. Порядкова лічба. Поняття «однакова кількість» або «порівну», «різна кількість», «стільки ж», «більше, ніж», «менше, ніж».

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

УРОК № 7.

Тема. Порядкова лічба. Поняття «однакова кількість» або «порівну», «різна кількість», «стільки ж», «більше, ніж», «менше, ніж».

Мета: сформувати поняття більше—менше, стільки ж; вправляти в лічбі предметів (кількісній і порядковій); продовжувати розвивати просторові уявлення дітей; учити писати похилі палички; розвивати вміння порівнювати предмети за розміром, кількістю; виховувати бажання вчитися.

Обладнання: лічильний матеріал (фігурки тварин); індивідуальний лічильний матеріал (палички).

ХІД УРОКУ

І. КОНТРОЛЬ, КОРЕКЦІЯ Й ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ

1. Кількісна й порядкова лічба (робота з лічильним матеріалом). На набірному полотні виставлені предметні картинки — зображення тварин.
— Порахуйте тварин зліва направо. Скільки їх?
— Порахуйте тварин справа наліво. Скільки їх?
— Чи змінилася їх кількість?
— Назвіть звірів по порядку. Хто стоїть першим? А хто останнім? На якому місці зайчик?

2. Повторення понять справа—зліва, зверху—знизу (на с. підручника).
— Хто намальований зліва? справа?
— Де ведмідь? їжачок?

3. Порівняння предметів і фігур за розміром (більший і менший вазони, більший і менший квадрати, однакові).

4. Виконання завдання 1 на с. 7 зошита.

II. ОПРАЦЮВАННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота зі с. 4 підручника. Лічба предметів, порядок лічби.
За малюнками з’ясовуються відношення найбільший, найменший, праворуч—ліворуч, найвищий, найнижчий, більший, менший.

2. Формування поняття про напрямок руху: зліва направо, справа наліво (виконання завдання 4 на с. 4 підручника).
— Чи змінилася кількість фігур, коли помінявся напрямок лічби? (Ні, кількість кружечків однакова.)

3. Виконання завдань 1, 2, 4 на с. 2 зошита.

4. Робота з індивідуальним лічильним матеріалом (паличками).

В мавпи Чіти шість бананів,
В мавпи Нани два банани.
У якої мавпи більше —
Чи у Чіти, чи у Нани?

Покладіть зліва на парті стільки паличок, скільки бананів у мавпи Чіти (6), а справа — стільки, скільки бананів у мавпи Нани (2).
— Що більше — 6 паличок чи 2 палички?

III. РОЗВИТОК І ЗАКРІПЛЕННЯ МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ

1. Порівняння смужок за довжиною.

Скільки смужок однакової довжини?
— Яка з них найдовша?
— Яка найкоротша?
— Скільки всього смужок?

2. Повторення геометричних фігур.

Які геометричні фігури ви бачите на малюнку? (Круги, трикутники, квадрати.)
— Скільки трикутників? (Чотири.)
— Чи однакові вони за розміром?
— Скільки кругів? (Два)
— Який найбільший? Який найменший?
— Яких фігур однакова кількість? (2 квадрати і 2 круги.)
— Яких фігур на малюнку більше — кругів чи трикутників?
— Відгадайте загадки.

Три у мене сторони,
Міцно з’єднані вони,
А між ними три кути.
Хто я? Чи вгадаєш ти?
(Трикутник.)

Ось вам загадка непроста:
Не маю жодного кута.
Фігура я геометрична,
Така кругленька, симпатична!
(Круг.)

IV. ПІДСУМОК УРОКУ

Сьогодні ми порівнювали предмети за розміром, училися визначати більшу й меншу кількість предметів. Перевіримо, як ви засвоїли матеріал.

Чого більше у котів:
Лапок, вушок чи хвостів?
(Лапок.)

Чого менше у котів:
Лапок, вушок чи хвостів?
(Хвостів.)

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з МАТЕМАТИКИ залишилося:
0
4
міс.
0
1
дн.
0
2
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!