Взяти участь
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень 2.0».
Головний приз 500грн + безкоштовний вебінар.
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Предмети »

Порушення зору. Гігієна зору

Курс:«Основи фінансової грамотності»
Часнікова Олена Володимирівна
72 години
2700 грн
390 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №KD894931
За публікацію цієї методичної розробки Борщ Тетяна Миколаївна отримав(ла) свідоцтво №KD894931
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Перегляд
матеріалу
Отримати код

«Порушення зору. Гігієна зору»

Мета:

розкрити причини порушень функцій органа зору та формувати знання про їх профілактику, ознайомити із заходами першої допомоги при ушкодженні ока; розвивати творчу активність, пізнавальні інтереси учнів, продовжити формувати вміння узагальнювати, робити висновки, працювати з додатковою літературою; виховувати необхідність дотримання певних гігієнічних вимог для правильного функціонування зорової сенсорної системи.

Терміни та поняття:

короткозорість (набута й природжена), далекозорість (набута й природжена), косоокість, астигматизм, гігієна зору, кон'юнктивіт.

Тип уроку:

засвоєння нових знань.

ХІД УРОКУ

Епіграф:

... Все видеть, все понять, все знать, все пережить, все формы, все цвета вобрать в себя глазами,

Пройти по всей земле горящими ступнями, все воспринять и снова воплотить.

М. Волошин.

І. Актуалізація опорних знань.

Відомий російський фізіолог І.П..Павлов писав: «Людина могла б дожити до 100 років, якби вона своєю нестриманістю, своєю безсистемністю, своїм безвідповідальним ставленням до свого організму не зводила би цей нормальний вік до набагато менших цифр... Щоб залишатися здоровим довгі роки, потрібні...».

Продовжте думку І.П.Павлова.

Головоломка «Терміни».

Весь час рухаючись за годинниковою стрілкою і пропускаючи однакову кількість букв у кільцях, прочитайте назви термінів і дайте їм пояснення.

 

Головоломка «Кільця. Плями»

У кола на кільцях правильно впишіть назви термінів, дайте їм пояснення.

 

 

Відповідь: жовта сліпа пляма.

  1. Прозоре тіло, обмежене сферичними поверхнями.

  2. Світочутлива речовина пурпурного кальору, що міститься у
    фоторецепторах.

  3. Білок, що входить до складу світлочутливих речовин - родопсину та йодопсину.

  4. Механізм просторового сирийняття.

5. Розлад колірного зору, або часткова колірна сліпота.
6. Світлочутлива оболонка ока.

7. Зменшення чутливості рецепторів ока до світла.

ІІ . Мотивація навчальної діяльності

Є багато захворювань, які не загрожують життю, але позбавлюють
людину можливість бачити світ.

Дуже часто нам доводиться бачити людей в окулярах. Для чого потрібні окуляри?

Читати, писати, дивитися телевізор нам допомагають очі, але при
цьому наш орган зору несе велике навантаження. Очі втомлюються
частіше порівняно з іншими органами. Втома веде до винекнення хвороб,
які позбавляють людину здатності бачити світ у всій його красі.

По даним ВООЗ а світі приблизно 40 млн. слпих людей.

- Що може призвести до цього?

- Які ваші припущення? Що треба робити, щоб не допустити цього?

ІІІ. Сприйняття та засвоєння нового матеріалу.

1. Вивчення короткозорість та далекозорість.

1. Порушення зору. Короткозорість і далекозорість. (Розповідь вчителя з використанням таблиці).

2. Корекція недоліків зору окулярами і контактними лінзами. Косоокість. (Пояснення вчителя, робота учнів з підручником. Групова форма роботи.)

Короткозорість та далекозорість виправляються окулярами. Уперше вони з’явилися в Італії у ХІІІ ст. До ХІV ст. окулярами користувалися лише далекозорі, а згодом з’явилися окуляри із ввігнутими лінзами для короткозорих. З чвсом змінилася форма окулярів та спосіб їх носіння. Зовсім недавно почали використовувати контактні лінзи, але вони як замінник або «нове покоління окулярів» широкого розповсюдження не набули, оскльки люди, які їх носять, мають відчуття стороннього тіла і певне подразнення очей.

I група. Опрацюйте текст підручника про короткозорість. З’ясуйте причини короткозорості, ознаки хвороби, лікування та профілактику.

II група. Опрацюйте текст підручника про далекозорість. З’ясуйте причини далекозорості, ознаки хвороби, лікування та профілактику.

IIІ група. Опрацюйте текст підручника про косоокість. З’ясуйте причину косоокості, лікування та профілактику.

3. Створення діаграми Вена «Порівняльна характеристика короткозорості та далекозорості».

2) Створення діаграми Вена.

Вправи для очей (за методом Г.А.Шишко — У.Г. Бейтса)

 

 

3. Вивчення косоокості, глаукоми, катаракти, конюктивіт.

Повідомлення учнів

Успіхи науки в галузі хірургії очей і лікуванні очних захворювань.

Розповідь про роботу В.П. Філатова.

Створення шкіл-інтернатів, апаратів для читання; використання собак-провідників (допомога людям, що втратили зір).

4.Перша допомога при травмах очей.

Якщо ви забили око, прикладіть до нього на 15—20 хв чистий но­совичок, змочений холодною водою. У всіх випадках закритої чя відкритої травми ока слід звергатися до лікаря.

Якщо до ока потрапила порошинка — не тріть його! Цим можна тільки збільшити подразнення. Потрібно відтянути верхню повіку за вії донизу так, аби її внутрішній бік протерли вії нижньої. Людина при цьому повинна дивитися вниз.

Коли ж порошинка потрапила під нижню повіку, відтягніть її вниз і обережно вийміть стороннє тіло з внутршньої поверхні зволоженим кутиком чистого носовичка. Людина при цьому має дивитися вгору.

Очі можна пошкодити вогнем, парою, гарячим жаром, окропом. У цих випадках слід негайно вимити обличчя із заплющеними очима, а потім промити очі великою кількість прохолодної води. Не накладаючи повязки, слід негайно звернутнся до лікаря.

При опіках очей кислотою, лугом, вапном або іншими їдкими хімічними речовинами потрібно негайно промити їх великою кількістю чистої прохолодної води протягом 15 - 20 хв, розкривши повіки і, не накладаючи пов’язки, негайно звернутися до лікаря.

  1. Гігієна зору.

ІV. Узагальнення та систематизація знань.

Дайте відповіді на запитання:

— Чому важливо, щоб робоче місце було добре освітлене?

— На якій відстані від ока треба розміщувати книжку під час читання?

— Чому шкідливо читати в транспорті?

— Чи можна читати лежачи?

— Як слід розташовувати джерело світла під час писання, малювання, креслення?

V. Підсумки уроку.

Учитель. Через надмірне перевантаження органа зору виникають порушення. Найкраща профілактика — ведення здорового способу життя та дотримання гігієнічних вимог.

VІ. Домашнє завдання.

1. § вивчити.

2. Створити власні агітаційні проекти «Збережімо зір!»

Вертикаль

Горизонталь

Діагоналі

Прямокутник

Метелик

Пісковий годинник

Верхня арка

Нижня арка

Бокові дуги

Спіраль – мушля

Спіраль горизонтальна

Спіраль вертикальна

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
конспект уроку, що розкриває причини порушень функцій органа зору, ознайомлює із заходами першої допомоги при ушкодженні ока
  • Додано
    28.02.2018
  • Розділ
    Біологія
  • Клас
    8 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    204
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    1
  • Номер матеріала
    KD894931
  • Вподобань
    0
Курс:«Основи фінансової грамотності»
Часнікова Олена Володимирівна
72 години
2700 грн
390 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №KD894931
За публікацію цієї методичної розробки Борщ Тетяна Миколаївна отримав(ла) свідоцтво №KD894931
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Шкільна міжнародна дистанційна олімпіада «Всеосвiта Зима – 2018-2019»

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти