До ЗНО з ФРАНЦУЗЬКОЇ МОВИ залишилося:
0
6
міс.
1
7
дн.
1
4
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!

Педроздуми вчителя образотворчого мистецтва Києво-Печерського ліцею №171 «Лідер» Рогожинської Лідії Михайлівни на тему: Сучасний вчитель як педагог і психолог…

Опис документу:
Учителем не кожен може бути, Не кожне серце вміє говорить... Учитель лише той, хто вміє чути, Окрилити, навчити і любить. Тендітну душу ласкою зігріти І добротою ниву засівать, Безмежно, щиро цілий світ любити І дітям усього себе віддать.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Педроздуми вчителя образотворчого мистецтва

Києво-Печерського ліцею №171 «Лідер»

Рогожинської Лідії Михайлівни

на тему:

Сучасний вчитель як педагог і психолог

Учителем не кожен може бути...

Учителем не кожен може бути,
Не кожне серце вміє говорить...
Учитель лише той, хто вміє чути,
Окрилити, навчити і любить.
Тендітну душу ласкою зігріти
І добротою ниву засівать,
Безмежно, щиро цілий світ любити
І дітям усього себе віддать.


(Н. Красоткіна)

Саме з таких віршованих рядків і хочеться розпочати свої міркування, щодо особистості Сучасного вчителя; вчителя-педагога, вчителя-психолога. Адже ним не кожен може бути…

«Учитель лише той, хто вміє чути, окрилити, навчити і любить…».

Щодня я проходжу «дорогою вітань» , коли всі діти, з якими я зустрічаюсь, вітаються і посміхаються мені. Знаю, що в школі мене радо зустрінуть усі, кого довелось навчати протягом цих п’яти років. Ось допитлива Настя з 6-А, завжди весела Христинка з 6-Б, сором'язливий Артем, всезнаючий Юрко…А учні 11-го вже класу?... Вони поспішають щось розповісти, поділитися чимось своїм, що їх спантеличило, тривожить чи просто цікавить, радує тощо.

Зрозуміти цей світ самій дитині дуже складно, вона потребує допомоги дорослих. Але чи будь - який дорослий може їй в цьому допомогти? Переконана, що ні. Допомогти може тільки той, хто сам в достатній мірі володіє знаннями про цей новий світ, приймає все нове і сам здатний змінитися. Це - Новий учитель. Який же він - Новий сучасний учитель? Часто вчителя порівнюють з актором, або з людиною, яка вміє все. Так, я вмію складати вірші, шити, вишивати, готувати, малювати, фарбувати стіни… Але чи це робить мене учителем? Гадаю, що ні...

За новими Державними стандартами освіти ключовою фігурою Нової школи є вчитель, оскільки якість освіти не може бути вище якості вчителів, які у ній працюють.

На думку багатьох чиновників, для реалізації нового стандарту освіти державі потрібен Новий учитель - творчий, незалежний, конкурентоспроможний, різнобічний, культурний, морально і духовно розвинений... людина, яка любить свою роботу і своїх вихованців... особистість, близька до ідеалу. АЛЕ, невже вчитель традиційної школи не є творчим, різнобічним, морально і духовно розвиненим, не любить свою професію? Так, хто ж такий Сучасний учитель?... Давайте розберемося.

Якось натрапити на унікальні дані досліджень, які проводилися в різні роки ХХ століття з цього питання. Учні 30 -х років, включали в портрет сучасного, на їх погляд вчителя:

  • Знання предмета і володіння методикою;

  • Гарні взаємини з учнями;

  • Уміння справедливо оцінювати знання учнів;

  • Дотримання дисципліни;

  • Зовнішній вигляд.

Як бачимо, учні 30 -х років у вчителеві більше цінували знання предмета, загальну ерудицію, високу моральність.

Серед рис, що характеризують ідеального вчителя в очах школярів 60 -х років, описані наступні:

  • Врівноваженість;

  • Авторитет, сильна воля;

  • Знання предмета, вміння говорити логічно і виразно;

  • Приємна зовнішність, розуміння своїх учнів;

  • Вимогливість самостійності, любов до педагогічної роботи.

Тут ми вже бачимо, як поступово на перші місця виходять особистісні якості вчителя.

У 1992 році на базі столичних шкіл було проведено аналогічне анкетування. Педагогам та учням запропоновано розташувати в порядку значимості 58 якостей вчителя. Ось якими якостями наділили Нового вчителя учні того часу:

  • Талановитий (85 голосів);

  • цікавий у спілкуванні (81);

  • справедливий у вимогах (80);

  • розуміючий (75);

  • поважаючий своїх учнів (53);

  • освічений (45);

  • учитель, який має почуття гумору (40);

  • уважний (35);

  • готовий надати допомогу (35);

  • гарний, добрий (23).

Зауважте, до першої п'ятірки увійшли тільки особистісні характеристики вчителя, а рівень освіченості та знання предмета відійшло на 6 місце! Чітко видно й те, що такій якості, як любов до дітей, школярі віддали одне з перших місць, а педагоги - 28 -е!

У ході вивчення даної теми, я сформулювала для себе власні критерії визначення особистості Сучасного вчителя, які включають в себе як особистісні якості, так і професійні характеристики. Таким чином, я переконана:

  • Вчитель XXI століття це той, хто в першу чергу вміє знаходити спільну мову зі своїми учнями. Це означає, він повинен бути ідеальним психологом.

  • Крім того, вчитель повинен йти в ногу з часом, бути різнобічною людиною, не обмежуватися лише сферою свого предмета.

  • Учитель повинен мати хороший словниковий запас. Це професіонал- ерудит, який знає не лише свій предмет. Вимогливість і суворість не повинні закривати його здатності бути в процесі виховання помічником, порадником і другом своїх учнів.

  • Він повинен бути сучасною інтелігентною людиною, обов'язково володіти новими технологіями. Тільки вчитель, котрий йде в ногу з часом, здатний зрозуміти своїх нових учнів і бути їм цікавим.

Праця педагога - робота на віддалене майбутнє. Не бійтеся своїх помилок. Експериментуйте, шукайте і будьте самокритичні. Намагайтеся нічому не вчити дитину безпосередньо. Вчіться самі, самовдосконалюйтеся. Нехай дитина, дивлячись на Вас, побачить, як можна вчитися. Допомагайте і підтримуйте працю дитини, стимулюйте її творчі ідеї, готуйте до майбутнього динамічного життя, щоб згодом вона стала самостійною, творчою, впевненою в собі людиною!

Вірте в себе. Керуйте власним часом: Того, хто запізнюється, карає життя. Винагороджуйте себе: Зробіть, доможіться - досягнете успіху! Діти цінують успішних людей і прагнуть бути такими ж. Бо «УЧИТЕЛЬ»:

  • У - унікальний, успішний, розумний, універсальний, вміє професійно подавати матеріал.

  • Ч - чесний, чуйний, людяний, з почуттям гумору.

  • И– інтелігентний, індивідуальність.

  • Т - тактовний, толерантний, терплячий.

  • Е – енергійний, природний, однодумець.

  • Л - люблячий дітей, люблячий свою роботу.

  • Ь - і дуже м'який як м'який знак і саме слово!... І ця істина буде непідвладною часу.

Отож, ніжний дотик до особистості дитини є професійною якістю зразкового вчителя- педагога, вчителя-психолога!

Зберігайте в собі людяність. Умійте бути дітьми. Сприймайте своє учительство як спосіб продовжити своє дитинство і зрозуміти своїх вихованців.

Січень 2018 р.

  • 05.06.2019
  • Образотворче мистецтво
  • 1 Клас, 2 Клас, 3 Клас, 4 Клас, 5 Клас, 6 Клас, 7 Клас, 8 Клас, 9 Клас, 10 Клас, 11 Клас, 12 Клас
  • Стаття
  • 99
  • 0
  • 2
  • Стежити

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Професійний розвиток педагогічних працівників. Як навчати дорослих ефективно? »
Просіна Ольга Володимирівна
36 годин
590 грн
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації (лист МОН № 4/2181-19 від 30.09.2019 р.).

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Підвищення кваліфікації: як створити дієвий механізм
Підвищення кваліфікації: як створити дієвий механізм
Підвищення кваліфікації: вчителі самі вирішуватимуть, де навчатись
Підвищення кваліфікації: вчителі самі вирішуватимуть, де навчатись
Схожі матеріали