Північна Америка. Загальні відомості. Історія відкриття та освоєння Північної Америки

Географія

Для кого: 7 Клас

18.10.2021

67

1

0

Опис документу:

Саме тут можна зустріти географічні дива та парадокси. Острів Ґренландія — «зелена земля», а насправді вкрита шаром льоду до 3400 м, океан з обманливою назвою Тихий, Алеутські о-ви, назва яких перекладається «в чому справа?» Тут можуть дно залишкових озер використовувати як аеродром для надзвукових літаків.

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тема. Північна Америка. Загальні відомості. Історія відкриття та освоєння Північної Америки

Мета: сприяти засвоєнню знань про основні риси географічного положення Північної Америки, удосконалювати роботу учнів з картами, вчити аналізувати, робити висновки, розширювати кругозір дітей щодо історії відкриття та освоєння материка, зацікавити темою, розвивати вміння працювати в колективі, працювати з тематичними картами; розвивати пізнавальний інтерес, творче мислення, виховувати культуру спілкування, самостійність.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Обладнання: атласи, фізична карта півкуль, контурні карти, набір картин з курсу «Географія материків та океанів», портрети дослідників, підручник, слайди для мультимедійної дошки, план вивчення материка, план характеристики географічного положення в довіднику учня.

Географічна номенклатурамиси: Мерчісон, Мар’ято, Принца Уельського, Сент-Чарльз; затоки: Гудзонова, Мексиканська, Аляска; острови: Ґренландія, Ньюфаундленд, Великі Антильські (Куба, Гаїті, Ямайка), Малі Антильські, Канадський Арктичний архіпелаг; півострови: Лабрадор, Флоріда, Каліфорнія, Аляска, Юкатан, течії: Ґольфстрім, Каліфорнійська, Північно-Тихоокеанська, Лабрадорська.

ХІД УРОКУ:

I. Організаційний момент

I I. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів

Об’єднання учнів у групи по 4–5 чоловік.

Прийом «Шукай асоціації»

Роздаються картки. На відповідь відводиться 2 хв.















Вогняна Земля

Христофор Колумб

м. Ґальїнас

Пампа

Маракайбо

Фроуерд

Сельва

Котопахі «Сяюча гора»

Аконкаґуа

Гумбольдт

Льянос

Тітікака

Парамос

хвиля амазуну

Атакама

«Мідні гори»

Памперо

Ґвіанське ... ?

?... Дрейка

«Бігль»

Горн

Ісалько

Ла-Плата

Ігуасу

 

 

 

ІІІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності учнів

1. Прийом «Здивую всіх»

Учитель. Отже, ми починаємо вивчати материк — Північна Америка.

 Саме тут можна зустріти географічні дива та парадокси. Острів Ґренландія — «зелена земля», а насправді вкрита шаром льоду до 3400 м, океан з обманливою назвою Тихий, Алеутські о-ви, назва яких перекладається «в чому справа?» Тут можуть дно залишкових озер використовувати як аеродром для надзвукових літаків.

 IV. Вивчення нового матеріалу

1. Прийом «Географічна лабораторія»

План характеристики материка і його ФГП (робота з довідником учня). Учні дають самостійно оцінку ФГП Північної Америки (робота з атласами).

2. Прийом «Шпаргалка»

Вчитель на дошці складає картосхему. Учні на контурних картах наводять основні лінії, що характеризують географічне положення: екватор, нульовий меридіан, тропік, полярне коло. Підписують назви океанів, морів, течій, крайні точки, острови, дають характеристику берегової лінії. Таким чином, особливості ФГП материка проговорюються двічі. В кінці цього етапу робиться висновок, що на відміну від материків тропічних широт Північна Америка розташована у Північній півкулі.

3. Прийом «Проблемне питання»

1)         Користуючись картою, доведіть, що Північна Америка має велику протяжність з півночі на південь (від 72° пн. ш до 7° пн. ш.) Висновок — перетинає всі географічні пояси, крім екваторіального.

2)         У яких широтах має більшу протяжність із заходу на схід?

3)         Роль холодних і теплих течій. (Розповідь про течії: Аляскінська, Каліфорнійська, Лабрадор, Ґольфстрім.)

4. Прийом «Творча лабораторія»

Робота з таблицею «Відкриття та дослідження Північної Америки».

Час дослідження


Дослідники


Результати досліджень


 




 

 

 




 

 

 

V. Закріплення вивченого матеріалу

1. Прийом «Мозковий штурм»

Чим відрізняється фізико-географічне положення Північної Америки від фізико-географічного положення інших, уже вивчених нами материків?

VI. Підсумок уроку

Оцінювання учнів.

VII. Домашнє завдання

•          Опрацювати відповідний матеріал підручника.

•          Закінчити роботу в контурних картах.

































Час дослідження


Дослідники


Результати досліджень


 




 

 

 




 

 

 




 

 

 


 

 



Час дослідження


Дослідники


Результати досліджень


 




 

 

 




 

 

 




 

 

 




 

 





Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.

Нещодавно завантажили