! В а ж л и в о
Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!

Практичне заняття. «Звернення громадян»

Опис документу:
Практичне заняття допоможе надати учням знання про звернення громадян, які існують види звернень, що є спільного між ними, в чому полягають відмінність, які вимоги висунуто до подання звернень, яким є порядок їх розгляду, створити умови для практичного використання учнями здобутих правових знань.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Практичне заняття. «Звернення громадян»

Мета:

  • надати учням знання про звернення громадян, які існують види звернень, що є спільного між ними, в чому полягають відмінність, які вимоги висунуто до подання звернень, яким є порядок їх розгляду, створити умови для практичного використання учнями здобутих правових знань ;

  • розвивати навички роботи з правовими джерелами інформації (нормативно-правові акти ) та співпраці в групі; вдосконалювати навички зв’язного мовлення;

  • виховувати повагу до закону, формувати активну громадянську позицію учнів.

Основні поняття: “пропозиція”, “заява”, “клопотання”, “скарга”.

Обладнання: підручник, фрагменти нормативно-правових актів , картка самоаналізу роботи учня, картки з завданнями.

Тип уроку: практичне заняття.

Хід уроку

І. Організаційний момент уроку

Оголошення теми та мети уроку.

ІІ. Актуалізація знань.

Метод «Морський бій»

(на дошці оформлюємо таблицю, закриваємо правильні відповіді)

1

2

3

4

А

Б

В

Запитання:

А1 Назвіть три гілки влади.(виконавча,законодавча, судова)

А2 Єдине джерело влади.( народ)

А3 Прояв народного волевиявлення( вибори, референдум)

Б1 Верховна Рада України (Законодавча влада )

Б2 Кабінет Міністрів України (Виконавча влада)

Б3На який строк обирають Президента України ( на 5 років)

В112 балів.

В2 Мінімальний вік Народного депутата (21рік)

В3Кількість народних депутатів у ВР (450)

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Учитель. Під час вивчення теми “ Конституційні права, свободи та обов`язки людини і громадянина ” ми з’ясували , що одним зі способів самозахисту прав і свобод є звернення громадян до органів державної влади, місцевого самоврядування та інших суб`єктів. І хоча такі звернення можливі не з будь – яких питань порушення прав і свобод громадян чи відсутності можливості їх реалізації, вони є досить поширеними у нашій країні. Це пояснюється зокрема тим, що цей спосіб звернення досить простий у практичній реалізації, не вимагає якихось значних фінансових витрат. В майбутньому, не виключено, вам доведеться подавати звернення. Які існують види звернень, що є спільного між ними і в чому полягають відмінність, які вимоги висунуто до звернень, яким є порядок їх розгляду і деякі інші питання стануть предметом розгляду на нашому сьогоднішньому уроці. Вивчений матеріал ми закріпимо розв’язанням практичних завдань.

IV. Проведення практичного заняття

І тур

Діти об’єднуються у три групи і працюють над міні-дослідженням (до 10 хв.)

І група Права, свободи людини і громадянина

ІІ група Обов’язки людини і громадянина

ІІІ група Органи державної влади в Україні

Схема на опрацювання для І групи (ст.82 підручника)

Схема на опрацювання для ІІ групи (ст.84 підручника)

Схема на опрацювання для ІІІ групи (ст.97 підручника)

Презентація учнівських проектів (до 5 хв.)

ІІ тур

Учні у об’єднуються міні-групи. Опрацьовують ситуації. На основі дослідження створюють Звернення громадян.

Роздатковий матеріал (ситуації)

Ситуація 1.

Громадянин Т. подав звернення до Власівського селищного голови Петренко Ю. Д, у якому висловився за відновлення проведення фестивалю “Дніпровські зорі”.

Ситуація 2.

Громадянка Т. звернулась до селищної ради Іванова М. О. із проханням посприяти їй в отриманні земельної ділянки для забудови .

Ситуація 3.

Житель міста Полтави Лірник Р. В. написав листа до керівника комунального підприємства, яке займалось вивозом сміття, у якому довів до його відома, що сміття не регулярно вивозять.

Ситуація 4.

У прокуратуру міста надійшла заява від жителів одного мікрорайону про те, що на літньому майданчику кафе до 2 годин ночі, постійно звучить голосна музика.

Ситуація 5.

Біля вашої школи живе багато дітей різного віку, однак відсутні дитячий і спортивний майданчики. Мешканці хотіли б вирішити цю проблему, готові й самі вийти на суботники та взяти участь у спорудженні таких об’єктів.

Ситуація 6.

Унаслідок сильних і тривалих дощів, які йшли без перерв майже два місяці, у районі спостерігався надзвичайно високий рівень води в річках та озерах. Захисна дамба, яка належить місцевій гідроелектростанції, не витримала, у результаті цього було затоплено присадибні ділянки та навіть деякі будинки. Ваші сусіди, будинок яких потрапив у зону підтоплення, вирішили звернутися по допомогу, щоб відновити будівлю, яка постраждала.

Ситуація 7.

Ваші сусіди — багатодітна сім’я, у ній — вісім дітей. Вони неодноразово зверталися до сільської та районної ради з проханням виділити земельну ділянку для ведення підсобного господарства, щоб забезпечити сім’ю продуктами. Однак їм відмовили. Сусіди вважають, що вони мають право на отримання земельної ділянки.

Ситуація 8.

Родина ваших друзів купила новий телевізор. Однак через два місяці виникли проблеми: у телевізорі час від часу зникав звук, спостерігалися суттєві дефекти кольорів. Господарі звернулися до магазину, де придбали телевізор, однак з ними відмовилися навіть розмовляти з приводу ремонту або заміни телевізора.

Ситуація 9.

На початку зими виникли великі проблеми з транспортним сполученням із вашим населеним пунктом. Замість шести рейсів, передбачених розкладом, здійснювали лише два-три, до того ж на лінію виходили не великі автобуси, як раніше, а мікроавтобуси.

Унаслідок цього мешканці населеного пункту не могли потрапити до районних установ для вирішення своїх проблем.

V. Підбиття підсумків

Учитель. Сьогодні на практичному занятті ми вивчили що таке звернення, які існують види звернень, що є спільного між ними, в чому полягає відмінність між різними видами, які вимоги висунуто до подання звернень, виконали з вами завдання, які допоможуть вам при складанні звернення. В майбутньому ви сміливо зможете використовувати набуті знання, проявляти свою громадянську позицію.

  1. Сформулюйте короткий висновок про значення права людини на звернення.

  2. Пригадайте свою роботу на уроці і заповніть картку самоаналізу (Додаток 1).

VI. Домашнє завдання

  1. Опрацювати параграф “Органи державної влади та місцеве самоврядування в Україні’.

  2. Написати звернення.

Додаток 1

Картка самоаналізу

з/п

Твердження

Бали

1

Я можу назвати нормативний акт щодо звернень громадян.

2

Я знаю, що таке звернення.

3

Я можу пояснити зміст права на звернення.

4

Я вмію написати заяву , скаргу, звернення.

5

Я можу перелічити види звернень.

6

Я можу висловити власну одо важливості права громадян на звернення до органів державної влади і місцевого самоврядування.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Активізація творчого потенціалу вчителів шляхом використання ігрових форм організації учнів на уроці»
Черниш Олена Степанівна
36 годин
590 грн
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації (лист МОН № 4/2181-19 від 30.09.2019 р.).

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Підвищення кваліфікації: як створити дієвий механізм
Підвищення кваліфікації: як створити дієвий механізм
Підвищення кваліфікації: вчителі самі вирішуватимуть, де навчатись
Підвищення кваліфікації: вчителі самі вирішуватимуть, де навчатись