План-конспект уроку для 6 класу "Покупки в Лондоні"

Опис документу:
Метою даного уроку з використанням ІКТ є навчити дітей спілкуватися англійською мовою стосовно обраної теми; сприяти розвитку як монологічного, так і діалогічного мовлення; розвивати аудіофонетичні навички та уміння працювати в часі. Під час уроку використовувалися різні форми та методи роботи: парна, групова, фронтальна; мозговий штурм, карта пам'яті. рольова гра. Урок проходив у вигляді змагання між 3-ма командами, де кожен працював на результат своєї команди.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема. Shopping. План-конспект уроку для 6 класу

Підтема. Shopping in London.

Практична мета. Закріпити вживання лексичного матеріалу з теми «Shopping»; формувати здатність та готовність учнів здійснювати безпосереднє спілкування на уроці та вести діалог на задану тему; навчати учнів читання з метою повного розуміння змісту прочитаного.

Освітня мета. Формувати уявлення учнів про традиції та звички англійців під час здійснення покупок; розширювати лінгвістичний кругозір учнів.

Розвиваюча мета. Сприяти розвитку в учнів аудіофонетичних навичок; розвивати навички учнів в аудіюванні з метою здобуття необхідної інформації розвивати навички вирішування комунікативних задач уроку в заданих ситуаціях для спілкування; сприяти розвитку уміння виконувати завдання за певний проміжок часу (time management).сприяти розвитку пам'яті, уваги, логічного мислення.

Виховна мета. Прищеплювати вміння поводитися в магазині; формувати в учнів культуру спілкування; виховувати ввічливість; прищеплювати учням уміння роботи в парах і групах.

Обладнання уроку. Підручник, проектор, ноутбук, презентація “Shopping in London”, картки із завданнями, “гроші” для оцінювання; відеозаписи для фонетичної зарядки https://www.youtube.com/watch?v=cZIloQlFC3c та фізкультхвилинки.

Тип уроку: використання знань, умінь та навичок; урок-змагання

Форми роботи: фронтальна, парна, групова

Методи: Інтерактивний (рольова гра, мозковий штурм, мультимедіа)

Хід уроку/ The Procedure

  1. Організаційно-мотиваційний етап/ Introduction (1mn).

  1. Привітання / Greeting.

T: Good morning, children! How are you? Are you ready to work?

Ps: We are very well, thank you! …

  1. Повідомлення теми та мети уроку /Aim (2 mn)

T: Today we continue to speak about one of the important topic in our life. We are going to find out some information about the main items of our today`s theme. During the lesson you will practise in speaking, reading, listening and writing. For our today`s lesson you have been divided into 3 groups. So, don`t forget that should work as a team, help each other.

Т: But what are we going to speak about? I have a riddle for you to help you organize yourselves. Listen and think.

  • Usually two or more people take part in this process.

  • We do it in a special place.

  • We do it very often.

  • Usually women like to do it, men don’t like.

  • We can’t do it without money.

T. –So, children, what are we going to speak about?

Ps: Today we are going to speak about shops and shopping.

T. – Yes, you are right. To your surprise you’ll receive money for your activities at the lesson (of course in pounds, because today we are doing shopping in London`s famous shops).

  1. Актуалізація опорних знань з метою введення в іншомовну атмосферу .

1. Phonetic drill/Фонетична зарядка (2mn).

T. – Now, children, let`s revise the kinds of shops while listening the talking flashcards (учні слухають відео-запис назв магазинів та повторюють, тренуючи правильну вимову)

2.Vocabulary practice / активізація ЛМ теми.

А) Brainstorming (4mn).

T. So, kids, what kinds of shops do you know? Try to remember and fill in the MIND-MAP. (Group work – кожна група заповнює карту назвами магазинів: чим більше, тим краще)

SHOPS

Possible answers: sport goods, men’s wear, newsagent’s, baker’s, supermarket, dairy, grocer’s, greengrocer’s, butcher’s, household items, fishmonger’s, confectionery, bookstore, stationer’s, electric appliance shop, furniture shop, hardware store, jewelry store, footwear, cosmetic shop, chemist’s, department store, market, toy store, flower’s.

В) Game “Right shop” (4mn).

T. Choose the right shop where you can buy these things. You have to match goods with the shops. (Group work – кожна група отримує по 2 карточки з назвами магазинів та поєднує назви магазинів з предметами, які в них можна придбати).

1) baker’s shop a) tables, chairs, wardrobes, bookcases

2) butcher’s b) boots, shoes, sandals, flip-flops

3) grocer’s shoр c) candies, cookies, chocolate, cakes

4) dairy shoр d) suits, dresses, shirt, skirts, trousers, coats

5) greengrocer’s e) tomatoes, potatoes, cucumbers, cabbage, fruits.

6) clothes shop f) milk, butter, cheese, sour cream, yogurt

7) foot – wear shop g) different kinds of meat

8) confectionery h) tea, coffee, sugar, tinned fish

9) furniture shop i) white and brown bread, rolls, cakes, biscuits

T. _ So, children, what can you buy at the baker`s shop (butcher`s, grocer`s, etc.)?

PPs: We can buy …

ІІI. Основна частина уроку / The main part of the lesson.

1. Give the correct variant of the words (2mn).

T. So, you have already known that shopping process is impossible without some persons and things. What are they? You can find their names on the cards, but the letters are mixed. Try to guess and write them correctly.

1) e c r i p - ___________________________

2) pohs sistatnsa________________________

3) rktmae_____________________________

4) perketmarsu _________________________

5) n e y o m - __________________________

6) e r c u s m t o - _______________________

Keys. Price, shop assistant, market, supermarket, money, customer

2.Check on homework / Перевірка домашнього завдання (10mn).

T. Now, let`s imagine that we are in a shop. At home you have writes dialogues about your last shopping. So, please, acting out your dialogues. (Учні драматизують діалоги із домашнього завдання)

3. Physical breaths / Фізкультхвилинка (3mn).

4. Listening practice / Аудіювання (5mn).

T. Listen to the text about some English shops and famous shopping centres in London and be ready to complete the sentences using the correct variant of answer.

The Corner Shop is a small shop on or near a street corner. They usually sell food for very high price.
Harrods is a department store. It has 330 departments. Up to 300,000 customers visit the shop on peak days. More than five thousand shop-assistants work at Harrods.It is a very expensive shop. 
Sainsbury’s is the biggest of the supermarket chains. It sells good food, wine, do it yourself goods.
Mark & Spencer is a chain store. It is a number of department stores which sell men’s and women’s clothing, home furniture, plants and food. The company has over 700 stores over the world. 
The Body Shop sells perfumes, soap, shampoo, skin-care products for men and women.

The sales in most of shops are in January and July.

Choose the correct variant to complete the sentences according to the text:

1. Hаrrоds іs оne оf the wоrld's famous … .

а) markets;

b) department stores;

с) restaurants.

2. It has over … departments.

а) 30;

b) 430;

с) 330.

3. The Corner Shop is a … .

a) small shop on or near a street corner;

b) small shop in the city centre;

с) small market near a street corner

4. Sainsbury’s sells ...

а) men`s clothes;

b)toys;

с) food, wine, do it yourself products.

5. Mark & Spencer is a ….

а) dairy;

b) baker’s;

с) chain store.

6. How many stores are there in Mark & Spencer company?

а)7 ;

b) 7 thousand;

с) 7 hundred.

7. The Body shop sells...

а) clothes;

b) foot wear;

с) skin-care products.

8. The sales are….

а) February and June;

b) January and July;

с) October and May.

T. Let’s check up the sentences.

Keys. 1) b; 2) c; 3) a; 4) c; 5) c; 6) c; 7) c; 8) b.

5. Reading and writing practice / Читання та письмо (8 mn).

  1. Pre-reading Activity.

Учні розглядають фото відомих лондонських магазинів і гадають, що вони можуть там купити як сувеніри для їхніх родин та друзів.

  1. While-reading Activity.

Exercise 2 page48

Учні в групах читають текст ( кожна група свою частину) і заповнюють таблицю за його змістом.

Shop

What to buy?

Special features

  1. Post-reading Activity.

Етап перевірки розуміння змісту тексту.

Exercise 4 page 49 – учні читають твердження і визначають, яких магазинів Лондона вони стосуються.

ІV. Заключна частина уроку / The Conclusion (2mn).

  1. Summarizing / Підведення підсумків уроку.

Т. We’ve worked hard. We discussed a lot. We can see that shopping has really become an important part of our everyday life. We can’t imagine our life without shopping. Thank you for the lesson.

Let’s revise:

  1. What kinds of shops do you know?

  2. What can we buy in them?

  3. What shops in London do you remember?

P1. There are many kinds of shops such as baker’s, grocer’s, greengrocer’s, ready-made clothes shop, sport goods shop, etc. We can also mention department stores, supermarkets and markets.

P2. We can buy fruits and vegetables at the greengrocer’s shop. And if we need milk, butter, cheese, sour cream, we go to the diary shop.

P3. In a supermarket, department store and in a market people can buy food, clothes and other products there.

P4. In London there are many famous shops and shopping centres: they are Harrods, Mark& Spencer, Forbidden planet, Hope and Greenwood, Hamleys…

  1. Home assignment / Повідомлення домашнього завдання. Evaluation / оцінювання (1mn)

Exercise 6 page 50 – your friend is going to London next month. Tell him / her about places to go shopping there. Answer his / her questions.

  • Write the names and kinds of London`s shop - 4-6 points

  • Tell him / her about places to go shopping there(6-8 sentences) -7-9points

  • Write and act a dialogue about shopping in one of London`s shops – 10-12points

Thank you for your preparations for the lesson. Your marks according to the course of money are the following…

120£ - 12

110£ - 11

100£ - 10

90£ - 9

80£ - 8

70£ - 7

60£ - 6

50£ - 5

40£ - 4

30£ - 3

20£ - 2

10£ - 1

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ залишилося:
0
4
міс.
0
5
дн.
0
7
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!