Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Критика і розвиток. Як не знищити мотивацію
»
Взяти участь Всі події

Поради педагогам "Самоушкоджувальна поведінка"

Психологія

Для кого: Дорослі

02.03.2021

189

11

0

Опис документу:
Поради практичного психолога педагогічним працівникам щодо запобігання самоушкоджувальної поведінки. Фактори на які необхідно звернути увагу при роботі з дітьми, для попередження явища самоушкоджувальної поведінки
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Самоушкодження—це будь-яка форма нанесення шкоди, заподіяної самому собі.

Вчителі, класні керівники повинні мати на увазі й врахувати в роботі наступні фактори ризику самоушкоджувальної поведінки дітей:

- висока конфліктність спілкування;

- ізоляція у класі чи групі;

- несприятливе сімейне оточення;

- спадковий фактор;

- неадекватна самооцінка;

- конфлікт, психотравмуюча ситуація;

- різка зміна у поведінці;

- егоцентризм;

- асоціальний спосіб життя;

- втрата когось з членів сім'ї, погані сімейні стосунки;

- приналежність до небезпечної субкультури;

- надмірне захоплення соціальними мережами, комп'ютерними іграми.

До числа антисамоушкоджувальної поведінки належать усі чинники розвитку гармонійної, духовної, нормальної особистості. Однак серед них слід виділити ті, що протистоять безпосередньо суїцидальним тенденціям, створюють особливий імунітет, запас міцності особистості. До їх числа відносяться:

- формування сенсу життя, життєвої перспективи, міцних зв'язків із близькими, сім'єю, суспільством, адаптованість, інтегрованість із людьми та суспільством;

 

- підвищення значущості особистості у кризових ситуаціях;

- піднесення цінності людини, як вершини неперервного еволюційно-генетичного процесі носія генетичного і культурного багатства людства і Всесвіту;

- піднесення цінності особистості;

- підвищення цінності життєвого шляху людини як невід'ємної складової Історико-культурного процесу розвитку людства.

До соціально-психологічних факторів ризику, які можуть сприяти виникненню самоушкоджувальних проявів у підлітків та юнаків, відносять

- серйозні проблеми у сім'ї;

- відвернення однолітків;

- смерть улюбленої або значущої людини;

- розрив стосунків з коханою людиною;

- міжособистісні конфлікти або втрата значущих відносин;

- проблеми з дисципліною або із законом;

- тиск, здійснюваний групою однолітків, передусім той, що пов'язаний із наслідуванням самопошкоджуючій поведінці інших;

- тривале перебування у ролі жертви або «козла відпущення» («цапа відбування»);

- розчарування успіхами, невдачі у навчанні;

- погане економічне становище, фінансові проблеми;

 

- небажана вагітність, аборт і його наслідки (у дівчат);

- зараження СНІД або хворобами, що передаються статевим шляхом;

- серйозні тілесні хвороби;

- надзвичайні зовнішні ситуації і катастрофи;

 вплив субкультур, музики, соціальних мереж.

https://ellada94.kiev.ua/rekomendacziyi-shhodo-profilaktyky-suyiczydalnyh-tendenczij-sered-uchniv/

 

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.