Образотворче мистецтво. Розробка уроку 6 клас Тема. "У колі сім’ї". «Від родини йде життя людини» Народна мудрість.

Опис документу:
Урок присвячений родині та її цінностям. «Яка сім’я – такий і я» Народна мудрість «Від родини йде життя людини» Народна мудрість. Мета уроку:  розширити знання учнів про створення образу людини в мистецтві,  формувати уміння визначати характер та емоційний стан людини за допомогою кольорової гами;

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Додаток 2

Образотворче мистецтво

Розробка уроку

6 клас

Тема. У колі сімї.

Мета уроку:

  • розширити знання учнів про створення образу людини в мистецтві,

  • формувати уміння визначати характер та емоційний стан людини за допомогою кольорової гами;

  • розвивати й удосконалювати композиційні навички, відчуття пропорцій;

  • формувати практичні навички використання колористичного вирішення для розкриття характеру моделі;

  • виховувати душевну красу людини;

  • прививати почуття любові й поваги до батьків;

  • виховувати учнів на найкращих задах національних сімейних традицій у контексті європейських цінностей.

Тип уроку: комбінований.

Твори для сприймання:

  • Л. ван Бетховен, «Елізі», М.Скорик, «Мелодія»,Н.Яремчук, «Родина»;

  • М. Антончик. «Золотий вік» (фрагмент);

  • Йоган Фрідріх Овербек. «Автопортрет із сім'єю»;

  • Хендрик Спілман.«Автопортрет із дружиною і дітьми»;

  • Якоб Йорданс. «Родина Йордано у саду»;

  • Франциско Гойя. «Портрет сім'ї Карла IV».

Хід уроку

І. Організація роботи учнів.

  1. Введення в тему уроку.

  2. Робота з епіграфами.

«Яка сім’я – такий і я»

Народна мудрість

«Від родини йде життя  людини» 

Народна мудрість.

ІІ. Оголошення теми й завдань уроку.

  1. Прослуховування пісні «Родина» у виконанні Н.Яремчука.

(Звучить пісня «Родина» у виконанні Н.Яремчука).

  1. Слово учителя

Щойно ви прослухали пісню у виконанні Назарія Яремчука «Родина». Що поєднує її та епіграфи нашого уроку?

Так, сьогодні незвичний урок, бо мова піде про сім’ю, родину, сімейні традиції, які знайшли відображення у творчості митців різних часі та народів.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

  • Як ви гадаєте що є пріоритетним в житті для людини будь-якої нації?

(учитель фіксує на фліп-чарті відповіді учнів та узагальнює сказане)

На цьому уроці ви зможете переконатися, що сімейні цінності – є найголовнішими для кожного вас. Досвід митців минулого допоможе нам створити родинний портрет «У колі сім’ї ».

ІІІ. Робота над засвоєнням теми уроку

  • «Літературна хвилинка». Декламування віршу про родину.

Учень

Н.Черемис.

Родина – це таке маленьке слово,

А скільки ж в ньому світла й доброти.

Це – мами перша колискова,

Це – батьків прояв теплоти.

Це все. Що може бути краще

За рідних й дорогих людей?

Не покидай ти їх нізащо,

Бо це все рідне, це твоє.

Родина – це не просто термін,

Який у словнику знайдеш.

Родина – тихий серця шепіт,

З яким ти по життю ідеш.

Нехай усе біжить, минає,

Та ти не будеш в самоті.

Родина – щось насправді справжнє

З того, що маєш у житті.

  • Бесіда.  

Щойно ви прослухали чудову поезію. Як ви гадаєте, у чому ж цінність сім’ї, родини? Яку роль вона відіграє в житті кожної людини?

  • «Мікрофон».

Які свята шанують у ваших родинах?  

  • «Асоціативний кущ»

Завдання: запишіть своє  улюблене сімейне свято.(Новий рік, Різдво, 8 Березня, Великдень, Дні народження, День ангела…День Святого Миколая)

IV. Слово вчителя. Міні-лекція.

Якщо ви пригадаєте себе в дитинстві, то на перших малюнках ви вже намагалися зобразити людей. Відтворення образу людини, типологія портретів були історично обумовлені та залишаються актуальними і донині.

Залежно від призначення, особливостей зображення персонажів розрізняють такі види портретів:

    • монументальні, парадні, станкові, інтимні;

    • погрудні, у повний зріст;

    • анфас, у профіль та інші.

    • мініатюра;

За кількістю персонажів портрети поділяються на:

  • індивідуальні;

  • подвійні;

  • групові.

Перші сімейні портрети старовинні зображення заможних і відомих родин. На них можна побачити подружжя, батьків із дітьми, членів сім'ї різних поколінь. Іноді митці на дальньому плані зображали самих себе.

Зазвичай родина на парадному портреті зображається у святковому вбранні та розміщується в інтер'єрі, який красномовно говорить про заможність родини, побут, світ захоплень. Придивіться, як художники розмістили персонажів картин.

1.Михайло Антончик. 

Золотийвік (фрагмент)

2. Йоган Фрідріх Овербек.

Автопортрет із сім'єю

Інколи можна побачити сімейні портрети, виконані на нейтральному тлі, у яких художники концентрують увагу поціновувачів мистецтва на обличчях, почуттях персонажів. Такі сімейні портрети відображають певні емоції, взаємостосунки портретованих.

Роздивіться автопортрети художників із сім'ями. Зверніть увагу, з якою любов'ю митці зобразили маленьких дітей.

3.Хендрик Спілман.

Автопортрет із дружиною і дітьми

4. Якоб Йорданс.

Родина Йордано у саду

Як відомо, найважливіший критерій портретності – подібність зображення з оригіналом. Але вона досягається не тільки правдоподібним відображенням зовнішності тієї чи іншої особи, але й розкриттям її духовної суті, діалектичною єдністю індивідуальних і типових рис, які відтворюють епоху, соціальне середовище, національність тощо.

Шедеври жанру. Франциско Гойя. «Портрет сім'ї Карла IV»

Іспанський король Карл IV замовив придворному живописцю Ф.Гойї написати портрет своєї сім'ї. Митець заздалегідь виконав ескізи окремих членів родини, потім взявся до написання групового портрета, який завершив за рік.

На картині можна побачити групу людей різного віку, серед яких діти. Усі персонажі вдягнені у вишукане вбрання, яке виблискує коштовними прикрасами. У центрі композиції король та королева з маленьким хлопчиком у червоному вбранні.

Художник створив надзвичайно достовірне зображення, при цьому точно схарактеризував кожного члена родини. Тільки такий талановитий митець, як Франциско Гойя, міг дозволити собі написати настільки правдивий портрет, не прикрашаючи риси зовнішності вельможних осіб.

На задньому плані картини Ф.Гойя зобразив себе за роботою.

Художники намагаються передати  в  портреті власне ставлення до портретованих, зобразити взаємні стосунки членів родини. Для цього вони використовують різні засоби композиції.

Погляньте, як автор триптиха відобразив теплі родинні стосунки між різними  поколіннями. Які засоби композиції він для цього використав?

(Перегляд репродукцій Олександр Мурашко. «Селянська родина»; Федір Кричевський. Сім'я. Центральна частина триптиху «Життя»)

Членів родини іноді зображають в побутовому середовищі у домашній, камерній атмосфері. Створені образи можуть бути реалістичними і декоративними.

Зверніть увагу на яскравий колорит, декоративність образів на картині Ольги Кост «Сімейний портрет»

V.Практична частина

Завдання: намалюйте сімейний портрет: парадний або камерний (акварель чи гуаш).

Поміркуйте, кого саме із членів родини буде зображено і в якому середовищі. Продумайте композицію та знайдіть місце на аркуші для кожного персонажа. Доберіть відповідний колорит композиції та варіанти композицій сімейних портретів.

VI. Підсумок уроку.

  1. Постановка випереджального завдання:

Уважно прослухайте пісну та подумайте, що спільного є в ній та у ваших малюнках? Яким одним словом цю спорідненість можна висловити?

  1. Прослуховування пісні «Мама, тато і я – запланована Богом сім’я»

  2. Підведення підсумків. Робота з епіграфом.

7

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з ІСПАНСЬКОЇ МОВИ залишилося:
0
3
міс.
1
4
дн.
1
5
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!