+ Додати матерiал
і отримати
безкоштовне
свідоцтво
! В а ж л и в о
Предмети »
Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!

Оздоровчий супровід на уроках математики

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Оздоровчий супровід особистості на уроках математики

У Законі «Про загальну середню освіту» сказано, що навчання і виховання базується на загальнолюдських цінностях, принципах науковості, системності, інтегрованості, єдності навчання і виховання, на засадах гуманізму, демократії, громадської відповідальності, взаємоповаги між націями та народами в інтересах людини, Батьківщини, держави. Одне з найголовніших завдань сучасної школи виховання здорової гармонійно розвинутої інноваційної особистості.

Важливим складником шкільної освіти є формування мотивації до збереження та зміцнення здоров’я .

Численні медичні та екологічні дослідження останніх років викликають серйозне занепокоєння за стан здоров’я підростаючого покоління. Зростає кількість дітей з відхиленнями у здоров’ї та фізичному розвитку. Відбувається омолодження вживання дітьми тютюну , алкоголю , а також наркотичних речовин.

Статистика свідчить про те, що 90% учнів, які закінчують школу, мають хронічні захворювання. Майже половина старшокласників палять, вживають алкогольні напої і навіть наркотики. Це говорить про недостатню валеологічну роботу з боку школи. Валеологічна робота повинна проводитися не тільки на уроках валеології, а й на інших уроках. Дитяча пам’ять – то найкраща пам’ять, тому те, що дитина почула в дитинстві, запам’ятовується нею на все життя. Отже, проводячи просвітницьку роботу з валеології, вчителі повинні включати в будь-який урок валеологічну тематику. Так на уроках математики з успіхом можна використовувати задачі, або завдання для математичних диктантів з валеологічним змістом. Це сприяє більш ефективному засвоєнню як математичних, так і валеологічних понять.

Бурхливий науково-технічний прогрес , поява нових складних видів трудової діяльності змінюють звичайний ритм і уклад життя. Зменшення фізичного навантаження і збільшення нервово-емоційного напруження погіршення екологічних умов призводить до суттєвого порушення регуляції основних фізіологічних функцій організму. Тому важливо у дитячому віці донести, що здоров’я є найбільшою індивідуальною та соціальною цінністю. Ніякі успіхи при досягненні поставленої мети не можуть бути виправдані, якщо вони пов’язані з погіршанням здоров’я. Здоров’я не існує саме по собі , воно не дається на все життя, не є постійним і незмінним. Воно потребує турботи протягом усього життя людини. Підраховано, що на 70% виникнення хвороб залежить від самої людини: це шкідливі звички, порушення санітарно-гігієнічних норм, неправильне харчування, відсутність режиму праці та відпочинку, забруднення довкілля тощо. Зберегти і зміцнити здоров’я можна тільки знаючи свій організм, причини, що призводять до захворювань, та засоби запобігання. Треба постійно нагадувати і вчити дітей тому, як зберегти і зміцнити своє здоров’я.

Пригадаємо, здоров’я – не просто відсутність хвороби – це стан повного фізичного, психічного й соціального благополуччя людини. Досягти такого стану допомагає здоровий спосіб життя, який включає раціональне харчування, культуру руху, гігієну, творчу активність, повноцінне сімейне життя, високоморальне ставлення до людей і природи. Здоров’я на 30% залежить від оточуючих умов, на 15% - від спадковості, на 5% - від медицини і на 50% - від способу життя.

Одним з важливих компонентів здорового способу життя є раціональне харчування, за якого людина задовольняє потреби свого організму в енергії та життєво важливих речовинах відповідно до конкретних умов її життєдіяльності.

Наше майбутнє залежить від того, як ми харчуємося. З харчування починаються всі наші позитивні і негативні емоції. Треба ще змалечку навчитися правильно харчуватися, щоб запобігти таких хвороб як ожиріння , діабет, хвороб кровоносної системи, руйнування зубів.

Учитель математики має не тільки навчати учнів, а й виховувати. Найкращим способом здійснення виховання у процесі вивчення математики є розв’язування задач з валеологічним змістом. В шкільному курсі математики є багато тем, які можна наповнити валеологічним змістом, інформацією про культуру зміцнення та збереження здоров’я.

Тексти задач можна складати за такими напрямками:

- раціональне харчування;

- заняття спортом;

- здоровий спосіб життя;

- дбайливе ставлення до довкілля (екологія);

Задачі повинні відповідати певним методичним умовам:

- відображати реальну ситуацію, нести пізнавальну інформацію з відповідної галузі, містити реальні числові дані і результат;

- умова задачі повинна бути лаконічною, не перевантаженою різною інформацією;

- основною в задачі має бути її математична суть.

Розв’язання задач з конкретним валеологічним змістом викликає в учнів позитивні емоції як до вивчення математики так і до піднятої проблеми. Розширяється життєвий досвід учнів, формується соціальне та духовне здоров’я дитини, розвиваються естетичні та моральні якості особистості, розширюється простір для вибору професії, прийняття валеологічно обґрунтованих рішень, наповнення змісту математики особистісним смислом для учнів

На уроках математики вчитель не тільки доводить теореми, не тільки вводить абстрактні математичні поняття і дії над ними, але й розглядає ілюстративні приклади, пов’язані з життям. Текстові задачі здатні утримувати корисну інформацію щодо здорового способу життя, раціонального харчування, заняття спортом, дбайливого ставлення до довкілля. На уроках математики, вивчаючи звичайні та десяткові дроби, відсотки, діаграми, раціональні числа, пряму і обернену пропорційність, лінійні рівняння, та їх системи, лінійні функції і їх властивості, об’єми, площі геометричних фігур можна запропонувати учням задачі, що містять інформацію валеологічного спрямування. Практика показує, що валеологічне виховання учнів на уроках математики відбувається в процесі розв’язування задач, побудови діаграм, коротких повідомлень на уроці тощо. Використання валеологічного матеріалу при викладанні математики сприяє свідомому і відповідальному ставленню учнів до власного здоров’я. а саме викорінювання шкідливих звичок, вихованню культури поведінки, харчування, дотримання режиму праці та відпочинку стимулювання до систематичного заняття фізичною культурою і спортом.

Пропоную тексти задач, які використовую на уроках математики. Мета полягає в тому, щоб розширити в учнів валеологічний світогляд, викликати інтерес до пізнання самого себе, бережливого ставлення до власного здоров’я та здоров’я оточуючих , дбати про навколишнє середовище.

Раціональне харчування.

Для нормальної життєдіяльності організму людини і доброго засвоєння їжі людський організм повинен одержувати усі поживні речовини у певних співвідношеннях. Наприклад, нормальне співвідношення білків, жирів і вуглеводів має бути таким 1:1,1:4,1.Кожна з цих речовин має особливе значення для організму. Без білків неможливе життя , ріст і розвиток організму. Роль жирів у харчуванні визначається їх високою калорійністю та участю в процесах обміну. Вуглеводи є основною частиною харчового раціону .Вони – головне джерело енергії організму. Добова потреба людини в цих речовинах становить: білків – 85-90 г, жирів – 80 – 100г,вуглеводів – 350 -500 г на добу. Важливе місце в організмі людини належить вітамінам. Завдяки вітамінам підвищуються захисні функції організму, зберігається працездатність і міцне здоров’я.

1. Полуниці містять у середньому 6% цукру. Скільки кілограмів цукру міститься в 12 кг полуниць?(720 г)

2. Огірки містять у середньому 95% води. Скільки кілограмів води міститься в 20 кг огірків? (19) кг

3. Від кращої корови за рік надоїли 12500 кг молока, жирність якого 4 %. Скільки кілограмів жиру міститься в цій кількості молока?(500 кг)

4. Молочний бідон , наповнений молоком ,важить 35 кг. Той самий бідон, заповнений наполовину, важить 18,5 кг . Скільки важить порожній бідон, скільки важить молоко в бідоні ?( 2 кг, 16,5 кг)

5. Житнє борошно містить 3/250 жирів, 13/25 білків і 9/20 вуглеводів. Масло містить 4/5 жирів, 1/250 білків і 1/200 вуглеводів. Побудувати діаграми.

6. Купили 4кг яблук, по 0,8 крб. за кг, і 3кг апельсинів, за які заплатили на 2,8 крб. більше, ніж за яблука. Скільки коштує 1кг апельсинів? (2 кг)

7. Під час сушіння яблука втрачають 91% своєї маси. Скільки кілограмів сушених яблук дістанемо з 160кг свіжих?(14,4 кг)

8. Яйця в середньому містять 12,5% білків і 12% жирів. Скільки грамів білків і жирів міститься в 10 яйцях, якщо одне важить 60г? (75 г, 72 г)

9. Ранішній надій молока від корови становить 8 л, вечірній 6 л, а в обід надій молока був на л менший , ніж уранці. Який надій молока був за день? (23 л )

10. Добовий раціон дорослої людини повинен містити частини білків - жирів,- вуглеводів. Виразіть ці складові у відсотках.

11.Вітамінізоване молоко містить 4,7% вуглеводів, 1,3% мінеральних речовин і вітамінів, 88% води, а решту складають білки та жири. Скільки вказаних речовин міститься в 200 г вітамінізованого молока?

12.Молоко містить 3,5% жиру і 2,8% білка. Скільки жиру і білка містить склянка молока (250г)?

13.Журавлина містить 6% цукру, брусниця 8,7% . Скільки цукру міститься в склянці (80 г) ягід?

14.Для приготування соусу змішують 100г сметани,30 г томатної пасти, 50 г води і 20 г борошна. Який відсоток складає кожний продукт? Скільки треба взяти продуктів, щоб отримати 300 г готового соусу?

15.З 0,6 т борошна одержали 846 кг хліба. Знайдіть відсоток припічки у хлібові.

16. Дитина за добу повинна вживати 100 г м’яса,300 г молока,500 г сиру. Побудувати діаграму, яка показує яку кількість тваринних продуктів повинна споживати дитина за добу.

17. Підліток , споживаючи їжу , за добу повинен вживати 300 г вуглеводів, білків у 100 разів менше, ніж вуглеводів, а жирів – на 8 г більше, ніж білків .Яка кількість мінеральних речовин потрібна дитині?

18. Дитина за добу повинна споживати 900 г продуктів тваринного походження, причому молока у 3 рази, сиру у 5 разів більше, ніж м’яса. Яку кількість кожного продукту повинен вживати за добу учень ?

19.Під час розмелювання пшениця втрачає 0,2 частини своєї маси. Скільки вийде хліба з 2,5 т пшениці, якщо при випіканні хліба припічка становить 40% маси борошна? (2,8 т )

20. При помолі жита дістають 75% борошна. Скільки треба змолоти жита, щоб дістати борошна 50 кг? ( кг )

21. При сушінні яблука втрачають 85% своєї маси. Скільки треба взяти свіжих яблук, щоб приготувати 30 кг сушених? (200 кг )

22. Свіжий гриб містить 90% води, а сушений - 12%. Скільки сушених грибів вийде з 40 кг свіжих? (4,48 кг)

23. Дві літри фруктового соку мають концентрацію цукру 10%, а три літри іншого соку -15%. Якою буде концентрація цукру в їх суміші? (13% )

24. Картопля вміщує 20% крохмалю. Скільки треба взяти картоплі, щоб вийшло 40 кг крохмалю? (200 кг )

25.Оброблено 200 кг проса і отримано 155 кг крупи. Знайти відсоток відходів. (22,5 % 0

26.Із насіння соняшника виходить 70% олії. Скільки потрібно взяти насіння соняшника, щоб отримати 250 кг олії? (357 кг )

27. При випіканні чорного хліба припічка становить 44%, маси житнього борошна. Скільки потрібно взяти борошна щоб випекти 3,6 т чорного хліба? (2,5 т)

28. 1 кг меду містить 170 г води. Знайти відсоток вмісту води в меду? (17% )

29. Для нормального розвитку дитини щодня потрібно: 30 г жирів тваринних, 0,5 л молока, м’яса -170 г, овочів – 0,3 кг, фруктів 0,3 кг, риби - 0,06 кг, цукру - 0,1 кг, сиру - 10 г, твердого сиру - 30 г. Виконайте відповідні перетворення і побудуйте кругову діаграму .

30.Побудуйте діаграму складу коров’ячого молока, якщо вміст води становить 87%, жири - 4 %, білки -3 5%, молочний цукор – 5%, мінеральні речовини -1%.

31. Під час сушіння сливи втрачають 88%.Скільки сушених слив отримаємо з 15 кг свіжих? (1,8 кг)

32. Зі 100 кг насіння льону виходить 37 кг олії. Скільки олії вийде із 250 кг такого насіння? (92,5 кг)

33. У 80 кг картоплі міститься 14 кг крохмалю. Скільки картоплі треба взяти, щоб одержати 35 кг крохмалю? (200 кг)

34.Із 150 кг винограду одержують 60 кг ізюму. Скільки відсотків від маси винограду становить маса ізюму?(40%)

35. Із 120 кг абрикос отримали 45 кг урюку. Скільки урюку вийде

з 180 кг абрикос? (67,5 кг)

36. За 24 дні 7 корів з’їдають 1,68 т сіна. Скільки сіна потрібно для 8 корів на 20 днів? (1,6т )

37. На сковорідці поміщається 2 кусочки хліба. На піджарювання кусочка хліба з однієї сторони потрібно 1 хвилина. Як піджарити за 3 хвилини 3 кусочки хліба з 3 сторін?

38. Три курки за три дні знесли три яйця. Скільки яєць знесуть 12 курей за 12 днів? (48 яєць)

39.Три однакових кавуна потрібно розрізати порівну між 4 дітьми. Як це потрібно зробити, виконавши найменше число розрізів? (4 розрізи)

40. Бджола вилітає з вулика з швидкістю 4 м/с і повертається після збору меду назад через 7 хв., затративши на збір меду 1 хв. На яку відстань від вулика літала бджола за медом? (480 м)

41. Вміст білків в 1 літрі молока 30 г, а сир містить в 10 разів більше білків, ніж молоко. Скільки білків міститься в 100 г сиру?

42. Дитина протягом тижня споживає за нормою 1 кг крупи, а доросла людина в 3 рази більше. Підрахуйте, яку кількість крупи потрібно для вашої сімї на день?, тиждень, місяць?

43. Скільки білків та вуглеводів потрібно людині на місяць, якщо добова потреба в цих речовинах - 100 г білків, і 500 г вуглеводів?

44. Привезені на ринок кавуни можна розкласти по 10, або по 12 без остачі. Скільки кавунів привезли на ринок, якщо їх більше 300, але менше 400?

45. Маса курячого яйця - 56 г. Маса білка становить 0,55, маса жовтка -0,4 всієї маси, решту складає шкарлупа. Знайти масу шкарлупи.

46. Маса двох кавунів дорівнює 12,46 кг. Знайти масу кожного кавуна, якщо маса одного з них становить 0,75 маси другого.

47. Маса трьох динь дорівнює 12,5 кг. Маса другої дині у 1,5 рази, а третьої - у 2,5 рази більша маси першої. Знайти масу кожної дині.

48. Вершкове морозиво містить 14% цукру. Скільки виготовили морозива, якщо на його виготовлення витратили 42 кг цукру?

49. Для полуничного варення на 3,5 кг ягід було взято 4,2 кг цукрового піску. В якому відношенні за масою були взяті ягоди та цукровий пісок?

50. Рис містить 75 % крохмалю, а жито 60%. Скільки треба взяти жита, щоб отримати таку саму кількість крохмалю, скільки його виходить з 150 кг рису?

51. При випіканні хліба з житнього борошна припічка складає 40% від узятого житнього борошна, при випічці хліба з пшеничного борошна припічка складає 35% від узятого пшеничного борошна. Скільки треба взяти житнього борошна , щоб отримати стільки хліба, скільки виходить з 700 кг пшеничного борошна?

52. Десять слив мають таку саму масу як три яблука та одна груша. Скільки слив треба взяти, щоб їх маса дорівнювала масі однієї груші?

53. Змішали 150 г індійського та 450 г цейлонського чаю. Підрахуйте відсоткове відношення кожного чаю.

54. Для приготування гречаної каші на 1 кг крупи потрібно 6 стаканів води і 2 чайні ложки солі. Скільки грамів води і солі треба взяти , щоб приготувати гречану кашу із 200 г крупи. (в одному стакані 250 г води, в одній чайній ложці – 10 г солі)?

55. В 100 г чорної смородини міститься 300 мг вітаміну С.Це в 10 разів більше, в 100г апельсинів, в 15 разів більше, в 100г лимонів . Скільки вітаміну С міститься в 5 кг апельсинів і в 3 кг лимонів?

56. Чи вистачить 10 т гороху для посіву на полі довжиною 800м і шириною-500м, якщо норма висіву на 1 га становить 15 кг?

57. 1 л меду важить 1350 г. Яка маса меду в трилітровій банці? (4 кг 50г)

58. Вміст цукру в яблуках антонівка становить 10,7%, від маси яблук. Скільки цукру в 50 кг яблук?

59. Цукрові буряки містять 4/19 цукру. Скільки треба взяти буряків щоб одержати 4 кг цукру, 100 кг цукру?

60.Кавун важить 2 кг, і ще 2/3 кавуна. Яка вага кавуна? (6 кг)

61. Розміри кусочка цукру – рафінаду 24х24х10 мм. Питома вага цукру 1,2 г/см3. Знайти кількість кусочків цукру у пачці масою 1 кг? (140 штук)

62.Ціна половини хлібини на 60 к. більша, ніж ¼ цієї ціни. Скільки коштує хлібина? (2 грн.40 к.)

63.Підвал , що має форму паралелепіпеда, розміри якого 20м х 12м х 3м , наполовину заповнений картоплею. Скільки тонн картоплі у підвалі, якщо 1 м3 важить 1,5 т? (1080 т)

64.Під час приготування м'ясо втрачає 24% своєї маси. Скільки потрібно взяти сирого м’яса, щоб приготувати 2 кг ? (2,5 кг)

65.З молока виходить 25% вершків,а з вершків 20% масла. Скільки треба взяти молока, щоб отримати 200 г масла? (4 кг).

66.Бджоли, переробляючи квітковий нектар на мед, звільняють його від значної кількості води. Нектар вміщує 70% води, а вироблений з нього мед вміщує тільки 17% води. Скільки кілограмів нектару потрібно переробити ббджолам, щоб отримати 1 кілограм меду? (2,77 кг)

Дбайливе ставлення до довкілля (екологія)

Проблема охорони навколишнього середовища дуже гостро стоїть в промислово розвинутих країнах. Це одна з найактуальніших проблем людства і нашої держави. Тому екологічне виховання учнів на уроці математики покликане привернути увагу до відповідальності кожної людини за стан навколишнього середовища , дбайливе ставлення до народного добра, любові до природи. Людська діяльність негативно впливає на природу, тим самим породжуючи екологічні проблеми. Люди розуміють залежність здоров’я від стану навколишнього середовища. . Вчені широко застосовують математичну науку для вирішення основних завдань екології :

-вивчення біосфери як цілісної природної системи;

-прогнозування і оптимізації взаємодії між біосферою та суспільством;

-раціонального використання й охорони природних ресурсів;

-вивчення різних видів забруднень середовища та методів боротьби з ними

Головним і найпотужніший очисник атмосфери від забруднень є ліс. Він нормалізує газовий режим і поліпшує хімічний склад атмосфери, сприяє біологічному очищенню повітря. Одна з найважливіших санітарно – гігієнічних властивостей лісу – здатність підвищувати вміст кисню у повітрі, що сприятливо впливає на людину.

Ліс відіграє надзвичайно важливу роль у боротьбі із забрудненням повітря вуглекислими газом, різноманітними хімічними домішками, шкідливими бактеріями. Він енергійно вбирає вуглекислоту і різноманітні отруйні речовини, затримує на кронах пил і гази. Встановлено, що на деревах і чагарниках осідає понад 70% пилу і до 60 % двоокису сульфуру.

Ода лісам

Ліси – окраса нашої землі.

Про кожне дерево подбай і збережи.

Не дай сокирі нагло гупотіти.

Ліси вмирають. Просять захистити.

Ліси – легені нашої землі

Дають можливість дихати і жити.

Дорослі мають знати і малі:

Щоб жити – ми природі маємо служити.

Ліси ще ниву хлібну бережуть,

Вітрам палючим заступають путь.

І знають хлібороби вже давно,

Що ліс – це повний колос і туге зерно.

Тамують спеку і дають тепло,

І ріки наші бережуть від згуби,

І кришталево – чисте джерело

Втамує спрагу вам під сивим дубом.

І як чудово в лісі відпочити:

Гриб капелюхом радо вам кивне,

Стріча калина вас духмяним цвітом,

Все тут зелене, радісне, живе.

То, що ж душе людська ,з тобою стало,

Що дім свій рідний ти не бережеш?

Невже в житті тобі хаосу мало,

Й в криницю ти плюєш – з якої п’єш?

«Володар світу», «цар природи», «геній»!

«Вознісся» ти над світом і упав

В болото, у смітник, в смердючу яму,

Яку собі бездушшям ти копав.

Можливо, зупинитись вже пора

І заживить землі болючі рани.

Байдужість до природи – це діра,

В яку провалимось усі ми з вами.

Невже приємо жити в смітнику,

Купатися в багнюці, задихатись?

Яке іще повинно лихо статись?

Невже вам мало горя на віку?

Листок зелений нам життя дає,

Крізь нього промінь сонця нас вітає.

І все, що на планеті нашій є,

Листку зеленому поклін земний складає.

Великі можливості для екологічного виховання учнів надають вміло складені задачі. При цьому велике значення мають бесіди вчителя з учнями про зміст задач та висновки , до яких приходять у процесі розв’язування вправ.

1. Площа Білого моря 90 тис. км2 , а площа Чорного моря 420 тис. км2. У скільки разів площа Білого моря менша від площі Чорного моря?

2. Швидкість поширення звуку в повітрі 330 м/с. Через який проміжок часу ми почуємо вибух, якщо місце вибуху на відстані 3км 300м від нас?

3. Щоб нагодувати пташенят комахами, ластівка має літати 18 год. на добу. Скільки кілометрі пролетить вона за цей час, якщо швидкість польоту ластівки 55,2км/год?

4. Земля рухається навколо Сонця зі швидкістю 30км/с. Який шлях ми пролітаємо разом із Землею за 1год? За 1хв?

5. Площа Каспійського моря 371 тис. км2, а Азовського моря 39 тис. км2. У скільки разів площа Азовського моря менша , ніж площа Каспійського моря?

6. Голубий кит – найбільша морська тварина. Його маса 160т. На суші найбільша тварина – слон. Його маса приблизно в 32 рази менша, ніж маса кита. Скільки важить слон?

7. Білий ведмідь важить 700кг, а маса бурого ведмедя становить 43% маси білого ведмедя. Обчислити масу бурого ведмедя.

8. Качки можуть літати на висоті до 800м, а журавлі до 900м, ластівки до 2000м, а орли до 3000м. За цими даними накреслити лінійну діаграму.

9. Найбільша тварина земної кулі – кит синій. Маса новонародженого китеняти приблизно 3т. У період годування матір’ю його маса щодоби збільшується в середньому на 100 кг. Скільки важитиме китеня через х діб після народження? Скласти вираз і обчислити його значення, якщо х=30, х=100.

10. Площа озера Балхаш під час низької води дорівнює 17 500 км2 , що становить 35/44 площі озера під час високої води. Обчислити площу озера під час високої води.

11. Площа озера Донузлав на 24,2 кв. км більша від площі озера Світязь , а відношення цих площ дорівнює 2:1. Знайти площу кожного озера.

12.Маля кита споживає за добу 300кг молока, в якому білки складають 12%,жири -22%, а молочний цукор – 2%. Скільки кг жирів, білків і цукру споживає маля кита за добу? За місяць?

13.Яка площа лісів припадає на 1 людину в світі, якщо їх запаси складають приблизно 3,8 млрд. га? Чисельність населення земної кулі 6 млрд. чоловік.

14.Площа лісів становить 20% площі України, лісостепу -34%, степу-40%. Побудувати діаграму.

15. Площа України 603,7 тис. кв. км. Площа лісів становить 20% всієї площі. Яку площу займають в Україні ліси?

16.Площа України 60370 тис га, а площа степу України становить 24148 тис. га. Скільки відсотків території України займає степ?

17. Площа лісостепу 20525,8 тис га , що становить 34% всієї площі України. Яку площу займає Україна?

18. Яка площа лісу припадає на одну людину в Україні, якщо площа лісу 12074 тис. га . Населення України становить приблизно 46 млн. чол.

19.За добу людина вдихає приблизно 25 кг повітря. При роботі двигуна внутрішнього згоряння автомобіля витрачається 1825 кг кисню на кожні 100 км шляху. На скільки діб вистачило б повітря цього повітря 1 людині, нашому класу?

20.На земній кулі понад 500 млн. автомобілів, кожен з яких спалює в середньому 350 кг кисню на 1000 км пробігу. Визначити ,яка площа зелених насаджень зможе відновити спалений ними кисень, якщо припустити, що кожен автомобіль проходить приблизно 40 000 км за рік, а 1 га зелених насаджень виділяє за рік 2,2 т кисню?

21. Висота Говерли (Карпати) 2060 м, а висота Ай-Петрі (Крим)- становить висоти Говерли. Яка висота Ай - Петрі?

22. Руда містить 70% заліза. Скільки треба добути руди, щоб одержати

42 т заліза?

23.Яка маса насіння квітів потрібна, щоб засіяти клумбу радіусом 2,4 м, якщо на 1 м2 витрачається 2,5 г насіння?

24. Береза живе 250 років, сосна –у 2,4 рази довше, а липа – в 1,2 рази менше, ніж сосна, а ялина – в 1,2 довше липи. Скільки років живуть сосна, липа і ялина?

25. Садовий вар для змазування пошкоджень на деревах складається з каніфолі, бджолиного воску та сала у відношенні 4:2:1. Скільки треба взяти цих речовин , щоб приготувати 4,2 кг вару?

26. Вага шпака відноситься до ваги жайворонка як 5,5:2, а вага ластівки становить 75% ваги жайворонка і на 7 г легше за неї. Визначити вагу цих птахів.

27. Слоненя при народженні має зріст 1 м і вагу 90 кг. Вага дорослого слона 5 т, а зріст – 3,5 м. Знайти відношення зросту та ваги слоненяти до росту та ваги дорослого слона і виразити у відсотках.

28. В результаті Чорнобильської трагедії було забруднено 3235 населених пунктів. Із 76 населених пунктів було евакуйовано населення. З якої частини населених пунктів було евакуйовано населення?

29.Швидкість польоту стрижа 1600 м/хв., а шпака становить ¾ швидкості стрижа. На скільки більшу відстань здолає стриж за 1 хв.?

30.Граничний вік лева 35 років, що становить 7/40 граничного віку слона. Який граничний вік слона?

31.Площа України 60,4 млн. га, сільськогосподарські угіддя 42,4 млн. га. Який відсоток становлять сільськогосподарські угіддя? (70,5 %)

32. Для одержання 1 т сталі потрібно 6 т сировини: 3 т залізної руди,1,5 т вугілля, 1 т марганцю, 0,5 т вапняку і 200 куб. води. Побудувати діаграму складу сировини для виготовлення 1 т сталі.

33. Скільки сировини потрібно для металургійного комбінату, потужністю 6 млн.т в рік сталі, якщо на виробництво 1 т сталі необхідно використати 6 тонн сировини.

34.Під час зливи випадає шар води висотою 37 мм. Визначити масу води, яка випадає на ділянку площею 1 а.

35.Внаслідок аварії на ЧАЕС було забруднено 5 млн. га землі. Сільськогосподарські угіддя становили 3,5 млн. га. Скільки це становило у відсотковому відношенні?

36. Висота польоту ластівки 2км, висота польоту лелеки становить 50% висоти польоту ластівки, а качки – 4/5 висоти польоту лелеки. Яка висота польоту лелеки і качки?

33.З бавовни - сирцю одержують 24% волокна Скільки потрібно взяти бавовни сирцю, щоб одержати 110 кг волокна?

34.Для виробництва 3 т етилового спирту раніше витрачали 13,5 т зерна, а тепер для цього потрібно 3000м3 газу. Скільки зерна можна замінити при виробництві етилового спорту 406 000м3 газу?

Математичні диктанти

Записати числами числівники, які зустрічаються в цьому тексті.

1. В останні десять років у світі щорічно спалюється в середньому 10 млрд т палива. При цьому витрачається 20 млрд кисню, утворюється 22 млрд т вуглекислого газу , 150 млн т двоокису сульфуру, 700 млн пилу і диму та багато інших шкідливих речовин , що негативно впливають на здоров’я людей.

2. Сьогодні 400 великих міст світу викидають в атмосферу щорічно близько 3 млрд. відходів( газів, аерозолів , пилу та ін.). Це на 500 млн. більше, ніж дають 578 активнодіючих вулканів нашої планети.

3. В 1986 році в результаті аварії на ЧАЕС сильним радіоактивним забрудненням вражено 5 млн. га території України, забруднено 1,5 млн. га лісів. Близько двох млн. чоловік проживає на території ,де радіоактивний фон у десятки разів перевищує допустимі норми.

4.Кількість шкідливих речовин в атмосфері деяких великих міст України. Дніпропетровськ – 254,1 тисяч тонн, Донецьк – 171тисяч.тонн, Івано – Франківськ 5,6 тисяч тонн, Кривий Ріг – 1041,7 тисяч тонн, Маріуполь – 597,6 тисяч тонн, Полтава – 9,3 тисяч тонн, Харків – 52,8 тисяч тонн.

5. На території України налічується понад 25 тис. видів рослин, до Червоної книжки занесено 325 видів рослин , понад 44800 видів тварин. До Червоної книги занесено 317 видів.

6.В Україні налічується 73 тисячі річок. З них більш як 4 тисячі. річок довжиною понад 10 км, 120 тисяч річок –понад 100 км,8 річок довжиною понад 500 км .Найбільшими річками України є Дніпро довжиною 2201 км, Дунай – 2960 км, Дністер - 1362 км, Південний Буг -806 км.

Здоровий спосіб життя

1. 10 м3 повітря важать 13 кг. Скільки важить повітря в кімнаті , довжина якої 4,2 м, ширина 3.5 м і висота 2,6 м?

2. Для здоров’я учнів необхідно, щоб у класі на кожного учня припадало не менше, ніж 6 м3 повітря. Розміри класу 10х6х3,5 м. Яка найбільша кількість учнів може знаходитися в класі? (35 учнів)

3. За 1 хв доросла людина робить у середньому 16 вдихів (видихів), і щоразу через її легені проходить близько 0,5 л повітря. Скільки повітря проходить через легені людини за 1хв? За 1 год? За 1 добу? Скільки кілограмів важить повітря, яке проходить через легені людини за добу, якщо 1л повітря важить 1,3г? відповідь округлити до одиниць.

4. Скільки ударів за добу зробить серце дорослої людини, якщо воно робить приблизно 70 ударів за хвилину?

5. Тіло людини містить приблизно 64% води. Скільки кілограмів води в тілі людини, якщо її маса 40кг?

6. Маса крові дорослої людини становить у середньому 7,5% загальної її маси. Скільки крові має людина, якщо її маса 40 кг, 72кг; 100кг?

7. Деякі бактерії поділяються через кожні 30хв у поживному середовищі. Скільки бактерій утвориться через 5 год?

8. Бактерія, потрапивши в організм людини, до кінця 20 хв. Ділиться на дві, кожна з них до кінця 20 хв. знову ділиться на дві і т. д. Скільки бактерій стане в організмі через 2 год? За добу?

8. В спокійному стані людині потрібно 15л кисню за 1год, при читанні книги вголос кисню потрібно в 1,48 р. більше. Скільки кисню потрібно людині при читанні вголос?

9. Учені дослідили, що організм людини має в собі кисню від загальної ваги, вуглець становить решти ваги, азот і калій - нової остачі ваги, а на фосфор, хлор, сірку та інші речовини припадає остачі. Скільки названих речовин є в організмі людини ,вага якої 72 кг ?

10. Для виробництва 3 т етилового спирту раніше витрачали 13,5 т зерна, а тепер для цього потрібно 3 000 м3 газу. Скільки зерна можна замінити на виробництво етилового спирту з 406000 м3 газу.

11. Липовий цвіт при сушінні втрачає 75% своєї маси. Скільки сухого липового цвіту вийде з 600 кг свіжого?

12. Людське серце перекачує за добу 8 т крові. Скільки тонн крові серце перекачує за місяць? За рік?

13.Людина в стані спокою за 1 хв. поглинає 200 см2 кисню. Визначити скільки кисню потрібно людині на 1 урок, добу?

14. 1 м3 кисню важить 1, 43 кг. На 100 км пробігу автомобіль в середньому спалює 35 кг кисню. Який об’єм кисню потрібно для автомобіля?

15. 1 га лісу поглинає за 1 год стільки вуглекислого газу, скільки видихає за цей час 200 людей. Яка площа зелених насаджень потрібна м. Кривому Рогу з населенням 700 тис. мешканців?

16. Розрахуйте, яку площу лісів треба закріпити за комбінатом з річною переробкою 5 млн. м3 деревини, якщо середній запас її на кожному гектарі становить 200 м3 , а час, необхідний для відновлення лісу , дорівнює 90 рокам.

17. Людина іде зі швидкістю 4 км/год. Скільки кілометрів вона пройде за ½ год; ¾ год; 1/10 год?

18. Людина в стані спокою за 1 хвилину поглинає 200см3 кисню. Визначити скільки кисню поглинає людина за 1 урок?, 1 добу?

19.Після сушіння суміші лікарських рослин втрачається 17/20 маси свіже зібраних. Скільки треба зібрати рослин, щоб отримати 3 кг сухої суміші?

20. Липовий цвіт при сушінні втрачає 75% своєї маси. Скільки сухого липового цвіту вийде з 60 кг свіжого?

21. Маса людини 70 кг, а вода становить 65% маси тіла. Втрата вологи на 10 – 12 % стає небезпечною для життя людини. Втрата якої кількості води стає небезпечною для людини?

22.Середня тривалість життя українця - 68 років, американця – 74 роки, а японця – 78. Побудувати стовпчасту діаграму.

23. Згідно з санітарними нормами на 1 учня повинно припадати 6 м3 повітря. Класна кімната має розміри 8х6х3,5 м. Чи може в класі знаходитися 30учнів, не порушуючи санітарних норм?

24.Серце людини робить 75 ударів за хвилину, щоразу виштовхує 175 см3. Яких розмірів кубічну фігуру треба взяти, щоб вмістити кров, яку перекачає серце за добу?

25.Знати масу повітря в класній кімнаті, якщо її розміри 12х8х4 м., а маса 1 м3 становить1,25 кг. (480 кг)

26.В Україні від ерозії ґрунту потерпає 20 млн.га землі. Протягом останніх років площа таких земель збільшилася на 1,8 млн. га, або на 22%.Визначте площу земель, які піддані ерозії, якщо загальна площа України становить 603,7 тис. км2 (224 тис км2 )

27.Визначити кількість шкідливих речовин в атмосфері, що припадає на 1одного мешканця: міста Дніпропетровська, якщо кількість мешканців – 1179 тисяч чоловік і кількість шкідливих викидів 254,1 тисяч тонн; міста Кривого Рогу – кількість мешканців 713 тисяч чоловік, кількість шкідливих викидів в атмосферу - 1041,7 тисяч тонн.

28. 1 мешканець в сільській місцевості споживає 840 м3 води за рік, а міський мешканець споживає в 10 разів більше води Яку кількість води щорічно споживають мешканці нашого села з чисельністю 600 чоловік, мешканці найближчого міста Кривий Ріг чисельністю 713 тисяч чоловік?

Заняття спортом

1.Спортсмен масою 80 кг підняв штангу масою 120 кг. У скільки разів маса штанги більша за масу спортсмена?

2.Турист подолав за три дні 22 кілометри. За перший день він пройшов

37,5 % шляху, за другий день 2/5 остачі. Скільки кілометрів шляху подолав турист за 3 день?

3.У змаганнях з бігу прийняли участь три хлопчики. Коля пробіг з швидкістю 6 м/с, Саша - 20 м/с, Андрій - 0,35 км/хв. Хто з х них прибіг першим, а хто останнім?

4.У змаганнях з бігу прийняли участь три хлопчики. Коля пробіг з швидкістю 6 м/с, Саша - 20 м/с, Андрій - 0,35 км/хв. Хто з х них прибіг першим, а хто останнім?

5. Вздовж бігової доріжки розставлені рівномірно стовпи. Бігун пробіг від першого до 4 стовпа за 12 хв. Через скільки хвилин від початку старту бігун буде біля 7 стовпа? (24 с.)

6. Андрій, Саша, Аня і Віра – кращі спортсмени школи. На районні змагання потрібно сформувати команду з 3 спортсменів. Скількома способами можна сформувати команду? ( 4 способами)

7.Батько і два сина пішли в похід. На їх шляху зустрілася річка. Біля берегу пліт. На ньому можна переплисти або тільки батько, або 2 сина. Як переправитися на другий берег батькові і двом синам?

8.Тріатлон - це змагання, в якому треба подолати дистанцію 55 км. Уся дистанція поділяється на три етапи: біг, плавання, та велокрос. Велосипедна траса у 3 рази довша за бігову доріжку, а відстань, яку треба проплисти , складає 25% від бігової доріжки. Знайти довжину кожного етапу.

9.Діаметр баскетбольного кільця 21 см. Чи вистачить 1 м металевого дроту для виготовлення кільця для гри в баскетбол?

10. На уроці фізкультури учні стали в шеренгу на відстані 0,5 м. Довжина шеренги 12 м. Скільки учнів прийшли на урок фізкультури? (25)

11. Двоє учнів грали в теніс 2 години. Скільки часу грав кожен учень в теніс?

Підбір матеріалів для складання задач учнями.

Для більшої зацікавленості учнів порушеною темою пропоную самостійно складати задачі, використовуючи нижче наведені факти.

Чи знаєте ви, що…

1.За одну годину роботи автомобільного двигуна спалюється 200л кисню. Добова норма, необхідна для дихання однієї людини становить -80 л кисню.

2.Лише 1 кг нафтопродуктів робить непридатним для життя 1000 м3 води.

3.Доросла людина, яка викурює 1 цигарку вдень, вкорочує свій вік на 10 хв, а підліток – на 12 хв.

4. Паління знижує тривалість життя в середньому на 17 років.

5. Серце людини робить у середньому 75 ударів за хвилину.

6.На водоочисних станціях для очищення води застосовують хлорне вапно. На 1 л. води потрібно 0,001 г хлору.

7. В 100 г чорної смородини міститься 300 мг вітаміну С. В 100 г апельсинів міститься 30 мг вітаміну С . В 100 г лимонів міститься 20 мг вітаміну С.

8. 1 м3 кисню важить 1, 43 кг.

9. 1 га зелених насаджень виділяє за рік 2,2 т кисню.

10. Кожної години на нашій планеті:

1000 людей помирають від отруєння водою ;

1700 акрів продуктивної землі стають пустелею;

200 дітей помирають з голоду;

55 людей отруюються й гинуть від пестицидів;

2000 т кислотних дощів випадає у Північній півкулі;

5-6 видів тварин, або рослин зникають.

11. Кожної хвилини на нашій планеті:

Знищується більше 51 акра тропічних лісів,

Використовується близько 35 000 барелів нафти;

Знищується 50 т родючого ґрунту;

Виділяється більше як 12000 т вуглекислого газу в атмосферу.

12. Кімнатні квіти здатні протягом доби поглинути 875 шкідливих речовин з повітря.

13. Під час варіння овочів у відкритій каструлі втрачається 20% вітамінів, а в закритій – 5%.

14. Для зменшення в організмі людини радіонуклідів, необхідно вжити не менше 100 г моркви, а фруктів – 400 г.

15. В 100 г вершкового морозива містися 180 ккал.

16. Тіло людини на 2/3 складається з води.

17. Склянка солодкого чаю містить 15 г вуглеводів (300 ккал).

18. Живі організми на 2/3 складаються з води.

19. З усієї кількості води на планеті тільки 3% - прісна вода, а 0,3% прісної води доступна для користування.

20. Курець під час куріння вдихає 20% диму, а решту потрапляє в повітря, забруднюючи його.

21. Мікроби кишкових інфекцій живуть на лапках мух до 2 днів, а в кишечнику - 4-5 діб.

22. Добова норма вітаміну С міститься в 5 г чорної смородини.

23. 1 га соснового лісу виділяє 7,2 т кисню, така кількість кисню необхідна 200 людям для дихання.

24. Людина в стані спокою використовує за 1 хвилину 0,3 л кисню, під час ходьби – 0,4 л, а під час фізичної роботи - 0,5 л кисню.

25. 1 га лісу за рік очищає 1 млн. куб. м повітря.

26. Встановлено , що 1 мазуту забруднює 6 кв. км поверхні води.

27. На дорогах України протягом 2007 року загинуло 85 тис . чоловік

28. 1 га лісу за 1 годину поглинає стільки СО2 скільки його видихає 400 осіб за той же час

29.Річну норму кисню для однієї людини (406) кг можуть дати 0,3 га зелених насаджень.

30. У промислових районах за 1 добу випадає понад 1 т пилу на 1 кв. км .

31.Для видобутку 1 т вугілля потрібно витратити 2 м3 води.

32. На переробку 1 т нафти витрачається 18 м3 води

33.Щохвилини знищується на планеті 50 га тропічних лісів, щохвилини виділяється в атмосферу 12 тисяч тонн вуглекислого газу.

34.Щогодини на планеті 2 тисячі дітей помирають від голоду, 55 осіб отруюються хімічними речовинами, 1 тисяча осіб вмирають від отруєння водою.

Фізкультхвилинки. Валеолопаузи

Важливою умовою збереження здоров’я є позитивний доброзичливий клімат на уроці, уміння зняти психічну напругу. В цьому на допомогу приходять фізкультхвилинки, валеолопаузи. Вони дають можливість зняти втомлюваність мозку ,підвищити ефективність пізнавальної діяльності, формування фізичного , психічного і духовного здоров’я.

1. Раз, два. Вище голова.

Три ,чотири. Руки вгору підняли

Ми дерева з вами в лісі,

Вітер нас гайда.

А тепер пливеш мов річка серед берегів.

Полетіли наче птахи у далекий вирій,

П’ять, шість. Посміхніться.

Сім, вісім. Час повернутися до справ.

2. Треба дружно всім нам встати

Фізкультпаузу розпочати.

Раз, два – всі присіли,

Піднялися, походили…

Розім’яли руки, ноги

Й вирушаємо в дороги

Один одному всміхнулись,

До роботи повернулись.

3. Вище руки підніміть

І спокійно опустіть,

Розведіть їх в сторони,

Щоб були опорою,

Плесніть кілька раз.

За роботу. Все гаразд.

4. Руки вгору, руки вниз,

Вліво , вправо повернись,

Другу посміхнись.

Покружляли, пострибали,

Сіли ,встали, сіли, встали

Похилились вліво, вправо,

Глибоко вдихнули

І закінчили всі вправи.

5. Вітер віє нам в лице

Захиталось деревце

Вітер тихше (3 рази)

Деревце стає ще вище.

6.Один, два, три, чотири, п’ять,

Вміють діти рахувать.

А як хто чогось не знає

Хай даремно не гуляє

.А тепер одну задачу

Зможете ви розв’язати?

Бобрик, равлик, лис та ґава

Потрудилися на славу:

Кожен дім побудував

І в світи помандрував.

Відгадайте, діти милі,

Скільки хат вони лишили?

7.Встигли дещо повторити,

Вже пора й перепочити,

Ми фігури не забудем,

Бо вони корисні людям.

Круг над нами всім сіяє

І прямі нам посилає.

А кути прямі та гострі

Кругом себе ми знайдемо.

Руки в боки, твердим кроком

В геометрію підемо.

Опис документу:
В посібнику представлені матеріали з досвіду роботи вчителя з питань розвитку інноваційної особистості і формування мотивації до збереження і зміцнення здоров’я. В роботі пропонуються тексти задач, складені за такими напрямками: раціональне харчування, заняття спортом, здоровий спосіб життя, екологія, які можна використати на уроках математики з метою розширення в учнів валеологічного світогляду. Пропонується вчителям математики.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Правове регулювання освіти осіб з особливими потребами»
Байталюк Ольга Михайлівна
24 години
490 грн
490 грн