Опис педагогічного досвіду вчителя зарубіжної літератури

Опис документу:
Опис досвіду роботи вчителя зарубіжної літератури на тему «Формування літературної компетентності учнів засобами ІКТ на уроках зарубіжної літератури» . Актуальність проблеми. Практичне застосування засобів ІКТ на уроках зарубіжної літератури .

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Не тільки сама істина дає впевненість,

але й пошук її.

Б. Паскаль

Урок літератури – це урок мистецтва, на якому активно розвивається образне мислення, фантазії, уявлення школярів, це урок, де почуття та розум поєднуються, а знання не просто засвоюються інформаційно, а переживаються і набувають особистісного характеру.

Актуальність проблеми «Формування літературної компетентності учнів засобами ІКТ на уроках зарубіжної літератури» полягає в тому, що, орієнтуючись на компетентнісний підхід у вивченні зарубіжної літератури, вчитель відмовляється від функції передавача готових знань, спонукаючи учнів до самостійної роботи, створюючи необхідні умови для активності та ініціативності. А учень здобуває знання в процесі самостійного пошуку.

Із впровадженням нового Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти стало нагальним питання пошуків нових форм і методів роботи для оптимізації навчально-виховного процесу. Використання ІКТ на уроках зарубіжної літератури –вимога часу. Звичайно, комп'ютер не повинен замінювати живого слова, адже слід пам'ятати, постійним компонентом у процесі літературної освіти школярів залишається літературний текст та діалог, організований учителем: текст-читач, читач-автор, художній текст-автор-читач. Використання ІКТ дає змогу зробити урок літератури значно ефективнішим.

Я вважаю, що комп'ютер в урочній діяльності можна використовувати на всіх етапах навчання: під час пояснення нового матеріалу, закріплення, повторення, контролю знань, умінь, навичок. Наприклад, вивчаючи з учнями 5 класу тему «Байки І.А.Крилова», пропоную учням перегляд відеофрагментів байок, після чого проводжу їх аналіз, усне малювання. А учні 10 класу вивчення життєвого і творчого шляху Ф.Достоєвського проводять у формі подорожі місцями письменника, використовуючи мультимедійну презентацію.

Без сумніву, основним завданням використання ІКТ є покращення якості освіти, розвиток творчих дослідницьких здібностей учнів, логічного мислення, підвищення їх пізнавальної активності, сприяння надбанню навичок самоорганізації, перетворенню систематичних знань у системні, пробудження інтересу до навчання.

Так, перед вивченням твору Короленка «Сліпий музикант», готую школярів до зустрічі з текстом. Перегляд відеофрагментів фільму за змістом твору викликає в учнів інтерес та створює відповідний емоційний настрій.

Знайомлячи учнів з творами світової класики, вчу їх мовленнєвому спілкуванню, правилам етикету. В цій роботі використовую сучасні методичні розвідки.

При вивченні з учнями 5 класу творчості О.С. Пушкіна, пропоную учням прослухати вступ до поеми «Руслан та Людмила» мовою оригіналу. Вивчаючи роман «Поліанна» Е.Портер, учні переглядають відеофрагменти, після чого проводять аналіз. При вивченні в 11 класі творчості Ясунарі Кавабати, знайомлю дітей з країною письменника. Учні знайомляться з географічним положенням Японії, особливостями літератури, основними видами прикладного мистецтва. Для цього використовую мультимедійні проекти.

Вивчаючи літературу доби Просвітництва, зокрема твір Гете «Фауст», пропоную учням таке запитання: «Чим близький нашому часові смисл пошуків істини доктором Фаустом?». Діти дають відповіді, розмірковують вголос. Із сказаного стає очевидним, що цивілізація дала людині не лише вигоди – такі як наука, техніка, закони, а й погіршила життя. Людина відірвалась від природи, втратила простоту, щирість, сердечність, віру, оптимізм. Тепер людина будує своє життя не на вірі, а на розрахунку. Єдиний правильний шлях, яким можна повернути людину до стану первісної гармоній, - це мистецтво.

Мета кожного мого заняття – не тільки ознайомлення з новим, а й розкриття того, що облагороджує людину, робить її доброю і чистою, правдивою і красивою. Під час вивчення у 6 класі «Різдвяної пісні» Ч. Діккенса, учні намагаються запам'ятати гуманну ідею твору, виведену разом з вчителем: «Як люди живуть, таким їм має бути кінець, коли ж вони змінять своє життя, то й кінець зміниться». В основі оповідання – ідея милосердя і взаємодопомоги.

Великого значення надаю роботі над словом, цитатою, текстом, адже мовна культура учня – це дзеркало його духовної культури. Активність учня на уроці залежить від того, чи розуміє він слова, слова-символи, слова-терміни. Тому даю дітям визначення складних літературознавчих понять, вчу їх працювати з різними видами словників та енциклопедій. Також учні виконують тести з вибірковими і конструйованими відповідями. Дітей це спонукає до активності, вони краще і більше стали читати, цікавішими стали їхні відповіді на уроці.

У своїй роботі керуюся словами давньогрецького письменника і мислителя Плутарха: «Розум людини – це не посудина, яку слід заповнити, а смолоскип, який треба запалити». Тому , я вважаю, що головне кредо вчителя – запалити, зацікавити, навчити і виховати справжню людину-гуманіста.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з ХІМІЇ залишилося:
0
4
міс.
1
7
дн.
0
2
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!