+ Додати матерiал
і отримати
безкоштовне
свідоцтво
! В а ж л и в о
Предмети »
Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!

Образотворче мистецтво Проект Всі квіти весняні 3 клас

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Образотворче мистецтво.

Проект середньої тривалості «Всі квіти весняні …» 3 клас

Тема: Виражальні можливості силуетної форми. Узгодження зображення з форматом Елементарне зображення квітів в положенні «фас» і «профіль», на підставі сприймання з натури. Створення панно «Всі квіти весняні …»..

Мета: вчити декоративній переробці квіткових форм, елементарному зображенню квітів в положенні «фас» і «профіль», на підставі сприймання з натури, розвивати відчуття кольору, увагу, спостережливість, пам’ять; вчити вибирати головне, співпрацювати у групі; розвивати лідерські якості; розширити і систематизувати знання дітей про різноманітний світ квіткових рослин; про лікарські рослини рідного краю. Дати відомості дітям про квіти, які занесені в Червону книгу України, про природоохоронні заходи. Виховувати естетичні почуття, любов і бережливе ставлення до природи .

Обладнання: малюнки весняних квітів, зразки робіт, підбір віршів, прислів’їв, загадки, легенди про квіти, матеріали та інструменти для малювання, альбом – посібник «Образотворче мистецтво», 3 клас, Бровченко А. В., виставка книг про квіти: Запис П.І. Чайковського „ Вальс квітів”, репродукція картини художника Т. Яблонської « Навесні» 

Завдання проекту :

Формувати в учнів уявлення про декоративна переробка форми рослини їх розмаїття,

Розвивати в дітей дослідницький підхід , відчуття кольору, увагу, спостережливість, пам’ять ;

Ознайомити з зображенням писанок народних майстринь;

На основі народних традицій формувати у школярів уявлення про вшанування квітів українським народом.

Ознайомити з творами про квіти – віршами, піснями, легендами.

Розширити і поглибити знання учнів про з різновиди квітів, їх збереження, значення та місце в природі

Поглибити знання про панно як рельєфну чи живописну композицію

Навчити презентувати свою роботу.

Ключове питання: Квіти прикрашають наше життя ?

Тематичне питання: Чи можна знищувати первоцвіти?

Змістовні питання:

Елементарне зображення квітів в положенні «фас» і «профіль», на підставі сприймання з натури.

Що відомо про первоцвіти

Вірші, загадки про весняні квіти

Первоцвіти у образотворчому мистецтві

Пісні про весняні квіти

Кінцевий результат:

Створення панно «Всі квіти весняні».

Глибоке засвоєння матеріалу.

Формування навичок роботи в групах.

Виявлення лідерів в колективі.

Формування навичок працювати з додатковою літературою

Уміння вибирати головне.

Уміння презентувати.

Навчальні предмети: образотворче мистецтво, природознавство, народознавство.

Форма проведення: урок - презентація

Термін виконання: 1 тиждень

ЕТАПИ НАВЧАЛЬНОГО ПРОЕКТУ

І етап. Стратегія проекту

Визначається тема, мета, навчальні предмети, зміст яких задіяно, вид проекту, його тривалість.

ІІ етап. Планування проекту.

Ознайомлення учнів із загальною темою і провідною проблемою

ІІІ етап. Реалізація проекту.

Розподіл обов’язків між членами груп

Практична діяльність груп

Самостійна пошукова діяльність

Аналіз та обробка інформації

Виготовлення освітнього продукту: створення дитячої презентації, колективної композиції

ІV етап. Підсумок проекту

Урок – презентація

І. Організаційна хвилина. Перевірка готовності до уроку.

ІІ. Активізація навчальної діяльності.

Розгадування загадок

1) Я першим зацвітаю серед гаю, 
І білий, наче сніг, я колір маю. (підсніжник ) 
- 2) Із зеленої сорочки, 
Що зіткав весною гай, 
Білі дивляться дзвіночки, 
Як зовуть їх, відгадай. (конвалія ) 
- 3) Іще сніг не зійшов із землі, 
А з-під нього рослини малі 
Визирають і сонце вітають, 
Синім цвітом вони розцвітають. 
Якщо рідну природу ти знаєш, 
То одразу ці квіти впізнаєш. (проліски ) 
- 4) Як припустить теплий дощик, 
Я згорнусь в зелений кошик – подивись. 
А коли година схожа – усміхнись ! 
Одцвіту я жовтим цвітом, 
Одягну на себе літом - капелюх ! 
Набіжить вітрець, повіє, 
Капелюшок, мій розвіє, наче пух !(кульбаба ) 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Розповідь учителя з елементами бесіди

Милує око яскрава зелень , барвисті квіточки сплітаються в дивовижний килим . Квіти .. Коли милуємося їх красою , на душі радість і спокій , вони дарують нам насолоду , почуття краси і загадкової таємничості . Здається , нічого немає чарівнішого , ніж квіти . Кожна квіточка по – своєму прекрасна і неповторна . Квіти прикрашають наше життя .

- Про які квіти ми говоримо?

- Де вони ростуть?

- Чи багато їх у природі?

ІV. Робота над темою уроку.

1. Розглядання перші весняні квіти (форма, будова, колір)

2. Уявлення про декоративна переробка форми рослини, композиційну будову малюнка (розміщення на аркуші, добавлення композиційних елементів – вази і т. п.)

3. Перегляд демонстраційного матеріалу з коментарем вчителя

- Розгляньте репродукцію картини художника Т. Яблонської « Навесні»: 
-
Що на першому плані ? 
- Що на другому ? 

- Що хотів передати художник ? 
- Які фарби використано? 
Зверніть увагу, які легкі, яскраві барви використав художник. Весна лише починається. Блакитнуватий сніг ще вкриває землю та зливається з блакитним небом. Дерева ще голі, зовсім прозорі. Але вже яскраво світить сонце. Скоро все навколо прокинеться, оживе, загомонить! 
- Який настрій картини? 
- Які фарби використав художник ? 
- Назвіть теплі кольори? 
- Які холодні, назвіть їх ? 

4. Поетапне виконання композиції вчителем,

(альбом – посібник «Образотворче мистецтво», 3 клас, Бровченко А. В. С 54 - 56)

5. Перегляд таблиці з поетапним зображенням композиції.

6. Поглиблення знань про колір як засіб вираження: відтінки однієї і тієї ж групи кольорів, гармонію кольорів та кольорові нюанси; створення декоративних образів на площині, декоративна переробка форми рослини ,зображення квітів в положенні «фас» і «профіль», на підставі сприймання з натури.

7. Практична діяльність учнів.

8. Індивідуальна допомога учням

9. Презентація робіт.

1. Поділ на творчі групи

- Подумайте, як ви будете презентувати свою роботу. Пропоную поділитися на творчі групи.

1 група - читці – прочитають вірші;

2 група - науковці – природознавці розкажуть рослини первоцвіти, використання людьми;

3 група - дослідники розкажуть про первоцвіти, які ростуть у нашому Чорному лісі

4 група - мистецтвознавці розкажуть про творчість художниці Т. Яблонської

5 група – - народознавці - підберуть загадки, легенди

6 група – екологи розкажуть правила поведінки в природі

7 група - музиканти виконають пісні

2. Презентація творчих груп:

1 група - читці – прочитають вірші

Василь Кравчук 
Азбука квітів. 

Айстри 
Айстри ранком сумували, 
Що дощі на них не впали. 
Алла айстри попивала, 
Щоб вони не сумували. 
Барвінок 
Барвіє барвінок у нас біля хати, 
Синіє над стежкою ніжний хрещатий. 
І каже барвінок: "Є квіти у мене 
І листячко те, що й зимою зелене'. 
Волошка 
Там, де колоси налиті. 
Розцвіла волошка в житі. 
На голівці у волошки 
Поселилось неба трошки. 
Гладіолус 
Під віконцем гладіолус 
У багряному цвіту. 
Подає він ніжний голос: 
"Я на радість всім росту". 
Дзвоник 
Дзвонить дзвоник у саду: 
"Я на стежку забреду. 
Між травою проросту, 
Синім цвітом зацвіту". 
Едельвейс 
Едельвейса цвіт красивий 
Ніжить сонце золоте. 
Тільки сильний і сміливий 
Серед скель його знайде. 
Євшан-зілля 
Євшан-зілля у степах 
Виростає на вітрах 
Дуже звичне євшан-зілля 
До свободи, до привілля. 

Силу й мудрість всім дає. 
Хто це зілля дістає, 
Йосипок на поле йшов 
Йосипок на поле йшов 
Ромен-зілля там знайшов. 
Ще й у гай також піде 
Може, папороть знайде. 
Канни 
Канни, канни, ніжні канни 
Ловлять роси пелюстками. 
Сонце роси випиває 
Канни променем ласкає. 
Калина 
Кущ калини у долині 
Білим цвітом квітне нині. 
І лунають на калині 
Ніжні співи солов'їні. 
Лілії 
Лілії білі, лілії милі. 
Тихе озерце, сонячні хвилі. 
Літечко-літо. Хлюпають хвилі 
Милують, лащать лілії білі. 
Малина-калина 
Малює Марина малину, 
Галина малює калину. 
Росте у Галини малина. 
Цвіте у Марини калина. 
Нарциси 
Нарциси тендітні, 
ласкаві нарциси 
Сьогодні на святі 
в руках у Лариси. 
Вона їх ростила, 
вона попивала 
і нині учителю подарувала. 

 

Орхідеї 
Ой краса в оранжереї - 
Там розквітли орхідеї. 
Люблять їх дорослі й діти 
Ці красиві ніжні квіти. 
Проліски 
Проліски білі зустріли весну. 
Першими ліс пробудили від сну. 
Петрик ходив на прогулянку в ліс, 
Пролісків мамі букетик приніс. 
Рута-м'ята 
Розрослася біля хати 
Кучерява рута-м'ята. 
Хоч без квітів рута-м'ята, 
Та духмяністю багата. 
Сальвії 
Сальвії Соня садила, 
Сальвії Соня ростила. 
Ніжно цвітуть на осонні 
Сальвії ніжно-червоні. 
Троянди 
Садила матуся для Вавди 
Красиві і ніжні троянди. 
Вмивались троянди росою, 
Пишались троянди красою. 
І чулися їх голоси: 
- Ми в світі живем для краси. 
У зеленому гайку 
У зеленому гайку 
Між травою на горбку 
Там конвалії в цвіту 
Славлять весну золоту. 
Фіалка 
Фіолетову фіалку 
Юний ранок відгорнув 
І фіалка на світанку 
Пробудилася вад сну. 

Хризантеми 
Хризантеми, хризантеми 
Шепчуть тихо восени: 
- Хоч і холод, ми цвітемо 
Цвіте наш край 
Цвіте, квітує рідна сторона, 
Цілує сонце наші очі й лиця. 
Прийшла до нас ласкавиця-весна 
І всім принесла радість чарівниця. 
Чорнобривці 
Гарні квіти біля хати 
Навесні садила мати. 
Чорнобривці чорноброві 
Квітнуть в тиші вечоровій. 
Чорнобривці чарівні 
Так і просяться в пісні. 
Шипшина 
У весняну світлу днину 
Розцвіла в гаю шипшина. 
В неї гарні квіточки 
Та колючі гілочки. 
Щавель 
Що щавель росте на лузі 
Всі про те ми знаєм, друзі. 
А нарвеш його у горщик 
Будеш мати смачний борщик. 
Юля йде по квіти 
Юпю кликала зозуля. 
На лужок побігла Юля. 
Поміж квітами гуляла 
І букет собі нарвала. 
І почулося від Юлі: 
- Дуже дякую зозулі! 
Яблунька 
Яблунька, яблунька в нашім сапу. 
Ранком до яблуньки радо іду 
Пахне-квітує вже яблунька біла. 
Я ж тебе, яблунько, тут посадила. 
С. Жупанин 

 

Пролісок 
Пролісок, мов хлопчик, 
Оченятком синім 
Дивиться навкруг: 
Зеленіють ниви, 
У ясній долині 
Бджоли полетіли 
На зарічний луг… 
Вся земля радіє 
Сонцю молодому, 
Снігу вже нема. 
На останній кризі 
В далеч невідому 
Проплила зима.

2 група - науковці – природознавці розкажуть про рослини первоцвіти, використання людьми

Стоїть тоненький стовпчик, наче риска, А зверху білих ліхтариків низка(Конвалія).

Ця рослина занесена до Червоної книги.

Дзвіночки - перлинки на ніжці тонкій, такі запашні й тендітні такі. В широкому листі, немов на гіллі, ховають від сонця голівки малі.

З конвалії виготовляють медичні препарати, які лікують серцеві хвороби. Конвалія – лілея долин . У минулому вона була символом медицини Під час цвітіння конвалії у Німеччині відбувалося народне гуляння у лісі : у багаття хлопці і дівчата кидали ці квіти у жертву богині весни . У Франції навіть існувало свято конвалій. Препарат з рослини допомагає при захворюваннях серця .

Підбіл (Мати-й-мачуха). Зверху гладенькі і холодні, немов мачуха, а знизу пухкі, м'які і теплі, немов мати (показ ілюстрацій). У медицині використовують як квіти так і листя як проти простудний та відхаркуючий засіб

Сонечко в траві зійшло, усміхнулось, розцвіло, потім стало біле, біле і за вітром полетіло(Кульбаба).Цвіте жовтим цвітом, коли відцвіте, то з'являється, наче кулька з пуху, якщо її подути, то летить за вітром. Листя використовують у приготуванні салатів, а з квітів готують «мед», який застосовують при авітамінозі, та захворюванні підшлункової залози. Кульбаба – рослина багата на вітаміни С , Е , солі заліза , магнію і фосфору . З неї варять варення , яке допомагає від кашлю , а відварами квітів зводять бородавки і ластовиння .

3 група - дослідники розкажуть про первоцвіти, які ростуть у нашому Чорному лісі

Чорний ліс – це один із найстаріших лісових масивів України. Він розташований на межі лісостепової та степової зон і Олександрівському та Знам’янському районах Кіровоградської області . Розміщений на високому плато між Інгулом, Інгульцем та Тясмином, близько 90 тис. га.

У нашому лісі навесні розцвітає ряст, проліска дволиста, проліска синя, фіалки, гусяча цібулька, медуниця, анемони, тюльпан гайовий, барвінок, конвалія, дуже рідко зустрічається сон-трава та горицвіт. Більшість цих квітів занесена до Червоної книги України

4 група - мистецтвознавці розкажуть про творчість художниці Т. Яблонської та покажуть репродукції картин первоцвітів

5 група – - народознавці - підберуть загадки, легенди

Тюльпан

А ось і наш улюбленець, жодного подвір’я немає в Знам’янці, де не побачив би навесні різнокольорові тюльпани. Сортів цієї квітки вже більше 4 тисяч, і селекція продовжується. За легендою, в кожному тюльпані знаходиться Дюймовочка. Але щастя, яке ховалося у пуп’янку тюльпана, нікому не давалося до рук. Та ось одного разу повз квітки йшла стомлена жінка з маленьким сином. Хлопчик побачив чарівний пуп’янок і розсміявся. Сталося диво – пуп’янок розкрився. Так веселий, безтурботний сміх дитини подарував нам диво розкритого тюльпану. Деякі види тюльпанів занесено до Червоної книги, ви бачили тюльпан Шренка

КОНВАЛІЯ

Старовинна російська легенда розповідає сумну історію кохання морської царевни Волхови до юнака Садко, який віддав своє серце улюблениці лісів і полей Любаві. Волхова вийшла на берег і стала плакати. Там, де падали її сльозинки, виросли конвалії – символ чистоти, суму, кохання.. .

Нарцис

 Прекрасний Нарцис під час однієї з прогулянок нахилився над струмком напитися і, побачивши у воді своє відображення, відразу в нього закохався. Про все на світі забув Нарцис і щораз милувався собою, не відходячи від водяного дзеркала. Він уже відчував наближення смерті, але не міг відірватися від свого відображення. Так він і помер, а на тому місці виросла красива біла квітка – квітка самозакоханості та смерті.

6 група – екологи розкажуть правила поведінки в природі

Збираючи і продаючи первоцвіти — ми губимо їх, купуючи допомагаємо губити. Збирання первоцвітів дуже шкідливе для природи тим, що не дає можливості рослинам утворити насіння. До того ж пошкоджуються сусідні квітки, ламаються стебла та бруньки. Всі вони потребують нашого захисту. Квітка у вазі — полонянка, яка приречена на загибель. Хай лісові квіти тішать око, серце і душу всіх, хто прийде слідом за вами у ліс.

Правила поведінки на природі

Вчитель : Діти , послухайте ось такий вірш .

Ці квіточки ніжні

Такі білосніжні !

Тоненьку , тендітні ,

Ласкаві , привітні .

Послухай , як срібно

Дзвенить голосок :

Не треба , не треба

Зривати квіток !

Чому квіти звертаються до нас з таким проханням ?

Чи можна рвати квіти ?

Давайте згадаємо , як потрібно себе вести в лісі ?

- Діти , запам’ятайте правила поведінки , коли ви будете на природі :

НЕ МОЖНА ЛАМАТИ ГІЛОК , ДЕРЕВ !

НЕ МОЖНА ЗРИВАТИ Й ВИТОПТУВАТИ КВІТИ !

НЕ МОЖНА ЛОВИТИ МЕТЕЛИКІВ !

НЕ МОЖНА РУЙНУВАТИ МУРАШНИКИ !

НЕ МОЖНА ЗНИЩУВАТИ ЖАБ , ЯЩІРОК !

НЕ МОЖНА РУЙНУВАТИ ПТАШИНІ ГНІЗДА !

НЕ МОЖНА ЗБИРАТИ БУКЕТ З ЛІСОВИХ КВІТІВ !

ХОДИТИ МОЖНА ТІЛЬКИ ПО СТЕЖКАХ

Пограємо в гру « Як зберегти природу»: 
- якщо любиш весняну природу – підніми руки; 
- якщо тобі подобаються квіти _ посміхнись; 
- якщо ти не збираєш великих букетів квітів – плесни в долоні над головою; 
- якщо ти економиш папір (не рвеш зошитів, дописуєш їх до кінця ) – присядь і встань; 
- якщо ти підгодовуєш пташок взимку – візьми руки в боки; 
- якщо до твоєї кімнати залетів джміль і ти намагаєшся випустити його, а не вбити – змахни руками; 
- якщо ти переконаний, що кожній людині треба піклуватися про природу – простягни руки своїм сусідам, візьми їх за руки. 

7 група - музиканти виконають пісню “Фіалочка”(сл. Т. Мезенцевої, муз. М. Ведмедері)

V. Підсумок заняття.

1. Бесіда

- Що цікаве було на уроці? У якої групи матеріал про квіти був найцікавішим? Так, вибрати неможливо, бо було дуже цікаво слухати всіх.

На стрункій високій ніжці

Біля річки, на лужку,

У хустинці-білосніжці

Стрів я квітоньку таку.

Ясним оком жовтуватим

Усміхалася мені.

Я хотів її зірвати,

А бджола сказала: -“Ні!”

(М.Познанська)

2. Перегляд малюнків і виправлення помилок.

3. Оцінювання робіт

4. Створення колективного панно «Всі квіти весняні …».

5. Прибирання робочого місця : Є закон один у нас – чистим залишати клас

 Джерело: Матеріали взяті з Інтернету

ditky.in.ua/index.php/virshi/91-kvity/712-azbuka-kvitiv.html 

Опис документу:
Мета проекту: вчити декоративній переробці квіткових форм, елементарному зображенню квітів в положенні «фас» і «профіль», на підставі сприймання з натури, розвивати відчуття кольору, увагу, спостережливість, пам’ять; вчити вибирати головне, співпрацювати у групі; розвивати лідерські якості; розширити і систематизувати знання дітей про різноманітний світ квіткових рослин; про лікарські рослини рідного краю.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Технологія розвитку критичного мислення у сучасному освітньому середовищі»
Черниш Олена Степанівна
36 годин
590 грн
590 грн
Підвищення кваліфікації: як створити дієвий механізм
Підвищення кваліфікації: як створити дієвий механізм
Підвищення кваліфікації: вчителі самі вирішуватимуть, де навчатись
Підвищення кваліфікації: вчителі самі вирішуватимуть, де навчатись