Сьогодні о 11:00
онлайн-конференція:
«
Освіта проти насильства: методи профілактики та алгоритми реагування
»
Взяти участь Всі події

План уроку образотворчого мистецтва в 7-му класі на тему "Архітектура та її види. Створення ескізу архітектурного образу епохи."

Образотворче мистецтво

Для кого: 7 Клас

20.10.2021

56

1

0

Опис документу:

Урок образотворчого мистецтва в 7-му класі на тему "Архітектура та її види. Створення ескізу архітектурного образу епохи."

Мета уроку: Ознайомити учнів з поняттям «архітектура», її видами, стилями та особливостями; розвивати творчу уяву, увагу, пам'ять, мислення; виховувати творчий інтерес до шедеврів світової архітектури.

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Урок № _____



Тема: Архітектура та її види. Створення ескізу архітектурного образу епохи.

Мета: Ознайомити учнів з поняттям «архітектура», її видами, стилями та особливостями; розвивати творчу уяву, увагу, пам'ять, мислення; виховувати творчий інтерес до шедеврів світової архітектури.

Обладнання. презентація до уроку, світлини архітектурних споруд, демонстраційні картки для гронування, підручник; кольорові олівці, альбоми.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

ХІД УРОКУ:

І. Органіційний етап.

Повідомлення теми, мети і завдань уроку.

- Тема сьогоднішнього нашого уроку «Архітектура та її види. Створення ескізу архітектурного образу епохи». Метою, яку необхідно досягти є: продовжувати знайомство з поняттям «архітектура», її видами, стилями та особливостями; вчитися малювати ескізи архітектурних споруд втілюючи в них образ епохи; розвивати творчу уяву, увагу, пам'ять, мислення; виховувати творчий інтерес до шедеврів світової архітектури.

ІІ. Основний етап.

  1. Пояснення нового матеріалу.


Твори мистецтва — неоціненне надбання людства, без якого неможливо уявити собі світової культури.

 

У процесі духовно-практичної діяльності люди здавна намагалися збагнути сенс життя, пізнати світ і самих себе у ньому. Пошуки відповідей на ці одвічні філософські питання митці реалізовують у художньо-образній формі, використовуючи притаманні певному виду мистецтва виражальні засоби. Образотворче мистецтво розкриває багатство барв і форм навколишнього світу за допомогою пластичних і колористичних матеріалів (фарб, мармуру, глини і т. п.), у той час як архітектура і дизайн — через матеріальні конструкції та речі, що існують у просторі і задовольняють практичні й духовні потреби людей. Під час навчання майбутні архітектори, дизайнери, майстри декоративно-прикладного мистецтва опановують поняття, які є основою спецефічної мови образотворчого мистецтва: «композиція», «фор

ма», «колір», «об’єм», «простір», «стилізація» тощо. Однак, вико-

ристовуючи одні й ті самі засоби, ці види мистецтва мають різні образні мови, і художній образ розкривається в них по-різному.

У живописі, графіці та скульптурі дійсність, почуття і думки художника передаються у вигляді зображень, які існують у предметному середовищі людини. Споглядаючи їх, ми сприймаємо образи такими, якими їх уявив художник.

В архітектурі та дизайні образ виникає не тому, що будівлі та речі повинні щось зображати, а завдяки поєднанню об’ємних форм та їхньому гармонійному співвідношенню. Саме виразність форм і викликає в людини відчуття краси та художньо-образні асоціації. За своєю природою вони є конструктивними. Таким чином, головним мистецьким засобом в архітектурі та дизайні є виразність форми.

Важко переоцінити значення в житті людини архітектури, цього«кам’яного літопису світу», в якому втілилися провідні ідеї минулого та сучасності, колективний геній народів, їхня слава і гордість.

Архітектура (з грец. — будівництво) — вид візуального мистецтва, завданням якого є проектування та зведення будівель і споруд, що гармонійно формують просторове середовище людини.

Піраміда Хеопса в Єгипті, Версальський палац у Франції, Ка-м’янець-Подільська фортеця в Україні, Римський Колізей в Італії, житловий комплекс Таос-Пуебло на півдні США... Всі вони постають перед нами як відбиток людських пристрастей і соціальних та історичних подій. Вже давно немає тих людей, що зводили ці споруди, майже стерлися в пам’яті події та ідеї, якими жило тогочасне суспільство. Але архітектура здатна не тільки зберігати та відображати час, вона ще й формує його...

Ми живемо саме так, тому що навколо нас є певне оточення та певне середовище.

Змінимося ми — зазнає змін й архітектура.

В архітектурі взаємопов’язані функціональні, технічні та естетичні засади (доцільність, міцність, краса).

Існує три види архітектурної діяльності: містобудування, ландшафтна архітектура й архітектура об’ємних споруд.

АРХІТЕКТУРА ОБ’ЄМНИХ СПОРУД

Житлова (житлові та дачні будинки).

Культова (церкви, костели, мечеті, каплиці, храмові споруди, святилища тощо).

Суспільно-громадська (театри, музеї, навчальні заклади, магазини тощо).

Промислова (фабрики, заводи тощо).

Архітектурі притаманні особливі засоби виразності, завдяки яким досягаються архітектурна гармонія, врівноваженість, єдність різних архітектурних мас, а отже, візуальна досконалість.

Основними засобами виразності, які застосовуються в архітектурі, є пластика об’ємів, масштабність, ритм, пропорційність, а також фактура і колір поверхні.

А. Гауді. Будинок Батльо в Барселоні, Іспанія

 

Пластичність полягає в гармонійному, зумовленому певною ідеєю, переході від однієї частини споруди до іншої, від одного об’єму до іншого задля створення цілісного, єдиного образу споруди або архітектурного ансамблю.

Архітектурний масштаб —

співвідношення між розмірами споруди і людиною, а також між всією спорудою та її частинами і деталями.

 

Ритм — закономірне чергування однакових або подібних архітектурних форм чи їхніх елементів. Ритм створюється рівномірним повторенням архітектурних форм

 

 

(елементи орнаменту, колони в храмах, вікна в сучасних житлових будинках тощо).

Пропорції — співвідношення архітектурних форм за висотою, шириною і довжиною (розміри приміщень, віконних і дверних прорізів; форма і загальні розміри будівлі перебувають у пропорційній залежності).

Фактура матеріалу — це властивість архітектурної форми, що відображає об’ємний характер поверхні, тоді як текстура (малюнок) показує лінійну структуру матеріалу на поверхні (наприклад, текстура деревини).

 

Парк дитячих розваг «Казкове містечко»

 

Завод Іпоіега. Тайвань

Колір в архітектурі забезпечує виділення об’ємів, площин та деталей споруд і створює певний емоційний настрій.

 

Важливий засіб досягнення єдності та художньої виразності композиції в архітектурі — симетрія. Вона надає рівноваги архітектурним масам відносно центра, осі або площини симетрії.

 

Асиметрія в композиції архітектурних форм може сприяти виявленню динамічності художнього образу споруди.

  1. Педагогічний малюнок.

Вчитель поетапно показує етапи зображення ескізу архітектурної споруди

  1. Практична діяльність

Учні самостійно створюють ескізи архітектурної споруди, яка їх найбільше вразила.

ІІІ. Заключний етап.

  1. Аналіз робіт учнів

  2. Створення установки на відпочинок.

  • Чи справдились ваші очікування від уроку?

  1. Приведення організму у спокійний стан.

  • Чизнаєте Ви щосьцікаве про архітектуру?

  • Багато людей помилковопов’язуютьназвуПотьомкінськихсходів в Одесі з князем ГригоріємПотьомкіним. Насправді вони булапобудована за ініціативоюіншого князя — Михайла Воронцова, і не мала назви як такої. Вона з’явиласяпіслявиходу в світфільму «БроненосецьПотьомкін».

  • Першим в світіхмарочосомвважаєтьсяофіс страхового товариства в Чикаго, побудований в 1885 році. Будова мало 10 поверхів і стала першоюбудівлею, яку побудували з використанням каркаса. У Середньовіччівсігвинтові сходи «закручувалося» за годинниковоюстрілкою. Це ставило у вкрайневигідне становище ворогівпід час атаки, якінамагалися по цих сходах піднятися, і допомагалооборонятися господарям замка абофортеці.

  • Ейфелева вежа створювалася не як монументальний шедевр, а як тимчасовийекспонатВсесвітньоївиставки, присвяченійсторіччюФранцузькоїреволюції. Густав Ейфельрозраховував, що вона простоїть максимум 20 років.

  • Пентагон отримавназвузавдякисвоїйп’ятикутнійформі. «Пента» на грецькіймовіозначає «п’ять».

  • У Сінгапурі на даху двухсотметрового готелюMarinaBaySandsрозташованийвідкритийбасейн. Рівень води в ньому на кількасантиметріввище, ніж край самого хмарочоса. Через спеціальнийводозбірстікаюча вода потрапляє назад в басейн. З самого басейнустворюєтьсявраження, що вода переливається через край і стікає вниз по всіхповерхах.


  • У Марокко існуєтрадиціяфарбувативсібудинкиміста в один колір. Наприклад, в Марракешівсібудинкирудувато-червоні, а в Шефшауен — сині.

  • УсерединітайванськогохмарочосаТайпей 101 встановленийвеличезний 660-тонний маятник. Вінрозташованийміж 87-м і 91-м поверхами і знижуєрівеньнебезпеки при землетрусіабоурагані, врівноважуючиколиваннябудівлі.

  • Найбільшемостів в німецькомумістіГамбурзі. Тут їхпобудованоцілих 2300.

  1. Пояснення домашнього завдання

  • Принести фото власної кімнати.

  1. Приведення у порядок робоче місце.



Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.

Нещодавно завантажили