Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Сучасні підходи до соціалізації дошкільника
»
Взяти участь Всі події

Побутовий жанр у народному мистецтві. Мистецтво витинанки.

Образотворче мистецтво

Для кого: 6 Клас

18.03.2019

3151

132

1

Опис документу:
Краще один раз побачити, ніж кілька раз почути. Коли можна показати учням роботи майстрів рідного краю, це завжди справляє враження. Витинанка - мистецтво, що захоплює одразу ...адже вирізувати люблять всі, тим більше, коли перед тобою вернісаж творчих робіт) Простий орнамент, звичайні народні символи та цікаві сюжети, що переплелися в сюжетах паперових витворів надихають на створення чогось нового та цікавого)
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тема: Побутовий жанр у народному мистецтві.

Мета: поширювати знання учнів про побутовий жанр у народному мистецтві, ознайомити учнів ізроботами народних майстрів (кераміка, різьблення по дереву, декоративний розпис, живопис на склі та ін.); розвивати аналітичні здібності учнів, фантазію, творчу ініціативу, уміння створювати сюжетно-тематичні картини; виховна: прищеплювати шанобливе ставлення до творів художників та їхньої праці, зацікавленість живописними творами.

Оснащення: фотозображення опішнянської та косівської кераміки, скульптур, зразків петриківського розпису (Н. Білокінь «Весільний потяг»), репродукції картин (М. Приймаченко «Весілля»)

Матеріали та інструменти: аркуші паперу, прості олівці, гумки, кольоровий папір, ножиці, клей,

Тип уроку: комбінований урок.

ХІД УРОКУ

1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Привітання. Перевірка готовності учнів до уроку

2. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

розкрийте значення слова картина

асоціативний кущ ДПМ

  • Які жанри образотворчого мистецтва вам вже відомі?

. як називається жанр, що розповідає про події повсякденного життя?

3. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ

Уч и т е л ь. Про будь-яку подію можна дізнатися з різних джерел. Можна прослухати розповідь, можна уважно прочитати підручник або енциклопедію. але література певного періоду про-сто не збереглася, тому іноді краще один раз побачити, ніж сто раз почути чи прочитати. Майстри народного мистецтва дуже цікаво розповіли про своє життя у творах декоративно-прикладного мистецтва.

4. ВИКЛАДЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

Учитель (супроводжує розповідь демонструванням наочно­сті). Побутовий жанр існує й у народному мистецтві. Україна завжди славилася народними майстрами. У своїх роботах вони оспівували красу мальовничої природи та розповідали про повсяк-денне життя. Повсякденні сценки — сільські роботи, ярмарок, свято, весіл-ля — зрозумілі для глядачів усіх часів.Однією з найвідоміших стала косівська кераміка, що отримала назву від місця її створення — міста Косів в івано-Франківській об-ласті. Околиці Косіва багаті на глину, придатну до гончарної спра-ви, тож гончарство тут розвивалося з давніх часів.Косівська керамікаОпішнянська кераміка — традиційна українська кераміка із се-лища міського типу Опішня на Полтавщині. розвиток сучасного промислу почався з кінця ХіХ ст. Опішнянські майстри створюють декоративний посуд та дитячі іграшки, нерідко виконують і побутові сценки.Поговоримо про майстрів декоративного мистецтва, які створю-вали свої роботи у побутовому жанрі. Потужний внесок Антона Гнатовича Штепи (1903—2005) в українське мистецтво був поцінований за життя, про що свідчить Опішнянська кераміка

А. Штепа. На ярмарок до Києва та й сів спочивати

Н. Білокінь.

М. Приймаченко. Весілля

Ознайомлення з чернівецькою художницею Ганною Фочук та її роботами в стилі витинанки.

САМОСТІЙНА ПРАКТИЧНА РОБОТА УЧНІВ

Завдання. Створити композицію-витинанку на тему народної пісні.

6. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ1.

Підбиття підсумків (загальна оцінка уроку).

Інтерактивна вправа «Мікрофон»Продовжте речення:

«Сьогодні я дізнався (-лася)...»

«Було цікаво...»;

«я навчився (-лася)...»;

«Мені було складно...»;

«Тепер я зможу...».

2. Визначення завдання до наступного уроку: принести аркуші паперу (альбоми), олівці, гумки, пензлі, акварельні або гуашеві фарби, фломастери, гелеві ручки.

3. Проголошення уроку завершеним.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.