Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Навчання майбутнього вже сьогодні: STEAM, гейміфікація, AI
»
Взяти участь Всі події
Матеріал:

Основи результативного навчання дітей з ООП. Вправи, техніки і методики для корекційних уроків

Завантажити файл у хорошій якості

Усі придбані матеріали можна знайти в розділі мої придбані матеріали

Опис методичного матеріалу:

Навчання дітей з ООП (особливими освітніми потребами) вимагає особливого підходу, щоб сприяти розвитку їхніх навичок, емоційного і когнітивного благополуччя. Важливо використовувати вправи, техніки та методики, що відповідають індивідуальним потребам кожної дитини. Ось кілька основних аспектів результативного навчання та рекомендацій для корекційних уроків:

1. Індивідуальний підхід

  • Врахування вікових і психологічних особливостей кожної дитини.

  • Використання індивідуальних корекційних програм для розвитку певних навичок (мовних, когнітивних, соціальних).

  • Часто корисно адаптувати програми під конкретні потреби (наприклад, для дітей з порушеннями мови або психічними розладами).

2. Мотивація і створення комфортної атмосфери

  • Важливо створити підтримуюче і безпечне середовище для дитини.

  • Використання позитивного підкріплення та заохочення.

  • Заохочення до активної участі, навіть якщо результати не є миттєвими.

3. Техніки для розвитку навичок

  • Методика наочних матеріалів: Використання картинок, малюнків, відео, предметів для кращого розуміння навчального матеріалу.

  • Ігрові методи: Ігри є важливою частиною корекційного навчання, оскільки вони допомагають дітям вчитися через дію і водночас роблять процес навчання більш приємним.

    • Ігри з рухами: Для розвитку моторики та координації.

    • Рольові ігри: Для розвитку соціальних навичок та мовлення.

  • Музичні вправи: Використання пісень, танців, звукових ефектів для розвитку слухового сприйняття і ритму.

  • Техніки мовної терапії: Використання вправ для поліпшення мовлення, зокрема артикуляційні вправи.

4. Техніки для розвитку когнітивних функцій

  • Пам'ять: Вправи на розвиток пам’яті, наприклад, ігри на запам’ятовування, пари карток.

  • Логічне мислення: Різноманітні вправи, які допомагають дитині розвивати критичне мислення і розв’язування проблем.

  • Вправи на увагу: Графічні задачі, лабіринти, пошук відмінностей, вправи на концентрацію.

5. Методи, що базуються на когнітивно-поведінковій терапії

  • Позитивне підкріплення: Заохочення позитивної поведінки, що зміцнює дитячі навички.

  • Когнітивна корекція: Робота з установками, розв’язання проблемних ситуацій і розвивиток адекватної поведінки.

6. Методики для соціалізації та емоційного розвитку

  • Соціальні сценарії: Програвання соціальних ситуацій для розвитку навичок спілкування.

  • Емоційний інтелект: Вправи для розвитку емоційного сприйняття та адекватного вираження емоцій. Наприклад, малювання емоцій, обговорення різних емоцій у конкретних ситуаціях.

7. Корекція моторики

  • Розвиток дрібної моторики: Вправи на розвиток моторики рук (наприклад, ліплення, малювання, складання пазлів).

  • Розвиток грубої моторики: Ігри з фізичними вправами для розвитку рівноваги, координації рухів, використання м'ячів та інших спортивних інструментів.

8. Техніки для розвитку самоконтролю та саморегуляції

  • Техніки релаксації: Дихальні вправи, методи розслаблення, наприклад, вправи на концентрацію дихання, методи «зняття напруги» (для дітей з гіперактивністю).

  • Медитація та mindfulness: Техніки для розвитку усвідомленості та самоконтролю.

9. Техніки для розвитку читацьких навичок

  • Використання адаптованих книг з великими буквами і зображеннями для дітей з порушеннями зору чи труднощами в читанні.

  • Фонематичні вправи: Розпізнавання звуків, складів, роботи з буквами та звуками, що сприяє розвитку читання.

10. Застосування мультимедійних технологій

  • Інтерактивні додатки та програми для розвитку різних навичок, які дозволяють інтегрувати ігри, навчання і розвиток навичок у зручному цифровому форматі.

Усі ці методи та вправи мають бути інтегровані в індивідуальну навчальну програму кожної дитини, щоб забезпечити найбільший ефект та прогрес у розвитку. Найважливіше — це терплячість і підтримка на кожному етапі навчання.

Вміст матеріалу:

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення зі змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документа.

Доступ до плеєра. Вбудувати плеєр:

Завантажити файл у хорошій якості

Усі придбані матеріали можна знайти в розділі мої придбані матеріали

Рекомендуємо

Корекційна складова практичного психолога в роботі з дитиною, яка має розлади дефіциту уваги та гіперактивність Корекційний урок та корекційні вправи та техніки

pptx
Корекційна складова практичного психолога в роботі з дитиною, яка має розлади дефіциту уваги та гіперактивність Корекційний урок та корекційні вправи та техніки

1859

Аватар профіля Смаль Богдана Вікторівна
Психологія
3—6 років та 1—12 клас

60 грн

Журнал обліку корекційних занять з дітьми з ООП

docx
Журнал обліку корекційних занять з дітьми з ООП

6146

Аватар профіля Лосінець Ольга Олександрівна
Інклюзивна освіта

33 грн

Методика навчання техніки метання диску

pptx
Методика навчання техніки метання диску

120

Аватар профіля Ращупкіна Катерина Олександрівна
Фізична культура
8—11 клас та I—III курси

36 грн

Уроки "для дітей з ООП"

docx
Уроки "для дітей з ООП"

8848

Аватар профіля Василишина Дар'я Олександрівна
Інклюзивна освіта
1—4 клас та змішані

50 грн

Добірка вправ (логопедичних методик, технік, ігор) для дітей з порушення зору.

pptx
Добірка вправ (логопедичних методик, технік, ігор) для дітей з порушення зору.

322

Аватар профіля Силантьєва Оксана Дмитрівна
Логопед
3—6 років

40 грн

Схожі матеріали

ІННОВАЦІЙНІ ПРАКТИКИ В СИСТЕМІ ІНКЛЮЗИВНОЇ ОСВІТИ

pdf
ІННОВАЦІЙНІ  ПРАКТИКИ В СИСТЕМІ ІНКЛЮЗИВНОЇ ОСВІТИ

17

Аватар профіля Ємельянова Оксана Ігорівна
Інклюзивна освіта
1—5 клас

Орієнтовна характерика дитини з ООП

docx
Орієнтовна характерика дитини з ООП

40

Аватар профіля Крюкова Тетяна Миколаївна
Інклюзивна освіта
1—4 клас

Психологічний тест: ""Ваша безбар’єрність”.

docx
Психологічний тест: ""Ваша безбар’єрність”.

17

Аватар профіля Кузьмук Оксана Михайлівна
Інклюзивна освіта
дорослі

Критерії вибору методів навчання дітей з особливими освітніми потребами

docx
Критерії вибору методів навчання дітей з  особливими освітніми потребами

32

Аватар профіля Гавриленко Наталія Володимирівна
Інклюзивна освіта
дорослі

Презентація. Засідання команди психолого-педагогічного супроводу інклюзивних 5-8 класів

pptx
Презентація. Засідання команди психолого-педагогічного супроводу інклюзивних 5-8 класів

34

Аватар профіля Савіна Людмила Анатоліївна
Інклюзивна освіта
5—8 клас та дорослі