Перспективне планування роботи гуртка «Чарівні пальчики»

Опис документу:
Підготувати дитину до цього важливого періоду, допомагає художня праця - це конструювання з паперу та робота з природнім і покидьковим матеріалами. Дії з папером виникають ще у ранньому дитинстві - діти люблять м’яти, рвати папір. Малюкам подобається шурхіт, перетворення аркуша, жмут. Усе це корисні для розвитку дитини заняття, адже вони розвивають відчуття, слухову увагу та сприйняття, дрібну моторику. Джерело: http://www.rzhyschiv-dnz-kalynka.edukit.kiev.ua/Files/downloads/%D0%9D%D0%B0%20%D0%

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

На порозі шкільного навчання – дитина має оволодіти певною кількістю знань, умінь і навичок. Її сприйняття, увага, пам'ять і мислення набувають довільності , мовлення - повноти і розгорнутості. Дитина має оволодіти здатністю вольового управління власною поведінкою. Велике значення у цей період є готовність руки дитини до виконання дрібних, точних та різноманітних рухів, узгодження руки та ока, розвиток окоміру, що вимагає оволодіти письмом.

Підготувати дитину до цього важливого періоду, допомагає художня праця - це конструювання з паперу та робота з природнім і покидьковим матеріалами. Дії з папером виникають ще у ранньому дитинстві - діти люблять м’яти, рвати папір. Малюкам подобається шурхіт, перетворення аркуша, жмут. Усе це корисні для розвитку дитини заняття, адже вони розвивають відчуття, слухову увагу та сприйняття, дрібну моторику.

У дошкільному віці заняття художньої праці дають змогу дитині не тільки оволодіти прийомами дій з папером такими, як згинання, багаторазове складання, надрізування, вирізування, склеювання, а й розвинути зорову пам'ять і увагу - шляхом концентрації на процесі виготовлення роботи, мовлення - шляхом збагачення словника на позначення геометричних фігур, понять «кут», «середина» «центр», творчу уяву, креативність .

У середній групі на заняттях з художньої праці я почала свою роботу з найпростішого – згинання паперу у вдвоє і наклеювання готових форм (ведмедик, зайчик,вагон,пташка).

Другим етапом освоєння конструювання з паперу є роботи з смужок ( сніговик , гірлянди).

Одним із різновидів конструювання з паперу є конструювання з паличок (пліт).

Багаторазове складання з паперу (павлін,собачка). Дуже люблять діти виконувати об´ємні квіти з паперу (підсніжники, кульбаби, тюльпани).

Більш складні роботи - це орігамі, японська техніка роботи з паперу (шляхом складання паперу у трикутники, які називаються модулями. Ця робота вимагає багато часу і витримки, точності .

Перспективне планування роботи гуртка

«Чарівні пальчики»

Жовтень

1. "Айстри у квітнику" (паперопластика);

2. "Їде з поля урожай" (покидьковий матеріал – коробки, сірники);

3. "Лялька" (нитки);

4. "Грибочки" (природній матеріал - шкаралупа волоського горіха, пластилін).

Листопад

1. "Їжачок-хитрячок (насіння, пластилін);

2. "Осіннє дерево" (природній матеріал(гілка), пластилін);

3. "Намисто для ляльки" (макарони);

4. "Підставка для пензлика" (покидьковий матеріал,фарби );

Грудень

1. "Красуня ялинка" (паперопластика);

2. "Ялинкові іграшки" (покидьковий матеріал (шкаралупа пустого яйця), пластилін);

3. "Новорічна гірлянда" (паперопластика);

4. "Сніжинка" (макарони).

Січень

1. "Сніговик" (солоне тісто);

2. "Лялька-мотанка" (нитки, клаптики тканини);

3. "Колобок" (покидьковий матеріал, папір);

4. "Зайчик" (паперопластика).

Лютий

1. "Валентинка" (паперопластика);

2. "Мишка-шкряботушка (покидьковий матеріал, картон);

3. "Зайчикова хатка" (паперопластика);

4. "Пливи-пливим човнику" (шкаралупа волоського горіха, пір’я).

Березень

1. "Квіти для мами" (природній матеріал, пластилін);

2. "Вітальна листівка" (покидьковий матеріал(СDдиск), макарони);

3. "Веселий жираф" (покидьковий матеріал);

4. "Лебідь" (солоне тісто, пір’я).

Квітень

1. "Крапанка" (покидьковий матеріал,дерев’яна заготовка яйця, пшоняна крупа);

2. "Курчатко" (покидьковий матеріал, нитки);

3. "Великодній букет" (природній матеріал);

4. "Гілка бузку" (гречана крупа, папір).

Травень

1. "Сонечко на листочку" (покидьковий матеріал,шкаралупа волоського горіха, гуашеві фарби);

2. "Равлик-павлик" (солоне тісто);

3. "Метелик" (паперопластика);

4. "Весняні квіти" (макарони).

Аплікації з осіннього листя

Діти люблять створювати речі своїми руками, зробити аплікацію з осіннього листя для них не складе особливих труднощів. Іншого такого матеріалу для аплікації: яскравого, різноманітних форм та розмірів, з цікавими переливами кольорів — і шукати годі.

Листя — матеріал не лише дешевий і доступний, він просто сам падає на голову і килимом стелиться під ноги.

Для аплікації обов’язково знадобляться папір та клей. Щоб досягти бажаного результату, форму листя за зразком та вказівками вихователя діти змінюють за допомогою ножиців.

Основною метою таких занять є формування бережливого ставлення до природи та оточуючого, виховання екологічної культури. Розвиток творчої уяви, фантазії та мислення, дрібної моторики рук.

Загубилось слоненя

Йшло маленьке слоненя

Зі слонами навмання

Через зарості й кущі

Аж до озера мерщій.

Від своїх відбилося

В хащах заблудилося.

Тут підбігло левеня,

А за ним верблюденя,

Прискакало мавпеня,

Кенгурятко и тигреня.

Стали радитись звірята:

Як мале порятувати?

І зчинилась метушня,

Що тривала аж півдня.

Натомилися слони,

Розгубилися вони.

Підказало пташеня,

Де шукати слоненя.

І слони зраділи,

Дружно заревіли,

Хоботи здіймали,

Вухами махали.

Олесь Лупій

ОСЛИК

— Хочу, мамо, ослика. Хочу в магазин.

Купи, мамо, ослика!

— В тебе ж є один.

— Хочу, мамо, ослика.

— В тебе ж уже є.

— Мамо, хочу ослика.

— Знову за своє!

— Хочу, мамо, ослика. Хочу в магазин!

ПІВНИК

Півник гарний є у мене:

Шия довга, хвіст зелений,

Борода, як маків цвіт.

Він малятам шле привіт:

„Ку-ку-рі-ку!”

КИЦЯ

- Кицю, кицю, де була?

Що ти їла, що пила?

- я на річці була,

Там водичку пила,

А що їла - не скажу,

Тільки хвостик покажу.

Олександр Олесь

МИШКА

Мишка вилізла з мішка,

Взяла в лапки батіжка,

Муху в сани запрягла:

- Гей! Вези мене, мала!

Ліна Біленька

КУРКА І КУРЧАТА

Ой, ходила курочка по двору

Та водила курочка дітвору.

А то все курчаточка ще й малі,

Отакі завбільшечки від землі

Катерина Перелісна

ЇЖАЧОК

Наш маленький їжачок

Безліч має голочок –

Славний в нього кожушок.

Захистить від ворогів,

Назбирає ним грибів.

Кожен звір його б хотів.

Предметна аплікація.

Послідовність створення предметних аплікацій з природного матеріалу.

Мета. Вчити дітей виготовляти аплікацію з рослинних форм. Розвивати мислення, спостережливість, фантазію. Виховувати любов і бережне ставлення до природи.

Обладнання. Природні матеріали (рослинні форми), ножиці, клей, зразки готових виробів, панно.

Хід заняття:

Сьогодні ми вирушимо на лісову галявину. (На дошці прикріплене панно "Галявина").

Золота красуня — осінь-чарівниця!

По землі ступає, золотом іскриться.

В жовте і червоне листячко фарбує,

І картини дивні, чарівні малює.

Небо синє-синє, листя кольорове,

А яке довкілля радісне, чудове!

— Діти, подобається вам осінь? Чим саме?

Так, осінь щедра на подарунки. Але водночас разом з подарунками вона приносить багато клопотів, особливо тваринам. Сьогодні на лісовій галявині збираються птахи та звірі на збори, щоб вирішити, як краще підготуватися до зими.

Першим прилетів горобчик. (Вихователь приклеює зразок аплікації).

— Послухайте загадки і скажіть, хто ж іще прийшов на збори.

Не ходжу я, а скакаю, бо нерівні ноги маю.

Через поле навмання перегнав би я коня.

Я — страшенний боягуз, всіх на світі я боюсь

Часом лізу я у шкоду, їм капусту по городах,

Моркву, ріпу, буряки. Відгадайте, хто такий? (Заєць)

• Влітку — наїдається,

Взимку — висипається. (Ведмідь)

• По полю і лісу гасає,

Овечок хапає та всіх лякає. (Вовк)

Хто в лісі живе,

Кури в селі краде,

Має шубку золоту,

А вдачу хитку? (Лисиця)

• Хвіст трубою, спритні ніжки —

Плиг із гілки на сучок!

В неї очі, як горішки,

Кожушина хутряна,

Гострі вушка, наче ріжки,

Носить все собі горішки. (Білка)

Котиться клубочок

Зовсім без ниточок.

Замість ниточок —

Триста голочок. жачок)

(Після кожної загадки вихователь приклеює на панно зразки аплікацій тварин). Ось таку галявину ми маємо виготовити з вами на занятті.

Наші звірі та птахи незвичайні. З чого вони виготовлені? (З листочків).

— Хто спостережливий, той помітив, що кожен листочок щось нагадує: той голівку тварини, той лапку, інший тулуб, хвостик чи вушко.

З круглих та овальних листочків можна виготовити тулуб. Продовгуваті листочки — вушка, лапки. Маленькі листочки — хвостики.

— Клей не брати в рот, багато не наносити на виріб, слідкувати, щоб не потрапив в очі, обережно поводитися з ножицями

Фізкультхвилинка.

Раз, два, три — з нами на галявину іди.

Раз, два, три, чотири, п'ять —

Будем в лісі крокувать.

Там пташок ми пострічаєм.

Разом з ними політаєм.

Разом з зайцем пострибаєм,

А від вовка — повтікаєм.

Як лисичка, до зайчат підкрадемось,

Як ведмедик клишоногий потанцюєм,

Ледве чутно галявиною помандруєм.

Виконання роботи дітьми

Підсумок заняття.

— Я думаю, що птахи і звірята на лісовій галявині обов'язково вирішать, як їм краще підготуватися до зими, адже їх стало так багато.

Кораблик

(заняття з аплікації для дітей молодшого віку)

Активізувати й різноманітити техніку роботи з папером: учити розривати папір (серветку) і м'яти її (грудкою й жгутиком), наклеювати зображення відповідно задуму. Познайомити дітей з уривком вірша "Кораблик" Світлани Сирени (Котляр). Учити дітей розуміти образність поезії. Увести в словник дітей слова «капітан», «вітрильник» і познайомити з їхнім значенням. Викликати інтерес до створення образа. Розвивати уява, почуття композиції, дрібну мотрику. Виховувати інтерес до образотворчої діяльності, акуратність при виконанні роботи

Обладняння:

Аркуші кольорового паперу блакитного кольору, серветки білий і синій кольори, вирізані з кольорового паперу кораблик, вітрило, сонце (по кількості дітей). Устаткування для аплікації

Хід заняття:

Діти, сьогодні ми з вами спробуємо створити картину. Так не просту. Що буде зображено на картині, нам підкаже вірш. Послухайте його й спробуйте представити всі, про що почуєте

Читання вірша "Кораблик"

Плив кораблик по хвилях,

Вітрило рвався до хмар.

Хвилі до борта піднімалися,

Об кораблик розбивалися.

(Світлана Котляр)

Що ви уявили собі, коли слухали вірш? Виходить, що повинне бути зображене на нашій картині? І хоча у вірші не згадувалося слово «сонце», я думаю його потрібно помістити на нашу картину. Адже в темряві ми не змогли б побачити ні кораблик, ні вітрило, ні море, ні хмари

А перед тим, як почати працювати з папером і клеєм, давайте розімнемо пальчики. Пограємо в гру з пальчиками за назвою «Капітан». А ви знаєте. Хто такий капітан? Кого називають капітаном? Капітан - це сама головна людина на кораблі, командир корабля. Повторите це слово й постарайтеся запам'ятатися

Пальчиковая гімнастика «Капітан»

Кінці пальців направить уперед, пригорнути руки долонями друг до друга, злегка відкривши.

Проговорюючи віршик, показувати. Як човен гойдається на хвилях, а потім плавними рухами рук - самі хвилі.

Потім по тексту вірша показати чайку, схрестивши больште пальці рук і помахавши пальцями, стислими разом.

Випрямленнями долонями з пальцями, притиснутими один до одного зобразити рибок. Плавними рухами долонь показати, як риби пливуть у воді.

Приставити по черзі долоні обох рук горизонтально до брів, як би вдивляючись удалину.

  • Я пливу на човні голубою рікою.

По хвилях з перловою піною.

Я - відважний капітан,

Мені не страшний ураган.

Чайки білі кружляються,

Теж вітри не бояться.

Лише лякає пташиний лемент

Зграйку золотавих риб.

І, об'їздивши чудо країни,

Подивившись на океани,

Мандрівник-Герой,

До мами я повернуся додому.

  • Перед вами лежать аркуші паперу. Якого кольору вони? Блакитного, як небо. От на небі ми розмістимо сонце. Знайдіть «сонце» серед інших елементів нашої картини. Як ви догадалися, що це воно? Правильно, воно кругле, жовтого кольору. Прикладете його до верхньої частини аркуша. А тепер наклейте, візьміть у руки шматочок серветки синього кольору й зімніть його двома руками от так (показ), щоб вийшов жгутик. Тепер небагато розгорніть жгутик. У нас вийшли хвилі морські. Тепер потрібно намазати клеєм нижню частину аркуша (розташованого вертикально) і прикласти на клей хвилі - зім'яту синю серветку

  • Якими словами починався вірш? «Плив кораблик по хвилях». У нас є хвилі, тепер потрібно зробити кораблик. Прикладете кораблик до синьої серветки, так, щоб було зрозуміло, що кораблик пливе по хвилі. Вийшло? Тоді приклеюйте кораблик. Нагадую, що кораблик потрібно покласти на клейонку кольоровою стороною долілиць і намазати клеєм. Потім ми акуратно беремо його, прикладаємо зверху на хвилі й обережно промокаємо серветкою.

  • А що ж там далі говорилося у вірші про наш кораблик? «Вітрило рвалося до хмар». Так, кораблик у нас непростий, а з вітрилом. Такий кораблик називається "вітрильник". Запам'ятаєте: вітрильник - це корабель із вітрилами. Повторите це слово й запам'ятаєте його. Що потрібно зробити, щоб наклеєнний нами кораблик став вітрильником? Наклеїти вітрило. А зробимо ми це от так. (Показ. Вихователь показує, як саме розташувати трикутник-вітрило (гострим кутом нагору).

  • До чого рвалося вітрило? До хмар. Якщо ми говоримо «до хмар», то скільки їх має бути? Давайте зробимо дві хмари. Візьміть у руки білу серветку й розірвіть її на дві частини. Кожний шматочок зімніть, але не дуже сильно, що б вийшли хмари. У якій частині нашої картини ми розмістимо хмари? Угорі, там, де небо

От і готова наша картина

Консультація для вихователів «Що необхідно знати про заняття аплікацією»

Чомусь дорослі вважають, що аплікація – це копітка заняття для акуратних діток передшкільний віку. Таке оману позбавляє малят займатися творчістю з ранніх років і простих дитячих радощів.

Користь занять аплікацією для дитини:

  • розвиває конструкторське мислення – створення цілого з деталей

  • розвиває естетичний смак і художня уява

  • допомагає вивчити кольори і геометричні форми

  • розвиває дрібну моторику і тактильні відчуття, особливо якщо використовуються також і інші матеріали (крупа, тканина, соломка, сухі квіти)

  • знайомить з поняттям «технологія» – для отримання певного результату, необхідно виконати послідовність різних дій: вирізати деталі з паперу, змастити клеєм, посипати крупу

  • виховує домагатися бажаного результату і вміння працювати

Дуже важливо вчасно надати дитині можливість самостійно експериментувати з ножицями і папером (обов’язково при вашій зацікавленій присутності і ненав’язливій участі). Нехай малюк мне і розриває папір, робить зрізи і надрізи. Не забувайте запитувати, що у нього вийшло, а також допомагайте побачити в формах щось з навколишнього світу – хмарка, машина, місяць, квітка …. Так накопичується досвід, не скутий конкретною технікою. А це набагато важливіше, ніж точність вирізування і акуратність наклеювання.

Робота з ножицями

Якщо малюк не може самостійно розсовувати ножиці, допоможіть йому в цьому. Посадіть малюка до себе на коліна і поклацайте ножичками просто в повітрі. Щоб дитині не було нудно, пограйте з ним в гру: “пташка прилетіла в своє гніздечко – відкриває дзьобик широко-широко”, “пташенята визирають з гніздечка, звуть свою маму – відкривають дзьобики дрібно-дрібно”. Коли малюк відчує себе впевненіше, дайте йому папір і попросіть показати, як ножиці кусаються.

Для навчання роботі з ножицями краще брати досить щільний папір, можна картон, але не товстий картон. Добре підходять щільні обкладинки журналів, які товстіші звичайних альбомних аркушів. Дитина зробить декілька надрізів і, швидше за все, буде рада тому, що у неї все вийшло.

Як краще за все тримати ножиці.

Досить часто діти тримають ножиці так: протягують в каблучки великий і вказівний пальці або ж по два пальці в одне кільце. Найзручніше взяти ножиці великим і середнім пальцями, а вказівним притримувати їх знизу. Для знайомства купіть дитячі ножички з безпечними (зачохленими або закругленими) кінцями лез. Найзручніше взяти ножиці великим і середнім пальцями, а вказівним притримувати їх знизу. Звичайно ж, з першого разу може не вийде, тому радимо запастися терпінням.

Як передавати ножиці один одному.

Дуже важливо вчасно розповісти малюкові про те, що ножиці – це справжній інструмент, який при неправильному використанні може таїти в собі небезпеку. Попередьте, що ножиці не можна підносити до обличчя, кидати або залишати з розкритими лезами. Навчіть правильно передавати ножиці іншій людині: тримати за зімкнуті леза і передавати кільцями вперед.

Як вирізати геометричні фігури.

Дайте дитині смужку паперу шириною 3-5 см і покажіть, як за допомогою ножиць зробити травичку («бахрома»). Ускладніть техніку – попросіть перерізати смужку до кінця – вийдуть цеглинки, кубики …

Навчіть раціонально вирізати геометричні фігури.

Навчіть раціонально вирізати геометричні фігури:

  • трикутник – прямокутник або квадрат перерізується по діагоналі

  • трапеція – зрізаються куточки у прямокутника)

  • овали і кола (у прямокутника і квадрата послідовно закруглюються куточки)

Ці форми краще давати дитині не як геометричні фігури, а як образи з реального життя (парус, дах, огірок, яблуко)

Як користуватися клеєм і пензликом

Покажіть малюкові, як користуватися клеєм і пензликом. Клей треба намазувати на картонці або на дощечці, намазану частинку деталі треба покласти на папір і пригладити чистою ганчіркою. Причому промащувати можна, в залежності від величини деталі, різними способами: тільки точками або суцільно; тільки по краю смугою або точками.

Вчимося бачити майбутню форму

Аплікація не тільки розвиває уяву, а й вчить представляти бажаний результат. Перш, ніж вирізати, дитина спочатку повинен представити майбутню картинку і тільки потім вирізати. В деяких випадках потрібно зробити ескіз скласти схему.

Деталь треба вирізати не з усього аркуша кольорового паперу, а зі шматочка, відповідного величині і формі до задуманого образу. Це не тільки полегшує роботу з вирізання, але і допомагає економити папір.

Що необхідно для занять аплікацією

  • кольоровий папір, сторінки з кольорових журналів

  • блюдечко для клею, серветки, пензлик для клею

  • дитячі ножиці

  • кольорові олівці чи фломастери для доповнення аплікації малюнками

  • чиста ганчірочка або губка для витирання клею

  • будь-який нешкідливий клей, наприклад клей-олівець

  • клейонка, щоб застеляти робоче місце

  • старий одяг, який не страшно забруднити під час роботи

  • відповідний настрій

Для творчих занять існують спеціальні набори, які можна придбати в будь-якому дитячому. Але батьки повинні пам’ятати, що впевненість у високій якості дає обов’язкова сертифікація дитячих товарів і як наслідок отриманий сертифікат відповідності.

Ідеї готових аплікацій з паперу.

Конспект заняття з аплікації

на тему: «Горошок будемо консервувати, гостей взимку пригощати»

(для дітей середньої групи)

Програмовий зміст: продовжувати вчити дітей обривати серветку, скручувати, викладати та наклеювати кульки на плоске зображення склянки. Формувати інтерес до створення виразного образу склянки з горохом. Познайомити малят з новими поняттями: «біб», «бобові рослини». Уточнити уявлення дітей про корисну їжу.

Розвивати: відчуття форми, ритму, просторової орієнтації на аркуші, дрібну моторику рук, звуковимову.

Виховувати: охайність, старанність, бережне ставлення до свого організму.

Обладнання: роздатковий матеріал: силуетні форми склянки (на кожну дитину), серветки (зеленого кольору), клей, щіточки, серветки для клею, клейонки, підставки для щіточок; демонстраційний: картина із зображенням городу, картинки, що передають зображення: гороху, квасолі у стручках; скоромовка про боби.

Хід заняття

  1. Ігровий прийом. Розповідь казки про горох.

Вихователь пропонує дітям послухати казку:

- В одному царстві, яке називалося «Город», жив собі Біб. Його будиночок знаходився на високому зеленому стеблі. Всі жителі царства «Городу» називали його хатинку стручком. Бо була вона довга-предовга, і кімнат у ній було багато, а в тих кімнатах жили маленькі сини господаря – горошинки. Вони були веселі, і постійно у своєму будиночку-стручку гриміли, торохкотіли, аж поки він не тріснув.

Злякався батько-Біб:

- Ой, що ж тепер мені робити, зараз повисипаються усі мої горохи на землю, і я їх усіх погублю, а вони такі смачні, корисні для людей.

Вихователь звертається до дітей (актуалізація опорних знань дітей):

  • - Чи корисний горох для людей?

  • - Які страви можна приготувати з гороху?

  1. Мотивація діяльності дітей на занятті.

  • Діти, як можна допомогти батьку Бобу зберегти для людей увесь горох?

  1. Повідомлення теми та мети заняття.

  • Для то, щоб горох довго зберігався, його можна законсервувати.

  • Хто знає, що значить «консервувати».

  • Сьогодні ми з вами і спробуємо законсервувати горох у склянки.

  1. Фізкультхвилинка (ІАМ «Карусель»).

  • Для того, щоб нам було веселіше працювати, пограємось у карусель і спробуємо вивчити скоромовку про боба:

Бабин Біб розцвів у дощ – буде бабі біб у борщ.

  1. Показ та пояснення виконання роботи.

Вихователь показує зразок. Аналізує форму гороху (куля), розмір, колір. Звертає увагу на його розміщення на аркуші, знайомить дітей із послідовністю виконання роботи:

  1. Накрутити кульки різного розміру.

  2. Розмістити їх на папері.

  3. Наклеїти.

  1. Підсумок та аналіз заняття.

  • Що треба зробити, щоб горох довго зберігався?

  • Як називаються рослини, які мають стручки?

Педагог пропонує двом дітям відібрати ті роботи, які найбільше їм сподобались. Вихователь спільно з дітьми аналізує роботи.

Конспект заняття з аплікаціїї

на тему: «Казковий будинок для снігової королеви»

(для дітей старшої групи)

Програмовий зміст: Ознайомити з новою технікою аплікації зі смужок паперу (торцева аплікація). Навчити скручувати смужки паперу в «рулончики» та щільно наклеювати на форму, створюючи потрібний образ (будинок). Закріпити навички користування ножицями. Розвивати дрібні мязи рук, уяву та вміння співпрацювати в групах.. Виховувати посидючість, старанність.

Матеріал та обладнання: кольоровий папір, ножиці, клей, картон, пензлі, олівець, лінійка.

Хід заняття.

1. Організаційний момент.

- Рада всіх я вас вітати

І роботу розпочати

- Настрій – супер,

Погода – клас,

До роботи – все гаразд.

2. ІАМ «Ротаційні трійки».

Завдання: дати відповідь на запитання.

1. Відгадати загадку: Прийшла до нас бабуся

У білому кожусі

Поля причепурила -

Пухнастим снігом вкрила

Відгадайте, хто вона,

Ця бабуся чепурна?

2. На яку людину схожа зима, стару, чи молоду, поясніть.

3. Звідки приходить зима?

4. Які знаєте казки про зиму?

5. Яка за характером Снігова королева?

6. Як називався її будинок?

7. З якого матеріалу він виготовлений?

8. Яку форму має палац Сніжної королеви?

Діти сідають на місця. Вихователь демонструє картинки із зображеннями палаців з різних матеріалів.

- Як ви думаєте, який із цих палаців налекжить Сніговій королеві, чому?

3. Д/вправа «Закінчи речення».

Вихователь дає початок речення : «Цей палац належить Сніговій королеві, тому що...». Діти повідомляють свої версії, закінчуючи його.

4. Мотивація заняття та спільне визначення його теми.

- Діти, в нашому закладі проводиться конкурс «Кращий сніговий палац». А для того, щоб побудувати такий будинок із снігу, потрібен його проект, малюнок, або аплікація.

- Зверніть увагу на матеріал, що є у вас на столах і спробуйте визначити, що ми будемо сьогодні робити.

5. Бесіда.

- З чого можна робити аплікацію?

- Визначте, з чого зроблена аплікація на зразку?

- Чи легко виконати таку роботу? Чому?

6. Пояснення виконання роботи. Диференціація завдання за ступенем складності.

- Так, робота складна, тому ми будемо виконувати її спільно. Для цього згідно символічних позначок, поділимось на три підгрупи. Займіть, будь ласка відповідні робочі місця.

Педагогом попередньо підготовлено різний матеріал для роботи груп.

Для І групи (середній рівень) – ножиці;

для ІІ групи (достатній рівень) – кольоровий папір, лінійки, олівці;

для ІІІ групи (високий рівень) – клей.

Діти самостійно в підгрупах визначають завдання для роботи.

І група розрізає папір на смужки по лінії, яку проводить ІІ група, ІІІ група скручує папір, який нарізали товариші, в рулончики та закріпити їх клеєм.

- По мірі виконання роботи, діти, група. Яка справилась із своїм завданням, переходить до іншої і допомагає своїм товаришам. (Педагог разом з дітьми закріплює правила роботи в групі.)

7. Повторення послідовності виконання роботи ( ІАМ «Так-ні»)

- Обриваєм смужки? (Ні, нарізаємо.)

- Скручуємо кульки? (Ні, рулончики.)

- З допомогою клею фіксуємо кінець рулончика? (Так.)

- Змащуємо клеєм кожний рулончик? (Ні, всю поверхню аркуша.)

- Працюємо спільно, дружно? (Так.)

- Якщо щось незрозуміло, мовчимо? (Ні. Звертаємось по допомогу

8. Фізкультхвилинка.

Пальці в гості завітали

І вітатись пальці стали

Великий з великим і т. д.

9. Самостійна робота дітей в групах.

Після виконання завдання в групах, вихователь демонструє зображення казкового будинку, зображене попередньо ним олівцем та пропонує дітям заповнити його виготовленими «рулончиками», щільно приклеюючи їх один до одного.

Педагог:

- Домовтесь між собою, хто буде прикрашати дах, вікна, стіни, двері.

Діти домовившись, оздоблюють зображення.

10. Аналіз і підсумок заняття (ІАМ «Мікрофогн»).

- Що навчились робити на занятті?

- Із чого створювали казковий будинок?

- Чи була робота складною?

- Хто зробив своє завдання та допоміг товаришу?

- Що вам сподобалось робити?

- Що не сподобалось? Чому?

- Чи хотіли б ще зробити аплікацію з рулончиків?

- Яку ще аплікацію можна було б зробити з «рулончиків» ?

- Чи зможемо ми тепер взяти участь у конкурсі «Кращий сніговий палац» ?

- Що нам допоможе під час будівництва палацу із снігу?

Конспекти занять для дітей 5-го року життя

Інтегроване заняття (рідна природа і аплікація)

В гості до Гриба Боровика.

Програмовий зміст: Розширити прямі контакти дітей з природою, збагачувати чуттєвий досвід дошкільників. Закріпити знання дітей про дарунки осені. Вчити розрізняти їстівні й неїстівні гриби, з'ясовувати, де саме ростуть гриби, знаходити їстівні гриби на дидактичній картині. Розвивати навички роботи з папером і клеєм, наполегливість, самостійність. Виховувати бережне ставлення до оточуючого середовища.

Матеріал: картинки із зображенням лісу, грибів; дидактична гра «Грибна галявинка»; вбрання Гриба-Боровика; кольоровий папір, клей, скріпки.

Хід заняття:

Вихователь: Наприкінці літа й на початку осені самий час збирати гриби. Хто з вас ходив у ліс за грибами? Пропоную відправитися туди. Хочете? З чим ходять у ліс за грибами?

Діти: З кошиками.

Вихователь: У нас їх немає, але ми їх зробимо. (Вихователь разом з дітьми із заготовлених заздалегідь деталей кольорового паперу збирають «кошика», скріплюючи його деталі клеєм або скріпками).

Вихователь: Кожний зробив для себе «кошик». І тепер відправляємося в «ліс». (Під музику, виконуючи знайомі танцювальні рухи, діти йдуть по групі). От ми й у лісі . (У групі висить велика картина із зображенням дерев, кущів, пеньків, грибної галявинки, різних грибів. Оформлення лісової галявини залежить від фантазії вихователя: можна на килимі розставити картонні дерева, на підлозі розкласти намальовані або вирізані з журналів, книжок, дидактичних матеріалів гриби). Присядемо на галявинку й оглянемося навколо. Подивіться, скільки тут грибів! Розглянемо їх, а я зараз покличу гостя.

(З’являється гриб-Боровик)

Гриб-Боровик: Здрастуйте, діти! Угадайте, хто я? (Відповіді). Розглянули картинку? Яких моїх родичів ви можете назвати? (Відповіді). А як називається людина, що добре розуміється в грибах і вміє їх збирати?

Діти: Грибник.

Гриб-Боровик: Ви знаєте, як правильно збирати гриби? (Відповіді). А на які групи діляться всі гриби?

Діти: Їстівні й неїстівні.

Гриб-Боровик: Уявіть собі: ви знайшли в лісі гриб, але не знаєте, що це за гриб. Що ви будете робити? (Відповіді).

Вихователь: Правильно, краще такий гриб не чіпати. Він може знадобитися кому-небудь із звірів. Давайте пограємо в гру «Грибна галявинка». У ліс можна йти тільки з кошиком – це перше правило. Згодні? Слухайте уважно правило друге. Потрібно зібрати не менш трьох грибів. Їх на галявинці багато, вистачить усім. Збирайте тільки ті гриби, які знаєте, збирали раніше або бачили на картинках. За кожний знайдений і правильно названий їстівний гриб я буду нагороджувати. А ще потрібно про нього скласти розповідь. Хто розповість про всі зібрані гриби, тому я дам червоний кружечок. У кого більше правильних відповідей, у того й більше кружечків. Той і переможе.

Гриб-Боровик і діти грають у гру «Грибна галявинка». Після того, як діти зберуть всі їстівні гриби, вислухує їхні розповіді, нагороджуючи за кожне правильне завдання, підводить підсумки гри.

Гриб-лісовик: Як багато ви зібрали грибів! Що з ними можна зробити? (Відповіді).

Підсумок заняття: Проводиться заключна бесіда. Діти свої кошики з «грибами» забирають додому.

Конспект  заняття  образотворчої діяльності для старших дошкільників з використанням елементів Кінезіології.

Тема: Аплікація силуетна симетрична : «Ошатні метелики»

Мета: Навчати дітей вирізувати  силует метеликів з паперових квадратів або прямокутників, складених навпіл, і прикрашати за власним бажанням графічними або аплікативними засобами ; показати варіанти форм і декору крилець метеликів ; розвивати почуття форми і ритму. Пробудження в дітей творчої активності, набуття комунікативних навичок, вдосконалення перцепції зору та графо моторики.

Попередня робота. Розглядання ілюстрацій , репродукції , що зображують весняні та літні луки; розглядання зображень комах та інших мешканців лук. Бесіда на природоохоронну тему (чому не можна рвати квіти, знищувати комах); дидактичні ігри з художнім змістом на розвиток сприйняття кольору, форми та композиції (на приклад : «Що буває такого кольору?», «Однакові – різні»,  «Райдуга»). Підготування композиційної основи «Наші луки».

Матеріали, інструменти, обладнання. Кольоровий папір , паперові квадрати і прямокутники різного розміру , фантики на паперовій основі, ножиці, прості олівці, серветки паперові чи з тканини, клей пензлики для клею, розетки для клею, клейонки. Незавершена панорамна композиція «Наші луки» з розетковими квітами, виконаними на попередньому занятті з аплікації.

Зміст заняття

Вихователь показує дітям аплікативну панораму «Наші луки» з розетковими квітами та  композицію « Наші луки».

Вихователь запитує, хто живе і що росте на луках? Узагальнює відповіді дітей ( ростуть різні трави та квіти – ромашки , дзвіночки, польові гвоздики, маки , а живуть різні комахи – метелики, жуки, коники, бджоли, мурахи; дрібні тварини – миші, жаби, кроти).

Вихователь пропонує відгадати загадку про одних із жителів галявини : «Над галявиною квіти яскраві кружляють,

Коли дощ – їх немає, коли сонце- літають». (Метелики)

Вихователь показує зображення красивих метеликів , пропонує помилуватися, читає вірш за А. Фетом і радить доповнити панорамну композицію «Наші луки» - вирізати та приклеїти над квітами  гарних метеликів.

Метелик

Ти правий . Обрисом , мигтінням

Я милий всім.

Весь оксамит із жвавим мерехтінням –

Лиш пару крил.

І не питай: і звідки я з’явився ?

Куди лечу?

Тут я на квітку милу опустився,

І лиш дишу .

І чи на довго без зусиль, без цілі

Я прагну жить?

От – от розправлю крила чисті , вмілі

І зникну вмить.

Вихователь показує зображення кількох метеликів , вирізаних із однотонного паперу так, щоб було видно силует. Запитує , які спілні та відмінні риси в них є.

Діти уявляють метелика і малюють  його в повітрі:

- долоні разом,

- великі пальці рук перехрещені,

- решта пальців – переплетені.

Малювати починаємо в ліво, вгору від центру.

Вправу повторюємо 3-4 рази (Лінива вісімка)

Вихователь запитує , як можна вирізати  метеликів , а потім показує новий спосіб – вирізування силуетів з паперового прямокутника, складеного навпіл. Спочатку діти виконують вправи на чернетках,а потім  створюють красиві образи метеликів із квадратиків кольорового паперу. Наклеюють їх на папір лише серединками , піднімаючи крильця. У ході заняття вихователь показує дітям , як можна прикрасити метелика – домалювати візерунок чи приклеїти аплікативні елементи.

- Складаємо квадратик або прямокутник навпіл , згин – це «тулуб» метеликів;

- уявляємо собі, що метелик сів на квітку і склав свої крильця – малюємо половинку метелика і вирізуємо за контуром ;

- верхні та нижні крильця вирізуємо , а потім з’єднуємо ;

- вирізуємо метелика з фантика або з фактурного паперу;

- робимо крильця з різаного паперу;

- прикрашаємо «плямочками» - шматочками  рваного  паперу або кружечками ( наприклад конфетті)

- прикрашаємо метелика – малюємо фломастерами  красивий візерунок .

Взявши свої роботи в руки діти грають в гру «Метелики».

Діти  танцюють наче метелики на лузі , під супровід музики (використовуємо рухи перемінні і односторонні).

По закінченню гри силуети  метеликів діти переносять на загальну композицію, милуються, потім наклеюють.

Підсумок

- Яка вправа для тебе була найбільш радісною і цікавою?

- Що хотів би розповісти про метеликів ?

- Яку гру ти хотів би повторити на наступній зустрічі?

Після заняття . У самостійній художній діяльності діти завершують оформлення композиції «Ошатні метелики».

Читання вірша.

Літо

Сонечко засяє,

Оживуть луги,

І куди не глянеш,

Світло навкруги.

Подивись – ясніють

Квіточки полів,

В листі золотіє

Сонячний відлив.

Ліс дрімає сонний,

Листя не дрижить,

Тільки десь високо

Жайворон дзвенить.

Конспект заняття «Лісова красуня»

Інтеграція: ознайомлення з навколишнім, образотворче мистецтво (об’ємна аплікація).

Форма роботи: підгрупами по 5-8 дітей; робота проходить в 2 етапи (I етап роботи поводиться як індивідуальна робота у другу половину дня, II етап роботи проводиться як звичайне заняття з аплікації).

Програмовий зміст: конкретизувати та узагальнити знання дітей про ялинку та про свято Нового року (де росте; яку форму має дерево; якого кольору дерево в різні пори року, чому; що у ялинки замість листочків; на яке свято ми прикрашаємо ялинку); продовжувати вчити виготовляти ялинку методом об’ємної, «пухнастої» аплікації, вчити поєднувати у роботі кілька видів «пухнастої» аплікації; передавати характерну будову, форму, висоту, забарвлення дерева – ялинки; передавати а аплікації характерні особливості снігового покриву на землі, вчити зображувати сніг на гілках; наклеювати деталі; розвивати товариські стосунки під час роботи, взаємодопомогу, уяву, художній смак, уміння домовлятися з товаришами.

Матеріали до заняття: зразок аплікації, малюнки, фотографії ялинок що ростуть у лісі, прикрашених сніжком та іграшками.

Попередня робота: Приведення спостереження за снігом та ялинками у снігу; вивчення з дітьми віршів та пісеньки про ялинку; проведення I етапу роботи: нарізання серветок; проведення бесіди про сніг, (пригадати його особливості - білий, пухкий тощо; за допомогою чого можна передати сніг на аплікації ), наклеювання снігу.

Хід заняття:

I. Вступна частина

Діти сидять за столами.

Вихователь: Незабаром ми будемо святкувати найчарівніше зимове свято. На нього чекають всі – і дорослі, і малеча. Як ви гадаєте, яке це свято? (Новий рік) А ось що е одним із символів цього свята, ви дізнаєтесь, коли відгадаєте загадку.

Що за гостя в нас така,

І зелена, і струнка?

Сяє зірка угорі,

На гіллі - скрізь ліхтарі,

І ростуть на ній і шишки,

І цукерки, і горішки. (Ялинка)

Вихователь: Правильно, саме ялинка приходить до дітей на це чарівне свято. А де росте ялинка до того, як потрапити до діток? (В лісі) Вірно, ялинка росте в лісі, дощі її поливають весною, влітку і восени. А зимонька прикрашає її сніжком. Можливо хтось із вас знає віршик про ялинку (діти розповідають вірші)? Ось таку ялинку ми з вами сьогодні і виготовимо.

Діти розглядають зразок аплікації, малюнки, фотографії ялинок що ростуть у лісі, прикрашених сніжком та іграшками.

Вихователь: Ми вже минулого разу зробили основу для наших ялинок та наклеїли сніжок. Тепер ми виготовимо самі ялинки. Як ви вважаєте, якого кольору серветки нам потрібні для роботи? (зелені і білі) Так, зелені для ялинки, а для снігу – білі. Також нам потрібні кольорові серветки для виготовлення прикрас на ялинку. Ми візьмемо червоні і жовті. Та перш ніж почати роботу, давайте з вами пригадаємо, як потрібно складати та наклеювати серветки.

Діти розповідають і показують, як потрібно складати серветку: середину квадрата взяти трьома пальцями: великим, вказівним, середнім – щіпкою лівої руки, правою рукою опустити краї серветки до низу, зібравши їх докупи. Тримаючи складену серветку правою рукою за край, верхівку вмочуємо в клей і приклеюємо до основи. Серветки наклеюємо щільними шарами, починаючи з низу.

Вихователь: Дуже добре. Я бачу, що ви пригадали. Тепер домовтеся, хто буде складати серветки, а хто їх наклеювати.

Вихователь: А хто мені скаже, яку геометричну форму нагадує ялинка? (Ялинка схожа на трикутники різної величини: внизу – найбільший трикутник, вгорі – найменший. Отже, внизу вона буде широка, а чи вище ми будемо викладати серветки, вона все вужча буде, і закінчиться верхівкою. А щоб на гілочках ялинки утворився сніжок, ми покладемо білі серветки між зеленими. Тож якщо ви все зрозуміли і запам’ятали, можна братися до роботи. Та перед тим, як почати роботу, давайте з вами трішки відпочинемо.

Встаньте з-за стільчиків, підійдіть до мене і утворіть коло.

Фізкультхвилинка:

Білий сніг, білий сніг

Заміта стежинки (колові рухи руками).

Цілий день, цілий день

Падають сніжинки ( нахили тулуба вперед0.

Вітерець-жартівник (повороти навколо себе)

Віхолу здіймає,

А мороз-чарівник (підстрибування)

З діточками грає.

Вихователь: Ось ми з вами і відпочили, тепер швиденько займайте свої місця і приступайте до роботи.

II. Основна частина

Діти по черзі наклеюють заготівки на картон, надають їм форму, гілочок ялинки, припорошених снігом, допомагають один одному. Вихователь стежить за ходом роботи дітей, надає індивідуальну допомогу.

Вихователь: Діти хто вже впорався із ялинкою, можете робити для неї прикраси. Для цього беремо серветки жовтого та червоного кольорів. Серветки скручуємо в кульку, вмочуємо її у клей і обережно приклеюємо до гілочок ялинки.

III. Заключна частина.

Після закінчення роботи діти роздивляються свої ялинки, обирають найкращу, пригадують і співають пісеньку про лісову ялиночку.

Конспеки інтегрованого заняття

«Весняна казка природи»


Програмовий зміст:

Пізнавальний розвиток:
- Сприяти розвитку пізнавальної активності дитини в різних сферах життєдіяльності;
- Показувати у доступній формі залежність життя рослинного, тваринного світу та людей від умов зовнішнього середовища;
- Виховувати культуру пізнавальної діяльності, спілкування;
- Виховувати такі особистісні якості: спостережливість, розсудливість;
- Збагачувати уявлення дитини про природу, її властивості, якості, стани, явища, різноманітність рослинного та тваринного світу;
- Порівнювати предмети за довжиною, шириною;
Емоційно –ціннісний:
- Формувати емоційну сприйнятливість;
- Створювати позитивний емоційний психологічний клімат;
- Збагачувати внутрішній світ дитини позитивними емоціями;
Мовленнєвий розвиток:
- Формувати елементи культури мовлення, уважно слухати співрозмовника;
- Вправляти в діалозі під час гри, відтворювати фрагменти казкового сюжету;
- Активізувати словниковий запас;
Соціально – моральний розвиток:
- Формувати навички організованої поведінки в природі;
- Формувати в дитині гуманні почуття, елементарні уявлення про доброту, чуйність, товариськість, уважність;
- Виховувати прагнення стримано поводитися;
Художньо – естетичний:
- Заохочувати до експериментування та створення картин за допомогою матеріалів, що використовуються в нетрадиційних техніках;
- Розвивати емоційну чутливість;
- Виховувати любов до природи;
- Створювати сприятливі умови для розуміння художнього слова;

Фізичний розвиток:
- Збагачувати руховий досвід кожної дитини, орієнтуючись на її індивідуальні особливості;
- Виховувати бажання виконувати рухові дії правильно і гарно, діставати від цього задоволення;
Вихователь:
Любі діти, до нас 
Завітали люди щирі.
Привітайте в добрий час
Гостей посмішкою й миром.
Усміхніться, роздивіться
І до мене поверніться.


- Сьогодні в нас цікава гра, всі до мене дітвора 
( збираю дітей дзвоником).
Зібралися ми з вами, щоб знов погратися, але гра буде незвичайна.

Дитина: 
Кожна гра – це справді свято.
Будемо гратися ми всі.
Мандруватимеш в природу,
Юний друже, я і ти.
( під музику входить дівчинка Веснянка)
Веснянка: 
Усім привіт! А ось і я!
Веснянка – це моє ім’я,
Я Веснянка – весняна,
Дівчина весела і рум’яна!

Вихователь:
Привіт, Веснянко! Ти прийшла до нас сама?
А де ж твоя сестра – Весна?

Веснянка: 
Можливо, до вас вона поспішала
І десь у дорозі забарилась.

Дитина: 
Ти, Веснянко, не сумуй, 
Ось до нас летить сорока,
Чорно – крила білобока,
Може скаже нам вона,
Забарилась де Весна?

( залітає Сорока – білобока)

Сорока: 
Скре-ке-ке, скре-ке-ке,
Я сорока – білобока,
Над лісом літаю,
Поглядаю на всі боки
І новини знаю.
Я дізналася за мить,
Що Весна нам радість 
Зелень, і квіти несе.

Веснянка: 
То ж разом ми підемо,
І сестру мою знайдемо! 


Дитина: 
Весняночко, як добре що ти прийшла до нас паняночко!
Будемо з тобою гратись в різні ігри забавлятись.

Вихователь:
Ми за ручки один одного візьмемо
І Веснянку весело заведемо!

Хороводна гра «Веснянка» під музичний супровід.

Вихователь:
Яка гарна на узліссі лісова хатинка стоїть.
Хто ж тут може жити?
Як ви гадаєте діти?

( відповіді дітей)

Дізнаємось, якщо загадку відгадаємо.
Хто б це міг в цій хатинці жити. Ось послухайте загадку.
Дитина читає загадку

Куций хвіст і довгі ноги
Уночі і вдень – тривоги.
Миру й спокою не знаю
І, злякавшись утікаю. ( Зайчик)

Вихователь: 
Зайчик дуже наляканий Він не вийде до нас, поки ми не виконаємо 
його завдання. Зараз ми назвемо Зайчикові дитинчат тварин 

Дидактична вправа « Хто у кого»

Мета: закріпити назви тварин та їх дитинчат;
вчити утворювати форми однини та множини.
Хід: вихователь говорить початок речення, а діти закінчують його.
У ведмедиці … (ведмежата)
У зайчихи … (зайченята)
У вовчихи … (вовченята)
У лисиці … (лисенята)
У білочки … (більченята)
У їжачихи … (їжаченята)
Підсумок гри: і всі ці тварини живуть … (у лісі) і називають їх … (дикими 
тваринами)

( виходить Зайчик)

Зайчик: Добрий день малята!
Любі хлопчики й дівчата!

Разом: Добрий день, Зайчику!
Скажи, будь-ласка, чи не бачив ти Весну,
Сестру нашої Веснянки.

Зайчик: Частенько я тут гуляю
Майже все про всіх у лісі знаю
Тільки де Весна – не знаю.
Ви повірте мені малята.
З вами хочу я рушати, 
Разом Весну відшукати.
( виходить Лисичка. Співає)

Лисичка: Годі вам тут гомоніть
Ви мені допоможіть,
І тоді уже ідіть. 
Гляньте, яка чудова лісова галявина.
Але вітерець – пустун кружляв і всі квіти зіпсував.
Ви тихенько підійдіть і всі квіточки зберіть.

Д/ гра « Збери весняну квітку» 
Мета: узагальнити знання дітей про складові частини рослин, вправляти у вживанні іменників у кличній формі, в родовому відмінку однини; розвивати зорову увагу, пам’ять.

Обладнання: зображення стебел з листями та голівок квітів вирізаних із кольорового паперу.

Хід гри: 
На галявині розкладено в довільній формі листя, стебла та голівки квітів. Діти складають квіти із частин.
Вихователь:
Листячко зелене, оживай,
Свою рідну квіточку впізнавай.
Квітко, квітко, оживай, свій листочок впізнавай!

Дитина. Я вас упізнала. Ви — листочки моєї фіалки.

(По ходу гри вихователь може ставити дітям запитання, на зразок: «А що ще ти знаєш про тюльпан? А чи є в кульбабки якісь особливі прикмети?»)

Розповідь дітей про квіти
Тюльпан - квітка ніжна. Весняна, різні сукні має. Буває кольору сонця, білу барву має і вишнею палає.
Кульбабка, як сонечко в траві зійшло. Усміхнулося, розцвіло. Потім стало біле – біле і за вітром полетіло.

Вихователь: Діти, у вас хороший настрій, ніхто не сумує. Кожна квітка така ж як і ви – неповторна, в кожної є своє ім’я, кожна квіточка несе щось гарне. Погляньте, яка краса, як весело сонце світить. 
Закличка «Вийди, вийди сонечко»
Вийди, вийди, сонечко
Посміхнись, до маленьких діточок
Своїм білим личеньком повернись.
( виходить дитина сонечко)

Сонечко: 
Дуже добре, що ви мене запросили.
Хочу з вами я пограти.

Дидактична гра «Перелітні птахи»

Мета: Вчити дітей орієнтуватися у сезонних змінах, називати назви 
перелітних птахів, вміти впізнавати їх.

Обладнання: макет дерева, силуетні зображення птахів.
Зміст: діти по черзі відбирають силуетні зображення перелітних птахів та 
розселяють їх на дерево. 
Сонечко: Пташок повертаю із теплого краю 
Сонечко: Летіть соловейки, до рідної земельки!/діти знаходять пташку, називають, садять її на дерево/
Сонечко: За ними граки !/діти знаходять пташку, називають, садять її на дерево/

Сонечко: У дуплі між гілочок поселивсь малий шпачок. !/діти знаходять пташку, називають, садять її на дерево/

Сонечко: Потім прилетіли ластівки і сороки. !/діти знаходять пташку, називають, садять її на дерево/

Сонечко: Останньою до рідної землі прилетіла зозуля. !/діти знаходять пташку, називають, садять її на дерево/
-
Сонечко: І всіх їх зустрічав маленький горобчик. !/діти знаходять пташку, називають, садять її на дерево/

Вихователь: - 
Сонечко, ми тобі допомогли
Чи не знаєш де Весна?

Сонечко: 
От біда! І що ж робити?
Он її хатинка, в лісі
Але щось так тихо на узліссі.

Вихователь:
Весна по планеті крокує, про кожний куточок турбується,
Всім зелень і квіти несе. І мабуть нас вона не чує.

Дитина: 
Надійшла Весна прекрасна, 
многоцвітна, тепла, ясна,
ніби дівчина в вінку,
Ожили луги, діброви,
Повно гомону, розмови
І пісень в чагарнику.
(виходить Весна під музичний супровід)
Весна:
Я, Весна – в природі свято
Не сама до вас прийшла –
Сонце ясне принесла.
Тепле, сонячне проміння.
Розбудило в лісі всі творіння –
І струмочок чистий,
І лужок барвистий,
На галявці квіти,
Щоб раділи діти.
Веснянко, моя мила, скільки добрих справ ми разом зробили. Але, щоб завершити добрі справи, допоможіть картину «Весна – красна» закінчити.

Вихователь: Дітки, Ви до дівчини – Весни підійдіть
І чудову картину завершіть.
Практична робота дітей. 
Діти прикрашають картину «Весна – красна» готовими деталями, заготовленими раніше 
Матеріал:(віночок із кульбаб, кущі фіалок, тюльпани, метелики , кольоровий папір). 
Весна: Малята, я хочу, щоб ця картина залишилась у вас і прикрашала куточок природи вашої групи.
Всі разом прикрашають куточок природи.
Діти:
Дякуємо тобі любо Весно.
Як добре діти, жити нам,
Де все наповнене красою!
Діти:
Всі ви дружно працювали,
Гарно всім допомагали.
Нагулялась дітвора?
Все, скінчилась наша гра.
Весна
Я за ручку діток взяла
І на прогулянку за собою повела
(під музику діти виходять з групи) 

Інтегроване заняття для дітей старшої групи.

« На сонячних крилах весни»

Програмовий зміст: 
- Розширювати уявлення дітей за змістовною лінією світ мистецтва Базової програми;
- Поглиблювати знання дітей про жанр живопису ( портрет, натюрморт, пейзаж) на прикладі робіт художників К. Білокур, П. Кончаловського, І. Левітана, М. Ткаченко. Вчити уважно вдивлятися в картини, помічати окремі деталі, бачити красу кольору в різних колірних співвідношеннях;
- Формувати бажання дітей відтворювати у своїх роботах красу рідного краю в весняну пору року та створювати з власних індивідуальних робіт колективну роботу на тему « На сонячних крилах весни»;
- Виховувати естетично – емоційне ставлення до навколишньої дійсності, любов до різнобарв»я рідного краю, бажання експерементувати з художніми матеріалами.

Матеріал: кольорові стрічки, серветки, клаптики тканини, кольоровий папір, кава, чай, 
пайетки.
Хід заняття: 
Вихователь
- Діти, я дуже рада бачити вас сьогоді в нашій студії « Зорепад творчості» Бажаю вам хорошого настрою, творчої праці і натхнення.
- Чого ви чекаєте від сьогоднішнього заняття? ( відповіді дітей: задоволення, несподіванки, цікавої зустрічі, сюрпризу....)
- Ну що ж, візьмемо з собою добринки – дивинки, фантазію, творчості із скриньки та настрій. Згодні?
- Я бачу, що настрій у вас всіх різний, як ось ці різнокольорові фарби. Я вам пропоную зобразити свій настрій на дзеркалі, яке слугуватиме нам палітрою.
( Діти наносять на дзеркало за бажанням кольорові плями « плями настрою»)
- Дивлячись на кольори фарб, які ви використали на палітрі, я ще раз переконалася, що настрій у вас різний: ось веселий, ось сумний, а в декого спокійний.
- Зараз я спробую все виправити, я накрию дзеркало чистим папером, прогладжу, заспокою... і подивимося, що у нас вийшло
( виконується робота в техниці
« монотипія» - із дзеркала швидким рухом знімається аркуш).
- Ось що вийшло! Фантастична картина гарного кольорового настрою. Але що це з’явилося на фоні картини нашого « кольорового настрою»? ( крізь фарби проявляється портрет дівчини, намальований свічкою). 
Відповіді дітей: портрет дівчини.
- Як ви думаєте, діти, хто це зображений на портреті?
- Давайте розглянемо кольори палітри, які ви використали при створенні свого настрою. До якої пори року вони можуть належати?
- Так, дійсно це весняна палітра і зображена на цьому пано красуня – Весна.
- Діти, ви любите весну?
- Давайте розкажемо за що ми любимо весну і уквітчаємо їїх квітами ( діти висловлюють свої думки і прикріплюють квіти до пано, виготовлені в техніці « паперова пластика») 
Відповіді дітей: я люблю весну за ласкаве сонечко,
----- ------- за теплий вітерець;
----- ----- за весняний дощик....
- Гарне у нас вийшло весняне пано! Все уквітчано квітами, ним ми зможемо прикрасити фойє нашого дитячого садка.
- Якими ж квітами весна прибрала землю?
( Відповіді дітей: підсніжники, конвалії, сон – трава, бузок...)
- Немає в світі такої людини, яку б не зачарувало розмаїття весняних барв. Я пропоную вам розглянути міні – виставку картин талановитих художників, яка присвячена весні. 
Розповідь вихователя за картинами.

- Вся природа ніжиться в ласкавих променях теплого, весняного сонця. Земля вкрилася шовковою ковдрою з квітучих трав, спокійно колишеться казкове море зелені та квітів, наповнюючи прозоре повітря неповторними пахощами. 
Сотні маленьких квіточок дивляться на нас з полотен української художниці Катерини Білокур. Непоказні звичні квіти маленького садка – стають фантастично прекрасними в картині художниці « Польові квіти».
- За яким жанром живопису написано цю картину?
Відповіді дітей: пейзаж.
- Діти подумайте, чи лише рослини квітнуть у цю пору, адже кажуть що весною може зацвісти навіть пеньок.
Відповіді дітей: цвітуть дерева і кущі.
- А бузок це дерево чи кущ?
- Діти зверніть увагу на картину П. Кончаловського, яка називається « Бузок».
художник намалював бузок так, що ми відчуваємо його свіжість, здається, що квіти тільки – но зрізали в саду і поставили в кошик. Бузок має різні відтінки – діти подивіться уважно на картину. Чи зможете ви назвати кольори і відтінки за допомогою яких художнику вдалося передати радість від великого букета маленьких квітів?
Відповіді дітей: білі, рожеві, темно – червоні, лілові, бузкові.
-Так вони наче виноградна грона з маленьких гілочок квітів і своєю красою приваблюють не тільки художників, а й поетів. 
- Послухайте вірш про бузок, який прочитає Даринка
Весну вітає хмарка кучерява, 
Але не дощ несе вона - красу.
Яскріють крапельки у свіжих травах,
І губить квіти гілочка бузку.
- на нашій міні – виставці є ще багато картин, на яких сонячне тепле світло, бездоганна синь неба, пронизані сонцем хмари - все зливається в єдиний життєрадісний образ весни. Затримайте на хвилинку свій погляд на картини видатних художників.
- А зараз я запрошую вас до майстерні, де чекають на вас багато цікавих художніх матеріалів і ви зможете вибрати їх за бажанням щоб прикрасити готові форми дерев, галявинок для створення колективного пейзажу за темою « На сонячних крилах весни»
Виконання роботи дітьми
( діти під супрвід класичної музики прикрашають форми дерев та галявин клаптиковою мозаїкою, пайетками, паперовою пластикою).
Діти, я бачу ваші усмішки. Ви, напевно, радієте з того, що ви створили гарні, яскраві роботи, скільки в кожній з них тепла, уміння, любові, художнього чуття справжнього майстра. За допомогою них ми створимо колективну роботу « На сонячних крилах весни»
( діти по черзі викладають виготовленні готові форми на пано)
Вірш « Ми любимо весну»


Ми любимо весну,
Зелену, чудесну, 
Грімницю у тучі,
І дощик співочий,
І луки широкі,
І ріки глубокі,
І поле веселе,
І рідні оселі,
І цвіт у маю –
Всю землю свою!
М. Стельмах.

Інтегроване заняття у середній групі

"Весна пробуджує серця"

Мета:

Пізнавальний розвиток:

Продовжувати вчити дітей аналізувати вчинки, допомагати дітям усвідомити, що люди бувають різної статі:чоловічі та жіночі(діти – хлопчики та дівчатка; дорослі – чоловіки та жінки), розвивати вміння орієнтуватись у стереотипах жіночої та чоловічої поведінки.

Мовленнєвий розвиток: Поповнювати словниковий запас дієсловами,що характеризуються прикметниками, вправляти у побудові словосполучень та складних речень, розвивати уяву,слухову пам’ять, логічне мислення.

Емоційно-ціннісний розвиток: викликати емоційний відгук на віршовані твори, музичний супровід.

Креативний розвиток: активізувати творчу уяву, фантазію під час прикрашання сухого дерева

Художньо-естетичний: формувати вміння добирати квіти на гілки,розміщуючи їх почергово, закріплювати вміння прикладати та приклеювати (наносити пензликом клей на квітку,притискати її до гілочки);

Соціально-моральний: формувати уявлення дітей про те, що і чоловіки і жінки(хлопчики і дівчатка) мають багато спільного; виховувати любов до матері,засобами музики виховувати повагу одне до одного,дружелюбність.

Вихователь: Добрий ранок, діти любі

Чи усе гаразд в нас в групі?

Ви довкола роззирніться

Одне одному всміхніться

Щоб ніхто не сумував

З усіма радів і грав

Бачу, всі у нас сьогодні веселі й доброзичливі,ніхто не плаче, не вередує, ні з ким не сперечається. Молодці.

Я хочу розпочати заняття такою загадкою:

Все у зелені довкола

пасовище,ліс і поле

Мчать струмочки до ріки

Ліплять гнізда,ластівки

І в сороки новина

Сповіщає всіх вона

Що прийшла до нас…весна

Вих: Молодці.

До нас завітала справжня весна. Як гарно і хороше навкруги,адже весна приходить і приносить разом із собою радість життя. Ось подивіться,діти, що подарувала нам весна: яка гарна чарівна кулька. Весна хоче з нами познайомитись. Передаючи кульку,необхідно назвати своє ім’я і сказати: хто ти – хлопчик чи дівчинка.(дид. гра «Чарівна кулька») Ось і познайомились. Всі люди поділяються на чоловіків і жінок. Дітей називають хлопчик та дівчинка, а дорослі – чоловіки та жінки. Як ви думаєте, чоловіки які?(сильні, мужні, витривалі), а жінки – лагідні, тендітні, ніжні.

Скажіть мені, будь ласка, Весна – хлопчик чи дівчинка?(відповідь) Чим люблять прикрашатись дівчата?(намисто,бантики, браслети та ін..)

Давайте для нашої дівчини-весни нанижимо гарне намисто. Щоб це зробити – треба з кожною намистинкою сказати чарівне слово про весну. Яка вона?

Дид гра «Намисто для весни»

А чим люблять гратись хлопчики?(відповіді)А танцювати люблять? А дівчата люблять танцювати?

Діти: Так.

Вих. Тож я запрошую хлопчиків запросити дівчат до таночку.

Танок дружби

А щоб наша весна не сумувала,давайте згадаємо віршики про неї.

1.Вже довші дні

Коротші ночі

І на вербиці серед дня

Із бруньки виткнулись листочки

Як із яєчка пташеня

2. Все оживає ,все розцвітає

Тепленький вітерець всіх звеселяє

Струмочки веселі скрізь дзюркотять

Радісні гості з вирію летять

3. Тепло і світло розлилося

Весна чарівна в світ летить

Все на землі цвісти взялося

Яка це неповторна мить

Вих. – Діти, дійсно,весна – це неповторна мить, з її приходом все змінюється. Які зміни сталися в природі?

Діти: Зеленіє трава, розквітли квіти, прилетіли птахи, прокинулись комахи, у тварин з’являються дитинчата, дерева стоять уквітчані, мов наречені.

Вих. Вдихніть, будь ласка, в себе повітря, що ви відчуваєте?

Діти: Пахощі квітів

Вих. Так, вірно, це пахнуть весняні квіти, подивіться, скільки їх на нашій галявині.Давайте підійдемо ближче. Обережніше, не наступіть на них. Візьміть собі кожен по квітці. Роздивіться малюнок, який в середині кожної квітки. Подумайте та розкажіть мені, про що вам хоче повідомити квітка

Дид гра «Подивись і назви»

Вих. Молодці, а ось послухайте вірш:

Зламав Івасик гілочку грушеву

І кинув геть коли награвся нею

Веселий він побіг собі додому

Вона лежить на глинищі рудому

І в самоті зітхає гілка тяжко

Вже на ній не сяде більше пташка

Вже вітерець її не захитає

Хитати ще? Уже не запитає

Івась у ліжку спить спокійно й тихо

Невже не знає він, що скоїв лихо?

Вих. Діти,скажіть,чи добре зробив Івась, і чому?

Діти: Не можна ламати дерев. Дерева захищають нас від спеки, дарують нам чисте повітря.

Вих. Так,вірно. А завдяки кому прийшла до нас весна?, принесла своє тепло?

Діти: Завдяки сонечку Давайте згадаємо,якими словами можна звернутись до сонечка? ,

Дид. гра «Надумай і скажи»

Діти: Сонечко любе,золоте,щире,лагідне,веселе та ін..

Вих. Ось погляньте на цей малюнок. Хто зображений на ньому?

Діти: Вітер

Вих. Подивіться,який він?

Діти: сердитий

Вих.. А як ще можна назвати сердитий вітер?

Діти: дошкульний пронизливий,холодний

Вих. Якої шкоди людям завдає сердитий та злий вітер?

Діти: Ламає будинки, дерева, перевертає кораблі,човни в морі

Вих. А тепер подумайте і скажіть мені,хто вам більше подобається і чому?

Діти: Подобається сонце, бо воно добре і лагідне, і нікому не чинить зла

Вих. Давайте згадаємо приказку про добро. Добром і ласкою можна зробити більше ніж гнівом.

Вих. Так і у людей: якщо у людини гарне серце, то вона зробить добро іншим. Ось послухайте гарний вірш « Любіть цей світ»

Усі ми в світ прийшли,щоб жити,

Добро творити на землі

Учіться,діточки,любити

Навчайтесь,поки ви малі

Не нищить квіти,не зривайте

Нехай на них блищить роса

Усе живе оберігайте

Бо ж для людей це все краса

Щоб наше серце добрим стало

Щоб в нім любов палка жила

Щоб завжди серце зберігало

Любов і трішечки тепла

Вих. А ви можете сказати кожен про своє серденько. Яке воно?

Діти: Добре,чуйне,ласкаве,ніжне,турботливе,велике,гаряче,любляче,золоте,сонячно.

Вих. Молодці,діти,бо кого можна порівняти із сонечком,хто заслуговує на гарні та чуйні слова?

Діти: Мама

Мама – найдорожче слово в світі

Де б не був ти,щоб ти не робив

Та вона твій шлях завжди освітить

Ніжним серцем відданим тобі

В дні сумні, і в дні на щастя щедрі

Мама буде у житті твоїм

Тож живи як мама,щиро й чесно

І як мама лиш добро твори

Вих. Я хочу,щоб на сьогоднішнім занятті оживали деревце,прикрасивши його білими та рожевими квітками,даруючи йому молодість та життя. Звучить пісня «Мамина вишня в саду»(в аудіо запису), діти обліплюють суху деревинку квітками.

Об»ємна аплікація

 

Література

  1. Т.С.Комарова “Методика обучения изобразительной деятельности и конструированию”, М., 1991

  2. Н.Т.Кириченко “Сюжетне малювання в дитячому садку”, К., 1986 рік

  3. “Теорія и методика изобразительной деятельности в детском саду”, М., 1977 (1985), ст..45 – 49

  4. Бев Гундерсен “Чудові ідеї для вчителів”, вид. “Джерело життя”, 1994

  5. “Таємниці довкілля або секрети знайомих предметів”, К., 1996, ст..56 – 75

  6. Журнал “Дошкольное воспитание”, № 4/93, ст..56 - 63

 

7

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з НІМЕЦЬКОЇ МОВИ залишилося:
0
4
міс.
0
3
дн.
0
1
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!