План-конспект тренінгу "Безпечний інтернет"

Опис документу:
Мета: розширити й поглибити знання про безпечний Інтернет; розвивати уважність, спостережливість, мовленнєві навики, пам’ять, виховувати любов до родини, навколишнього світу, етичне спілкування між товаришами, дорослими, молодшими друзями. Обладнання: комп’ютер, папір, олівці, ручки, стікери .

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тренінг

Безпека дітей в Інтернет

Мета: розширити й поглибити знання про безпечний Інтернет; розвивати уважність, спостережливість, мовленнєві навики, пам’ять, виховувати любов до родини, навколишнього світу, етичне спілкування між товаришами, дорослими, молодшими друзями.

Обладнання: комп’ютер, папір, олівці, ручки, стікери .

Хід тренінгу:

Анкетування батьків!!!

Тренер. Вітаю всіх гостей. Сьогодні поговоримо про Інтернет, про безпеку дітей в Інтернеті. В лютому цього року вже вп’яте відзначають День безпечного Інтернету завдяки ініціативі компанії «Microsoft Україна» . Ця організація є засновником веб-ресурсу «Он-ляндія – безпека дітей в Україні». Спочатку домовимось про декілька правил для успішної роботи:

1 моб. телефони відключити

2 говорити все, що думаєте

3 слухати інших, поважати себе та інших

4 бути активним учасником

Про користь Інтернету

Оголошую мозковий штурм «Про користь Інтернету».

Вправа 1 «Сонечко» На промінцях сонечка напишіть свою улюблену справу в мережі Інтернет.

Тренер. Отож, користь очевидна.

Вправа 2 «Побажання»

Мета: знайомство учасників для створення комфортної атмосфери для роботи, представити можливість самопрезентації

Метод: індивідуальна робота

Назвати побажання учасникам тренінгу одним словом, яке починається на власне ім’я:

Оксана – організованості,

Катя – кмітливості,

Оля – оптимізму,

Роман – розумності тощо.

Кому хотілось би додати інші характеристики, які б ви дуже хотіли побажати учасникам тренінгу, але вони не починаються з вашого імені?

Тренер. Спілкуючись і Інтернеті, люди складають свою думку про інших користувачів Інтернету по тій інформації, що вони виклали про себе особисто. Але не завжи можна вірити тому що ми бачимо в інтернеті, і не завжди та інформація, яку про себе викладають є правдивою. Саме це і є.

Тренер. Поговоримо про рівень обізнаності українців щодо безпеки дітей в Інтернеті

Відео_1

В Україні було проведено Всеукраїнське дослідження «Рівень обізнаності українців щодо питань безпеки дітей в Інтернеті».

Детальне дослідження вперше було проведено в Україні.

Ключові результати:

З 96% дітей-користувачів Інтернету віком від 10 до 17 років 51% не знає про небезпеки в мережі. 52% дітей виходять в Інтернет передусім для спілкування у соціальних мережах, де залишають свій номер мобільного телефону (46%), домашню адресу (36%), особисті фото (51%).

44% дітей знаходяться у потенційній зоні ризику (розміщують особисту інформацію) і 24,3% вже були в ризикованих ситуаціях (ходили на зустріч з віртуальними знайомими). У віковій групі від 15 до 17 років цей показник досягає 60,3%.

72,5% дітей хочуть отримувати більше інформації про те, як убезпечити себе в Інтернеті.

77% батьків також висловили бажання більше дізнатися про безпеку Інтернету для дітей. У сім’ях діти краще за батьків розбираються у комп’ютері та Інтернеті. З 81% батьків, у яких на домашньому комп’ютері є антивірус, 95% зазначили, що його установкою і налаштуванням займалася дитина.

Дослідження показало: що дорослішою стає дитина, то більш безтурботно вона починає поводити себе в Інтернеті. Так, на реальну зустріч з людиною, з якою знайомі лише віртуально, вже ходили майже 12% опитаних дітей віком 10-11 років та більше ніж 60% підлітків 15-17 років (графік 1). Дані про своїх батьків у мережі (місце роботи, посада) залишили 0,4 дітей віком 10-11 років та 6,5% 15-17-річних (графік 2). 3 Найпопулярніші за відвідуваністю серед дітей ресурси в Інтернеті – соціальні мережі – містять найбільшу загрозу з точки зору доступності особистої інформації для сторонніх осіб.

У соціальних мережах свій особистий номер телефону вже залишили 46% дітей 10-17 років, вказали домашню адресу – 36%, розмістили особисті фотографії – 51%.На які ризики діти наражають себе в Інтернеті?

Переглянути блок відео повязаних з безпекою дітей в Інтернеті (Відео_2)

Вправа 3 Гра «Хто більше?»

Яку Інтернет-термінологію ви знаєте?

  • По черзі „через одного” батьки поділяються на дві групи:

«Вконтакті» знаходяться в одній стороні, а «Однокласники» - в іншій.

  • Кожній з команд видається маркер та лист формату А4.

  • Тренер пропонує командам написати за 2 хвилини якомога більше Інтернет-термінологій, тобто все, що пов’язано з Інтернетом. Але назви сайтів писати не можна.

Наприклад: спам, комунікації, вірус, друзі, сайт, пошта та інші.

  • Далі кожна з команд називає одне слово по черзі. Якщо в іншій команді воно є, обидві групи закреслюють слово.

  • Перемагає той, в кого найбільша кількість незакреслених слів.

Знаймомство з новою інтернет термінологією:

Знайомство з новою інтернет-термінологією

Аська (ICQ) – це служба обміну миттєвими повідомленнями, що забезпечує миттєве

відправлення та отримання текстових повідомлень.

Спам (англ. spam) — масова розсилка кореспонденції рекламного чи іншого характеру людям, які не висловили бажання її одержувати.

Спамом називають небажану електронну пошту, що надходить без вашої згоди. Найнадійніший засіб боротьби зі спамом — не дозволити спамерам роздобути вашу електронну адресу. Це важке завдання, але деякі запобіжні заходи все ж варто вжити.

  • Не варто без необхідності публікувати адресу електронної пошти на веб-сайтах чи в групах Usenet.

  • Не потрібно реєструватися на підозрілих сайтах. Якщо якийсь корисний сайт вимагає реєстрації, можна вказати спеціально для цього створену адресу.

  • Ніколи не відповідати на спам і не переходити за посиланнями, які містяться в ньому. Цим ви тільки підтвердите, що користуєтеся своєю електронною адресою й будете одержувати ще більше спаму.

  • Вибираючи собі ім'я електронної пошти варто, за можливості, обирати довге й незручне для вгадування ім'я.

Буллінг - в перекладі з англійської означає травлю, залякування.

Буллінг можна вважати різновидом насильства, тому існує декілька різновидів буллінга. Це:

  • буллінг у школі;

  • буллінг на робті;

  • буллінг в армії («дідовщина»);

  • кібербуллинг (насильство в інформаційному просторі).

Звісно, прояви буллінга можна спостерігати і в інших більш-менш організованих коллективах.

Тро́лінг (від англ. trolling) — розміщення в Інтернеті (на форумах, у групах новин Usenet, у вікі-проектах та ін.) провокаційних повідомлень з метою викликати  конфлікти між учасниками, образи, війну редагувань, марнослів'я тощо.

Тролінг є грубим порушенням мережевого етикету (нетикету).

В інтернет-термінології, «троль» — це людина, яка розміщує брутальні або провокаційні повідомлення в Інтернеті, наприклад, у дискусійних форумах, перешкоджає обговоренню або ображає його учасників. Слово «тролінг» може характеризувати одне конкретне повідомлення, або розміщення таких повідомлень загалом. Поняття «тролінг» також використовується, щоб описати діяльність тролів взагалі.

У наш час серйозної відповідальності за тролінг як явище нема. Єдине, чим можна боротися з інтернет-тролями — ігнорування, або ж введення на даному інтернет-ресурсі певних обмежень на IP-адресу комп'ютера.

Фішинг вид шахрайства, метою якого э «виманювання» персональних даних, будь-якими способами.

Кібергрумінг - входження в довіру дитини, з метою використання її в сексуальних цілях.

Тренер. Саме через це є небезпечним знайомство і анонімність в інтернеті.

Тренер. Обговоримо , як правильно та безпечно використовувати Інтернет

Вправа 4 «Анонім» Доля людини, міста і навіть держави визначена його ім'ям, кажуть мудреці. Кожен з нас при народженні отримує ім'я, яким нас називають близькі, знайомі і зовсім незнайомі люди. Наше ім'я записано в документах. Але в мережі Інтернет, реєструючись на сайтах, ми можемо не називати свого імені, а обрати собі нікнейм. Пропоную Вам представитись так, як вам хочеться, і записати ці імена –вигадані ніки (нікнейми) - на картках.

Завдання учасникам протилежної команди: за нікнеймами назвати його власника.

Обговорення: Чи легко було вгадати учасника? Інтернет є свого роду дзеркалом, в якому під різноманітними псевдонімами відбиваються життя людей. Але на відміну від світу реального, опинившись в мережі, кожна людина удостоюється можливості приховати свою особистість і діяти по-різному

Вправа «Хто надіслав листа?» Написати позитивне побажання і приклеїти стікер до квітки, поруч із пелюстками. Власники нікнеймів відгадують, хто їм надіслав листа.

Тренер. В інтернет просторі важко зрозуміти, хто знаходиться по той бік комп’ютера

Вправа 5 «Друкарська машинка» Учасники шикуються в одну лінію. Тренер озвучує рядок із вірша, який необхідно «надрукувати».

В неволі, в самоті немає,

Нема з ким серце поєднати.

То сам собі оце шукаю

Когось, аби порозмовляти.

Учасники називають по одній літері: 1-й – В, пропуск – всі плескають у долоні, 2-й – Н, 3-й – Е, 4-й – В і так далі. Якщо учасник помиляється, то він вибуває з гри, а всі решта починають спочатку. 11

Мережа Інтернет – швидкий віртуальний світ, в якому постійно треба мати концентровану увагу, щоб не потрапити у халепу.

Вправа 6 «Займи позицію» Учасники шляхом знаходження пари за карточками розбиваються на дві групи «Плюс» та «Мінус». По черзі називають чітко та коротко позитивні та негативні сторони Інтернету. Учитель записує на ватмані, потім обговорюють їх.

Вправа 7 «Рефлексія»

Розробляються правила поведінки в мережі Інтернет, використовуючи опорні слова:

Пам'ятай про Постарайся

Подбай про Зроби

Ніколи не Ні в якому разі не

Завжди Не забудь

Думай про Дізнайся про

Зверни увагу на Порадься з

Тренер. Аналіз анкетування батьків, проведеного на початку тренінга

Підсумки тренінгу

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ залишилося:
0
1
міс.
2
5
дн.
2
0
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!