Сьогодні о 16:00
Вебінар:
«
Figma – сучасний інструмент для створення якісних методичних матеріалів. Від ідеї до реалізації
»

Планування (Образотворче мистецтво) 4 клас

Образотворче мистецтво

Для кого: 4 Клас

01.04.2020

1172

35

0

Опис документу:
Образотворче мистецтво (за підручником Олени Калініченко, Вікторії Сергієнко) 34 годин 1 год на тиждень № з/п Тема уроку Дата І семестр Художній образ у графіці, живописі та скульптурі 1. Вступ. Техніка безпеки на уроках образотворчого мистецтва. Бесіда «Художній образ в мистецтві». Поняття про художній образ в мистецтві. Специфіка вирішення художнього образу в різних видах образотворчого мистецтва. Композиція «Спогади про літо» (матеріали на вибір)
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Образотворче мистецтво

(за підручником Олени Калініченко, Вікторії Сергієнко)

34 годин

1 год на тиждень

з/п

Тема уроку

Дата

І семестр

Художній образ у графіці, живописі та скульптурі

1.

Вступ. Техніка безпеки на уроках образотворчого мистецтва. Бесіда «Художній образ в мистецтві». Поняття про художній образ в мистецтві. Специфіка вирішення художнього образу в різних видах образотворчого мистецтва. Композиція «Спогади про літо» (матеріали на вибір)

2.

Створення художнього образу за допомогою засобів виразності графіки: ліній, штрихів, крапок, плям. Створення образів дерев у композиції «Дерева казкового лісу» (графічні матеріали)

3.

Поглиблення знань про колір як засіб виразності живопису. Створення засобами кольору певного за характером образу. Створення кольорових композицій-образів «Ранок», «День», «Вечір», «Ніч» (гуаш)

4.

Значення вибору графічної техніки для створення виразного художнього образу. Виконання осіннього натюрморту в одному кольорі (графічний олівець)

5.

Значення вибору живописної техніки для створення виразного художнього образу. Створення образів улюбленої пори року (акварельні фарби або гуаш)

6.

Форма, колір, декор у створенні певних за характером (позитивних чи негативних) образів. Композиція «Екзотичний птах» (гуаш, кольоровий або тонований папір)

7.

Поглиблення знань про скульптуру, її види. Особливості створення художнього образу в об’ємі. Створення скульптурного образу тварин (пластилін)

8.

Незвичайні матеріали художника-скульптора. Створення казкового образу з природних матеріалів. Композиція «Мешканці казкового лісу» (картон, пластилін, природні матеріали)

Художній образ у декоративно-прикладному мистецтві, архітектурі та дизайні

9.

Відмінність декоративної манери зображення від реалістичної. Особливості декоративного образу (на прикладах творів народних майстрів Опішні, Косова, Києва, Вінниці тощо). Композиція «Світ народної іграшки» за українськими народними мотивами (тканина, глина, солома або інші природні матеріали)

10.

Ознайомлення з українським народним мистецтвом петриківського розпису. Композиційне та колірне рішення творів петриківських майстрів. Композиція «Казкова квітка Петриківки» (акварельні фарби або гуаш)

11.

Архітектура як будівельне мистецтво. Образ будівлі, її призначення. Створення на основі асоціацій образу казкового будинку. Композиція «Будинок для казкового персонажа» (графічні матеріали)

12.

Поняття «інтер’єр». Розташування предметів у закритому просторі з урахуванням межі зламу (підлога — стіна). Композиція «У селянській хаті» (гуаш або акварельні фарби)

13.

Народне мистецтво витинанки. Витинанки прості й складені. Значення вісі симетрії при виготовленні витинанки. Створення витинанки (кольоровий папір, картон)

14.

Ознайомлення зі шрифтом. Уведення слів та чисел у декоративно-орнаментальну композицію. Створення дизайну чарівного годинника (гуаш або акварельні фарби)

15.

Поняття дизайну та художнього конструювання. Створення художнього образу в техніках паперопластики, оригамі. Створення новорічних прикрас (кольоровий папір)

16.

Узагальнення і систематизація знань учнів. Створення новорічного панно (групова або колективна робота) (матеріали на вибір)

ІІ семестр

Образи природи, тварин, людей у мистецтві

17.

Пропедевтичні відомості про ілюзорне зближення паралельних горизонтальних ліній, що йдуть у глибину (річка, доріжка тощо). Передавання плановості відкритого простору за допомогою кольору та тону. Композиція «Зимова річка» (гуаш)

14.01

18.

Відтворення явищ природи, глибини простору в пейзажному жанрі. Засоби створення художнього образу в пейзажі. Свідомий вибір формату, положення аркуша, межі зламу простору (вище, нижче на аркуші). Композиція «Морські фантазії» (гуаш або акварельні фарби)

21.01

19.

Свідомий вибір формату, положення аркуша, межі зламу простору (вище, нижче на аркуші). Виконання композиції «Караван у пустелі» (гуаш або акварельні фарби)

28.01

20.

Фантастичні та реалістичні образи в мистецтві. Ознайомлення з графічною технікою штампування. Виготовлення кліше (картон, гумка, морква, картопля). Уведення поняття «естамп». Композиція «Космічні прибульці» (картон, гумка, морква, картопля)

04.02

21.

Виражальні засоби під час створення образів фантастичних істот за мотивами творів народних художників. Композиція «Пташка щастя» (гуаш)

11.02

22.

Казкові звірі та істоти у творах образотворчого мистецтва. Трансформація форми як засіб створення фантастичного образу. Композиція «Фантастична істота» (гуаш або акварельні фарби)

18.02

23.

Образи тварин у творах художників-анімалістів. Закріплення понять «пропорції», «динаміка», «статика». Зображення фігури тварини (на площині чи в об’ємі) у статичному або динамічному станах. (гуаш або акварельні фарби)

25.02

24.

Образи людей у портретному жанрі. Засоби створення виразного казкового портретного образу. Композиція «Портрет козака» (Котигорошка) (гуаш або акварельні фарби)

03.03

25.

Засвоєння знань про будову людського обличчя, пропорції фігури. Зображення людини в статичному та динамічному станах. Композиція «Веселий танець» (гуаш або акварельні фарби)

Образ рідного краю в мистецтві

26.

Особливості архітектури рідного міста (села). Важливість збереження пам’яток архітектури. Значення вибору формату для створення виразної врівноваженої композиції. Зображення пам’ятки архітектури, старовинної споруди (гуаш)

27.

Актуалізація знань про колір як засіб вираження настрою у пейзажі. Усвідомлення залежності колірної гами від освітлення. Композиція «Свято весняної природи» (акварельні фарби)

28.

Узагальнення знань про мову образотворчого мистецтва, його види і жанри. Ознайомлення з художніми традиціями рідного краю. Композиція «Український рушничок» (гуаш)

29.

Особливості природного середовища рідного міста (села). Розвиток спостережливості, зорової пам’яті, вміння сприймати красу природи рідного краю та відтворювати її на площині. Композиція «Мій рідний край» (акварельні фарби)

30.

Зв’язок архітектури з природним середовищем. Уявлення про ландшафтну архітектуру. Вибір колірної гами, художньої техніки та манери зображення, визначення композиційного центру під час створення пейзажу. Композиція «Парки, сквери, бульвари» (гуаш або акварельні фарби)

31.

Розширення уявлень про роботу художника-дизайнера. Ознайомлення з поняттям малих архітектурних форм (ліхтарі, альтанки, фонтани, лави тощо). Композиція «Веселий фонтан» (гуаш або акварельні фарби)

32.

Різноманітність форм металевих виробів. Поняття про ковальське та ливарне мистецтво. Розвиток навичок створення ажурних витинанок. Композиція «Металеве мереживо міста (села)» (матеріали на вибір)

33.

Створення святкового настрою за допомогою кольору та декору в багатоплановій тематичній композиції. Композиція «Сади цвітуть» (гуаш)

34.

Колективна композиція «Україна – моя Батьківщина» (матеріали на вибір)

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.

Вітаємо зі святом працівникі́в осві́ти

та даруємо 100 грн

кешбеку!

Кешбеком можна оплатити 50% вартості будь-яких цифрових товарів та послуг на порталі «Всеосвіта»

Отримати кешбек можна з 1 до 14 жовтня 24 жовтня та використати протягом всього місяця.