«Особливості статі і культура відносин між дівчатами і хлопцями»

Опис документу:
В публікації представлен конспект години психолога в формі тренінгу (два заняття) для здобувачів освіти 6-7 класів. Мета тренінгу: статеве виховання підростаючого покоління, формування культури спілкування між дівчатами та хлопцями. Класні керівники можуть використовувати цей матеріал для проведення класної години.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Година психолога в формі тренінгу для учнів 6-7 класів

«Особливості статі і культура відносин між дівчатами і хлопцями»

Мета тренінгу: статеве виховання підростаючого покоління, формування культури спілкування між дівчатами та хлопцями.

Завдання:

  • інформувати молодших підлітків про вікові особливості статевого розвитку людини;

  • підвести учнів до прийняття змін у власному тілі, до усвідомлення індивідуального темпу розвитку кожної дитини;

  • сприяти формуванню соціально прийнятних навичок взаємодії між дівчатами та юнаками.

 

Заняття 1. «Дорослішання як природний процес розвитку людини. Гендерні особливості особистості»                                

Хід заняття

  1. Привітання. Інформування про тему заняття, мету. Правила  (10 хв . )

  2. Активізує гра «Зачарована цифра» (5 хв. )

Учням пропонується називати, по-черзі, цифри від одиниці і далі, але коли в ряду йде цифра три (або цифра, яка ділиться на три, або до складу числа входить цифра три) потрібно не вимовляти її, а хлопнути в долоні.

  1. Інформаційне повідомлення «Особливості дорослішання дівчаток і хлопчиків» (5 хв) .

Будь-яка людина унікальний. Кожен конкретний хлопчик чи дівчинка розвиваються за власними законами. Усвідомлення себе дівчинкою чи хлопчиком починається дуже рано (2-5 років). Одним з важливих періодів формування психосексуального розвитку людини вважається підлітковий вік. У цей період відбувається перебудова образу «Я», змінюється ставлення до себе. У центрі уваги знаходиться образ фізичного «Я» (як я виглядаю). Підліток задається питанням Хто Я?

Процеси статевого дозрівання є закономірними й природні. Розвиток дівчаток і хлопчиків йде неоднаково. Відмінності між ними закладені біологічно і визначаються вихованням. Розвиток дівчаток починається і завершується приблизно на два роки раніше. Досягнувши періоду статевого дозрівання, організм починає зазнавати зміни: прискорюється зростання, змінюється форма обличчя, голос, з'являються вторинні статеві ознаки, росте волосся під пахвами і в області паху, статеві органи збільшуються в розмірах і починають виробляти особливі статеві клітини. Деякі з цих процесів протікають непомітно, тому що відбуваються всередині організму . Інші більш очевидні. Всі ці процеси спрямовані в кінцевому підсумку на те, щоб людина могла стати батьком чи матір'ю, тобто мати власних дітей.

Дорослішання не тільки досягнення зовнішньої дорослості, яку видно в зовнішніх фізичних параметрах, в одязі, в манері поведінки, використання автомобілів, косметики, але і поступальний зміна рівня емоцій і почуттів. Дорослішання - це, перш за все , підвищення особистої відповідальності за себе, власні вчинки, за формування свого власного життя.

  1. Вправа «Лінія часу» (15 хв.)

Психолог пропонує учасникам вишикуватися в одну лінію по даті народження, при цьому спілкуватися можна тільки невербально. Перевірити дати народження.

Психолог, веде групу до того, що як рік має свій початок і кінець, так і людина проходячи свій життєвий шлях, змінюється, набуваючи цінний досвід. Для кожної людини цей шлях індивідуальний і йде в своєму ритмі.

Психолог малює на дошці лінію часу: 0, 5, 10, 15, 20, 25 років

Як виглядають зовні?      

Що вміють робити?      

Де ви зараз? Скажіть Ви великі або маленькі?      

  1. Вправа «Стереотип» (15 хв.) (Ідеальний образ)

Психолог об'єднує учасників у дві групи - окремо дівчинки, окремо хлопчики. Кожній групі пропонується продовжити вислів: Хлопчики повинні бути ... Дівчата повинні бути ..., яке написано на великому аркуші. Після цього групи презентують свої напрацювання.

Питання для обговорення.

Чи є якості дівчаток, які бажані і повторювалися в обох групах?      

Чи є якості хлопчиків, які бажані і повторювалися в обох групах?      

Чим є ці якості?      

Позитивні і негативні сторони існування такого явища як стереотип?      

  1. Вправа «Особливості статі» (15 хв.)

Психолог об'єднує учасників в три групи. Бажано, щоб одна група складалася лише з дівчаток, інша - з хлопчиків, а третя змішана. Кожній групі дається аркуш паперу, на якому намальовані два кола, розділених навпіл. Одна частина кола з знаком «+», інша з «-». У кожному колі необхідно написати відповідно: сильні та слабкі якості та риси жіночої та чоловічої статі.

Питання для обговорення.

Як ви вважаєте, чи є дівчатка з якостями і рисами, властивими хлопчикам, і навпаки?      

  1. Вправа «Підтримка» (5 хв . )

Учні утворюють два кола (внутрішній і зовнішній). Відвертаються спиною один до одного. Беруться за руки і йдуть по колу. За командою психолога «Зустріч» повертаються обличчям один до одного, створюючи пари, і кажуть слова підтримки. Дві ситуації зовнішнє коло, дві ситуації внутрішнє коло.

Варіанти ситуацій: 1) твій друг отримав двійку і його чекає серйозна розмова з батьками; 2) твій друг посварився з близькою людиною; 3)твоєму другу сьогодні не щастить; 4) друг втратив цінну річ.

Питання для обговорення.

Які слова підтримки були найвдалішими?      

Чим відрізняються підтримка дівчаток і хлопчиків?      

  1. Вправа «Незакінчене речення» (5 хв.)

Психолог пропонує дітям закінчити речення: «Мені сьогодні було ... тому, що ...» 

Заняття 2. «Культура відносин між юнаком і дівчиною»

Хід заняття

  1. Привітання. Повторення того, що робили на минулому занятті, що було найцікавішим, що було зайвим? (5 хв .)

  2. Інформування про тему заняття «Культура відносин між дівчинкою і хлопчиком»

(5 хв.) Що ви очікуєте від сьогоднішнього заняття?

  1. Активізуюча гра «Молекули» (5 хв . )

Учні безладно пересуваються по кімнаті, в цей момент вони всі є «атомами». Як відомо, атоми можуть перетворюватися в молекули - більш складні утворення, що складаються з декількох атомів. У молекули може бути і два, і три, і п'ять атомів. Граючим, по команді ведучого, потрібно буде створити «молекулу», тобто кільком гравцям потрібно буде взяти один за одного за руки. Якщо ведучий каже: «Реакція йде по три!», То це означає, що три гравці - «атома» зливаються в одну «молекулу». Сигналом до того, щоб молекули знову розпалися на окремі атоми, служить команда ведучого: «Реакція закінчена».

  1. Вправа «Дерево любові і дружби» (10 хв . )

Школярам пропонується на листочках у вигляді листочків дерева і сердечка закінчити речення: Дружба - це ... Любов - це ... Потім кожен учасник зачитує свою думку і клеїть його на підготовлений плакат з малюнком дерева.

  1. Дискусія «Чиможлива дружба між дівчатами та хлопцями? (15 хв.)

Перегляд відеосюжету https://www.youtube.com/watch?v=jU8kMzin9BA

Питання для обговорення.

  • Чи існує на вашу думку дружба між дівчатами та хлопцями?

  • Що впливає на взаєморозуміння між дівчатами та хлопцями?

  • З якого віку можна говорити, що дружба переросла в любов?

  1. Інформаційне повідомлення психолога «Дружба і любов у нашому житті» (5 хв.)

Все життя людей побудована на взаєминах. Відносини між чоловіками і жінками найбільш складні в людській природі. За своїм змістом вони можуть бути дуже різними (ділові, дружні, статеві) і проявлятися в таких формах як дружба, закоханість, кохання. Ці поняття дуже близькі, але кожне має свої особливості, і саме сьогодні ми спробуємо це прояснити.

Протягом багатьох століть і до сих пір люди роблять спроби дати вичерпне визначення що таке любов. Найчастіше кожен сам визначає це для себе.

Древнеиндийский трактат «Гілка персика»: «Три джерела має потяг людини: душу, розум і тіло. Потяг душі породжує дружбу, потяг розуму - повагу, потяг тіла - бажання. Поєднання трьох потягів породжує любов».

Дружба починається з симпатії і тільки потім, у міру розвитку відносин, перевіряється на міцність і затверджується як дружба.

Закоханість - це перший крок до любові. На початку відносин відрізнити закоханість від любові неможливо. Найбільш об'єктивний суддя в цьому питанні - час: закоханість або проходить, або переростає в любов.

Любов не терпить насильства. Тільки тоді, коли чоловік і жінка з повагою ставляться один до одного, їх любов може бути довгою.

Слід пам'ятати, що любов, навіть нерозділена - це вже щастя. Це - своєрідний іспит. А ще - це щоденна робота, чим більше людина віддає, тим більше вона отримує.

Формула любові проста: мені добре тому, що радісно тобі. Любити - значить перш за все давати, а не отримувати. Давати - це не означає жертвувати. Я це роблю не тому, що повинен і зобов'язаний, а тому, що хочу.

«Давати - це найвищий прояв могутності. Коли я віддаю, я відчуваю свою силу, свою владу, своє багатство. І це переживання моєї величезної життєвої сили і потуги своєї наповнює мене радістю. Мене переповнює відчуття життя, відчуття сили, що переливається через краї, і від цього мені радісно. Віддавати багато радісніше, ніж отримувати, - не тому, що це позбавлення, а тому, що, віддаючи, я відчуваю, що живу».

Любити - це завжди означає також піклуватися, нести відповідальність, поважати і знати .

У своїй книзі відомий американський психолог і філософ Еріх Фромм «Мистецтво любити» описує різні види об'єктів любові.

  • Материнська любов

  • Братська любов

  • Еротична любов

  • Любов до себе

  • Любов до Бога.

  1. Вправа «П'ять мов любові» (15 хв.)

Психолог каже кілька слів про п'ять мов кохання (Додаток 1) . Потім об'єднує учасників в п'ять груп. Представник групи витягує один з мов любові. Школярам потрібно продемонструвати, обіграти спосіб прояву любові (схвалення, час, подарунки, допомога, дотику)

  1. Вправа «Знаки уваги». (15 хв.)

Учні можуть працювати в тих же групах. Кожна група обговорює і записує варіанти (конкретні приклади) на аркуші паперу у вигляді різнобарвного сердечка: як показати свою симпатію протилежної статі ? Потім презентують свої напрацювання. В результаті виходить квіточку з п'яти сердець.

Питання для обговорення.

Які були труднощі при виконанні даного завдання ?      

  1. Вправа «Ми сьогодні» (10 хв.)

Психолог просить висловитися кожного учасника про те, що цінного вони придбали на заняттях (знання, навички), що беруть з собою в своє життя. Передають по колу іграшку у вигляді сердечка .

 Додаток 1

П'ять мов кохання

Використанна література

  1. Ворник Б.М., Голоцван О.А., Коломієць В.П.,Талалаєв К.О. Модуль «Прояви турботу та обачливість»: Навч.-метод.посібник. – К: Навчальна книга, 2002, - 152 с.

  2. Збереження та зміцнення репродуктивного здоров’я підлітків та молоді: потенціал громади. Методичні матеріали до тренінгу. Авт.упорядник Н.В.Зимівець, Заг.ред. Г.М.Лактіонової. – К.:Наук.світ, 2004. – 205 с.

  3. Сучасні підходи у сфері охорони громадського здоровя та його популярізації/ Авт.упорядник Н.В.Зимівець, В.В.Крушельницький, Т.І. Мірошніченко: Загальною ред. І.Д.Зверевої. – К.:Наук.світ, 2004. – 95 с.

  4. Susan Meredith, Robin Gee/ Детская сексология. Школьный иллюстрированный справочник.

- М: РОСМЭН, 2001.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з ГЕОГРАФІЇ залишилося:
0
2
міс.
0
9
дн.
1
9
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!