План – конспект індивідуальної профілактичної бесіди: "Виникнення та шляхи вирішення конфліктних ситуацій"

Психологія

Для кого: 10 Клас, 11 Клас, 12 Клас

19.05.2020

631

28

0

Опис документу:

Тема бесіди: Виникнення та шляхи вирішення конфліктних ситуацій Мета: пояснити студенту можливі типи реакцій в конфліктних ситуаціях, допомогти розібратися з причинами агресивної поведінки, як спосіб відповіді на конфлікт. Обладнання: питальник Томаса на визначення типу поведінкової реакції в конфліктній ситуації.

0201lylr-0940-833x587.png

Перегляд
матеріалу
Отримати код

План – конспект індивідуальної профілактичної бесіди

Тема бесіди: Виникнення та шляхи вирішення конфліктних ситуацій

Мета: пояснити студенту можливі типи реакцій в конфліктних ситуаціях, допомогти розібратися з причинами агресивної поведінки, як спосіб відповіді на конфлікт.

Обладнання: питальник Томаса на визначення типу поведінкової реакції в конфліктній ситуації.

Час: 40 хв

Місце проведення: кабінет психолога

Хід роботи:

Перелік питань:

  1. Як Ти думаєш, чому виникають конфлікти між студентами? І як зазвичай вирішуються дані конфлікти?

Відповідь: Через оточення людей, яке є поза університетом, через різний соціальний статус дітей. Вирішувати можна конфлікти різними способами: виявляти агресію(після пар набити один одного) або пристосуватися,звикнути, що бувають непорозуміння, і з часом конфлікт сам по собі проходить.

  1. Як саме люди, які Тебе оточують поза університетом впливають на виникнення конфліктів з одногрупниками?

Відповідь: Є різні прошарки населення і якщо зустрічаються люди з багатших і бідніших сімей їм тяжко знайти спільну мову через їх соціальний статус. Також впливає виховання і різні поняття щодо етичних правил поведінки.

  1. До якого прошарку населення Ти себе відносиш? І чому саме виникають конфлікти з людьми з інших прошарків?

Відповідь: До середньо забезпечених сімей. А виникають тому,що якщо люди багаті, то вони рідко цінують , що мають, починають «понтуватись»,через це з ними тяжко знайти спільну мову. А ті,що бідні, переважно замкнуті в собі,неприступні. Тяжко знайти з ними спільні інтереси.

  1. Чому виникають конфлікти між студентами та викладачами? Як усуваються причини цих конфліктів?

Відповідь: Бо часом викладачі погано викладають свій предмет і студенти не розуміють нічого, але коли про це йому скажеш,то він злиться, і тоді розвивається конфлікт. Також через те,що у викладачів є свої любимчики. Ніяк такі конфлікти не вирішуються,бо викладач, то викладач, в нього є своя думка і тяжко довести йому протилежне,хоч воно може бути правильнішим.

  1. Розкажи, які конфлікти в Тебе виникали, і як Ти їх вирішував? Які інші способи вирішення конфліктів Ти можеш назвати?

Відповідь: Викладач не хотів ставити залік – купив чайника. Так як я часом прогулюю пари в мене через це виникають конфлікти з куратором – я тоді обіцяю, що буду ходити. Щоб вирішити конфлікт треба вияснити причину,піти на зустріч або поступитися(але залежить який конфлікт)

  1. Чому Ти прогулюєш пари?

Відповідь: Просто часом пари дуже нудні,навіщо ходити на лекції,коли те саме можна прочитати в Інтернеті. Я ходжу на пари, як мені цікаві.

  1. Як думаєш, чи можливе безконфліктне спілкування?

Відповідь: Так,можливе

  1. Яким чином?

Відповідь: дотримання викладачами і студентами правил етичних взаємостосунків,а також якщо подібні характери легше спілкуватись,потрібно знаходити спільні інтереси.

  1. А якщо характери різні, то що без конфліктів не обійтись?

Відповідь: Якщо різні характери, то потрібно йти на компроміс.

Проведення опитувальника Томаса
За допомогою проведеного опитувальника Томаса було визначено, що переважаюча поведінка в конфліктній ситуації – це конкуренція, тобто задоволення своїх інтересів не зважаючи на інших. Також встановлено ще один переважаючий тип реакції – це компроміс,тобто і різних ситуаціях під впливом певних чинників досліджуваний може по - різному реагувати на конфліктну ситуацію.

Поради психолога-практиканта:

  • Потрібно навчитися знаходити спільну мову і інтереси з усіма людьми.

  • Якщо все ж суперечки не уникнути, то слід спокійно пояснити свою точку зору своєму співрозмовнику, і вислухати обов’язково його. Можливо це допоможе дійти спільного рішення.

  • Думати перш ніж вступати в суперечку. Подумати чи потрібно тобі це, і чи принесе тобі вона якусь користь або знання.

  • Намагатися у всіх конфліктах знаходити компроміс.

  • Не вступати з викладачами у дискусії на рахунок методів його викладання, бо це його власна точка зору, яка має право на існування.

  • Відвідувати пари, навіть, якщо вони нудні, бо викладач готується і старається щось пояснити і навчити, яким би він це способом не робив.

Висновок: Зі студентом проводилася індивідуальна бесіда тому, що він проявляв агресивну поведінку тоді, коли виникала конфліктна ситуація. В ході бесіди за допомогою питань та питальника було вияснено чому саме виникають конфлікти в студента і якими способами він їх вирішує. Студент розуміє, що часом потрібно йти на компроміс, але все одно переважає в нього конкуренція, тобто він намагається в суперечці доказати своє будь-яким чином . Після бесіди студент зрозумів, що поступав в деяких ситуаціях не правильно, і по словах психолога коледжу, на даний момент в нього ще не було жодного пропуску без поважної причини, і таких гучних конфліктів ані з студентами, ані з викладачами.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.