Ознайомлення зі спектральними кольорами та їхньою послідовністю. Розбіл та замутнення спектральних кольорів, відтінки кольорів (світло-зелений, темно-синій). Малювання композиції «Веселка»

Образотворче мистецтво

Для кого: 1 Клас

17.02.2019

1699

84

1

Опис документу:
Конспект уроку з мистецтва на тему "Ознайомлення зі спектральними кольорами та їхньою послідовністю. Розбіл та замутнення спектральних кольорів, відтінки кольорів (світло-зелений, темно-синій). Малювання композиції «Веселка».
Перегляд
матеріалу
Отримати код

План-конспект

  Тема уроку

 Ознайомлення зі спектральними кольорами та їхньою послідовністю. Розбіл та замутнення спектральних кольорів, відтінки кольорів (світло-зелений, темно-синій). Малювання композиції «Веселка»

Цілі уроку:

  • ознайомити учнів із спектральними кольорами та їх послідовністю;

  • закріпити знання про основні та похідні кольори;

  • формувати практичні навички утворення спектральних кольорів способом розбілу та замутнення;

  • вчити дітей розкривати в малюнку вибрану тему, передавати в ньому свої враження і спогади;

  • формувати культуру праці;

  • прищеплювати любов до прекрасного.
     Хід уроку

 І Організаційний момент
Продзвенів уже дзвінок.

Він нас кличе на урок.

Пензлі й фарби нас чекають.

З нами в країну творчості вирушають.
 ІІ Мотивація навчальної діяльності
.
    1. Оголошення теми й мети уроку.
 Давайте подумки повернемося в тепле літечко. Пройшов маленький дощик і на небі з’явилася кольорова вигнута доріжка. А щоб дізнатися, що то за доріжка, потрібно відгадати загадку.
 Дощ пройшов, через ставок
Перекинувся місток.
Кольорів у ньому сім,
Він подобається всім!

- Так, це веселка. Наступна загадка допоможе нам дізнатись, як ще її називають.
У веселки аж сім кольорів —
Засвітилась вона угорі,
Мов коромисло, висить ця дуга.
Друга назва її – …
(Райдуга)

2. Бесіда.

- Дякую за ваші відповіді. Дійсно, це - веселка, її також називають райдугою. Саме про неї я говорила на початку уроку. Як ви вже зрозуміли сьогодні будемо говорити про веселку та її кольори.

Уявіть, що ми можемо доторкнутися до веселки рукою. Яка вона на дотик? На смак? З чим можемо її порівняти? А чи має веселка аромат? (Відповіді дітей)

ІІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів.

1. Складання карти знань (Діти з допомогою вчителя записують все, що знають про веселку)

2. Словесне малювання «Крісло автора».

- А чи бачили ви веселку? (Учень розповідає про свої враження від того, коли побачив веселку)

ІV. Пояснення нового матеріалу.

1. Перегляд мультфільма «Як народилася веселка»

Веселка має 7 кольорів. Це – червоний, помаранчевий, жовтий, зелений, блакитний, синій та фіолетовий кольори.

2. Вивчення пісні «Кольори веселки».

3. Робота з «Шістьма цеглинками».

За допомогою цеглинок лего побудуйте веселку. Пам’ятайте про послідовність кольорів. (Діти складають веселку).

Чи вистачило вам цеглинок? (Ні. Немає фіолетової цеглинки).

А як ми можемо отримати фіолетовий колір? (Змішавши червоний та синій кольори)

Тобто фіолетовий – це похідний колір. З яких ще похідних кольорів складається веселка?(Помаранчевий, зелений) Як вони утворюються?

Назвіть три основних кольори. (Червоний, жовтий, синій)

Який колір ми не називали? (Блакитний).

Що є в природі блакитного кольору?

На який основний колір він схожий? (Синій)

Щоб отримати блакитний колір, потрібно до синьої фарби додати білу.

Фізкультхвилинка.

Червоний колір ви знайдіть –

Два кроки вперед-назад пройдіть.

Помаранчевий знайди –

Друга поруч обійми.

Якщо жовтий ти побачив,

То часу дарма не гай і на місці пострибай.

Зелений колір ви знайдіть –

Голівку вправо-вліво поверніть.

Блакитне в руки ти візьми –

Долоні вгору підійми.

До синього кольору доторкнись –

Навколо себе обернись.

Фіолетовий знайдіть –

Усмішку один одному пошліть.

IV. Закріплення вивченого матеріалу:

1. Пояснення до творчого завдання

(Учитель пропонує учням розглянути зображення веселки на малюнках і

фотографіях.)

– Уважно роздивіться малюнки. На якому з них художники зобразили веселку?

– Сонячне проміння проходить крізь краплі дощу — і на небі з’являється райдуга. А чи можливо побачити веселку похмурого дня?

– Що ми можемо намалювати поруч з веселкою?

(Учитель малює на дошці декілька простих варіантів композиції з різним взаємним розташуванням елементів.

Учні відтворюють в повітрі рухи, потрібні, щоб зобразити веселку, сонце, дощ. Учитель пропонує виконати малюнок простим олівцем у робочому зошиті. Після цього пояснює, як виконати роботу фарбами.

Учитель пояснює послідовність виконання роботи. Нагадує про необхідність промивати пензлик у чистій воді перед зміною кольору фарби )

– Насамперед зобразимо небо. Для цього на палітрі змішаємо блакитну фарбу і широким пензлем розфарбуємо верхню частину аркуша зліва направо.

– Тепер намалюємо землю. Щоб трава ожила на папері, ми до зеленої фарби можемо додати жовту. Проекспериментувати з освітленням та затемненням за допомогою білої та чорної фарби

– Тепер намалюємо веселку. Перша смужка веселки буде червоною. Потім унизу, ближче до землі, розміщуються помаранчева, за нею — жовта, зелена, блакитна, синя і фіолетова смужки.

У нас вийшли дуже гарні та яскраві роботи. Погляньте, як гарно поєдналися кольори веселки. Всі смужки різного кольору, але як гарно виглядають разом! Так і ви, мої любі, такі різні, але разом утворюєте найкращий 1-Б клас!

 IV Підсумок уроку.
1. Презентація робіт. Оформлення виставки.
 2. Виконання пісні Н. Май «Веселка»

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.