Спробуй їм розказати про свою Батьківщину цікаву інформацію, користуючись текстом.

3. Читання уривка, що викликає сум, радість, співчуття тощо.

4. Підібрати асоціації до слова «легенда».

5. Намалювати райську землю, використовуючи відтінки одного кольору.

Прочитай уважно текст

Легенда про дівчину - Україну

Якось Господь Бог вирішив наділити дітей світу талантами. Французи вибрали елегантність і красу, угорці — любов до господарювання, німці — дисципліну і порядок, росіяни — владність, поляки — здатність до торгівлі, італійці одержали хист до музики... Обдарувавши всіх, підвівся Господь Бог зі святого трону і раптом побачив у куточку дівчину. Вона була боса, одягнута у вишиванку, руса коса переплетена синьою стрічкою, на голові мала вінок із червоної калини.

  • Хто ти? Чого плачеш? запитав Господь.

  • Я Україна, а плачу, бо стогне моя земля від пролитої крові й пожеж. Сини мої на чужині, на чужій роботі, вороги знущаються з удів та сиріт, у своїй хаті немає правди й волі.

  • Чого ж ти не підійшла до мене раніше? Я всі таланти роздав. Як же допомогти тобі?

Дівчина хотіла вже йти та Господь Бог, піднявши правицю, зупинив її.

  • Є у мене неоціненний дар, який уславить тебе на цілий світ. Це пісня.

Узяла дівчина - Україна дарунок і міцно притиснула його до серця. Поклонилася низенько Всевишньому і з ясним обличчям і вірою понесла пісню в народ.

Завдання до тексту

1.Уявіть себе диригентською паличкою. Розкажіть музичним інструментам про звуки, які ви почули у тексті.

2. Поділити текст на частини, які слід читати з різною інтонацією. Прочитати. Скласти цитатний план.

3.Намалювати портрет головної героїні. Дати її імя.

4. Дати характеристику головним героям.

5. Скласти діаграму «Фішбоун» (проблема, причини, факти, висновок); детально переказати текст.

Прочитай уважно текст

Легенда про Україну

Багато планет, різних і таких не схожих одна на одну, створив Бог. Та всі вони були мертві. Але якось набрав Творець пригорщу родючих ґрунтів і голубих вод та й кинув чудодійний дар на планету, що пролітала поблизу. За мить та планета ожила і заграла всіма барвами.

Минуло багато часу, і вирішив Творець провідати ту планету. Дістав він із Божої скрині мішок і склав у нього весь свій скарб: золото і срібло, діаманти й кришталь, руду і сіль, вугілля і граніт... Кинув свій мішок у напрямку живої планети, яку щойно назвав Землею.

Раптом мішок зі скарбом розв’язався, і почали висипатися з нього Божі дари на планету. А найбільше їх потрапило на слов’янську землю. Минули тисячі років. Якось зібрався Творець поглянути на цю маленьку планету. Облетів довкола неї й побачив дивовижний куточок, кращого від якого не було на всій цій Землі.

І вигукнув Господь:

— Це справжній рай!

Ступив на казкову землю, яка так припала йому до душі, й нарік її Україною. Адже у цій назві було слово «рай». Ось так і виникла українська земля, яку сам Творець хотів би мати за рай.

Наша Україна – райська земля безмежних степів, неозорих ланів, прадавніх таємничих лісів. Це земля могутніх і славних предків, які залишили нам у спадок священні звичаї та прекрасні поетичні традиції, безцінні дари – слово і пісню.

Завдання до тексту

1. Оформити таблицю росту знань

Що я знав

Чого не знав

Хотів би дізнатися

2. Промовте ланцюжок взаємопов’язаних дій у тексті.

3. Складіть звіт – розповідь у малюнках й перекажи детально або стисло текст.

4. Створи скрайбінг. Уяви, що ти спостерігаєш за головним героєм. Намалюй скарби, які він побачив.

5. Скласти оригінальний текст - казку, використовуючи стратегію розвитку критичного мислення РАФТ, використовуючи таблицю.

Роль

Аудиторія

Форма

Тема

Творець

Для друзів

Казка

«Пригоди творця….»

Прочитайте уважно текст

Моя рідна країна

Вітчизна, Батьківщина…Україна, рідна ненька. Земля-годувальниця, земля- рідна мати… Україна – це велика й прекрасна країна.

Які прекрасні ці одвічні слова! Велика, священна любов до Батьківщини жила і житиме в усіх чесних і щирих серцях.

Україна – одна з найбільших європейських держав. ЇЇ площа – 604 тис. кв. метрів.

На території України проживає понад 110 національностей.

Гори: Карпати (Говерла – найвища гора).

Річок близько 70 тис. Найбільші – Дніпро, Дунай, Дністер Південний Буг, Сіверський Донець. В українських річках та озерах багато риби.

Найбільші і найвідоміші озера: Світязь, Синевир, Ялпуг.

В лісах мешкають різні тварини. А в землі є кам’яне вугілля, залізо, нафта, сіль. Найбільші міста України: Київ, Львів, Харків, Одеса.

Але славиться наша Батьківщина не тільки своїми містами, річками, горами, степами й лісами. Славна вона своїм працьовитим, волелюбним народом, який протягом віків боровся за свою незалежність.

Завдання до тексту

1. Виписати з тексту слова-синоніми до слова Україна.

2.Складіть звіт – розповідь у малюнках( карта за уявою).

3. Уявіть, що ви на уроці помічники – консультанти. Запитайте у сусіда по парті, чи все йому зрозуміло щодо прочитаного тексту. Поставте одне одному тонкі ( Хто? Що? Де? Коли? Як?...) й товсті ( Чому? З чого складається? Що станеться, якщо…) запитання за змістом й дайте на них відповіді.

4. У тексті підкреслити власні іменники. Створити хмару слів…..

5. Словникова робота з тлумачним словником – знайти значення слів «незалежність», «годувальниця», «волелюбний», «працьовитий».

Прочитай уважно текст

Одвічні людські символи

Український віночок – є частиною українського національного костюма. В давнину їх носили тільки дівчата. Плели з живих квітів. Вважалось, що в них є чаклунська сила, здатна захистити від будь-якого лиха. Тому український віночок не просто прикраса, а й оберіг.

Традиційно український віночок прикрашали різнокольоровими стрічками. Кожен колір мав свою символіку. Так, коричневий – це символ землі, жовтий – символ сонця, синій – символ неба і води, зелений – символ мудрості, рожевий — символ врожаю, малиновий – символ здоров'я, фіолетовий – символ мудрості.

Вишитий рушник – стародавній оберіг дому. З рушником зустрічали гостей, молоді ставали на рушник під час святкування. Вважалося, що візерунок вишивки оберігає від лиха та захищає від хвороб. Червоний колір символізує любов, а чорний – журбу.

Хліб-сіль на вишитому рушникові були ознакою гостинності українського народу. Прийняти рушник, поцілувати хліб – символізувало єдність, злагоду, глибоку пошану тим, хто виявив її.

Українська писанка у світі є символом нашого народу. Яйце — джерело життя, світла і тепла. Оздоблене візерунками воно набуло символічного значення. Із давніх-давен предки вірили, що писанка приносить добро, щастя,достаток, захищає людину від усього злого. Оригінальні орнаменти чарують своєю вишуканістю,красою, гармонією.

Завдання до тексту

Уявіть, що ви перебуваєте в офісі детективного агентства «Юний детектив». Чи знаєте ви, хто такі детективи? (Люди, які щось чи когось шукають, роблять висновки, спираючись на побачене,почуте). Якщо ви спостережливі, розумні та точні у висловлюваннях школярі, тоді негайно виконуйте завдання!

1.Намалюйте, про які символи ви прочитали.

2.Уявіть, що ви на уроці консультант. Придумайте запитання за змістом автору тексту. Ініціюючі. Про що говорить автор? Яку думку висловив автор? Подальші . Чому автор описує саме ці символи? Чи чітко автор пояснив своє розуміння про одвічні людські символи?

3.Занотуйте у «Щоденнику вражень», яка головна думка закладена в розповіді.

4. Придумайте й намалюйте символ свого дитинства, символ своєї родини, символ своєї школи.

Прочитай уважно оповідання

А що там, за лісом?

Мені пригадується весняний день. Сяє сонце, ласкавий вітерець шепоче в листі дерев. Співають пташки, щось шелестить у лузі так тихо-тихо, ледве чутно. Я сиджу на високій степовій могилі й слухаю, як шумить весна.

Переді мною зелені лани. На обрії ліс.

  • А що там, за лісом? питаю старшого брата.

  • Поля, села... каже брат.

  • А там знову ліс.

  • А за тим аж лісом що там?

  • Дніпро. Велика наша річка Дніпро.

  • А за Дніпром що?

  • Знову поля, села, ліси.

Це було тоді для мене найбільше відкриття світу. Мене здивувало, що світ такий широкий. Мене зворушило, що така велика, багата Україна.

В. Сухомлинський

Завдання до тексту

1.Уяви, що ви з класом пішли на екскурсію. Розкажи своїм однокласникам про побачене, користуючись текстом. Скористайся порадою «Спілкуймося красно».

2. Виконайте таку ситуативну вправу «Уявіть, що ви потрапили в розповідь. Це дуже цікаво, і вам потрібно про цю подію розповісти своїм батькам». Роботу для розв’язання цієї ситуації будувати так:

  • що у тексті можна понюхати? ( «Тут пахне….»);

  • які звуки можна почути? ( «Я чую….»);

  • що можна відчути на дотик? («Коли я торкаюсь руками…»).

  1. Написати есе про весну із використання слів і виразів, що зустрічаються у тексті, передаючи різні відчуття.

  2. Прочитати з другом діалог у тексті, дотримуючись відповідної інтонації.

  3. Написати свою думку, про яке найбільше відкриття йдеться у тексті.

Прочитай уважно текст

Українська народна символіка

Народні символи – це те, що найбільше любить і цінує народ. Їх вишивають на полотні, про них складають вірші, пісні, легенди, використовують у звичаях та обрядах.

Є загальновизнані народні символи. Народні символи України є рослинні і тваринні.

До рослинних символів належать калина, верба, дуб, тополя, барвінок, чорнобривці. Вони здавна уособлюють красу нашої України, духовну міць народу, засвідчують любов до рідної землі.

Тваринних символів у нас також є багато. У багатьох думах, піснях оспівували козака і тут же згадували його коня. Але найулюбленішими тваринними символами є птахи. Люди вважали, що навесні душі померлих в образі птахів повертаються на землю.

Національні символи та обереги України: жито – символ життя,це знак добробуту і злагоди в сім'ї; барвінок – символ вічності; калина – символ краси, кохання, щастя; верба – символ журби; лелека – символ сімейного затишку і благополуччя; соловей – символ веселощів, задоволення.

Завдання до тексту

1. Ейдетичне сприймання тексту

Намалюйте в уяві образи народних символів, оживіть їх, складіть усно уявну подорож до казкового лісу. Поділіться своїми думками з однокласниками.

2. Заповнити таблицю

Українська народна символіка

Рослинні символи

Тваринні символи

3. Попрацюйте з текстом, продовжити речення. Якою гамою кольорів можете зобразити народні символи України? ( Розфарбуйте слова - символи)

Жито – це символ………

Барвінок – символ……..

Калина – символ……….

Верба – символ………..

Лелека – символ………

4.Творче завдання: намалювати символ веселощів, задоволення, радості. Скласти ментальну картку, презентувати.

Висновки

Учитель на уроках повинен мати гнучкий стиль викладання, який містить безліч поведінкових реакцій, що впливають на зорову, аудіальну та кінестетичну сенсорні системи.

Це актуально, тому що:

  • організація навчально-виховного процесу, відбувається, враховуючи провідний канал сприйняття та опрацювання інформації;

  • процес психічного розвитку молодшого школяра ґрунтується на гармонійній відповідності між психофізіологічними можливостями дитини та вимогами соціуму;

  • підтримується розвиток пізнавальної,творчої активності;

  • передбачається урізноманітнення навчальної діяльності;

  • звільнюється процес навчання від примусовості, забезпечує відсутність психологічного тиску на дітей;

  • сприяння інформаційному збагаченню мислення та почуттів учнів;

  • знання засвоюються набагато краще, адже завдання розраховані на всесторонній творчий процес пізнання світу, на постановку проблеми та пошуки вирішення.

Професія першого вчителя унікальна, неповторна, життєдайна, цікава, креативна.

Формуємо щоденну звичку – читати з розумінням; усно, письмово виражати думки; критично мислити; вчимо логічно обґрунтовувати свою позицію; проявляти творчість, ініціативність; вдумливої, глибокої, самостійної робота над грамотністю; розв’язувати проблеми; оцінювати ризики та приймати рішення; співпрацювати з іншими людьми тобто формуємо наскрізні вміння. Для цього вчителю необхідно працювати систематично, системно, наполегливо. На уроках – більше практики, менше теорії; розвиваємо такі важливі якості як розуміння емоцій інших, здатність до співчуття, вміння слухати та допомагати іншим. Розвиток емоційного інтелекту допоможе виховати особистість з людськими якостями.

Давайте навчатися в сучасному освітньому середовищі й не боятися змін!

Використані джерела

1. Антощук Є. В. Учимося запам'ятовувати і пригадувати. Швидка педагогічна допомога від української школи ейдетики «Мнемозина». — К.: Вирій, 2007.

2. Цимбалару А. Педагогічна інтерпретація індивідуальних особливостей молодших школярів у процесі взаємодії з об'єктами шкільного середовища // Завуч. - 2012. — № 11.

3. Воронова С. Мотивація як фактор успіху навчальної діяльності молодших школярів // Початкова школа. — 2007. — № 3.

4. Ібряшкіна Н. Формування у дитини емоційно-позитивного ставлення до шкільного навчання // Початкова освіта. — 2007. — № 42.

5. Можаєва О.М. Формування і розвиток основних компетентностей особистості в початковій школі // Початкова освіта. — 2009. — № 32.

6. Новікова Т. Розвивальне навчання та формування ключових компетентностей учнів // Початкова освіта. — 2008. — №41.

7. Пєхота О.М. Освітні технології. — К.: А.С.К., 2004.

8. Побірченко Н. Інтерактивне навчання в системі нових освітніх технологій // Початкова школа. — 2004. — № 10.

9.MON-EDERA-OSVITORIA: 

ST101 Онлайн-курс для вчителів початкової школи

*Сертифікат у базі проекту EdEra https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/ed-era/cert/a08fc4edf56e45b9a630892bdb4d9b51/valid.html.

Сертифікат видано 05.06.2018 року (Тривалістю 60 годин)

EdEra-SmartOsvita: Inc Робота вчителів початкових класів з дітьми з особливими освітніми потребами

*Сертифікат у базі проекту EdEra https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/ed-era/cert/0c72f01a94b74d6580b7163f8a96da04/valid.html (Розрахований на 30 годин)

EdEra-Studena: Inc Недискримінаційний підхід у навчанні.

*Сертифікат у базі проекту EdEra https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/ed-era/cert/12be5b6323124fcb823df8eacd90e3fd/valid.html (Розрахований на 32 години)

Спільний проект EdEra та ГО «Смарт Освіта».

*Спецпроект «Колошкільне дитинознавство» з дитячим і сімейним психологом Світланою Ройз: ed-era.com/children-ua.

Освітня платформа «Критичне мислення»

*Навчання за програмою професійного розвитку вчителів «Методика розвитку критичного мислення учнів початкової школи» (8 годин) – Модуль І

Сертифікат від 09.03. 2018 р.

*Навчання за програмою професійного розвитку вчителів «Основні інструменти вчителя початкової школи для розвитку критичного мислення учнів (8 годин) – Модуль ІІ

Сертифікат від 20.10. 2018 р.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з БІОЛОГІЇ залишилося:
0
3
міс.
2
3
дн.
0
6
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!