! В а ж л и в о
Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!

Педрада "Підвищення рівня виховної роботи як можливого засобу формування духовно-моральних та патріотичних рис особистості"

Опис документу:
Як виростити гармонійну особистість, на які моральні цінності зорієнтувати дитину? Як підтримати допитливість учнів і зробити процес виховання цікавим і бажаним? Для вирішення цих питань вчителям необхідно підходити творчо і змістовно. Даний матеріал допоможе розкрити тему "Підвищення рівня виховної роботи" в нестандартній формі. Педрада проходить у формі педагогічно-патріотичної розважальної гри "Найкраща кафедра" між педагогічними працівниками.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема. Педрада-захист інновацій «Підвищення рівня виховної роботи як можливого  засобу формування духовно-моральних, громадянських та патріотичних рис особистості учня»

План педради: Доповідь «Виховна робота закладу – запорука формування духовно-моральних, громадських та патріотичних рис особистості».

Співдоповідачі:

1. Голова МК класних керівників «Формування духовно-моральних цінностей учнів в системі роботи класних керівників».

2. Класний керівник 11 кл. «Формування національної свідомості – одне із головних завдань класного керівника», орієнтуватись на виховну роботу в своєму класі.

3. Голова МК вчителів мовознавства та вчитель історії «Про виховання патріотизму на уроках української мови та літератури, історії України та історії рідного краю».

4. Вихователі ГПД «Виховання загальнолюдських цінностей у молодших школярів в умовах групи продовженого дня».

5. Різне.

«Виховна робота – запорука формування духовно-моральних, громадянських та патріотичних рис особистості учня»

Патріотами не народжуються, патріотами стають, і завдання школи – виховати якнайбільше патріотів своєї держави, тобто гідне підростаюче покоління. Виховна робота в закладі повинна плануватися так, щоб сприяти становленню особистості як творця і проектувальника життя, гармонізації та гуманізації стосунків між учнями і педагогами, школою і родиною, керуючись ідеями самоцінності дитинства, демократичного діалогу між поколіннями. Важливу роль у цьому відіграє позакласна робота. Її мета полягає у задоволенні інтересів і запитів дітей, розвитку їх творчого потенціалу, нахилів і здібностей у різних сферах діяльності та спілкування. Головна мета національно-патріотичного виховання – набуття молодим поколінням соціального досвіду, успадкування духовних надбань українського народу, досягнення високої культури міжнаціональних взаємин, формування у молоді, незалежно від національної приналежності, рис громадянина Української держави, розвиненої духовності, моральної, художньо-естетичної, правової, трудової, екологічної культури. Ця мета повинна конкретизуватись через систему виховних завдань, що є загальними не тільки для навчально-виховних закладів, а й для всього суспільства в цілому. Насамперед, це забезпечення умов для самореалізації особистості відповідно до її здібностей, суспільних та власних інтересів.

До вашої уваги калейдоскоп виховних заходів (презентація).

Виховання дітей – дуже відповідальна справа. Перед сучасними закладами освіти постає багато складних і водночас важливих завдань. Як виростити гармонійну особистість, на які моральні цінності зорієнтувати дитину? Як підтримати допитливість учнів і зробити процес виховання цікавим і бажаним? Як зберегти і примножити доброту, людяність, любов до рідної землі, повагу до держави та людей? Для вирішення цих проблем вчителям необхідно підходити творчо і змістовно. Тому сьогоднішню педраду, я пропоную провести у формі педагогічно-патріотичної розважальної гри «The best кафедра».

На перемогу претендуватимуть 7 команд, але лише одна з них у фіналі отримає на вічне володіння головний приз гри. Отож прошу привітати наші команди: 1 команда - методична комісія вчителів початкових класів, 2 команда – МК вихователів ГПД, 3 команда - МК учителів мовознавства, 4 команда - МК вчителів суспільно-природничих наук, 5 команда - МК вчителів точних наук, 6 команда – МК вчителів іноземної мови та 7 команда - МК вчителів здоров’я, праці та мистецтв.

Креативні та творчі відповіді команд буде аналізувати та підраховувати незалежний експерт, бібліотекар закладу.

І раунд «Знайомство за 5 хвилин».

Всім вам здається, що ми добре знайомі один з одним, але ви помиляєтесь. Є багато чого ми навіть не здогадуємось про інших. Сьогодні, ми зможемо краще познайомитись один з одним. Ваше завдання написати вірш про свою кафедру. Розуміючи, що не всі мають письменницькі здібності, даю кожній кафедрі підказку. Пишучи поезію, не забувайте, що сьогодні ми говоримо про національно-патріотичне та моральне виховання, тому тематичні вірші будуть оцінюватись вище.

  1. Під музику складають вірші про кафедри.

Вірш про кафедру

  • Ми унікальні, тому що___________________________________________

  • Наш організм – це складне та прекрасне творіння, тому що_________________________________________________________________

  • Хоча ми далекі від досконалості, ми_______________________________

Ось які ми

  • Ми (дві особливі ваші якості)_____________________________________

  • Нам цікаво (щось, що викликає у вас інтерес)______________________

  • Ми чуємо (уявний звук)__________________________________________

  • Ми бачимо (уявний об’єкт)_______________________________________

  • Ми хотіли б (ваше реальне бажання)_______________________________

  • Ми (повторення першого рядка)___________________________________

  • Ми уявляємо себе (ваша фантазія)________________________________

  • Ми відчуваємо (почуття відносно чогось уявного)___________________

  • Ми торкаємось (уявного предмета)________________________________

  • Ми хвилюємось (про щось реальне)_______________________________

  • Ми плачемо (коли згадуємо щось дуже сумне)______________________

  • Ми (повторення першого рядка)___________________________________

  • Ми розуміємо (щось, в чому ви впевнені)__________________________

  • Ми говоримо (фраза, в істинність якої вірите)______________________

  • Ми мріємо (ваша справжня мрія)__________________________________

  • Ми намагаємось (щось зробити)__________________________________

  • Ми сподіваємось (ваша реальна надія)_____________________________

  • Ми (повторення першого рядка вірша)_____________________________

(Керівники МК зачитують вірші про свою кафедру).

Шановні колеги, дякую за представлення команд. Таку вправу-знайомство можна провести на першій виховній годині, на батьківських зборах тощо.

ІІ раунд. Вправа «Асоціації». Метод «Асоціативний кущ».

У кожної команди лежить на столі листочок з головної квітки України . Ваше завдання написати асоціації до поняття «національна свідомість» на пелюстках соняшника та прикріпити на дошці.

(Керівники МК читають асоціації і прикріплюють пелюстку соняшника).

Націона́льна свідомість - сукупність соціальних, економічних, політичних, моральних, етичних, філософських, релігійних поглядів, норм поведінки, звичаїв і традицій, ціннісних орієнтацій та ідеалів, в яких виявляються особливості життєдіяльності націй та етносів.

Пріоритетним напрямком виховання дітей та молоді в національній системі освіти є патріотичне виховання. Актуальність патріотичного та духовного виховання юного покоління зумовлюється процесом формування в Україні громадянського суспільства, становлення єдиної нації.

Домінуюча роль в організації виховного процесу належить класному керівнику, який є передусім організатором позакласних виховних заходів. Одночасно він є ініціатором залучення учнів до роботи гуртків, секцій у позашкільних закладах.

Вашій увазі пропонується виступ голови МК класних керівників «Формування духовно-моральних цінностей учнів в системі роботи класних керівників».

А ми продовжуємо далі. Наступний ІІІ раунд.

Вправа «Аукціон форм та методів національно-патріотичного виховання».

Ефективність патріотичного виховання в позакласній діяльності значною мірою залежить від спрямованості виховного процесу, форм та методів його організації.

Ваше завдання:

Запропонувати та довести ефективну форму роботи з національно-патріотичного виховання, на вашу думку. Своє бачення форм та методів відобразити на ватмані.

Захист спікером від команд ефективної форми роботи з національно-патріотичного виховання.

(спікери від команд захищають ефективну, на їхню думку, форму роботи по національно-патріотичному вихованню)

Патріотизм сьогодні є нагальною потребою і для людей, і для держави, оскільки високий рівень патріотизму громадян забезпечить повноцінний гармонійний розвиток як особистості в державі, так і суспільства в цілому.

Тому завдання педагогів - виховати у майбутніх громадян України почуття обов'язку, поняття честі, шанобливе ставлення до Батьківщини, суспільства, праці, до людей і самих себе.

До слова запрошується класний керівник 11 кл., яка орієнтуючись на виховну роботу в своєму класі ознайомить нас з доповіддю «Формування національної свідомості – одне із головних завдань класного керівника».

Найважливішим пріоритетом національно-патріотичного виховання є формування ціннісного ставлення особистості до українського народу, Батьківщини, держави, нації.

Тому наступний раунд гри «Що ми знаємо про Україну?»

ІV раунд.

  • Кому належать слова «Дайте дитині пережити щасливу хвилину – і успіх вам гарантовано»? (В.О.Сухомлинському).

  • Які регалії Президента України мають козацьке походження? (Булава).

  • Хто є авторами Гімну України? (П. Чубинський, М. Вербицький).

  • Який гетьман зображений на банкноті номіналом п’ять гривень? (Богдан Хмельницький).

  • Місто, на березі Дніпра, перша частина назви якого означає, що це ні що інше, як «преславне місто», а друга частина, названа на честь державного діяча часів Гетьманщини (Переяслав Хмельницький).

  • Яку річ цінували на Січі нарівні з гострою шаблею і добрим конем? (Люльку).

  • Який український інструмент найдовший в світі? (Трембіта).

Таку гру можна проводити не тільки на виховних годинах, а й на уроках. Про те, які форми роботи можна використовувати на уроках української мови та літератури з метою виховання патріотизму, ознайомить керівник МК учителів мовознавства «Виховання патріотизму на уроках української мови та літератури».

Дуже важливим є повсякденне виховання в учнівської молоді поваги до Конституції держави, законодавства, державних символів - Герба, Прапора, Гімну.

V раунд. «Уважні патріоти»

Завдання: переглянути фільм про Прапор Українита відповісти на питання.

(Перегляд відео про Прапор України)

Питання:

  1. Чому червоний колір переважав на прапорах Київської Русі? (сигналізація під час бою).

  2. Якої форми були стяги русичів? (трикутної форми із зображеннями князівських знаків і святинь).

  3. Яку форму мали прапори за козацько-гетьманської доби? (трапецієподібну, прямокутну, іноді з клинцями).

  4. З проголошенням якої Республіки відбулося утвердження синьо-жовтого прапору? (з проголошенням Української Народної Республіки 14 січня 1918 року).

  5. Коли вперше замайорів жовто-блакитний прапор? (на ратуші в м.Стрий 14 березня 1990 року).

  6. В якому соборі був освячений національний стяг України в 1990 році? (в соборі Святої Софії Київської).

  7. В який день ми вшановуємо багатовікову історію державотворення? (23 серпня).

«Про виховання патріотизму на уроках історії України та історії рідного краю» розповість вчитель історії.

VІ раунд. «Чорний ящик»

  1. У чорному ящику предмет, який мав морський бог Посейдон. Його зображення використовуємо ми досі; він може бути схожий на птаха, на вила, на лук і стріли, кожен в ньому бачить щось своє, але ми знаємо що це… Що у «чорному ящику»? (Тризуб).

Підказка: український національний герб.

  1. У чорному ящику предмет, що в перекладі означає «установлення, устрій, порядок». Мати це, що тут знаходиться дуже важливо для кожної держави, адже все в державі підпорядковується цьому предмету. Це своєрідний кодекс честі, з яким знайомий кожен правовий громадянин. Що в цьому ящику? (Конституція).

Підказка: основний державний документ.

  1. У чорному ящику предмет, що посвідчує особу та визначає громадянство його власника. Усі  записи  і відомості про його власника,  що вносяться до нього, виконуються українською і російською мовами. Надає право легально перетинати кордон. Що у ящику? (Паспорт).

Підказка: видається кожному    громадянинові     України    після  досягнення 16-річного віку.

  1. У чорному ящику предмет, що по-різному називається українською і російською мовами, хоч обидва слова походять від одного давнього кореня. З’явилося це слово в давньоіндійській мові, звучало приблизно як шаккара і означало “пісок”. Згодом воно потрапило до Персії, потім до Аравії, звідти до Італії. Потім його було запозичено німцями. Від німців це слово потрапило до поляків, а вже від поляків запозичили його українці. Що ж у чорному ящику? (Цукор).

Підказка: це продукт харчування, біла кристалічна речовина.

  1. У чорному ящику предмет, згадка про який і фіксація цього слова міститься у вірменському манускрипті VII століття «Опис хозарської трапези». Користується надзвичайною популярністю серед українців. Що ж у чорному ящику? (Сало).

Підказка: це продукт харчування.

  1. У чорному ящику предмет, який використовується у медицині, але він є отруйною рослиною. Росте у листяних лісах, утворюючи справжнісінькі зарості. Цвіте мало. В Україні трапляється майже всюди. З нього виготовляють ліки від головного болю. Що ж у чорному ящику? (Барвінок).

Підказка: це вічнозелена рослина, яка має сині квітки.

  1. У чорному ящику річ, одна із найдавніших українських атрибутів. За свідченням Геродота, ще скіфи мали це. Першим українським модником, котрий поєднав цю річ з буденним одягом став Іван Франко. Що ж у чорному ящику? (Вишиванка).

Підказка: це національний український одяг.

Пріоритетним напрямком Нової української школи є формування в дітей загальнолюдських духовних цінностей та орієнтирів. Моральне виховання передбачає формування в дітей почуття любові до батьків, Батьківщини, усвідомлення понять справедливості, чесності, толерантності, милосердя та інших чеснот. Про те, як виховувати такі цінності в учнів молодшого віку нас ознайомлять вихователі ГПД.

VІІ раунд.        Практична вправа «Порада»

     Кожна група виконує завдання:

-         Записати недоліки діючої системи виховання духовно-моральних, громадянських та патріотичних рис особистості учнів в закладі.

-         Запишіть кілька рекомендацій щодо покращення виховної роботи як засобу формування духовно-моральних, громадянських та патріотичних рис особистості учнів.

Підбиття підсумків гри «The best кафедра»

(нагороджується найактивніша кафедра)

Питання про головний приз: Найдревніший спосіб передачі знань в історії людства – книга.

(Рішення педради)

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Географічні задачі»
Довгань Андрій Іванович
36 годин
590 грн
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації (лист МОН № 4/2181-19 від 30.09.2019 р.).

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Підвищення кваліфікації: як створити дієвий механізм
Підвищення кваліфікації: як створити дієвий механізм
Підвищення кваліфікації: вчителі самі вирішуватимуть, де навчатись
Підвищення кваліфікації: вчителі самі вирішуватимуть, де навчатись