Образотворче мистецтво Короткотривалий проект «Край шляху калина червона росте» 3 клас

Опис документу:
Мета проекту: навчити зображувати кущ калини, розкрити цінність калини для людини (естетичну, практичну, оздоровчу); на основі народних традицій формувати уявлення про шанування калини українським народом, розкрити образ калини в українському фольклорі; поглибити знання учнів про рослинний символ України - калину; розвивати уміння обмінюватися думками, слухати товариство; збагачувати активний словниковий запас; ознайомити з методом пальцевого малювання.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Короткотривалий проект «Край шляху калина червона росте» 3 клас

Мета : навчити зображувати кущ калини, розкрити цінність калини для людини (естетичну, практичну, оздоровчу); на основі народних традицій формувати уявлення про шанування калини українським народом, розкрити образ калини в українському фольклорі; поглибити знання учнів про рослинний символ України - калину; показати значення калини в житті людини; розвивати усне мовлення, увагу, пам'ять, спостережливість, уміння обмінюватися думками, слухати товариство; збагачувати активний словниковий запас; ознайомити з методом пальцевого малювання, ознайомити учнів з місцем калини серед інших рослин – символів, середовищем зростання та її властивостями; розкрити значення рослини в житті людини; розвивати художні та творчі здібності; викликати інтерес до рослин – символів; спонукати до діяльності народознавчого, краєзнавчого та творчого характеру, виховувати любов до рідної землі, України;

Завдання проекту :

Навчити зображувати кущ калини, ознайомити з методом пальцевого малювання;

Розкрити цінність калини для людини (естетичну, практичну, оздоровчу);

На основі народних традицій формувати у школярів уявлення про вшанування рослин українським народом.

Розвивати усне мовлення, увагу, пам'ять, спостережливість, уміння обмінюватися думками, слухати товариство; збагачувати активний словниковий запас;

Ключове питання: Яку рослину називають “червоним намистом “осені ?

Тематичне питання: Яке значення має калина для людини ?

Яку рослину називають “червоним намистом “осені ?

Змістовні питання:

зображувати кущ калини, її кетяги;

показати значення калини в житті людини;

Шанування людьми рослин: що говориться про калину у народній творчості.

 

Кінцевий результат:

Глибоке засвоєння матеріалу.

Формування навичок роботи в групах.

Виявлення лідерів в колективі.

Створення дитячої колективної композиції «Край шляху калина червона росте».

Формування навичок працювати з додатковою літературою

Види діяльності:

збір малюнків калини, віршів, прислів'їв, казок, оповідань, легенд про калину;

розучування пісень про калину;

проведення конкурсу малюнків на тему «Калина »

збір творів образотворчого, декоративно – ужиткового мистецтва, на яких зображена калина;

Проміжний результат:

розгляд малюнків, обговорення дібраних матеріалів;

розповіді дітей про калину, читання віршів, казок, легенд;

створення власних творів (віршів, легенд)

 

Навчальні предмети: курс Я і Україна , образотворче мистецтво.

Форма проведення: урок - презентація

Термін виконання: 1 тиждень

Обладнання: виставка картин, таблиці, ілюстрації , кімнатні квіти, вазон з пророщеними рослинами.

ЕТАПИ НАВЧАЛЬНОГО ПРОЕКТУ

І етап. Стратегія проекту

Визначається тема, мета, навчальні предмети, зміст яких задіяно, вид проекту, його тривалість.

ІІ етап. Планування проекту.

Ознайомлення учнів із загальною темою і провідною проблемою на уроці

Розповідь учителя:

- Відгадайте загадку:

Що воно таке?

У червоному намисті,

У вінку зеленолистім,

Задивляється у воду

На свою чудову вроду. (Калина)

- Чи бачили ви калину? Що чули про цю рослину?

ІІІ етап. Реалізація проекту.

Розподіл обов’язків між членами груп

Практична діяльність груп

Самостійна пошукова діяльність

Аналіз та обробка інформації

ІV етап. Підсумок проекту

Організація результатів дослідження

Урок – презентація

І. Організаційна хвилина. Перевірка готовності до уроку.

ІІ. Активізація навчальної діяльності.

1. Відгадайте загадку:

Що воно таке?

У червоному намисті,

У вінку зеленолистім,

Задивляється у воду

На свою чудову вроду. (Калина0

Чи бачили ви калину? Що чули про цю рослину?

2. Ознайомлення учнів із загальною темою і провідною проблемою на уроці

Розповідь учителя:

Ми будемо малювати калину, а презентувати свій малюнок ви будете, поділившись на творчі групи. Я пропоную вам вибрати, в якій творчій групі ви будете це робити.

Формування груп для проведення презентації

1 група – біологи – розкажуть про калину — рослину .

2 група – народознавці - розкажуть легенди про калину;

3 група – поети навчатимуть складати вірші;

4 група – літератори – підбирають прислів’я, загадки, вірші про калину.

5 група – мистецтвознавці – дізнаються , які художники зображували калину,

6 група — музиканти — дізнаються , які є пісні про калину

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

- Калина коло хати - здавна найкраща і найзначніша ознака оселі українця. Кущі милують зір білим цвітом навесні та рубіновими кетягами восени. Рубінові ягоди калини, за народними уявленнями, здавна символізували мужність людей, які проливали кров за Батьківщину в боротьбі з ворогами. Насіння з калини схоже на серце. Непроста ця рослина з маленькими серцями. Вона не тільки символ України, а символ дівчини

ІV. Вивчення нового матеріалу.

1. Практична діяльність

Сьогодні ми уявимо, що ми з вами великі майстри, що створюють пейзаж і займаються розписом. А в розписі існують свої правила, можна малювати без пензлика, просто пальцями. І ось ми з вами намалюємо кетяг калини просто пальчиком. Покладіть перед собою папір. Візьміть простий олівець.

· Графічна діяльність: - Спочатку намалюйте кущ калини: гілочки, Зверніть увагу на правильне розміщення його на листку. Намітьте інші об’єкти, які ви захочете зобразити у пейзажі : на передньому плані — річку, дерево, на середньому — хатинку, поле, на дальньому — ліс, вітрячок.

· Колірне вирішення: промалюємо стебла, мазками зобразите листя — підберіть відповідні кольори. Потім опускаємо вказівний палець правої руки в раніше розведену водою фарбу. Фарба у нас не дуже рідка, але і не густа. Робимо відбиток. Одна ягідка готова. І далі так само, доки не зробимо весь кетяг. Намалюйте таких кетягів декілька. Зафарбуйте інші предмети, небо, листочки біля кущика, дерева.

2. Індивідуальна допомога учням.

3. Підготовка до презентації : розподіл на творчі групи, підбір матеріалів, консультація учителя

V. Презентація творчих груп:

1 група – біологи – розкажуть про калину — рослину

Калина-кущова рослина, заввишки до 5 м. Росте в чагарниках, заростях, особливо у заплавах рік, в підлісках, на схилах, в ярах. Часто висаджують в парках, на подвір’ї. Поширена повсюдно. Листки крупнозубчасті, зверху майже голі, зісподу дещо опушені. Квітки білі, зібрані майже в плоскі щитовидні зонтики, крайові значно більші за серединні, п’яти пелюсткові. Цвіте в травні, червні місяці. Плоди-овальні ягоди, терпкувато-кислі. Використовують в народній медицині: • Кору для загоювання ран, при кровотечах. • Квіти як чай від простудного кашлю та гарячки. • Ягоди при шлункових хворобах, сухому кашлі, для пониження тиску.

2 група – народознавці - розкажуть легенди про калину;

Було це дуже давно, коли на нашу землю хто тільки не нападав. Ось налетіли турки, з ними і греків чимало. Розлетілась тоді чутка, що їх головного воєводу поранено. Тому, хто його вилікує, обіцяли таку нагороду, яку загадає. Тоді прийшла в табір дівчина дуже красива і горда. Звалась вона Пелагея. Вона пообіцяла вилікувати грека, але якщо він більше не піде на нашу землю. Грек здивувався, що вона не хоче коштовностей, і забрав її в Грецію. У неї була сестра Калина. Прощаючись із сестрою, Пелагея сказала: «Твоїм ім'ям, сестро, назву рослину, як найбільше люблю. Коли цвіте вона, то соловей прославляє її красу, а восени на ній горять дивні кетяги ягід, налитих ніби самою кров'ю щедрої нашої землі, ті, які повертають здоров'я людини. Буде вона зватися Калиною...»

3 група – літератори – підбирають прислів’я, загадки, вірші про калину.

Прислів’я: Та дівчина, як калина. Пишна і красива, мов калина червона. Любуйся калиною, коли цвіте, а дитиною, коли росте. Гарна дівчина, як у лузі калина. Вбралась в біле плаття, як калина в білий цвіт. Щічки червоні, як кетяги калинові. Без верби і калини нема України.

Вірші:

Т. Шевченко. Тече вода з-під явора

Тече вода з-під явора

Яром на долину.

Пишається над водою

Червона калина.

Пишається калинонька,

Явір молодіє,

А кругом їх верболози

Й лози зеленіють.

І. Франко. У лузі, де роса вмиває трави

У лузі, де роса вмиває трави,

І сонце пестить річку на зорі,

Росте калина і плоди криваві,

Немов намисто, хилить до землі.

Настане осінь, вітер вередливий

Зірве останні золоті листки,

Та на холодних, потемнілих вітах

Зостануться гарячі ягідки.

Коли зими засніжені долоні

Візьмуть в свої обійми далечінь,

Зігріють серце ягідки червоні,

Весна настане у душі моїй.

А ось загадки про калину : І не дівчина, а червоні стрічки має.

- У лісі на горісі червоні стрічки висять.

- У вінку золотолистім, у червоному намисті,

Видивляється у воду на свою хорошу вроду.

- До морозів - як гірчиця, після них – як полуниця.

 

4 група – мистецтвознавці – розкажуть, які художники малювали калину, покажуть, в яких творах декоративно - прикладного мистецтва зображували та створять виставку дитячих малюнків

- Краса калина зображена у творах художників та в творах декоративно - прикладного мистецтва :на рушниках, глечиках, дерев’яних виробах—ложках, мисках ( презентація виставки дитячих малюнків, рушників, творів декоративно – ужиткового мистецтва, на яких зображена калина )

- Розгляньте картину художниці Катерини Білокур „Виноград з ожиною". Темно-сині ягоди винограду й ожини чітко відрізняються від невеликого грона калини, яку художниця вплела у композицію. Ніжна зелень листочків передана легким дотиком пензля. На кожній ягідці видно блискуче місце, де сильно відбивається світлою. Здається, що в кожній ягідці заховано золотий промінчик сонця.

5 група – поети,- навчатимуть складати вірші;

Доримувати вірш: Під вікном моїм ________________

І розкішна, й _________________.

Ніби юная _________________

__________ ____________ одягла.

(Білу сукню, калина, дівчина, запашну)

А як _____________ її подівся,

Кущик_______________вкрився.

Кислі ягідки, _________________

Кісточки – серця ________________.

(Смачні, цвіт, малі, ягодами)

Я люблю свою ______________,

Цю красуню ____________

Коли _____________ дозріли,

Я _______________ не віджену.

(Чепурну, пташок, ягоди, калину)

Хоч і терпкий в неї ________________,

Взимку радий кожен ____________.

Людей вона ________________ від застуди,

В _______________ є вона усюди.

(Птах, лікує, смак, Україні)

Бо калина –то є ________________

Життя, роду і краси.

І калину ти, як _____________,

 

 

Любий друже, _____________!

(Бережи, символ, мати).

6 група — музиканти — дізнаються , які є пісні про калину

Краса калини оспівана у народних та авторських піснях. (виконується українська народна пісня

« Ой є в лісі калина», Колискова ).

Спи, дитино, бо покину,

Сама піду по калину,

Наламаю калиноньки

Та й покладу в головоньки.

А калина буде цвісти,

А дитина буде рости.

Слухання пісні «Калина » - муз. Н. Горбенко, сл.Д. Шмакової

VІ. ПІДСУМОК УРОКУ

- Дорогі діти , ось і закінчується наш урок. Скажіть, чи цікаво було вам працювати над проектом «Край шляху калина червона росте»?

Що ви дізналися нового? Чого навчилися? Що зрозуміли?

Які висновки зробили?

Які почуття у вас виникли?

 

Джерело:

Матеріали взяті з Інтернет ресурсів

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ залишилося:
0
3
міс.
2
9
дн.
2
0
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!