Позаурочний захід з української мови «Жива казка»

Українська мова

Для кого: 11 Клас

23.08.2021

54

0

0

Опис документу:
Захід сприяє вдосконаленню знань здобувачів освіти з української мови; розвиває творчі здібності, фантазію, естетичний смак, мовлення і мислення, чуття мови, поетичні навики, вміння аналізувати літературні твори та проєктувати досвід минулих поколінь на сучасне життя; сприяє формуванню моральних якостей особистості; дає змогу організувати неформальне учнівське спілкування, виховувати повагу та інтерес до народних традицій, рідної мови та культури.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Позаурочний захід з української мови

«Жива казка»

Мета. Вдосконалити знання здобувачів освіти з української мови; розвивати творчі здібності, фантазію, естетичний смак, мовлення і мислення, чуття мови, поетичні навики, вміння аналізувати літературні твори та проектувати досвід минулих поколінь на сучасне життя; сприяти формуванню моральних якостей особистості; організувати неформальне учнівське спілкування; виховувати повагу та інтерес до народних традицій, рідної мови та культури.

Обладнання. Літачок з паперу, кленовий листочок, олівець, книга, скринька, фотокамера або телефон, комп’ютер, принтер.

Хід роботи

  1. Організаційний момент

  2. Мотивація

У кожної людини є своя перша та найулюбленіша казка. Казка, яку ми проносимо в своєму серці через все життя. І у кожного вона різна. А чому? В чому тут глибинний сенс? В кожній прочитаній нами казці, можна знайти, як і повний перелік людських проблем, так і шляхи та способи їх вирішення. Підсвідомий вибір казки  відображає проблематику особистісних моментів в житті людини, їх прагнень та переконань. Казки не такі прості, якими здаються на перший погляд - вони схожі на багатошаровий пиріг. В дитинстві ми бачимо перший шар, він є легким для розуміння, а з віком нам відкривається більш глибинний сенс вкладеного задуму в казку. І чим коротша казка, тим більший вона має обсяг вкладеної в неї інформації.

  1. Актуалізація опорних знань учнів

Що таке казка?

В чому її особливість?

Які казки ви знаєте?

Казки – це колективно створені і традиційно зберігаються народом усні прозові художні розповіді такого реального змісту, що по необхідності вимагає використання прийомів неправдоподібного зображення реальності. Вони не повторюються більше ні в якому іншому жанрі фольклору. Відмінність казкового вимислу від вимислу, який зустрічається в інших фольклорних творах, - початкове, генетичне. Казка відображає давні уявлення народу про життя та смерть,добро і зло, розрахована на усну передачу, тому один і той же сюжет має декілька варіантів. Казкові історії носять фантастичний характер ,але вони не є простою фантазією казкаря.



Розминка

 Як звали півника в казці «Колосок»?

2. Чим пригощала Лисичка Журавля?

3. Кого купив дід на базарі за три копи?

4. У якій казці битий небиту віз?

5. У відомій казці дід загубив річ, яка згодом стала житлом для лісових звірів. Це була...

6. Що не міг зробити ані дід, ані баба, а змогла зробити лише маленька сіра миша?

7. Кому з героїв української народної казки у скрутну хвилину допомогло гусенятко?

8. Кому в казці треба було відчинити, через поріг пересадити, нагодувати і спати покласти?

9. Кого в казці «Рукавичка» називали іклан?

10. Чому Котигорошко має таке ім'я?



Алгоритм роботи

  • Здобувачі освіти об’єднуються у 4 команди

  • Придумують назву для команди

  • Обирають капітана

  • Капітан навмання обирає зі скрині папірець, на якому написана назва головного героя казки.

  • Команда шукає предмет, який буде головним героєм казки.

  • Колективна робота. Створення казки.

  • Створення фотоілюстрацій (можна не обмежуватися кабінетом)

  • Презентація результату роботи команди

  • Формування збірника казок

  • Нагородження команд

Підсумок. Нагородження всіх команд. Видання збірника казок.



Результат

Літачок, який боявся висоти

О дного сонячного дня в аеропорту з’явився новий літачок. Він був жовто-блакитного кольору. Літачок боявся літати, бо ще ніколи цього не робив. Найбільшим страхом була гроза, бо коли маленьким щойно розплющив очі, то побачив саме блискавку і почув жахливу громовицю.

Т а літачок розумів, що мусить злетіти і виконати завдання, як інші сміливі і мужні літаки, що вперто розбивали хмари і впевнено йшли до мети. Літачок примружився і стрімко здійнявся вверх. Коли відчув легкість польоту, то наважився подивитися вниз, щоб повністю насолодитися своїм вчинком. Перед літачком відкрилась неймовірна картина: довкола розкинулось містечко з маленькими коробочками-будинками, дороги-смужки неслись десь за обрій, а ліс виблискував зеленню на сонці.

  • Яка краса! – вигукнув літачок.

  • Заради цього й хочеться підніматися високо в небо, - підтримав нового знайомого аеробус.

  • З друзями в небі набагато веселіше і страх відступає, коли є хоч найменша підтримка, - подумав літачок.

Л ітачок завжди пам’ятатиме свій перший політ. Він часто розповідав про нього друзям-літакам, виступав прикладом для новачків.

З того дня пройшло вже багато часу. Літачок відкривав для себе нові горизонти і зачаровувався краєвидами землі і неба. На висоті він ніколи не забував про друзів і при зустрічі завжди їм підморгував, показуючи так свою підтримку і захоплення польотом.

Пригоди кленового листочка

Ж ив собі кленовий листочок. І було в нього багато друзів – інших кленових листочків. Настала осінь. Всі листочки стали жовто-багряні. Вітерець налітав на них, нахабно відривав від рідних гілок, і, кружляючи, обережно опускав на землю.

  • Не займай мене, вітре, - попросив літачок.

  • Не бійся, я віднесу тебе далеко від дому, покажу навколишню красу – відповів вітер.

Листочок від страху затремтів у повітрі ,а потім опустився на землю, де вже було багато зірваного листя.



Л источок подумав: «Що ж далі зі мною буде? Я ж тут нікому не потрібен». Раптом почувся легкий шурхіт. Це йшла дівчинка, яка збирала листочки для шкільної аплікації. Вона довго роздивлялася опале листя, підняла тремтливого листочка і своєю теплою дбайливою ручкою поклала в пакетик.

  • Як добре, що я комусь потрібен!!!Я стану окрасою картини, мною будуть милуватися діти і дорослі. Саме для цього мене зростило дерево, фарбувало сонце і гойдав вітерець. Головне – не втратити шанс і знайти своє призначення.



Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.