Образотворче мистецтво 4 клас Ознайомлення з українським народним мистецтвом петриківського розпису «Казкова квітка Петриківки»

Образотворче мистецтво

Для кого: 4 Клас

25.03.2019

2001

0

193

Опис документу:
Розробка уроку образотворче мистецтво 4 клас Мета: поглибити знання учнів про майстрів українського декоративного мистецтва; навчити техніки петриківського розпису, розвивати почуття гармонії,фантазію,акуратність в роботі з фарбами та пензлями;виховувати любов до рідного краю,повагу до майстрів українського народного декоративного мистецтва
Перегляд
матеріалу
Отримати код

4 КЛАС

Образотворче мистецтво

УРОК №10

Вчитель:___________

Дата :______________

Тема уроку: Ознайомлення з українським народним мистецтвом петриківського розпису «Казкова квітка Петриківки»

Мета: поглибити знання учнів про майстрів українського декоративного мистецтва; навчити техніки петриківського розпису,дати поняття про технічні прийоми та основні елементи петриківського розпису; формувати художньо-естетичне ставлення до дійсності,інтерес до пізнання культури свого народу; розвивати почуття гармонії,фантазію,акуратність в роботі з фарбами та пензлями;виховувати любов до рідного краю,повагу до майстрів українського народного декоративного мистецтва

Тип уроку: комбінований

Методи навчання:

- словесні (розповідь ,бесіда за запитаннями)

- наочні (ілюстрації, репродукції, демонстрація,таблиця №1,практичні вправи,шаблони у формі кола)

- практичні (тренувальні вправи, індивідуальна робота за творчим завданням»

Форми навчання: фронтальні, індивідуальні, інтерактивні «Обговорення в загальному колі»

Засоби навчання: прості візуальні (репродукції творів художників петриківського розпису: Ф.Панко, М.Примаченко, Н.Білокінь, учнівські роботи з методичного фонду)

Складні: аудіовізуальні

Обладнання: пензлі,палички з тампоном, альбом, фарби, ємність для води, серветка, палітра, графітовий олівець, гумка.

ХІД УРОКУ

  1. Організаційний момент

Вітання . Перевірка наявності учнів на уроці та їх готовності до уроку.

  1. Актуалізація опорних знань учнів

Бесіда за запитаннями

- Які предмети прикрашають народні майстри? (посуд , іграшки, одяг, килими тощо)

- Якими інструментами користуються художники? (пензлі , олівець)

- Які матеріали необхідні для створення робіт? (акварель, гуаш, темпера)

- Що таке декор і стилізація?

3. Оголошення теми та мети уроку

Слово вчителя

- Сьогодні ми будемо знайомитись з петриківським розписом його майстрами та вчитись створювати «Казкову квітку Петриківки»

4. Вивчення нового навчального матеріалу

Розповідь вчителя

Петриківське малювання уперше зафіксоване та введене до культурного вжитку в 1913р.художниця Є. Евенбах, яка збирала 3роки зразки народної орнаментики:калькувала стінописи, змальовувала фрагменти вишивок, ткацтва, килимарства, мальованого і різьбленого дерева.

У 1935р.у селі Петриківці на Дніпропетровщині було організовано спеціально дворічну школу декоративного малювання. Уній навчалися відомі нині майстри Ф.Панко, В.Соколенко.

Класикою петриківських розписів того часу вважаються вироби Т.Пати, О.Пилипенко, Н.Білокінь, П.Павленко. Саме вони першими здобули звання «Майстер народної творчості» та дипломи 1 ступеня на великих виставках українського народного мистецтва.

Демонстрація репродукцій картин майстрів Петриківківського розпису.

«Цікаве про Петриківський розпис» (відео- інформація)

Бліцопитування

- Що зображують у своїх творах митці? (квіти, плоди, листя)

- Кого ще ви бачите на картинах? (птахів, звірів)

-Які кольори переважають у творах художників? (червоний, синій, зелений, жовтий)

Слово вчителя

Кожен майстер петриківки мав і має свій почерк. Петриківці – дуже спостережливі люди. Але вони не копіюють природу, а творчо переосмислюють її відповідно до народних естетичних ідеалів.

Майстри працюють основному тонкими пензлями з котячої шерсті, для великих елементів використовують білячі пензлі. Фарби розводять яєчним жовтком або клеєм ПВА.

Для опанування техніки петриківського розпису необхідно оволодіти чотирма типами мазків. Їх традиційна назва «зернятко», «гребінчик», «кривеньке зернятко», «перехідний мазок».

Робота над формуванням навичок і вмінь.

На аркуші паперу, учитель демонструє техніку накладання мазків.

Учні виконують тренувальні вправи: «зернятко», «кривеньке зернятко», «перехідний мазок», «ромашка» (вчитель психологічно підтримує учнів та допомагає в разі необхідності)

Фізкульт хвилинка. Вправи для очей,рук,та шиї.

5. Практична діяльність учнів

Інструктаж до творчого завдання

Учитель демонструє послідовність виконання роботи

1. Оберіть формат аркуша(горизонтально ,вертикально)

2. Закомпонуйте за допомогою картонних шаблонів у формі кола квіти

3. Оберіть і підготуйте кольори для квітів (традиційні кольори петриківського розпису – червоний, синій, жовтий)

Самостійна робота учнів

Учитель створює доброзичливу атмосферу,психологічно підтримує учнів.

6. Закріплення нових знань і вмінь

Бесіда за запитаннями

-Які кольори використовують майстри петриківського розпису?

-Назвіть художників-майстрів з петриківського розпису?

-Якими мазками користуються петриківські умільці?

7. Підсумок уроку

Учні разом з учителем організовують виставку творчих робіт

«Обговорення в загальному колі»

Заключне слово вчителя

- Сьогодні ви вчилися перетворювати світ за законами краси, пізнали джерела народної творчості. Нехай же казка петриківського розпису назавжди залишиться з вами, володіючи такою технікою розпису можливо створити красиві подарунки та інтерєрні речі.

8. Домашнє завдання

Підготуйте на наступний урок: кольоровий папір, ножиці, клей, картон

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця