Практичний посібник "Виправлення вад хребта за допомогою елементів з важкої атлетики. Вправи у активному відпочинку школяра"

Опис документу:
У даному посібнику висвітлена інформація про ризики винекнення викревлень хребта протягом навчання внаслідок довготривалого сидіння та малорухливого способу життя. Запропоновані дієві та ефективні вправи з елементами важкої атлетики, адаптовані для використання дитиною протягом активного відпочинку, які при систематичному використанні є профілактичними та здоров’язберігаючими при порушенні правильної постави, відновлення енергії та покращення працездатності. Особлива увага приділяється використа

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

___________________________________________________

Спеціалізована загальноосвітня школа з поглибленим вивченням іноземних мов І-ІІІ ступенів № 1 ім. Т.Г.Шевченка м. Бердичева Житомирської області

Практичний посібник

Вправи з використанням

елементів важкої атлетики

у активному відпочинку школяра

Бердичів, 2019

Схвалено рішенням методичної ради методичного кабінету спеціалізованої загальноосвітньої школи з поглибленим вивченням іноземних мов І-ІІІ ступенів № 1 ім. Т.Г.Шевченка м. Бердичева

Протокол№2 від 21.11.2019р.

Укладач: Гвіздон Людмила Валеріївна, вчитель фізичної культури, спеціаліст І категорії, Майстер спорту України

Рецензент: Горянський Ю.В., вчитель математики СЗОШ№1, спеціаліст вищої категорії, вчитель – методист

У даному посібнику висвітлена інформація про ризики винекнення викревлень хребта протягом навчання внаслідок довготривалого сидіння та малорухливого способу життя. Запропоновані дієві та ефективні вправи з елементами важкої атлетики, адаптовані для використання дитиною протягом активного відпочинку, які при систематичному використанні є профілактичними та здоров’язберігаючими при порушенні правильної постави, відновлення енергії та покращення працездатності. Особлива увага приділяється використанню сучасних тенданцій в спорті, використанню методів і прийомів, новітніх технологій, досвіду ведучих Заслужених тренерів України.

ЗМІСТ

Вступ....................................................................................... 5

Розділ 1. Вправи з гімнастичною палицею широким хватом.....................................................................................9

    1. Врпава 1. Напівприсід з палицею зверху...........11

    2. Врпава 2. Повний присід з палицею зверху ..... 13

    3. Врпава 3. Повний присід біля стіни....................14

    4. Врпава 4. Нахили та підйом на гімнастичному коні, чи іншому упорі.............................................15

    5. Врпава 5. Нахили стоячи.......................................17

    6. Врпава 6. Стрибки на лавку.................................18

    7. Врпава 7. Жим у розножці з-за голови............... 19

    8. Врпава 8. Жим з-за голови у повному присіді. 20

    9. Врпава 9. Тяга........................................................ 22

    10. Врпава 10. В розножці, палиця доверху, почергові стрибки.................................................. 23

    11. Врпава 11. Лежачи- підйом палиці доверху..... 24

    12. Врпава 12. Нахили в сторони.............................. 24

    13. Врпава 13. Оберти.................................................. 25

Розділ 2. Вправи з гімнастичною палицею середнім хватом................................................................................... 27

1.1 Врпава 14. Присід з палицею на груді................... 28

1.2 Врпава 15. Присід з палицею на плечах............... 29

1.3 Врпава 16. Жим перед груддю в розножці............ 31

1.4 Врпава 17. Повний присід з гімнастичною палицею зверху середнім хватом...................................................... 32

Роздід 3. Хвилинка рухової активності на уроці........... 33

1.1 Вправи з гімнастичною палицею сидячи............... 34

1.2 Вправи з гімнастичною палицею стоячи................ 38

Висновки ...............................................................................41

Список використаних джерел........................................... 43

ВСТУП

Поведінка  є  таким  самим  джерелом  патології,  як  гени  й середовище... Неправильна  поведінка  людей  є  більш  частою  причиною  їхніх захворювань, аніж зовнішні дії чи слабкість природи людини. 

(М. Амосов) 

В сучасних умовах реалізації людини важливу роль відіграє здоров’я та працездатність. Ось чому роботодавці, які пропонують гідну заробітну плату найчастіше головною умовою ставлять вік до 30-35 років. Батьки, турбуючись про майбутнє дитини, визначають головний пріоритет- знання та навчання. В період навчання в середніх загальноосвітніх закладах головне зберегти здоров’я дитини, надати необхідні знання для його збереження та удосконалення, адже ці роки дуже важливі у формуванні організму людини. Лише завдяки таким умовам дитина, а, у подальшому, - громадянин країни, зможе реалізувати, постійно примножуючи знання, свою діяльність, буде успішною та конкурентноспроможною протягом свого повноцінного та творчого життя.

Закон України гарантує безкоштовну середню освіту кожному громадянину України. Навчальні заклади наввипередки пропонують новітні методики, інноваційні технології у навчанні. За новою Програмою уроків фізичної культури має бути мінімум три години на тиждень. Але допускається години з фізичної культури забрати на більш значимі, на погляд адміністрації, предмети для учнів, залишаючи дві години на тиждень.

Недостатність, а, подекуди, відсутність спортивної зали у школах, брак потрібного інвентарю та приладдя для проведення уроків фізичної культури додають впливу до погіршення повноцінної реалізації Програми та невикористання потенціалу учителя.

При довготривалому сидінні в школі та дома, навчаючись, діти втрачають здоров’я. Приорітетність здобуття нових знань порівняно з збереженням та удосконаленням здоров’я є основною проблемою у подальшому розвитку дитини як особистості. Малорухливий спосіб життя, деформування постави має для організму дитини наслідки порушення обміну речовин, ожиріння, розвиток варикозу, атрофії м’язів, погіршення зору тощо. В пубертатний період- фазу активного росту та примноження м’язової маси, при малорухливому способі життя та довготривалому сидінні, дитина на основі змінення правильної постави та викревлення хребта, отримує і проблеми поступової атрофії серцевих м’язів.

Спостерігаючи за кількісттю і впливом новітніх технологій, винаходів, використання нових методик та прийомів у спорті, медицині, біомеханіці, фармокології, культурі харчування тощо, направлених на удосконалення людини, підвищення результатів у спорті, -порівнюючи з різким погіршенням здоров’я школярів протягом навчання,- постає питання різкого дисбалансу між корисними знаннями та їх невикористанням- проблема, яку потрібно вивчити та вирішити.

Постійне зростання об’єму інформації та використання знань школяра в навчанні в школі та позаурочний час обумовлює винайти оптимальні шляхи не тільки для збереження здоров’я, а й правильного балансу між раціональним режимом роботи та відпочинку, між навантаженням та відновленням і стимуляції працездатності дитини. При умовах браку часу на підтримку і профілактику погіршення здоров’я, систематичне використання вправ- елементів з важкої атлетики- стануть одим з шляхів вирішення даної проблеми.

Основні вправи важкої атлетики- ривок та поштовх (сума яких у двоборстві регламентує результат спортсмена) технічно та координаційно складні. Граничним показником даних двух вправ в даний момент спортсмен демонструє багаторічні тренування та роботу на максимальний результат. За біомеханічними даними, коли виконується вправа з граничними можливостями людини, з максимальним навантаженням, організмом включається максимальна можлива кількість рухомих одиниць- м’язів ( максимальне скорочення швидко- та повільно- скорочуваних м’язових волокон). Внаслідок пристосування організма до використання важкоатлетичних вправ змінюються:

  1. Сила м’язів збільшується в рази (хоча обєми можуть не змінюватися) .

  2. Нейронні зв’язки збільшуються в рази.

Силові вправи з великою амплітудою руху сприяють одночасно розвитку силових якостей, гнучкості, спритності, швидкості руху, що посилює ефективність збільшення довжини та розтягування сухожилля, накоплення та збільшення сили за рахунок використання еластичних властивостей сухожилля та сполучної тканини м’язів. Так як важкоатлетичні вправи виконуються з обтяженням та предметами, які мають велику вагу, технічний рух та виконання вправ максимально продумані відносно безпеки здоров’я та оптимальності рухової амплітуди. Вправи з елементів важкої атлетики охоплюють велику кількість м’язів та м’язових груп, безпечні та з великою амплітудою рухів, розвивають корисні для збереження здоров’я фізичні якості, а, головне,- виконуються ідеально пропорційно, що сприяє однаковому навантаженню праворуч та ліворуч від хребта.

Отже, метою посібника є ознайомлення з вправами елементів з важкої атлетики, їх технічного виконання, впливу на збереження здоров’я, відновлення енергії для систематичного використання у активному відпочинку школяра.

Вправи з гімнастичною палицею широким хватом

Хват визначається індивідуально. Відстань між руками визначається прямим кутом в такому положенні, як на фото.

  1. Напівприсід з палицею зверху

Вихідне положення - палицю тримати зверху, руки прямі в ліктях, хват широкий, плечі згруповані трикутником в хребет, грудна клітина максимально вигнута вперед, нижня частина хребта максимально прогнута вперед, таз відведений назад, мязи спини напружені. Стійка- ноги на ширині плечей, носки відведені в сторони, напрямок колін при згинанні продовжує умовно траєкторію напрямку носка. Особлива увага і головна вимога- це пропорційність: палиця, кисті рук, плечі, рівень тазу, стопи, - повинні бути паралельні підлозі. Кут розведених в сторони колін та носків повинен бути однаковим відносно центру вісі хребта. Носки повинні бути на одній лінії. Стопи повністтю впираються в підлогу, не відриваючи ні носки, ні п’ятки.

Виконання- виконується напівприсід повільно, відводячи таз назад. Якщо умовно провести лінію прямо перпендикулярну до полу від кістей рук, що тримають палицю, то на кінці лінії повинні знаходитися п’ятки стопи. Коліна при присіді згинаються під прямим кутом (якщо, виконуючи присід подивитися донизу, то коліна не повинні виходити за носки). Навантаження при виконанні вправи на всю стопу з акцентом на п’ятки. Виконується напівприсід до потрібної відстані донизу повільно, не доходячи тазом до згинання колін на 90 градусів,- далі- потужне випремлення тулуба, підйом уверх палиці, умовно з п’яток, включаючи розгинання ніг та напруження м’язів спини. Грудна клітина та положення прогнутості спини залишається при виконанні вправи незмінним, лише при присіді- невеликий нахил вперед, а при вставанні- нахил назад. Тактично, при виконанні вправи, потрібно впиратися з п’яток в палицю, умовно уявляючи велику вагу палиці, у фазі присіду та у фазі вставання. Коліна не зводити до центру.

Дозування- виконувати вправу від 12 повторень і більше. Чергуючи з відпочинком від 30 секунд, та підходами від чотирьох.

  1. Повний присід з палицею зверху

Вихідне положення – таке саме, як у вправі 1.

Виконання- таке саме, як у вправі 1, тільки з повною амплітудою присіду донизу. В нижній частині присіду кут зігнутих ніг в колінах повинен бути менше 90 градусів. Особливості виконання даної вправи вимагають гнучкості всих м’язів спини, рук, плечей, ніг, розслаблення в нижній фазі присіду нижньої частини м’язів спини. Починати дану вправу слід з напівприсіду, поступово збільшуючи амплітуду руху донизу.

Дозування - виконувати вправу від 12 повторень і більше. Чергуючи з відпочинком від 30 секунд, та підходами від чотирьох.

  1. Повний присід біля стіни

Вихідне положення- таке саме, як у вправі 1.

Виконання- таке саме, як у вправі 2, але стійка від стіни до носків на відстані 10 см. Таким чином при виконанні глибокого присіду зберігається вірна позиція у фронтальній площині тулуба, не даючи змоги виходити колінам уперед за межі рівня носків.

Дозування- виконувати вправу від 12 повторень і більше. Чергуючи з відпочинком від 30 секунд, та підходами від чотирьох.

4. Нахили та підйом на гімнастичному коні, чи іншому упорі

Вихідне положення- лежачи лицем донизу тазом на гімнастичному коні ( якщо немає такої можливості, то- на лавці, ноги може тримати інший учень), ноги закріплені, щоб не піднімалися доверху. Палицю тримати широким хватом, як у вправі1. Палиця знаходиться на рівні очей.

Виконання опускатися тулубом донизу, голова піднята доверху, дивитися на палицю. Підніматися так само, дивлячись на палицю, максимально прогнувшись спиною. Тактичне виконання: донизу опускатися повільно, доверху- швидко, з фіксацією у верхній фазі підйому палиці.

Дозування- виконувати вправу від 12 повторень і більше. Чергуючи з відпочинком від 30 секунд, та підходами від чотирьох.

5. Нахили стоячи

Вихідне положення- таке саме, як у вправі 1.

Виконання- таке саме, як у вправі 4, але стоячи. Нахил виконується на 90 градусів, умовно- тулуб паралельно підлозі. Тримати спину прогнутою, напружуючи м’язи. Ноги при нахилі трохи зігнути. Виконуючи підйом тулуба, ноги випрямляти.

Дозування- виконувати вправу від 12 повторень і більше. Чергуючи з відпочинком від 30 секунд, та підходами від чотирьох.

6. Стрибки на лавку

Вихідне положення- таке саме, як у вправі 1, тільки палиця знаходиться на прямих руках опущених донизу на рівні тазу.

Виконання- починати стрибок на лавку з напівзігнутих ніг. Під час фази польоту палку підняти доверху. Умовно рух палки доверху практично імітує вигини тулуба, ледь-ледь торкаючись його. В момент стрибка лікті піднімаються доверху, а передпліччя перпендикулярні підлозі; коли палиця доходить до рівня грудей, ноги практично торкаються лавки, і - в цей момент потрібно підняти палицю над головою на прямі руки. Призимлятися на лавку на напівзігнуті ноги, як у вправі 1. Потім випрямити ноги, тримаючи палку доверху, і кроком зійти з лавки. Ця вправа може бути складна у виконанні психологічно. У дитини може виникнути страх застрибування. В такому випадку слід починати застрибування без палки на мінімальну висоту. Спочатку можна дитині дати опиратися на свою руку. Потім дитина стрибає на малу висоту без підтримки. Поступово висоту збільшувати. І тільки тоді, коли дитина впевнено буде застрибувати сама, виконувати стрибок з палицею. Обов’язково стрибати на всю стопу.

Дозування - виконувати вправу від 8 повторень і більше. Чергуючи з відпочинком від 30 секунд, та підходами від трьох.

7. Жим у розножці з-за голови

Вихідне положення- таке саме, як у вправі 1. Як дитина стоїть, в стрибку робить розножку таким чином: відстань між ногами зберігається; поштовхова нога йде назад, інша- вперед; ноги зміщюються з основної стійки кожна на умовний крок. Таким чином між ногами прямо- два кроки, між ногами в сторони-один крок. Стопи повинні зберігати напрямок вперед. Нога попереду зігнута в коліні на 90 градусів, стопа повністю торкається підлоги; нога позаду практично пряма (допускається незначне згинання), стопа опирається переважно на носок, але намагатися п’ятку практично не відривати від підлоги.

Виконання – положення тулуба і ніг в даній вправі статичне і незмінне. Ноги не рухаються, не випрямляються, спина напружена, пряма. Рухаються, згинаються тільки руки. Палицю, тримаючи широким хватом, положити на спину, трохи нижче сьомого хребця, спину тримати прямою та напруженою. Потім виконується піднімання палиці догори на прямі руки. Умовно палицю піднімати догори по лінії перпендикулярній підлозі по центру довжини відстані стійки. Донизу опускати повільно, доверху- з зусиллям, швидко.

Дозування- виконувати вправу від 12 повторень і більше. Чергуючи з відпочинком від 30 секунд, та підходами від чотирьох.

8. Жим з-за голови у повному присіді

Вихідне положення- таке саме, як у повному присіді вправи 2, в кінцевій нижній амплітуді руху.

Виконання- положення тулуба і ніг в даній вправі статичне і незмінне. Ноги не рухаються, не випрямляються, спина напружена, пряма. Рухаються, згинаються тільки руки. Палицю, тримаючи широким хватом, положити на спину, трохи нижче сьомого хребця, спину тримати прямою та напруженою. Потім виконується піднімання палиці догори на прямі руки. Умовно палицю піднімати догори по лінії перпендикулярній підлозі на рівні п’яток. Донизу опускати повільно, доверху- з зусиллям, швидко.

Дозування - виконувати вправу від 12 повторень і більше. Чергуючи з відпочинком від 30 секунд, та підходами від чотирьох.

9. Тяга

Вихідне положення- таке саме, як у вправі 6, але починати рух з стійки, як при вправі напівприсід.

Виконання - донизу опускати повільно, доверху- з зусиллям, швидко.

Дозування - виконувати вправу від 12 повторень і більше. Чергуючи з відпочинком від 1 хвилини, та підходами від чотирьох.

10. В розножці, палиця доверху, почергові стрибки

Вихідне положення- таке саме, як у вправі 7.

Виконання- у стрибку міняється положення ніг. Поштовхова нога іде вперед, зігнута- назад. Головна умова- виконувати стрибок за рахунок тільки відштовхування стопи. Під час фази польоту ноги повинні швидко змінити одна одну. Коли стопи торкнулися підлоги (обов’язково одночасно), позиція тулуба і палиці незмінна. Так само зберігається і ширина стійки. Щоб дитина не зменшувала в стрибку ширину стійки, можна між ногами покласти палицю. Якщо вправа виконується вірно, ноги не торкаються палиці, яка лежить на підлозі.

Дозування- виконувати вправу від 8 повторень на кожну ногу. Чергуючи з відпочинком від 1 хвилини, та підходами від чотирьох.

11. Лежачи- підйом палиці доверху

Вихідне положення лежачи на каріматі лицем донизу, палиця на витягнутих руках широким хватом.

Виконання- виконувати підйом тулуба догори, палиця на рівні очей, таз не відривати. Підніматися швидко, опускатися повільно.

Дозування - виконувати вправу від 12 повторень і більше. Чергуючи з відпочинком від 1 хвилини, та підходами від чотирьох.

12. Нахили в сторони

Вихідне положення - таке саме, як у вправі 1.

Виконання- виконувати вправу у фронтальній площині, не відхиляючись вперед- назад. Стопи не відривати від підлоги.

Дозування - виконувати вправу від 12 повторень і більше. Чергуючи з відпочинком від 1 хвилини, та підходами від чотирьох.

13. Оберти

Вихідне положення- палиця на рівні очей. Виконувати оберти праворуч-ліворуч, стопи не відривати, таз не повертати.

Виконання- виконувати оберти праворуч-ліворуч, стопи не відривати, таз не повертати.

Дозування- виконувати вправу від 8 повторень в кожну сторону. Чергуючи з відпочинком від 1 хвилини, та підходами від чотирьох.

Вправи з гімнастичною палицею середнім хватом

  1. Присід з палицею на груді

Вихідне положення- позиція тулуба і стійка така сама, як у вправі 1. Але хват палиці на рівні чи ширше плечей. Взяти палицю потрібним хватом, покласти на верхню частину грудей, зігнувши у ліктях. Плече рук повинно бути паралельне підлозі. Кистями міцно тримати палицю, не розслаблюючи пальці. Іноді гнучкості не вистачає для такої позиції рук. Можна починати з опущених донизу ліктей, поступово піднімаючи паралельно підлозі.

Виконання – таке саме, як у вправі 1 і 2. Чим нижче присід, тим вище лікті, піднімаючись, лікті теж піднімати доверху.

Дозування - виконувати вправу від 12 повторень. Чергуючи з відпочинком від 1 хвилини, та підходами від чотирьох.

15. Присід з палицею на плечах

Вихідне положення- позиція тулуба і стійка така сама, як у вправі 1. Але хват палиці вужче рівня плечей. Це обумовлено тим, що палицю потрібно покласти на згруповані до хребта лопатки та мязи. Палиця впирається в мязи спини, не торкаючись хребта нижче сьомого хребця.

Виконання – таке саме, як у вправі 1 і 2.

Дозування - виконувати вправу від 12 повторень. Чергуючи з відпочинком від 1 хвилини, та підходами від чотирьох.

16. Жим перед груддю в розножці

Вихідне положення- позиція ніг така сама, як у вправі 7, але хват палиці і позиція спини, як у вправі 15.

Виконання- випрямляємо палицю доверху

Дозування-виконувати вправу від 12 повторень. Чергуючи з відпочинком від 1 хвилини, та підходами від чотирьох.

17. Повний присід з гімнастичною палицею зверху середнім хватом

Вихідне положення- таке, як у вправі 1, тільки хват середній

Виконання- таке, як у вправі 1, 2, тільки хват середній і на витягнутих руках доверху.

Дозування- виконувати вправу від 12 повторень. Чергуючи з відпочинком від 1 хвилини, та підходами від чотирьох.

Хвилинка рухової активності на уроці

Вправи з гімнастичною палицею сидячи

  1. В.п.- палиця зверху, хват широкий, нахили та напівоберти головою;

2.  В.п.- те саме-рухи руками ліворуч-праворуч через верх;

3.  В.п.- те саме, з вихідного положення – рух руками палиці вперед;  

4.  В.п.- те саме, з вихідного положення – рух палиці назад;

5. В.п.- те саме, з вихідного положення повільний нахил на 10  рахунків назад.

Сидячи з книжкою

  1. Книжка зверху на витягнутих руках, нахили праворуч - ліворуч;

  1. Книжка на витягнутих вперед руках, оберти тулубом праворуч - ліворуч;

  1. Книжка на витягнутих руках вперед - нахили повільні назад;

4.  Книжка зверху на витягнутих руках, згинання - розгинання рук;

5.  Книжка на зігнутих руках перед собою на відкритих долонях - підкидання книжки доверху.

Вправи з гімнастичною палицею стоячи

  1. Вихідне положення - палиця зверху, хват широкий, плечі згруповані трикутником в хребет, рухи руками ліворуч-праворуч через верх;

  2. З вихідного положення - вперед; 

  1. З вихідного положення - назад;

  1. З вихідного положення – руки витягнені вперед, широкий хват, палиця на рівні очей, оберти тулуба праворуч, ліворуч;

  

  1. Вихідне положення - палиця зверху, хват широкий, плечі згруповані трикутником в хребет, напівприсід, навантаження на всю стопу з акцентом на п’ятки;

  1. Вихідне положення - палиця зверху, хват широкий, плечі згруповані трикутником в хребет, поперемінні випади.

Висновки

Запропонований методичний підхід до підбору вправ елементів з важкої атлетики для усунення вад хребта сприятиме якісному складанню комплексів лікувальної, корегувальної, дихальної, гігієнічної та інших видів гімнастики, постійному використанню під час навчання та відпочинку дітей, забезпечить покращення емоційного стану, діяльності серцево-судинної та нервової систем, зміцненню м’язів спини і тулуба, покращенню загального фізичного розвитку, виправленню дефектів, вихованню і закріпленню навичок правильної постави.

Використання вправ та елементів з важкої атлетики та підбір вправ для складання комплексів повинен чітко враховувати індивідуальні особливості тих, хто займається. Заняття коригувальної лікувальної фізичної культури слід проводити 3−4 рази на тиждень із групою 3−4 чоловіка за узгодженням із методистом та лікарем.

Самостійне використання позитивного впливу вправ впроваджувати в повсякденному житті (правильний вибір і застосування позиції спини, стійки ніг, правильної постави при перенесенні важких предметів, домашньої праці, сидінні, ходьбі, бігові, дозвіллі, іграх, сні та інших фізичних рухів та навантажень).

Рекомендовано збільшити рухову активність дітей, незважаючи чи є вади постави, чи їх немає. Профілактикою виникнень різного роду захворювань і поширення дефомації опорно-рухового апарату є підвищення стійкості до впливу негативних факторів середовища — це не періодична зміна, а постійні зміни у здоровому способі життя, набуття корисних навичок для зміцнення та укріплення здоров'я, що забезпечить покращення фізичного розвитку та здоров’я.

Основним завданням, на мою думку, дорослі- як батьки так і педагоги, виявляють та допомагають відкрити та навчити втілити в життя таланти та потенціал дитини. Це можливо при збереженні та підтриманні здоров’я, вихованні та розвитку фізичної культури. Здорова щаслива дитина, а в майбутньому,- доросла людина, здатна максимально реалізувати свій потенціал, творчо розвиватися та сприяти покращенню розвитку суспільства.

Література

1. Бальсевич В. К. Что нужно знать о движении человека // Физ.

культура: воспитание, образование, тренировка.− 1997.− № 2.− С.

46−50.

2. Зацепін Т. С. Ортопедия детского и подросткового возраста.− М.:

Медгиз, 1956.− С. 146.

3. Земсков Е. А. Откуда что берется (о формировании осанки и походки

у человека )// Физ. культура: воспитание, образование, тренировка.−

1997.− № 1.− С. 52−57.

4. Кашуба В. А. Біомеханіка осанки.− К.: Олімп. л-ра, 2003.− 220 с.

5. Круцевич Т. Ю. Методи дослідження індивідуального здоров’я дітей

і підростків у процесі фізичного виховання.− К.: Олімп. л-ра, 1999.−

С. 2.

6. Маркс О. В. Ортопедическая диагностика.− М.: Наука

7. Платонов В.Н. Общая теория подготовки спортсменов в олимпийском спорте. - К.: Олімп. л-ра, 1997.- С. 76-85.

8. Олешко В.Г. Теорія та методика тренерської діяльності у важкій атлетиці.- К.: Олімп. л-ра, 2018.- С. 252-274.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Акція «Методичне літо»
Призовий фонд 50 000 грн!
Взяти участь

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ залишилося:
0
0
міс.
2
1
дн.
0
8
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!