План-конспект уроку з лікувальної фізкультури. Тема: "Розвиток координаційних здібностей".

Інклюзивна освіта

Для кого: 7 Клас

11.09.2019

983

55

0

Опис документу:
Детальний план-конспект уроку з лікувальної фізкультури для учнів 7 класу з інтелектуальними порушеннями, але підійде і для інших класів. Тема: "Розвиток координаційних здібностей". Урок пропрацьований. Все детально, доступно розписано. Індивідуальна форма проведення корекційного заняття, урок розрахований на 25 хвилин.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

План-конспект уроку з лікувальної фізкультури для учня 7 класу.

Тема: Розвиток координаційних здібностей.

Завдання:

  1. Активізація розумової діяльності.

  2. Розвиток продуктивного мислення.

  3. Розвиток мимовільної та довільної пам’яті.

  4. Розвиток просторового орієнтування.

  5. Розвиток навички носового дихання в спокої та під час виконання фізичних вправ.

  6. Збагачення активного та пасивного словникового запасу.

  7. Виховання дисциплінованості, старанності, наполегливості, здатності до вольового зусилля.

  8. Розвиток мисленнєвих операцій на основі послідовного виконання рухових дій.

  9. Розвиток координації рухових дій.

  10. Розвиток узгодженості мікро- та макромоторики.

  11. Розвиток кінестетичного контролю при засвоєнні рухових навичок.

  12. Розвиток дрібної моторики рук.

  13. Збагачення та конкретизація запасу жестових знаків і піктограм.

  14. Формування позитивного психоемоційного стану.

  15. Розвиток просторової уяви.

  16. Розвиток кінетичних та кінестетичних відчуттів різної модальності та вміння їх диференціювати.

  17. Тренування вестибулярного апарату.

  18. Розвиток здатності зберігати рівновагу в статичних положеннях і в русі.

  19. Формування навички правильної постави.

  20. Корекційні завдання: Корекція психоемоційного стану. Корекція психофізичного напруження.

Дата проведення:

Місце проведення: спортивний зал.

Тип уроку: комбінований.

Зміст уроку

Дозування

Організаційно -методичні вказівки

І. ПІДГОТОВЧА ЧАСТИНА.

Підготовче дихання. Ха-дихання лежачи. Динамічні дихальні вправи.Ритмічне дихання.

Підготовче дихання

В.п. ноги нарізно.

Вдих – підняти руки через сторони вгору до горизонтального положення, поволі прогнутися назад. Зімкнути руки за потилицею, випнути груди, відхилити голову трохи назад. Цю позу набути без будь-якого напруження м’язів. Видих – енергійно, щоб якомога більше звільнити легені від повітря. Вдих – повільно, глибоко. Спочатку можна робити довільно, а потім по рахунку. Вдих виконується протягом 6-7 с (поступово, починаючи з 2 с), заповнюючи нижні, а потім і верхні відділи легень. Видих – у такій же послідовності, виконується протягом 6-7 с (поступово, починаючи з 2 с).

Ритмічне дихання

В.п. сидячи.

Випростатись, розслабити м’язи. Енергійно видихнути. Вдих – глибокий, відраховуючи приблизно 6 пульсових одиниць. Видих – так само, відраховуючи приблизно 6 пульсових одиниць. Дихання стає пульсуюче, але безперервне, з невеликими хвилеподібними затиханнями між окремими ударами пульсу. Кожен вдих виконувати протягом стількох пульсових одиниць (ударів серця), як і видих.

Ха-дихання лежачи

В.п.  лежачи, руки вздовж тулуба долонями до підлоги.

1. Зробити вдих, як при повному диханні, одночасно піднімаючи руки та опускаючи їх на підлогу за головою.

2. Затримати дихання (2-3 с). Підняти вертикально вгору руки та ноги (долоні рук розгорнуті одна до одної). Розслабитись. Широко розкрити рот, розтягнувши куточки губ до вух.

3. Підняти ноги і, згинаючи їх в колінах, охопити руками, притискаючи стегна до живота. Голова чолом торкається колін. Одночасно (мимовільно) – різкий видих через рот зі звуком «Хххаа» (не вимовляється, а виникає у зв’язку з швидким рухом повітря).

4. Затримати дихання (2-3 с). Випростати руки і ноги вертикально вгору.

5. Повний вдих. Пауза кілька секунд (затримка дихання на 2-3 с).Повільно опустити руки за голову та ноги на підлогу.

6. Повільний видих через ніс, одночасно опускаючи руки з боків. Розслабитись. Повторити 4 рази.

Дихання для зміцнення нервової системи

В.п.  о.с.; руки вздовж тулуба.

1. Енергійний видих.

2. З повільним вдихом (як при повному диханні йогів) піднести поволі руки вперед до горизонтального рівня, обертаючи долоні вгору.

3. Затримати дихання (5 с). Повільно (протягом 1-2 с) сильно стиснути пальці в кулаки. Повільно зігнути руки в ліктях, наближаючи стиснуті кулаки до плечей (руки згинати з великим зусиллям, ніби долаючи значний опір).

4. Видих. Одночасно з видихом випрямити руки, розтиснути кулаки, опускаємо розслаблені руки донизу, нахиляючись уперед. Розслабитись.

Повторити 1-2-3 рази.

5 хвилин

Фронтальний метод проведення.

Слідкувати за поставою, темпом, правильністю виконання вправи.

ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА.

Кистьова та пальчикова гімнастика.

Протиставлення одного пальця кисті іншим. Почергове загинання пальців, потім їх одночасне випрямлення.

Мудри: «Динамічна»

Кожною рукою при видиху по черзі торкатися то одним, то іншим пальцем подушечки великого пальця; при вдиху розпрямити пальці; вдруге також на видиху пальцями торкатися по черзі великого пальця, але вже нігтями; при вдиху розпрямити пальці; втретє пальцями торкатися по черзі кінчика великого пальця, але при цьому ще впиратись ними в долоню; при вдиху розпрямити пальці. Починати краще з видиху. На склад «са-а-а» з'єднати вказівний і великий пальці; на склад «та-а-а» з'єднати середній і великий пальці; на склад «на-а-а» з'єднати безіменний і великий пальці; на склад «ма-а-а» з'єднати мізинець і великий пальці.

«Шива лінгам мудра»

Розмістити праву руку, злегка стиснуту в кулак на долоню лівої руки; витягнути великий палець правої руки вгору; ліву рука потрібно скласти у формі чаші, її пальці тримати вкупі; руки розмістити на рівні живота, а лікті відвести в сторони і трохи вперед.

«Знання»

вказівний палець легко з’єднати з подушечкою великого пальця. Три пальці, що залишились  випрямити, не напружуючи. Коли пальці спрямовані вгору, до неба, таке положення пальців називається мудра «Джняна» (жест споглядання). Якщо пальці спрямовані вниз до землі - мудра «Чин» (гармонії).

Почергове постукування пальцями однієї руки, обох рук одразу.

Вис прогнувшись на перекладині. Вис стоячи.

Вис присівши.

Сід (на п'ятах, з нахилом, кутом).

15 хвилин.

Фронтальний метод проведення.

Слідкувати за поставою, темпом, правильністю виконання вправи.

ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА.

Вправи на розслаблення, зняття психоемоційного напруження

І. В.п. - лежачи на спині, руки витягнуті над головою, очі заплющені. Максимально витягнути руки за голову, а ноги в протилежний бік, при цьому підошви стоп мають дивитися вперед, а пальці – вгору. Виконувати з напруженням (10 с). Пауза, розслабитись (30 с).

ІІ. «Поза візника»: сісти на край так, щоб гомілки були перпендикулярні до підлоги, а стопи стояли на ширині плечей; при цьому руки, зціплені в замок, опустити між ногами; плечі та голова повинні звисати, очі заплющені. Дихання діафрагмальне, неглибоке.

ІІІ. В.п. - о. с.

1. Кистьове згинання та розгинання. Вібрації руками (8 - 10 разів кожною рукою).

2. Стиснути в кулак кисть правої руки. Легкий струс руки. Те ж лівою рукою (6 - 8 разів кожною рукою).

3. Почергове стискання пальців в кулак і їх розтискання (асиметричне – обома руками). Вібрації та струси руками. (6 - 8 разів).

5 хвилин

Фронтальний метод проведення.

Слідкувати за поставою, темпом, правильністю виконання вправи.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.