• Всеосвіта
  • Бібліотека
  • Позашкільна освіта
  • План уроку : "Обробка яєць та яєчних продуктів. Варіння яєць. Приготування варених страв з яєць. Приготування смажених та запечених страв з яєць. Вимоги до якості. Відпуск. Закріплення навичок".

План уроку : "Обробка яєць та яєчних продуктів. Варіння яєць. Приготування варених страв з яєць. Приготування смажених та запечених страв з яєць. Вимоги до якості. Відпуск. Закріплення навичок".

Опис документу:
Вивчення даної теми необхідно для того, щоб правильно підготувати сировину для приготування страв з яєць, приготувати різні види омлетів та гарно їх оформити, презентувати. Вміло поєднувати теоретичні знання на практиці.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

План уроку

Тема програми: Приготування страв з яєць та сиру.

Тема уроку: Обробка яєць та яєчних продуктів. Варіння яєць. Приготування варених страв з яєць. Приготування смажених та запечених страв з яєць. Вимоги до якості. Відпуск. Закріплення навичок.

Навчальна мета: Навчитися організовувати робоче місце, формувати, закріплювати і розвивати уміння та навички планування і здійснення виробничого процесу, основних прийомів, формувати і розвивати уміння і навички застосування знань для розв’язання навчально-виробничих завдань пошукового характеру;  формувати готовність до оволодіння сучасними технікою та технологією виробництва.

Розвиваюча мета: Розвивати і формувати раціональне мислення та творчість; пізнавальну активність та самостійність; увагу, спостережливість, логічне мислення; вміння самовдосконалення в обраній професії. Розвивати вміння використовувати теоретичні знання на практиці, вміння орієнтуватися у виробничих умовах.

Виховна мета: спрямована на виховання:
-    культури навчального процесу;
-    поваги до праці, обраної професії;
-    моральних якостей учнів як особистостей;
-    дисципліни, сумлінності, відповідальності, ініціативи.

Тип уроку :Урок формування складних умінь та навичок.

Міжпредметні зв’язки: Технологія приготування їжі- тема: «Страви з яєць», «Будова, хімічний склад і харчова цінність яєць, «Страви з яєць»; Організація виробництва та обслуговування– тема «Гарячий цех»; Торгово - технологічне обладнання - тема: «Теплове, холодильне обладнання». Фізіологія харчування, санітарія, гігієна – тема «Особиста гігієна кухаря», «Санітарні вимоги до інвентарю та інструментів».

Матеріально-технічне забезпечення: Яйця, томати, твердий сир, молоко, масло вершкове, грінки, ковбаса, соус томатний, борошно, збірник рецептур, збірник задач, інструкційні карти, картки-завдання, технологічні карти.

Обладнання та інвентар: електрична плита, жарова шафа, каструлі, сковороди, розробні дошки "ГП", «ОС», ножі, кухарські лопатки, ложки, вінчик, посуд для відпуску.

Навчально-виробнича робота: Яйця варені (рідкі, в мішечок, круто); яєчна кашка, яйця смажені з помідорами та твердим сиром; омлет фарширований; пряження.

Хід уроку

1.Організаційна частина -5 хв.

а) Прийом учнів.

б) Рапорт старости.

в) Перевірка санітарного одягу.

2.Вступний інструктаж-40 хв.

а) Повідомлення теми уроку.

б) Повідомлення мети уроку.

в) Повторення домашнього завдання.

Мотивація навчальної діяльності

Вивчення даної теми вам необхідно для того, щоб ви вміли правильно підготувати сировину для приготування страв з яєць, приготувати різні види омлетів та гарно їх оформити і презентувати і щоб отриманні знання на уроках теоретичного навчання ви вміли використати на уроках виробничого навчання та на виробництві та просто в житті.

Актуалізація опорних знань

Перед тим, як приступити до вивчення нового матеріалу, перевіримо ваші теоретичні знання.

Повторення проходить у вигляді гри " Бліц опитування по ланцюжку». Перший учень ставить коротке запитання другому, другий – третьому і так до останнього учня. Час на відповідь кілька секунд. Майстер має право

зняти питання, яке не відповідає темі або недостатньо коректне. Кожен учень має право відмовитись від участі в бліц – турнірі, тому, щоб процедура не зірвалась, учитель з’ясовує наперед хто з учнів хотів би взяти участь у цій грі. Перелік можливих запитань:

Перелік можливих запитань:

1. Технологія приготування курячих ніжок, фаршированих ометом і шинкою.

2. Технологія приготування котлет із свинини фаршированих.

3. Технологія приготування медальйона «Бургундського».

4. Як приготувати соус до медальйона «Бургундського»?

5. Вимоги до якості курячих ніжок, фаршированих ометом і шинкою.

6. Вимоги до якості до медальйона «Бургундського».

4. Вивчення нового матеріалу.

Приступаючи до вивчення теми уроку ми повторимо, яких правил безпеки праці потрібно дотримуватись при роботі в гарячому цеху.

Ознайомлення з правилами безпеки праці

Яких правил ТБ потрібно дотримуватися при роботі з електросковорідками, електроплитами, жаровими шафами?

Перед початком роботи необхідно перевірити занулення та заземлення, наявність діелектричних климків, справність перемикачів. Перевірити чи рівна поверхня на електроплитах, чи вона без тріщин.

Перед початком роботи необхідно:

Отримати завдання від керівника робіт. Одягти спецодяг і привести його в порядок. Підготувати робоче місце до виконання робіт прибрати всі непотрібні речі. Впевнитись що робоче місце добре освітлене. Підібрати та підготувати необхідні інструменти, пристосування, обладнання. Колючі, ріжучі предмети розташовувати так, щоб випадкового не отримати поранення. Перевірити справність всіх пускових та блокувальних пристроїв механізованого обладнання, наявність захисного заземлення, перевірити роботу на холостому ходу. Впевнитись про наявність біля електрообладнання діелектричних килимків. Перед початком роботи необхідно перевірити справність терморегулятора та пакетних перемикачів духової шафи та електроплити.

Під час роботи не дозволяється:

- працювати з електричними плитами, духовими  шафами, які мають ушкоджені терморегулятори,  пакетні перемикачі.

- мити та чистити обладнання, яке включене в електромережу.

При роботі з електричними пічками, щоб не отримати опіку, необхідно користуватися  рукавицями серветками.

При завантажені та розвантажені електричних плит, електропечей , духових шаф, каструлями, сотейниками, деками, жаровнями, сковородами, необхідно розміщувати їх на столі таким чином, щоб робітники, які проходять поряд, не одержали випадкових опіків.

 Після закінчення роботи необхідно:

- вимкнути обладнання.

- прибрати робоче місце. Звільнити його від відходів виробництва, винести сміття, звільнити проходи.

- почистити, помити інвентар, інструменти, скласти його у  відведене місце.

- помити обладнання.

- зняти спецодяг, покласти його у відведене для цього місце, прийняти душ.

Для варіння яєць використовують яйцеварки, наплитні казани, каструлі, сотейники, казани із спеціальними сітчастими втулками, за допомогою яких яйця зручно занурювати і виймати з води. Якщо сітчастих втулок немає, застосовують шумівки.

Яйця варять у шкаралупі і без неї. Для варіння у шкаралупі беруть 3 л води і 40-50 г солі на 10 шт. яєць. Сіль додають для того, щоб запобігти витіканню яйця при наявності тріщин на шкаралупі. Підсолену воду доводять до кипіння, а потім занурюють у неї підготовлені яйця. Залежно від кулінарного використання і тривалості варіння дістають варені яйця різної консистенції – рідкі, "в мішечок", круті.

Зварені яйця споліскують холодною водою, щоб їх легше було обчищати.

Яйця рідкі. Підготовлені яйця занурюють у киплячу підсолену воду і варять 2,5-3 хв. з моменту закипання води. Готові яйця виймають шумівкою або разом із сітчастою втулкою і промивають холодною водою. Яйце, зварене рідко, містить напіврідкий білок і рідкий жовток, тому обчистити його неможливо, оскільки воно не зберігає форми.

Подають яйця гарячими на сніданок (1-3 шт. на порцію). Одне яйце кладуть гострим кінцем донизу на спеціальну підставку (пашотницю), яку ставлять на закусочну тарілку, решта – на тарілку. Окремо подають масло і хліб.

Яйця, зварені "в мішечок". Підготовлені яйця варять так само, як і рідкі, але протягом 4,5-5 хв. потім промивають холодною водою. Подають у шкаралупі або

обережно обчищають її, попередньо зануривши яйце у холодну воду. В яйцях, зварених "в мішечок", білок повинен мати консистенцію ніжних драглів і напіврідкий жовток. Обчищене від шкаралупи яйце зберігає форму, але трохи деформується під дією власної ваги. Їх також подають необчищеними у пашотницях. Обчищають яйця для прозорого бульйону, шпинату з яйцем і грінками, яєць на грінках під соусом. Яйця у шкаралупі, зварені рідко і "в мішечок", подають тільки гарячими.

Яйця, зварені круто. Попередньо підготовлені яйця варять 8-10 хв. у киплячій підсоленій воді. В яйцях, зварених круто, білок і жовток повністю загусають. Не слід довго варити їх (більше 10 хв.), оскільки вони стають твердими і погано засвоюються організмом.

Зварені яйця швидко занурюють у холодну воду, щоб легше було обчищати шкаралупу і перешкодити сполученню сірководню із залізом (щоб жовток не потемнів).

Яйця, зварені круто, використовують для приготування холодних закусок, соусів, начинок.

Для варіння яєць без шкаралупи у воду додають оцет, сіль (50 г оцту і 10 г солі на 1 л води), доводять до кипіння, розмішують воду, щоб посередині утворилася воронка, в яку випускають яйця без шкаралупи. Варять їх при слабкому кипінні 3-3,5 хв., потім виймають шумівкою і ножем вирівнюють білкові торочки, що розплилися по краях. Відходи при цьому становлять 7 % від маси вареного яйця. Форма яйця, звареного без шкаралупи, приплюснута, білок густий, з нерівною поверхнею, жовток напіврідкий, повинен бути всередині білка.

Яйця, зварені без шкаралупи, використовують холодними і гарячими. Подають на грінках з пшеничного хліба під соусом або з гарячими м'ясними стравами.

Варене яйце легко відрізнити від сирого: при прокручуванні варене яйце обертається, сире – ні.

Яєчна кашка. Яйця або меланж розводять молоком чи водою, додають сіль (10 г на 1 л маси), вершкового масла, суміш розмішують і проварюють на водяній бані, безперервно помішуючи, до консистенції напіврідкої каші. Готову кашку зберігають на марміті при температурі 60 °С не більше 15 хв.

Подають яєчну кашку у порційних сковородах або підігрітих тарілках. Її викладають гіркою, навколо кладуть підсмажені грінки з пшеничного хліба чи посипають тертим сиром. Яєчну кашку можна подавати з додатковим гарніром у вигляді обсмажених м'ясних продуктів (ковбаси вареної або сосисок, шинки) –

ЗО г чи підсмажених овочів (кабачків, баклажанів), або варених (цвітної капусти, квасолі ромбиками, зеленого горошку), або з грибами – по 40 г. Продукти для гарніру нарізують тонкими скибочками. Перед подаванням їх кладуть посередині готової кашки.

Яйця – 80 або меланж – 80, молоко – 40, масло вершкове – 5, маса готової кашки – 105, грінки – 35 чи сир – 16,5/15. Вихід – 140 або 120.

Смажені яєчні страви. До смажених страв з яєць належать яєчні і омлети. Смажать ці страви основним способом при температурі 140-160 °С. Смажити яєчню найкраще на чавунній порціонній сковороді або спеціальній сковороді з заглибленням для жовтка.

Норма солі на 1 яйце – 0,25 г. Перед подаванням яєчню посипають подрібненою зеленню петрушки, кропу, цибулі (1-3 г нетто на порцію). Яйця можна смажити у фритюрі при температурі 180 °С по 2-3 шт. на порцію.

Яєчня з томатами і твердим сиром. Томати нарізують скибочками чи кружальцями, обсмажують, випускають яйця, посипають твердим сиром і ставлять у жарову шафу на 5-10 хв.

Перед подаванням посипають дрібно нарізаною зеленню.

Яйця – 80, томати свіжі – 75/64, сир твердий – 16,5/15, маргарин столовий – 10. Вихід – 130.

Омлети готують із суміші яєць, молока (води або вершків) і солі (з розрахунку 15 г молока і 0,5 г солі на 1 яйце). Використовують також меланж або яєчний порошок. За технологією приготування омлети поділяють на натуральні, змішані з гарніром, фаршировані гарніром. Смажать омлети на чавунних сковородах або листах.

Омлет натуральний. Готують омлетну масу. Для цього підготовлені яєчні продукти з'єднують з молоком і сіллю, добре розмішують, злегка збивають до утворення піни.

На добре розігріту чавунну сковороду з вершковим маслом швидко виливають підготовлену омлетну масу і смажать до повного її загусання. Коли нижня частина омлету підсмажиться, краї його загинають з двох боків до середини, надаючи омлету форми довгастого пиріжка, перекладають рубцем донизу на розігріте блюдо або столову мілку тарілку.

Перед подаванням омлет поливають маслом, можна посипати подрібненою зеленню (1-3 г нетто на порцію).

Яйця – або меланж – 80, молоко чи вода – ЗО, маса омлетної маси – 110; маргарин столовий – 5, маса готового омлету – 105; масло вершкове або маргарин столовий – 5. Вихід – 110.

Змішаний омлет. У сиру омлетну масу додають гарнір – обсмажені м'ясні продукти або сало шпик, нарізані дрібними кубиками, пасеровану ріпчасту цибулю, тертий сир, добре перемішують, смажать і подають так само, як і омлет натуральний.

Омлети фаршировані. Готують омлет натуральний, на середину кладуть начинку, загортають з двох боків краї, прикриваючи начинку і надаючи омлетові форму довгастого пиріжка.

Перед подаванням кладуть на підігріту столову мілку тарілку рубцем донизу, поливають розтопленим вершковим маслом.

Начинку готують овочеву, м'ясну або солодку (варення, джем).

Приготування начинки. Для овочевої начинки овочі нарізують дрібними кубиками. Квасолю і цвітну капусту відварюють, зелений горошок (консервований) підігрівають, моркву і шпинат припускають, кабачки і гриби обсмажують. Овочі заправляють молочним або сметанним соусом. Для м'ясної начинки використовують варені шинку, ковбасу, сосиски, свинячі або телячі нирки, печінку птиці. Їх нарізують дрібними кубиками або соломкою, обсмажують, з'єднують із соусом червоним або томатним, сметанним з цибулею і доводять до кипіння (начинка може бути з одного виду продуктів або з поєднання кількох).

Для приготування солодкого омлету в омлетну масу додають терту лимонну цедру або кардамон, розтертий з цукром. Перед подаванням солодкий фарширований омлет посипають цукровою пудрою і припікають зверху розпеченим прутиком, наносячи малюнок у вигляді сітки.

Для приготування яєчні й омлету з ковбасними виробами копчені ковбаси не використовуйте, оскільки в них мало вологи і при обсмажуванні вони стають твердими.

Запечені яєчні страви. Запеченими готують омлет натуральний і змішаний, пряженю, яйця запечені в сметані, яйця запечені з грибами, яйця по-українському та інші страви. Запікають яєчні страви в жаровій шафі при температурі 160-180 °С.

Омлет натуральний запечений. На змащений маслом лист виливають омлетну масу шаром 2,5-3 см, ставлять у жарову шафу і запікають 8-10 хв.. до повного її загусання й утворення на поверхні злегка підрум'яненої кірочки.

Готовий омлет нарізують на порції у вигляді квадратів, трикутників, кладуть на тарілку і поливають вершковим маслом.

Змішані запечені омлети запікають так само, як і омлет натуральний.

Пряженя. Відрізняється від омлету тим, що її готують з додаванням борошна і сметани. До готової омлетної маси додають підсушене пшеничне борошно і сметану, добре перемішують і проціджують.

На змащений маргарином лист виливають масу шаром не більше 1 см. Ставлять у жарову шафу і запікають до появи на поверхні злегка рум'яної кірочки.

Перед подаванням пряженю розрізують на порціонні шматки квадратної або трикутної форми, кладуть на тарілку і поливають маслом.

Яйця – 80, молоко – 25, борошно пшеничне – б, сметана – 10, маргарин столовий – 5. Вихід –100.

Пряженю запікайте безпосередньо перед подаванням: при зберіганні вона втрачає пухкість, черствіє і стає несмачною.

 

Вимоги до якості страв з яєць.

Зварені рідко яйця мають рідкий жовток і напіврідкий білок, обчищати яйце не слід, оскільки воно не зберігає форми; яйця, зварені "в мішечок", мають щільний білок зверху, ближче до центра – напіврідкий, жовток напіврідкий. Обчищене від шкаралупи яйце зберігає форму, проте трохи деформується.

Яйця, зварені круто, мають у міру щільний білок і жовток.

Недопустимими вадами варених яєць є забруднення і тріщини шкаралупи або виливи.

Яєчня зберігає форму і має напіврідкий жовток. Краї яєчні не підсушені.

Не бажані білі плями на жовтку від солі, неправильна форма жовтка.

Омлет смажений має світло-жовтий колір, хвилясту поверхню, пухку, соковиту консистенцію. Не допускаються відокремлення рідини, ознаки псування яєць, наявність шкаралупи.

Пряженя щільна, добре запечена. Смак і запах яєчної страви. Поверхня непідгоріла, виріб не пересолений.

Яйця запечені мають щільний білок, рідкий жовток.

Смак яєць кислуватий, соусу – ніжний, трохи гострий від сиру, консистенція крутону хрустка.

Страви з яєць не підлягають зберіганню, готують їх за попитом, подають негайно, оскільки при зберіганні вони швидко втрачають свій зовнішній вигляд, твердіють, погіршується смак.

Яйця, зварені круто, після промивання холодною водою зберігають у шкаралупі сухими.

Холодні вироби з яєць зберігають при температурі 0-6 °С.

Процесс роботи

1. Отримати необхідний посуд, інвентар, інструмент.

2. Організувати робоче місце, а саме:

а) сировину викласти в підготовлений посуд, дотримуючись товарного сусідства;

б) вимити стіл та інструмент гарячою водою;

в) перед початком роботи руки вимити милом і ополоснути їх 0,2- відсотковим розчином хлорного вапна.

Потрібно отримати необхідний посуд, інвентар, а саме: розробні дошки, ножі кухарської трійки. На виробничому столі необхідно розмістити розробну дошку ― посередині столу на відстані 5-6 см. від краю. Зліва лоток із сировиною. Праворуч у зоні правого верхнього кута розташувати лоток для приготовлених напівфабрикатів. Під кришкою стола розташувати тару для харчових відходів. Ваги розташувати перед розробною дошкою на відстані витягнутої руки.

3. Майстер в/н показує як правильно стояти біля столу.

4. Майстер в/н показує основні прийоми:
а) організувати робоче місце для приготування страв;
б) підготовка сировини;
в) приготування н/ф та доведення їх до готовності;

г) приготування гарнірів;

д) приготування соусів;

е) доведення їх до смаку;
є) презентація страв.

5. Майстер в/н демонструє подачу страв.

6. Завдання за інструкційними картами.

* бригада №1 – виконує технологічну послідовність приготування яйця варені круто та омлет фарширований;

* бригада №2 – виконує технологічну послідовність приготування яйця варені в мішечок та пряженю;

* бригада №3 – виконує технологічну послідовність приготування яйця варені рідкі та яйця смажені з помідорами та твердим сиром.

Самостійна робота учнів та поточний інструктаж.

Для того щоб виконати поставлене завдання учні:

1. Організовують робочі місця

2. Підготовлюють продукти .

3. Виконують технологічну послідовність приготування страв згідно поставленого завдання.

Під час виконання вправ учнями майстер проводить цільові обходи

Перший обхід- перевірка стану робочих місць.

Другий обхід – перевірка правильності трудових прийомів.

Третій обхід – перевірка правильності виконання технічних умов під час роботи.

Четвертий обхід- перевірка правильності введення міжопераційного контролю.

П’ятий обхід - зосередити увагу на роботі слабких учнів, виправити помилки.

Поточний інструктаж-190 хв.

Увага майстра в/н фіксується на роботі кожної бригади, особливо на діяльності слабких учнів. Перевіряє правильність організації робочого місця . Виявивши помилки у діях учнів, майстер практично допомагає їх подолати. Також звертається увага на дотримання норм часу, правил санітарії та гігієни, технічних вимог безпеки праці.

Додатковий інструктаж

У разі колективної помилки майстер в/н призупиняє роботу учнів і проводить додатковий інструктаж, показує технологічну послідовність приготування страв.

8. Запитання та завдання для повторення .

  1. Які яєчні продукти використовують в харчовій галузі?

  2. Які краще яєчні продукти використовувати для приготування страв з яєць?

  3. Як правильно провести санітарну обробку яєць?

  4. Для чого використовують овоскоп на харчовому виробництві?

  5. Що входить в рецептуру натурального омлету?

  6. Скільки необхідно рідини при розведені 1 кг сухого яєчного порошку.

  7. Чим відрізняється фарширований омлет від змішаного?

  8. Скільки на одну порцію омлету необхідно взяти яєць?

  9. Скільки необхідно молока і солі для приготування порції омлету?

9. Заключний інструктаж-25 хв.

1. Доповідь бригадирів про результати роботи.

2. Аналізую роботу учнів по окремих бригадах.

3. Розбираю позитивні та негативні сторони в роботі.

А.) На бракеражний стіл учні подають страви згідно поставленого завдання.

Б.) Розбираємо види помилок, які допущені при приготуванні страв.

4. Оцінювання роботи кожної бригади.

5. Разом із бригадирами- прийом робочих місць.

Повідомляю учням тему наступного уроку: «Приготування холодних і гарячих страв з сиру. Приготування варених страв з сиру. Галушки сирні; пудинг сирний. Приготування смажених та запечених страв з сиру. Сирники по-київському; пухкеники; кільця сирні. Вимоги до якості. Відпуск. Закріплення навичок.»

Задаю домашнє завдання: вивчити та закріпити новий матеріал, повторити приготування н/ф з яловичини та свинини.

Картка-завдання

1. 1. Перевірити яйця курячі на свіжість, без

допомоги овоскопа.

2. Як правильно обробляють яйця.

Картка-завдання

1. Приготувати н/ф –медальйон «Бургундський».

2. Технологія приготування медальйона

«Бургундського».

Омлет (від фр. omelette) - це яєчнастрава французької кухні, яка вже давно стала інтернаціональною. Вважається, що справжній омлет готують із злегка збитих яєць, смажених на вершковому маслі, хоча рецептів омлету дуже багато, і вони інколи істотно відрізняються один від одного. Варіантів походження назви «омлет» декілька: одні вчені впевнені, що оскільки в XV столітті це слово писалося як amelette, корінь ame означає «душа», інші ж впевнені, що omelle означає «життя», а треті стверджують, що первинно це слово означало будь-яка страва з яєць (яєчню і т. д.). Як би там не було, хороший омлет здатний наповнити будь-яке життя фарбами і точно припаде до душі навіть найдосвідченішим гурманам. До речі, ще небагато про саме слово, в деяких діалектах німецької мови «omelette» називають звичайні млинчики з різними начинками.

Про те, як з'явилася страва, існує така невидумана історія: У XIX столітті імператор Австро-Угорщини Франц-Іосиф, зголоднівши під час полювання, побачив в лісі будинок селянина. Він зайшов туди і попросив поїсти. Хазяйка настільки була збентежена візитом найяснішого гостя, що зробила страву для імператора зі всього, що було в будинку: яєць, борошна, цукру, молока і родзинок. Від хвилювання страва розвалювалася і виглядала вельми непрезентабельно, але дуже сподобалася імператорові, а рецепт він узяв на замітку, і пізніше страва отримала назву кайзерського омлету.

Національні різновиди омлетів

Немає нічого дивного в тому, що страви, подібні до омлету, існують в багатьох національних кухнях, оскільки яйця були завжди одним з основних продуктів харчування для багатьох народів.(Слайд № 9)

У Іспанії омлет називають «тортілья» і готують його частіше всього з обсмаженою картоплею і цибулею(tortilladepatatas). У цюстраву також можуть додати часник, солодкий стручковий перець, артишоки, а тортілью з шинкою або чорізо (ковбасою), називають tortillapaisana. На відміну від свого французького «побратима», такий омлет смажать виключно на оливковій олії і подають в холодному і гарячому вигляді.

На Середньому Заході в США можна спробувати так званий омлет (Denveromelette) Денвера, який складається з яєць, шинки, цибулі і зеленого стручкового перцю, а інколи в нього додають також сир або картоплю.

Італійці гордяться своєю фрітаттою: окрім яєць в неї можуть входити будь-які овочі, гриби, сир, м'ясні продукти і навіть макарони. На відміну від багатьох інших різновидів омлету, у фрітатту не прийнято додавати продукти, що містять велику кількість рідини. Та і готується фрітатта повільно від 25 до 60 хвилин залежно від рецептури, хоча сучасні кухарі використовують і швидші рецепти страви. Річ у тому, що фрітатту не обов'язково підсмажувати на сковорідці, а ось побувати в духовці вона повинна обов’язково.

    • Французи не додають в омлет молоко, воду, борошно і так далі. Вони вважають, що ця страва не має бути пишною, тому при смаженні сковороду не прикривають кришкою.

    • Секрет смачного і пишного омлету - в ретельному змішуванні яєчної маси і молока. При цьому важливо, що начинки додаються в масу, коли вона вже збита, дуже акуратно. Використовувати масу для омлету потрібно відразу ж після приготування, інакше готовастрава не буде ніжною і повітряною.

    • Страва вийде пишніша, якщо готувати її в сковорідці під кришкою, яка змащена з внутрішньої сторони маслом.

    • Омлет смажити в невеликій кількості жиру, спочатку на сильному вогні під кришкою, щоб він піднявся і «окріпнув», а потім і на слабкому вогні до готовності.

    • Деякі хазяйки стверджують, що якщо вилити омлет на ненагріту сковороду і відразу зробити повільний і слабкий вогонь – омлет вийде пишним. Також для пишноти деякі додають в омлет сухі дріжджі або соду (але це необов’язково).

    • При приготуванні омлету важливо встановити міру готовності: готовий омлет при постукуванні по сковороді повинен вільно сповзати на тарілку. Також легке струшування при приготуванні омлету не дає йому пригорати.

    • Омлет зазвичай подають, скрутивши його в трубочку або склавши навпіл, якщо дуже великий - нарізують шматочками. Також можна порвати омлет двома вилками на невеликі шматочки і обсмажити їх до хрусткої скориночки.

    • Омлет можна подавати в холодному і теплому вигляді, з овочевим салатом або як гарнір до основної страви. Але зберігати його довго не рекомендують, і краще омлет з'їсти відразу після приготування, оскільки його смак може погіршати. Холодний омлет можна використовувати, як оригінальний наповнити для салату або супу. Особливо смачні листкові омлети: коли випікають декілька омлетних заготовок і перекладають начинкою.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Акція «Методичне літо»
Призовий фонд 50 000 грн!
Взяти участь

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з БІОЛОГІЇ залишилося:
0
1
міс.
0
5
дн.
1
8
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!