образотворче мистецтво у 5 класі Тема: Декоративне панно «Планета Земля»

Опис документу:
Мета: продовжувати формувати знання про декоративне мистецтво та його види, зокрема про декоративно-прикладне мистецтво; формувати уміння застосовувати техніку живопису на гіпсовій формі для реалізації творчого задуму у декоративній композиції; розвивати світосприйняття та уяву; виховувати любов до природи та рідної землі.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

образотворче мистецтво у 5 класі

Тема: Декоративне панно «Планета Земля»

Мета:

продовжувати формувати знання про декоративне мистецтво та його види, зокрема про декоративно-прикладне мистецтво; формувати уміння застосовувати техніку живопису на гіпсовій формі для реалізації творчого задуму у декоративній композиції;

розвивати світосприйняття та уяву;

виховувати любов до природи та рідної землі.

Обладнання:

Для учнів: гіпсова форма, ескіз, гуаш, палітра, пензлі, серветки вологі,серветки сухі для пензлів, ємність для води.

Для вчителя: зразки панно, зразки творів декоративно-прикладного мистецтва, презентація «Декоративне мистецтво», дидактичний матеріал до гри «Знайди відповідь».

Тип уроку: урок розширення і поглиблення теми

Вид уроку: декоративне малювання на тему

Жанр уроку: урок подорож

ХІД УРОКУ

І.Організаційний момент

ІІ.Мотивація навчальної діяльності та оголошення теми уроку

  • Звучить музика. Запитання до учнів:

  • Діти де ви себе почуваєте коли чуєте цю музику? (Діти відповідають)

  • Нас запросили на міжгалактичний фестиваль «Досягнення цивілізації».

  • Сьогодні ми створимо найголовніший подарунок мистецькому фестивалю від землян – живописне декоративне панно «Планета Земля».

  • Як і наша чудова планета – воно має бути різнобарвним і багатим на красивих людей, яскраву природу, щасливі події тощо.

  • А полетимо ми ось на цьому космічному кораблі.

  • Він має назву «Декоративне мистецтво»

  • Скажіть, чи може зрушити з місця корабель , у якого є лише частинки корпуса?

  • Для того, щоб відбудувати наш транспортний засіб ми повинні дещо вивчити і відповісти на запитання.

ІII. Вивчення нового матеріалу.

Слово вчителя : розповідь по презентації

Декоративне мистецтво – вид мистецтва, що вносить художню організацію в усі сфери життя людини; вид мистецтва, твори якого надають середовищу проживання людини художніх естетичних якостей; мистецтво прикрашання, оздоблення.

Декоративне мистецтво розділяється на:

  • Монументально-декоративне мистецтво, яке разом з архітектурою формує художньо-естетичне просторове і предметне середовище людини (архітектурний декор, декоративні рельєфи, статуї, декоративний живопис);

  • Декоративно-прикладне мистецтво (побутові художні вироби);

  • Оформлювальне мистецтво (художнє оформлення свят, експозицій на виставках і в музеях, вітрин)

Вчитель : тепер, діти, давайте спробуємо скласти до купи наш космічний корабель

Закріплення вивченого матеріалу

Гра «Знайди відповідь».

Вчитель:

На дошці розташовані частини космічного корабля, на яких записані відповіді на запитання. Діти ви повинні знайти вірну відповідь і скласти космічний корабель.

Запитання

1) Що таке декоративне мистецтво?

2) Назвіть вид декоративного мистецтва творами якого є статуї, рельєфи, декоративний живопис?

3) Назвіть вид декоративного мистецтва творами якого є побутові художні вироби.

4) До якого виду декоративного мистецтва відноситься оформлення свят, експозицій на виставках і в музеях?

Слово вчителя

  • Ось тепер наш корабель в належному стані і ми можемо подорожувати в будь яку точку всесвіту.

  • Міжгалактичний фестиваль «Досягнення цивілізації» відбуватиметься на планеті «Декоративно – прикладне мистецтво».

  • Давайте відтворимо в памяті надбання цієї планети.

  • Я вам буду показувати твори ДПМ, а ви будете говорити до якого виду декоративно – прикладного мистецтва належить цей твір.

Актуалізація опорних знань

Вчитель показує твори ДПМ, а діти говорять, до якого виду ДПМ відноситься твір.

Продовження вивчення нового матеріалу.

А сьогодні ми познайомимося ще з такими творами ДПМ, як гобелен і розпис на склі.

Гобіле́н (фр. gobelin), або шпалера, — один из видів декоративно-прикладного мистецтва настіний односторонній безворсовий килим з сюжетною або орнаментальною композицією, витканийй вручну перехрестним переплетеням ниток

Ба́тік  — це техніка розпису по тканині за допомогою воску та барвників, поширена особливо в Індонезії та на Філіппінах, а також у країнах Південно-Східної та Східної Азії, Західній Африці тощо; у Європі відома з XIX ст.

Розпис на склі

В Україні живопис на склі поширився в XIX ст. переважно в Західних регіонах.

Для розпису на склі використовують олійні фарби та туш. За допомогою фарб на склі можна передати всю неповторну красу рідного краю, культуру із її традиціями, історичну спадщину українського народу.

Закріплення нового матеріалу. Робота з підручником

Роздивіться твори декоративного мистецтва, які розповідають про красу світу природи нашої планети. Знайдіть серед них мозаїку, вітраж, гобелен, батік. (ст. 159)

Роздивіться твори декоративного мистецтва: мозаїку та панно про Землю. Які засоби виразності відіграють головну роль у кожному з них? (ст. 160)

Фізкультхвилинка

Вчитель просить дітей підвестися:

Діти, давайте перед роботою проведемо розминку, пограємось у гру, пригадаємо, які композиції мають декоративне вирішення, а які реалістичне. Я вам буду показувати зразки композиційних вирішень, а ви будете високо піднімати руки і плескати в долоні, якщо композиція має декоративне вирішення ,якщо ж ні , то ставити руки в боки і хитати головою.

Хвилинка натхнення.

Крапля Сонця

На травиночки малі

Крапля сонця впала.

Ледь торкнулося землі —

І земля заграла

Я на хвильку перестав

У садку копати,

До грудей землі припав

Нишком біля хати.

Слухав, як росте трава,

Зацвітають квіти,

Як мурашка ожива,

І сміються діти,

Дзвонять в кузні ковалі, —

Гарна музика землі.

(М. Чепурна)

Ось як про нашу прекрасну землю розповідає українська поетеса Марія Чепурна.

А що ви хотіли б розповісти про нашу планету? (Діти відповідають).

Будь-яке мистецтво покликане проникати в людські душі для того щоб вони не стали грубими, черствими, щоб не залишити там місця для зла…

Сьогодні ми з вами будемо виготовляти панно. Взагалі панно – це живописний або скульптурний твір, який обрамлений орнаментальною стрічкою і призначений він для оздоблення стіни. Але творчість людська немає меж. І сучасні види панно найрізноманітніші. Вони можуть бути із каменю, із тканини, із шкіри,вирізьблені…

А ось ми сьогодні виготовим живописне декоративне панно на гіпсовій основі.

Бесіда Інструктаж перед практичною роботою, організація робочого місця. пед. малюнок.

V. Практичне завданя

VІІ. Узагальнення і систематизація знань та вмінь учнів.

  • Що таке декоративне мистецтво?

  • Чим панно відрізняється від інших різновидів живопису?

  • У чому, на вашу думку, полягає декоративність панно?

Організація виставки.

IX. Підсумок уроку. Лаконічне оцінювання (мотивація оцінок)

VIII. Рефлексія.

Діти, чи сподобався вам сьогоднішній урок? А що на уроці запам’яталось найбільше?

Діти відповідають та приклеюють на дошку зірочки.

X. Домашне завдання.

Використовуючи інформаційні джерела , розглянути конструкції мостів.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Особливі діти в закладі освіти: характеристика нозологій, педагогічні підходи»
Мельничук Вікторія Олексіївна
30 годин
590 грн