План-конспект уроку з образотворчого мистецтва

Образотворче мистецтво

Для кого: 2 Клас

19.01.2022

146

6

0

Сторінки документу:

Опис методичного матеріалу:

Харківська загальноосвітня

школа І-ІІІступенів № 31

Харківської міської ради

Харківської області

План-конспект уроку

з образотворчого мистецтва

для учнів другого класу

0201lrhm-3e0f-383x255.jpg

Вчитель: Каліш Тетяна Анатоліївна

Харків - 2021

Тема: «Поетична картини природи весни»

Мета даного уроку:

  • навчальна: розширити уявлення учнів про красу природи у різні пори року, сформувати уявлення про повітряну перспективу, розвивати комбінаторні здібності, навички та вміння передавати простір, вчити передавати глибину простору за допомогою теплих і холодних кольорів, деталізувати предмети переднього плану теплими і яскравими кольорами, заднього плану – холодними кольорами;

  • розвивальна: створити умови для розвитку комунікативних здібностей, сприяти розвитку уяви та фантазії, вміння бачити прекрасне;

  • виховна: виховувати любов до природи, емоційну чутивість до навколишнього світу.

Обладнання: мультимедійна презентація, пензлі, фарби, аркуші паперу А4, картина Василя Бакшеєва «Блакитна весна», музика П.І. Чайковського «Березень», фізкуьтхвилинка – Наталя Бучинська - дівчина-весна.

Тип уроку: інтегрований урок узагальнення і систематизації знань.

ХІД УРОКУ

  1. Організація класу до уроку.

  • Діти, почався урок образотворчого мистецтва. Тож згадаємо девіз цього уроку:

Малювати вчуся вправно.

Маю фарби дуже гарні

До уроку підготуюсь

І малюнком помилуюсь.

  1. Актуалізація та коригування опорних знань.

  2. Вступна бесіда.

- От і закінчилась весела, сніжна і холодна зима, але на зміну їй прийшла не менш чудова пора року.

  1. Відгадування загадки.

Зійшли сніги, шумить вода,

Земля вже квіти викида.

Буяє травка молода,

Все мертве оживає.

Коли, діти, це буває? (Навесні)

- Так, діти, прийшла чудова пора – весна.

  1. Асоціативний кущ.

  • Коли ви говорите про весну, що на думку вам спадає?

(чисте небо, сонечко гріє, пташки повертаються з вирію та співають, сніги навкруги тануть, течуть струмочки, незабаром розквітнуть підсніжники).

  1. Слухання вірша Наталі Забіли «Весна».

Ось іде весна ланами,
Перелогами, лісами.
Де не ступить — з-під землі
Лізуть паростки малі.

Як опустить вниз правицю —
Зеленіє скрізь травиця.
Як лівицю підведе —
Всюди листя молоде.

На берізку гляне зблизька —
У сережках вся берізка,

До верби підійде — ба! —

В білих котиках верба.

А як здійме руку вгору

До блакитного простору —
З кожним помахом руки

Линуть з вирію пташки.

Розквітають в луках квіти,
Зеленіють в лісі віти.
Все зелене, молоде…
За весною літо йде!

  • За нашим вікном настала довгоочікувана весна. Цю пору року всі чекають з нетерпінням. Весна – це час оновлення землі та всього живого. Все розпускається і розвивається, зеленіє і квітне. Квітне рідна земля, і на душі стає приємно, легко, весело.

  1. Повідомлення теми, мети і завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності учнів.

  • Сьогодні на уроці ми з вами вирушимо у весняний гай за допомогою художніх творів та живопису. Ви спостерігатимете за змінами у природі, які сталися з приходом весни. Навчитесь зображувати ці зміни словами та фарбами, бачити красу природи.

  1. Вивчення нового матеріалу.

  1. Розповідь учителя.

  • У кожної пори року свій аромат. Зима пахне свіжістю, осінь — прілим листям та дозрілими яблуками. А ось навесні повітря насичене ароматом землі та квітучих дерев. З приходом весни наші українські сади потопають в запашних квітах. Здається, що весь сад укрито пухнастим білим, а іноді рожевим снігом. А довкола лунає ніжна та ласкава музика весни.

  1. Зоровий ряд. Знайомство з художником.

  • Допоможе нам глибинно дізнатися якою є весна, майстер російського пейзажного та жанрового живопису - Василь Бакшеєв.

(Демонстрація портрета художника).

  1. Робота з репродукцією картини весняної пори.

  • Подивіться уважно на картину Василя Бакшеєва «Блакитна весна»

(Демонстрація картини).

  1. Бесіда.

Яку пору року зобразив художник?

Чому ви так думаєте?

Яка картина за настроєм: сумна чи радісна?

Якими кольорами насичена картина?

  1. Розповідь вчителя про картину.

  • Ця картина має назву “ Блакитна весна”. Ми бачимо, що день сонячний і теплий: від дерев лягають тіні, а стежка залита водою від танучого снігу. Але саме чудове на цьому пейзажі - небо. Саме таким воно буває навесні, і тільки навесні, таким глибоким, пронизливо-блакитним, дивлячись на яке, найсильніше відчуваєш, що зима пішла, а життя триває. Дерева ще стоять без листочків. Тільки-тільки починають процвітати квіти. Хоч сонця і не видно на картині, але воно відчувається в усьому. Дерева стоять у всьому світі, небо переливається. Художник показав нам не густий ліс, а березовий гай. Де стоять тоненькі берізки, ніби тільки що прокинулися від сну. Якщо подумки відправитися в цей гай, то можна почути свист солов'я, відчути свіжість вітерця і аромат свіжої весни.

  1. Фізкультхвилинка.

  2. Засвоєння знань, формування вмінь і навичок.

  • Сьогодні ми будемо малювати весну. У кожному малюнку є головне і другорядне.

  • Головне можна виділити розміром, розміщенням, освітленням ,кольором.

  • Головне найчастіше зображують на першому плані, а другорядне має бути дрібнішим і виступає на другому плані.

( Учитель зображує схему побудови малюнка на дошці)

(На парту учням роздає картки з планом малюнку).

  1. Інструктаж.

  • Малювати починаємо з горизонтальної лінії по середині аркуша, що зображує землю. Лінію ділимо на дві частини, а потім кожну частину – ще на дві. На відрізку тонкими вертикальними штрихами намічаємо стовбури дерев. Трошки нижче горизонтальної лінії намічаємо далечінь змлі.

  • Пам'ятайте, що на малюнку віддалені предмети сприймаються меншими, а їхній колір блідішим.

  1. Самостійна практична робота.

(Звучить музика П. Чайковського “ Березень” для створення емоційного

настрою).

  1. Аналіз і оцінювання малюнків.

  2. Узагальнення і систематизація навчальних досягнень учнів.

  • Яку пору року ви сьогодні зображували?

  • Чим відрізняється весна від зими?

  • Що навесні відбувається з деревами?

  • Як правильно зобразити весняний пейзаж

    Підсумок уроку.

  • Визначення завдання для підготовки до наступного уроку.

  • Прибирання робочих місць.

  • Проголошення уроку завершеним.

Вміст:

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.