Пам’ятка «Психологічні відмінності між дівчатками та хлопчиками».

Опис документу:
Рекомендована для просвіти батьків та педагогічних працівників дошкільних навчальних закладів. Може бути розміщена на інформаційному стенді практичного психолога, папці-пересувці, сайті закладу дошкільної освіти.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Пам’ятка для батьків та педагогічних працівників

«Психологічні відмінності між дівчатками та хлопчиками».

п/п

Параметри розвитку

Хлопчики

Дівчатка

1

Психофізіологія,

фізичний розвиток.

Домінує гормон андроген. Немовлята-хлопчики мають конкретні причини плачу: голод, мокрі пелюшки тощо. Частіше хворіють, більш чутливі до несприятливих зовнішніх факторів, мають вищу смертність.

Домінує гормон естроген. Немовлята-дівчатка менш рухливі і збудливі, плачуть з психологічних та фізіологічних причин : голод, мокрі пелюшки, зникнення матері з поля зору. До 6 років мають краще розвинений зір, точність рухів пальців рук, їх швидкість, краще розрізняють запахи, смаки, дотики, терплячіші до болю.

2

Сприйняття світу, соціальні сподівання, вимоги оточуючого середовища.

Світ хлопчиків предметний, інструментальний, складний та багатогранний. Оточення сподівається на виявлення з їх сторони активності та сміливості, технічної кмітливості, наявності ризику та небезпек, широкого соціуму, гарного орієнтування в незнайомій обстановці. Оточуюче середовище вимагає від хлопчиків сміливості, рішучості, активного освоєння навколишнього простору і боротьби із труднощами, несподіваності і варіативності поведінкових проявів.

Світ дівчаток емоційно-експресивний. Їх світ більш доступний, краще і раніше вивчений та практично освоєний. Оточення сподівається на самостійні прояви вдома ( їжа, складання іграшок тощо ), поступливість, гнучкість, емоційність, пластичність, пристосованість, життєстійкість, розвиненість мови.

3

Міжособистісні стосунки, особливості спілкування.

Нетерплячі у стосунках, імпульсивні, нав’язують свою думку. Орієнтуються на зміст висловлювань, прямолінійно приймають оцінки на свою адресу. Їх важко в чомусь переконати, орієнтовані на позитивний результат, впевнені у власному успіху. Спілкуються з метою вирішити проблеми та поділити інтереси.

В стосунках проявляють турботливість, опіку, догляд. Прискіпливіші та критичніші до інших, проте дають можливість іншим висловити думку, переконують у правильності власної точки зору. Спілкуються з метою поділитись своїми емоціями, отримати співчуття.

4

Інтелект, мовлення, здібності.

В їх мовленні часто зустрічаються вигуки, дієслова. У розповіді орієнтуються на факти та події. Люблять читати гостросюжетні твори зі стрімкою наростаючою кульмінацією, інтригами, що вимагають розгадування. Вони думають про інтереси, захоплення. Раніше навчаються відрізняти суттєве від другорядного, схильні до узагальнень, оригінально вирішують задачі. Цікавляться структурою речей, механізмами, за допомогою яких вони функціонують.

Вони часто вживають складні граматичні конструкції, іменники, прикметники. У розповіді орієнтуються на свої оцінки, коментарі з приводу того, що трапилося, асоціації, які виникли, передчуття, спогади. Іноді слухають, але не чують свого співбесідника. Раніше починають говорити, читати та писати. Люблять читати книги про розв’язання складних міжособистісних стосунків та життєвих проблем. Думають про взаємини з оточуючими людьми. Їх мислення вербальне ( словесне ), вони реально аналізують факти і події, заглиблюючись у деталі. Краще відчувають призначення речей, їх функцію. Приймають на віру аксіоми та постулати. Схильні до перебільшення та узагальнення.

5

Емоції, почуття.

З 2 років хлопчики більше бояться незвичайного, а з 1 до 3 років схильні до прояву агресії з метою привертання уваги дорослих, з 3 років – імпульсивніші, не стриманіші. Вони гірше за дівчаток розрізняють емоції. Формування у них чуйності вимагає більших зусиль. Вони переоцінюють власні успіхи, довше переживають невдачі. В побуті та в серйозних ситуаціях не відповідальні.

В 2 роки дівчатка менше плаксиві, ніж хлопчики. Вони швидше виявляють тривогу та страх. Консервативні, сльозливі, вередливі, проте краще контролюють свої емоції. Емоційні відгуки виникають на зміст оцінки, форму висловлювання ( тон, інтонацію ). Більш чутливі до схвалювання, нарікань старших. Їх легше розсмішити, довести до сльоз, обманути. Вони вміють поділяти чужі емоції, проявляти емпатію, самокритичні та сумлінні. Позитивні та негативні емоції для них рівнозначні. Краще розвинені почуття обов’язку та відповідальності.

6

Норми та правила поведінки.

Їх норми та правила жорстокі, безособові, структуровані. Необхідно доводити виконання певних норм та правил. Відхилення у поведінці більш помітні, нехтування ними правил взаємодії з оточуючими відразу ж проявляються у поведінці. Частіше стають злочинцями.

Їх норми та правила несуворі, легко змінюються під впливом ситуації, по-різному варіюються стосовно близьких і неблизьких людей. Правила та норми мають емоційну забарвленість. Близькість до власного життєвого досвіду. Неприйняття моральних норм може бути досить довго прихованим від сторонніх людей. Обережні у вчинках та діях. Потайні та егоцентричні, схильні до зовнішніх ефектів, до справляння вражень на оточуючих людей. Брешуть витончено. Нестримані фантазії утруднюють своєчасну профілактику відхилень у поведінці. Порушниці-дівчатка менше піддаються перевихованню, ніж хлопчики-порушники.

7

Навички самообслуговування, праця, навчання.

Гірше засвоюють навички самообслуговування. Вони забувають причісуватися, неохоче приймають душ ввечері, не відчувають естетичного задоволення. Їх важко привчити на місце складати одяг та взуття, іграшки, канцелярські товари. Прибирають через необхідність це зробити. Допомагають по господарству тату.

Краще засвоюють навички самообслуговування. Люблять чепуритися, довго вертітись біля дзеркала. В побуті дотримуються порядку. Вони відчувають задоволення після прибирання у домі. Допомагають по господарству мамі. В навчанні старанні, добросовісні.

8

Гра, інтереси та види діяльності.

Переважають інтереси до техніки, шахів, точних наук, фізичних вправ. Граються транспортом, настільними іграми,конструкторами, зброєю, тваринами. Малюнки експресивніші, недбалі, приблудні. Переважають пейзажі на виробничу тематику, транспорт, військові баталії, піратські шхуни.

Переважають здібності до читання, танців, співів, зображувальної діяльності, гуманітарних наук. Мають краще розвинені театральні здібності.

Граються ляльками, предметами домашнього вжитку. Малюнки акуратні, мають статичне зображення, ілюстрованість зображень. В центрі уваги – людина жіночої статі, повсякденне побутове середовище, казкові персонажі.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Сертифікат від «Всеосвіти» відповідає п. 13 постанови КМУ від 21 серпня 2019 року № 800 (із змінами і доповненнями, внесеними постановою КМУ від 27 грудня 2019 року № 1133)

Обрати Курс або Вебінар.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.


Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!

Всеосвіті 3 роки!

Святкуємо гучно та з подарунками!

+ 10 подарункових боксів з фірмовими товарами від «Всеосвіти»!

+ 10 подарункових боксів з фірмовими товарами від «Всеосвіти»!

до розіграшу подарунків залишилось
00
00
00
00