Сьогодні о 16:00
Вебінар:
«
Освіта в умовах воєнного часу: виклики, рішення, реалізація
»
Взяти участь Всі події

Поєднання образотворчого мистецтва з театром. Роль художника у створенні образу актора.

Образотворче мистецтво

Для кого: 5 Клас

15.01.2022

74

3

0

Опис документу:

Мета уроку:

Навчальна:

Поглибити знання учнів у галузі театрального мистецтва, показати взаємозв’язок образотворчого мистецтва з театром. Формувати уявлення учнів про професію художників у театрі (створення театральних афіш, декорацій, костюмів). Вдосконалювати навички роботи різними художніми матеріалами та техніками.

Розвивальна:

Сприяти розвитку образного, креативного мислення, уяви, творчих здібностей; стимулювати розвиток пізнавальних інтересів.

Виховна:

Виховувати інтерес до театру, до занять образотворчою діяльністю, естетичний смак.

Перегляд
матеріалу
Отримати код



Тема: Поєднання образотворчого мистецтва з театром. Роль художника у створенні образу актора.

Мета уроку:

Навчальна:

Поглибити знання учнів у галузі театрального мистецтва, показати взаємозв’язок образотворчого мистецтва з театром. Формувати уявлення учнів про професію художників у театрі (створення театральних афіш, декорацій, костюмів). Вдосконалювати навички роботи різними художніми матеріалами та техніками.

Розвивальна:

Сприяти розвитку образного, креативного мислення, уяви, творчих здібностей; стимулювати розвиток пізнавальних інтересів.


Виховна:

Виховувати інтерес до театру, до занять образотворчою діяльністю, естетичний смак.


Тип уроку: Комбінований


Обладнання:

  • Железняк С.М. Образотворче мистецтво : підр. Для 5-го класу загальноосвіт. Навч. Закл. – К.: Генеза, 2013. – 176 с.

  • Презентація відеоролика з інтернет ресурсу, анонс вистави мюзиклу «Бременські музиканти» дитячого театру міста Кропивницький:

https://www.youtube.com/watch?x-yt-cl=84503534 HYPERLINK "https://www.youtube.com/watch?x-yt-cl=84503534&v=CX2hWqXcOMI&x-yt-ts=1421914688"& HYPERLINK "https://www.youtube.com/watch?x-yt-cl=84503534&v=CX2hWqXcOMI&x-yt-ts=1421914688"v=CX2hWqXcOMI HYPERLINK "https://www.youtube.com/watch?x-yt-cl=84503534&v=CX2hWqXcOMI&x-yt-ts=1421914688"& HYPERLINK "https://www.youtube.com/watch?x-yt-cl=84503534&v=CX2hWqXcOMI&x-yt-ts=1421914688"x-yt-ts=1421914688#t=39

  • Художні матеріали та інструменти: простий та кольорові олівці. Гумка, фломастери.

  • Мінусовки пісні «Луч солнца золотого» за мотивами мюзиклу «Бременські музиканти» (у різних інтерпретаціях)

ХІД УРОКУ:

І. Організаційний момент.

Привітання.

ІІ. Стимулювання навчально-пізнавальної діяльності.

Актуалізація опорних знань. Повідомлення теми уроку.

Затихнув гомін.
В залі згасло світло,
І, враз заполонивши всі чуття,
Розсунулась завіса...
І розквітло
Життя — мов казка,
Й казка — мов життя.
Відкритими очима і серцями
Поринули в ту казку глядачі,
Захоплено, бурхливо до нестями,
Всім помислом за дією йдучи... (Н.Забіла)

- Де відбуваються події, про які говориться у вірші?

- Чи були ви в театрі?

- На вашу думку, що таке театр?

- Що особливо приваблює вас у театрі?

Тож сьогодні ми з вами поринемо у творчу атмосферу театрального мистецтва… Тема нашого уроку: Зв’язок образотворчого мистецтва з театром. Роль художника у створенні образу актора.

IІI. Мотивація навчальної діяльності.

Слово учителя

Що це за дивовижна і загадкова країна - театр? Театр – це чудова гра веселих, дружніх, творчих, талановитих і винахідливих людей.

Тож поговоримо про роботу театральних художників. Їх талановитими руками створюється, те, без чого не може відбутися жодне свято.

  • Як ви думаєте, з чого починається робота театральних художників над виставкою? З чого народжується диво спектаклю?

Афіша – це лише початкова ланка послідовної та розгорнутої експозиції. Афіша або театральний плакат, як ще називають, мають не тільки зацікавити, алей налаштувати глядача на емоційну хвилю спектаклю. Зміст афіші повинен бути зрозумілим з першого погляду, головне, щоб глядач знав, куди і для чого його запрошують. Отже, афіша – обов’язковий елемент оформлення вистави, який створюють художники-графіки .

Переступивши поріг театру, глядач скрізь зустрічається з роботою художника. Одне з головних – оформлення сцени, в який приймає участь художник-декоратор.

Отже, прочитавши літературний твір, художник-декоратор подумки уявляє майбутню виставку так, ніби вона уже виконується на сцені, й обговорює свої ідеї з режисером-постановником. Далі він розробляє ескізи й макети декорацій.

Зазвичай, усі декорації умовно діляться на три частини: задні, бічні декорації і центральні декорації. У ролі заднього плану декорацій виступає якесь полотно або нейтральний фон, тому особливих витрат для його проектування і створення не потрібно. А ось на інші частини йде більше часу та зусиль. Бічними декораціями, зазвичай, виявляються стіни будинків, дерева лісу, стіни кімнати тощо. Центральна декорація повинна безпосередньо відповідати сюжету літературного твору.

І, нарешті, велике значення в оформленні вистави мають костюми.

  • Як ви думаєте, хто виготовляє костюми для акторів? (художник по костюмах).

Саме художники по костюмах створюють наше перше уявлення про те, якого героя грає актор. Костюми роблять за ескізами, а потім обговорюють з режисером, акторами, для яких вони задумані.

Тож, давайте, переглянемо невеликий за змістом відеоролик, дізнаємось до якого літературного твору будемо сьогодні створювати афіші, декорації, костюми….

Демонстрування анонса мюзіклу «Бременські музиканти» (В. Ліванов, Ю. Ентін, композитор Геннадій Гладков); гра акторів дитячого театру міста Кропивницький.

Запитання:

  • Чи впізнали казку?

  • Чому називається: за мотивами казки братів Грімм «Бременські музиканти» (Основою для мюзиклу став, радянський мультфільм, в якому компанію бродячим музикам-тваринам, склали Трубадур і Принцеса.)

  • Що таке мюзикл? (Театральна вистава, в якій поєднуються діалог, спів і музика)

  • Хто такий Трубадур? (Пояснення: Трубадури – це мандрівні поети-співці ХІІ – ХІІІ століття )

Перегляд, обговорення афіш та костюмів для акторів.


ІV. Практична діяльність учнів.

Пояснення завдання, яке будуть виконувати учні.

Робота в групах

Учитель роздає конверти із завданням кожній із груп, які об’єднались.

Учитель звертає увагу на те, що завдання для учнів складається з виконання ескізів для мюзиклу «Бременські музиканти»:

  • Виконання ескізів афіші;

  • Виконання ескізів декорацій;

  • Виконання ескізів костюмів для героїв мюзиклу.

(Під час виконання роботи учитель здійснює індивідуальний підхід до учнів, які потребують допомоги. Упродовж творчої роботи звучить тиха музика)


V. Закріплення набутих знань на уроці:

  • Як називають художника, який створює афіші?

  • Як називають художника у театрі, який займається оформленням сцени до спектаклю?

  • Як називають художника, який створює для героїв вистави ескізи сценічного вбрання?


VІ. Завершення уроку. Підбиття підсумків.

Учитель оцінює діяльність учнів у групах: аналізує ескізи, звертаючи увагу на творче виконання, на різноманітність використаних технік, а також на характерні помилки і недоліки.



Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.