Сьогодні відбувся
Вебінар:
«
Стратегії подолання наслідків психологічної травми у педагогів засобами арттерапії
»
Взяти участь Всі події

Підсумкова контрольна робота з предмета " Українська мова".Підготовка до ЗНО.

Українська мова

Для кого: 10 Клас

26.01.2022

180

5

0

Опис документу:

Контрольна робота з української мови проводиться у формі тестування. Її мета - перевірити відповідність знань, умінь і навичок учнів програмовим вимогам і оцінити рівень їх навчальних досягнень з наступних тем: " Орфографія", "Орфоепія", " Лексикологія", " Будова слова", " Морфологія". " Синтаксис".

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Українська мова

Підсумкова контрольна робота для 10 класу

Завдання 1-20 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише один правильний. Виберіть правильний варіант відповіді та позначте його.

1.Усі приголосні звуки тільки дзвінкі в рядку

А картон, нафта, орден, гаразд

Б життя, зірка, роз’їзд, дерево

В дуб, огляд, родина, змагання

Г циркуль, легкий, орел, девіз


2.Усі слова записані за алфавітом у рядку

А містичний, місто, мисливець, месник,

Б метод, метро, митець, мітинг

В милозвучний, мелодійний, мелодія, мілкий

Г мерзлий, мережа, мирний, міркувати


3. Виділене слово вжито в переносному значенні в реченні

А Вівсяні колоски мене бентежать ніжністю.

Б Цвітуть волошки в золотому житі, а над смарагдом луки сяє мак.

В Край шляху зупинилося село і гріється у бабиному літі.

Г Поросила, покропила хмарка дощиком гаї.


4.Не є синонімом до слова «діти»

А малеча

Б дітлахи

В дробина

Г недоліток


5.Правильно поєднано слово в антонімічну пару в рядку

А сидчи- стоячи

Б пішов- повернувся

В напруга- зусилля

Г земля- космос


6. Фразеологізми є синонімічними в рядку

А баглаї бити, давати горобцям дулі

Б піднімати руку, і пальцем не торкнутися

В давати чосу, давати драла

Г біла кістка, біла ворона



7.Усі слова утворено префіксальним способом у рядку

А видолинок, провулок, безрукавка

Б доброзичливий, мимоволі, хлібороб

В поневолити, переписати, розказати

Г крижина, крицевий, ясніти

8. Усі слова НЕ МАЮТЬ закінчення в рядку

А навесні, урозтіч, наш

Б восени, утричі, граблі

В досхочу, всмак, поруч

Г докупи, навмання, читання


9. Виділене слово утворено шляхом переходу з однієї частини мови в іншу в реченні

А Стоять дерева чарівні, покупані в блакиті.

Б Материнське око бачить глибоко.

В Розумний научить, а дурний намучить.

Г Добре слово приємно слухать.


10.З великої літери треба писати обидва слова в рядку

А (Р,р)еспубліка (І,і)ндія

Б (О,о)стрів (Х,х)ортиця

В (Г,г)етьман (В,и)говський

Г (П,п)півострів (С,с)омалі


11. До чоловічого роду належать усі іменники в рядку

А кюре,собака, ярмарок, висип

Б аташе, полин, шампунь, алібі

В імпресаріо, караоке, кір, Сибір

Г фламінго, фугу, кабальєро, кашне


12. Усі іменники мають форми однини і множини в рядку

А слуховка, колосся, дерево, космос

Б круча, мати, острів, програма

В ножиці, річка, листя, селище

Г очі, музика, далина, дорога


13.НЕ ПРАВИЛЬНО утворено чоловіче ім’я по батькові у варіанті

А Віктор Ігоревич

Б Петро Олегович

В Максим Максимович

Г Всеволод Едуардович


14. Усі прикметники є якісними в рядку

А фіолетовий альбом, кислий аґрус, вишневий джем

Б гострий погляд, дубовий гай, справжній друг

В веселий клоун, щасливий поштар, смачний сніданок

Д стрункий хлопець, блідий вигляд, особовий склад


15. Правильно утворено ступені порівняння всіх прикметників у рядку

А щонайдобріший,самий освічений

Б самий охайний , легший

В найбільш талановитіший, ширший

Г якнайкращий, більш прогресивний

16. Усі слова є числівниками у рядку

А один, одиниця, одинак

Б три, трійка, потрійний

В четверо, четвертий, четвірко

Г десяток, десятеро, десятник


17. Правильно позначено час у реченні

А буде одна година ночі.

Б Прийти не пізніше десяти годин.

В поїхати в три часа дня.

Г Конференція почнеться об одинадцятій.


18. Усі слова є займенниками в рядку

А жоден, ти, а , я

Б котрий, той, хто, цей

В такий, ви, де, хто

Г весь, перед, мій, його


19. Дієслово НЕ ВЖИТО в реченні

А Благословенні сходження і прірви, і славен рідний і ніщивний край!

Б Суха трава пов’язана в пучки, коріння й зілля в сінях і в коморі.

В Небо було темне, затягнене хмарами.

Г Довкруг – обрізано жалі, обтято голосіння.


20. Прислівник ужито в реченні

А Собі кажу: змагайся і шукай!

Б У Катерини хата була збудована по-новому.

В Усе залишилось, як було, у хаті й коло хати.

Г Уздовж Росі похмурені горби зійшлись до берегів немов помірять силу.


Завдання 21-25 мають по п’ять варіантів відповіді, серед них лише один правильний. Виберіть правильний варіант відповіді та позначте його.

21. Апостроф треба писати в усіх словах рядка

А безправ…я, п…ятниця, св…ятковий

Б верб…я, моркв…яний, зв…язати

В пір…я, м…ята, торф…яний

Г довір…я, Св…ятослав, матір…ю

Д сузір…я, медв…яний, пір…їна


22. Літеру и треба писати в усіх словах рядка

А пр…ватний, мар..во, щ…тка

Б пр…зидент, кр..шталевий, вир..нає

В ч…нний, двіч…, пр…брежний

Г щ…лина, згадавш…, наш…

Д по-заяч…, буряч…ння, пр…мружити


23. Допущено помилку в написанні слів у рядку

А Хрестові походи, Миколаївська бавовняна фабрика

Б Андріївський узвіз, Генеральний прокурор України

В Золоті ворота, поема «Наймичка»

Г Володимир Великий, країни Заходу

Д Князівство Монакко, Аравійський півострів


24. Зміна приголосних при їх збігу відбувається у всіх словах рядка

А француз – францу…ький, волох – воло…ький

Б місто – мі…ький, завод – заво…ький

В вузький – ву..чий, юннат – юнна…ький

Г яйце – яє…ня, П’ятихатки – п’ятиха…ький

Д вік – ві…ний, брат – бра…ький


25. Подвоєння літер відбувається в усіх словах іншомовного походження в рядка

А кор….екція, ір…аціонального, бел…адона

Б ін…овація, ем…іграція, одіс…ея

В піаніс…имо, Тек…ерей, сум…а

Г бравіс…имо, Ал…а, мул…а

Д контр…озвідка, Ел…ада, дон…а


Завдання 26-27 передбачають установлення відповідності. До кожного рядка, позначеного цифрою, доберіть відповідник, позначений буквою.

26. Установіть відповідність між відмінами та іменниками.

Відміна

Іменники

1 перша

А ведмежа, зозуленя, курча, плем’я

2 друга

Б учителька, райдуга, плакса, сирота

3 третя

В доброта, жнива, мова, річка

4 четверта

Г вовченя, лоша, телятко, оленятко


Д терпіння, орлятко, базис, дідуньо


Е сталь, мораль, розкіш, блакить


27.Установіть відповідність між відокремленим членом та реченням.

1 означення

А Стоячи над урвищем, він думав глибоку думу.

2 прикладка

Б Ще не мороз, ще паморозь, іще трава пругка і соковита.

3 обставина

В Всі, за винятком Войчука, здивовано дивилися на шкіпера.

4 додаток

Г Матерям з найглибшим побажанням я від серця, щиро поклонюсь.


Д День, залитий сонцем, поволі згасав.


Е Вони, старі майстри-віртуози, були схожі один на одного, наче брати-близнюки…


Завдання 28-29 передбачають наявність роботи з текстом. Виконайте завдання подані після тексту.

Текст і завдання до нього

(1)Глухо стукотіли копита по задубілій землі, що вже де-не-де почала вкриватися білим пухнастим килимом. (2) Голосів не чулося. (3) Тільки форкав кінь та порипувала підпруга. (4) Попереду їхав отаман – невисокий присадкуватий чоловік років п’ятдесяти. (5) У всій його поставі відчувалася влада вдача, глибокі чорні очі світилися розумом, досвідом, набутим роками. (6) Карбоване зморшками лице видавало нелегкі роздуми. (7) Чимало, мабуть, довелося долати йому всіляких перешкод, нараз боронити честь і життя, дивитися смерті і вічі (За О. Пахучим).


  1. Позначте(знаком Х )односкладні безособові речення(у таблиці числа означають порядок записаних речень)

    1

    2

    3

    4

    5

    6

    7








  2. Позначте (знаком Х) складні речення

1

2

3

4

5

6

7
















Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.